Stránka 2 z 4

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 8:01 am
od Mareka
Když tak čtu, jak je to složitý mechanismus, tak jsem happy že ty moje pístky se nevrací. :-)

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 8:49 am
od VDC
Není to složitý mechanismus a složitý princip, jen dokáže potrápit, když ve své jednoduchosti nefunguje.

Jinak teda čumím, Mamut na fóru ? Rád tě vidím kámo.

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 9:13 am
od dethroned
je to tak jak řiká Honza. tu věc s házivostí nám dokonce kdysi řikali na škole.. ovšem jak by potom brzdy povolily zpět když stojíš na místě.

https://youtu.be/RD7PRgeIBuw?t=3m40s

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 9:49 am
od VDC
Šikovný a vše vysvětlující video. :-)

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 10:33 am
od plukovník
Jestli někdo věří na vracení pístku u brzd vlivem "přirozené házivosti", tak už zřejmě věří i na Ježíška :-DDD
Víte kolik je povolená axiální házivost nového brzdového kotouče? 0.02 mm (slovy dvě setiny mm)

Samozřejmě že vracení pístu je způsobeno pružností pohybu pryžového pístního kroužku.(jedná se o pohyb cca 0.2 mm).
Proto je tak důležité to "rozhýbání" pístu ve válci při pravidelné údržbě (čištění) brzd, jak už jsem tady mimochodem psal ;-D
Může být totiž zarezlý a nepohyblivý, hlavně v případě, že brzdová kapalina není pravidelně měněna (každé dva roky). Je totiž silně hygroskopická a ročně absorbuje až 4% vody. No a pak vlivem koroze jde celý brzdový systém kam? No přece do prdele... :-DDD

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 11:09 am
od HonzaCZ
Děkuji za potvrzení. Zejména to video to vysvětluje zcela jasně, i když tedy spíš slovně, protože vidět tam nic moc není. :)

Každopádně nám to ve škole říkali taky špatně. Obecně mám pocit, že většina mýtů v tomhle oboru pochází ze škol. :-D

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 11:16 am
od plukovník
HonzaCZ píše:
Každopádně nám to ve škole říkali taky špatně. Obecně mám pocit, že většina mýtů v tomhle oboru pochází ze škol.
No vidíš, a já si naopak pamatuji, že mně to v autoškole říkali správně. A to bylo před čtyřiceti lety, kdy velká část brzd (hlavně zadních) byla řešena jako buben s paknami... ;-D
Ale to bylo v autoškolách Svazarmu, kde se tenkrát člověk naučil pomalu dělat i generálku :-DDD

Re: Vracení pístku

Napsal: ned led 28, 2018 5:26 pm
od mnov
plukovník píše: Víte kolik je povolená axiální házivost nového brzdového kotouče? 0.02 mm (slovy dvě setiny mm)
U Forestera SG je to 0,075 mm.
Uznávám, že máte pravdu a jsem zvědavý, až dám nové gumičky a pístky zda to bude fungovat. Nyní mi to určitě nefunguje, protože pístek povolí až po otočení kolem a to se pak již lehce otáčí.

Re: Vracení pístku

Napsal: úte bře 13, 2018 8:13 pm
od mnov
Pomalu se chystám dát nové gumičky do brzd. :-) Dnes jsem byl vyzvednout materiál a nechápu, proč do sady dávají dva odvzdušňovací šrouby? Raději bych tam viděl šroub a těsnění brzdové hadice.
Obrázek

Re: Vracení pístku

Napsal: stř bře 14, 2018 6:17 am
od VDC
To máš Marku pravdu, že to je zvláštní. Ale holt počítají s tím, že odvzdušňovací šroub se povoluje častěji, než připojovací šroub k hadičce, tak předpokládají jeho opotřebení.

Re: Vracení pístku

Napsal: stř bře 14, 2018 10:43 am
od HonzaCZ
No a nemůže to bejt braný i jako sada pro 2 třmeny, kde je stejnej pístek, ale jenom jeden? A koupil by sis prostě tu sadu jednu nebo dvě. Pro ně zjednodušení logistiky, která asi stojí za jeden odvzdušňovák.

Re: Vracení pístku

Napsal: stř bře 14, 2018 12:25 pm
od mnov
Koukal jsem do katalogu výrobce a všechny vozy pro které je sada určena mají dvoupístkové brzdiče. Je tam i obrázek sady, ale jen s jedním odvzdušňovákem.
Obrázek

Re: Vracení pístku

Napsal: stř bře 14, 2018 12:29 pm
od námořník
Balej to jenom lidi. Přiklánél bych se k tomu ze tam baliči omylem spadly dva.

Re: Vracení pístku

Napsal: stř bře 14, 2018 12:36 pm
od mnov
V druhé sadě jsou omylem také dva. :-)

Re: Vracení pístku

Napsal: stř bře 14, 2018 2:19 pm
od Slavek_xxx
mnov> tak ji balil ten samej clovek ;-D