Ale prosim tebe. To mi neříkej, že tak mechanicky zdatnej a chytrej člověk jako ty, věří tomuhle mýtu, že kotoučový brzdy se vracej házivostí kotouče...mnov píše:Jinak hydraulika s kotoučovou brzdou žádnou pružinu nemá a tak tam k vůli dochází jen přirozenou "házivostí" a není potřeba nic "samonastavovat".
Je tam jeden zásadní rozdíl v ovládání brzd a spojky, kdy brzdy se ovládají pouze jedním směrem.
Tam se samozřejmě pístky vracej díky těsnění na pístkách. Když se pístek hne, tak se těsnění postaví na hranu a když tlak pomine, tak z té hrany se postaví zase zpět a tím vrátí pístek o kousek dovnitř. Pokud samozřejmě se má pístek hnout o větší vzdálenost, tak po té hraně to těsnění ve válci popojede a při pominutí tlaku se vrátí zase zpět o stejně, jako před tím, tedy zůstane víc vystrčený. Tedy vzdálenost vrácení je +/- konstantní, když tedy pominu nějaké opotřebení, zatuhnutí, rozdílné vlastnosti starého/nového těsnění atd....
Takže tak.
EDIT: Ono si stačí uvědomit, jako hodně se musí pístek zmáčknout, aby zajel, třeba při výměně brzd. Použiješ asi větší sikovky nebo speciální přípravek v podobě takového mini lisu. Si představ, že tuhle sílu by měl vyvinout kotouč svojí axiální házivostí. To by asi dost... eh... "drhlo".