Stránka 2 z 2

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: pát zář 04, 2009 7:06 pm
od Harry
Pokud je k těm deskám připojený kabel, a je jej kam zapojit, v případě hraničního opotřebení se na všech běžných automobilech rozsvítí kontrolka většinou signalisující nízký stav brzdové kapaliny.

Je docela možné, že konkrétně na Tvém autě, to není.

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: pát zář 04, 2009 7:23 pm
od HonzaCZ
Harry: Kolikrát to budu opakovat. Zkus jednou pořádně číst! Destičky NEMAJÍ žádný elektrický kontakt. Nemají kabel. Nemají konektor. Nemají nic. Jsou vyrobené tak, že když zbývá málo obložení, tak začnou PŘI brzdění vytvářet nějaký akustický hluk.

Diskuse není o tom, jestli ho vytváří nebo ne, jestli tam je kontrolka nebo ne, ale JAKÝ hluk to je.

Kapiš?

Jinak podle všeho celá 3. řada Legacy (= 2. řada Outback) má tento typ indikace docházejícího obložení. Jestli to má někdo jinak a je si jist, tak ať se ozve, docela mě to zajímá.

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: pát zář 04, 2009 10:22 pm
od als
Harry ty už jsi viděl na Subaru elektrickou kontrolu opotřebení brzdovejch desek? :655:

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: pát zář 04, 2009 10:34 pm
od Harry
Honzo CZ a Alsi: Nikdy jsem na Subaru neviděl elektrickou kontrolu brzd. desek, (za to ji znám od 60. let z Mercedesu,....)
pouze jsem se domníval, že by tam mohla/měla být, jak je to obvyklé u jiných běžných solidních značek.

Promiňte mi můj omyl! :690:

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: pát zář 04, 2009 10:35 pm
od HonzaCZ
als: Jaký dáváš desky ty? Jestli to není tajný :-)

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: ned zář 06, 2009 8:35 pm
od DDDD
V destičkách se zvukovou signslizací je měká slitina která vydává pískavo bzučivý zvuk vyšší ftekvence.Až to začne tak to každý v pohodě pozná.Jen to upozorňuje a dá se s tím ještě jezdit.Začíná to tak cca na 5 mm tl.Jestli si někdo není jistej tloušťkou desek tak stačí sundat kolo a přesvědčit se na vlastní voči. :826:

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: ned zář 06, 2009 9:04 pm
od als
HonzaCS - Jako jaký desky dávam na mojí formuli jo? :655: To je těžký, podle toho jaký kde najdu, taky se mi už stalo, že jsem měl na jedný nápravě tři značky na jednou ::-DDD: a docela by ses divil jaký je rozdíl v rychlosti obrždění podle výrobce :845:
Já u svýho auta nějak brzdy neřešim, pokud do toho nechceš investovat deseti tisíce, tak to vychází s kvalitou plus mínus stejně (teda když vyloučíš takový ty noname s cenou do tisícovky :D ) .
Jinak si myslim, že origináli /Jurid/ jsou takovej lepší průměr a teď se mně docela osvědčili Kashiyami, ale nečekej od nich, že budou brzdit i přehřátý. Pokud chceš závodit, tak musíš sáhnout někam k Ferodu - DS2500, DS3000 - nebo tak něco. :winner:

a co že to máš vlastně za fáro?

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: ned zář 06, 2009 9:33 pm
od HonzaCZ
als: nojo, budu si muset udělat tady kartu auta :-)
No mám Outbacka '01, podle všeho vpředu dvoupístky, ale ruku do ohně za to (zatim) nedám

Závodit pořád ne, ale občas to taky protáhnu... :-)

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: ned zář 06, 2009 9:53 pm
od lojzmen
Jen pro doplnění - na mé bývalé Impreze 1,8 1995 byla zvuková signalizace udělána tak, že na okraji destičky byl plíšek, který by při opotřebení se začal smýkat po kotouči a podle toho jak mi při brnkání na něj zněl, usuzuji že by to byl příšerný skřípot.

Ale brzdy mohou pískat i s novými destičkami. V mém případě to bylo tím, že nové destičky dosedaly na kotouč o cca 4-5mm blíže k obvodu a tam páni mechanici nechali rez.

HonzaHC - to dunění, nebo i slabé chvění pedálu může být to, co popisuje als.
Já měl na brzdné ploše takové linie, jakoby praskliny, ale po nějaké době (dost dlouhé) to zmizelo.

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: pon zář 07, 2009 9:45 pm
od Dušan
Stejný plíšek jako popisuje lojzmen jsem měl na svém Legacy 2,2 z r 1990. Vypadal jako z bronzu a jeho vyhnutí z destičky směrem ke kotouči bylo nastaveno tak, aby se při sjetí destičky začal dotýkat kotouče. Vydával při tom silný pískavý tón vysoké frekvence. Jezdit se s tím trvalým pískotem dál nedalo, vzpomínám si, že jsem plíšky musel ulomit a hned následně začít shánět destičky nové. Skutečně "shánět", protože to bylo v r. 1994 a tehdy v republice moc věcí na subaru ještě nebylo.
Byl to geniálně jednoduchý a účinný varovný systém, čistě mechanický.

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: pát zář 11, 2009 3:28 pm
od saburafu
Tak já mám na své již postarší réze takové ty plíšky, které při sjetí brzdových destiček začnou drhnout a vydávat písklavé zvuky při brždění a tím upozornit na nutnou výměnu. Takže se naprosto shoduji s informací od Lojzmena. Již jsem měl tu čest ten zvuk slyšet a rozhodně se to nedá přirovnat k drhnutí nebo hučení. Nevím jak to mají řešený novější ročníky a jiné modely.
Elektronický systém hlídání stavu brzd je šikovná a užitečná věc. Vůbec by mi nevadilo, kdyby to někdy mé další auto mělo :845:

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: sob zář 12, 2009 12:50 am
od lojzmen
saburafu - ta elektronika není bez chyb, občas falešný signál. A je-li tam příliš striktní nastavení, nedovolí ti to plný výkon motoru do resetu v značkovém servisu.
Tak to měl známý na velkém pežotu.

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: sob zář 12, 2009 11:44 am
od VDC
Kromě toho si jasně pamatuju, že když se utrhne drát, jako kdysi na né R5, tak to nesignalizuje. :1774: :811:

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: sob zář 12, 2009 11:52 am
od saburafu
Áááha, tak ona to asi nebude až taková výhra, no tak plíšky jsou sichr.

Re: Akustická signalizace opotřebení destiček

Napsal: sob zář 12, 2009 12:38 pm
od HonzaCZ
Ono pokud se bavíme o elektronické signalizaci, tak jsou 2 různé způsoby.
1) Přeruší se obvod - v obložení je zalitej vodivej plíšek s napojenejma drátama a když se přebrousí o kotouč, tak konec, rozsvítí se kontrolka. Toto pokud se utrhna/upadne přívodní kabel, tak indikuje jako limitní opotřebení (s nějakou tolerancí do plusu).

naopak
2) V destičce jsou 2 plíšky s drátama a když se ojede obložení až na ně, tak se o kotouč propojí (stačí krátce) a od té doby to signalizuje limitní opotřebení. Tady když se samozřejmě utrhne kablík, tak je smůla