"stočení" brzdových kotoučů

Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Marty73 »

Mě se to zdá jako špatně zapečené destičky. Ten disk je podle fotek v cajku. Vyčistily se ty disky když byly nové před tím, než se zajížděly? Je na tom takové impregnační svinstvo. Také je někdy jejich povrch moc tvrdý a je těžké je zajet. Vzal bych to všechno mokrým smirkem, kompletně očistil jak disky tak destičky a pak to znovu zahořel.
Dochází tam podle všecho ke špatnému přenosu mezi deskou a kotoučem.
Mě se to stalo s novými DBA taky, kopalo to úplně stejně a pak jsem je jednou omylem zapek na okruhu až se z nich kouřilo a od té doby brzdí parádně.
Ale varianta, že jsou desky vadné může být, jen se mi to nezdá, když vidím ten disk na fotce.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od hamoun »

Marty73: dik .. zni to logicky a zajimave .. zeby mi svitla nadeje? :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od hamoun »

Marty73: MOC DIKY - bylo to ono ... jeste jsem nezkousel dalnici, kdy to kopalo ve vyssich rychlostech a na okresce na tohle nemam misto, ale po poradnem prohrati se brzdy zacaly (trvale) chovat vyrazne lepe ... :diky:

... vice info v sekci modifikace v prispevku WRX - vetsi brzdy :-)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od seatik »

Mne zacinaji taky jemne kopat,jen na to nemam koule to prohrat totalne. Ale je to i logicke,mistama prenesena vrstva pojiva jiné teploty nez ty neprenesene a pak se to krouti. Pokud je pravidelne všude,nema se co kroutit
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Marty73 »

seatik píše:Mne zacinaji taky jemne kopat,jen na to nemam koule to prohrat totalne.
Chceš je zajet? ::-DDD:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od M a r c e l »

RallyCAD píše:Tohle jsem řešil několikrát = stáčení, výměna, apod.

Ale nakonec jsem došel k tomu, že většinou to nedělaj kotouče, ale zarezlý
vodící čepy třmenů. Třmen je s držákem brzdy spojený dvěma plovoucími
čepy. Ty jsou uložené v kanálkách a naplněné speciálním mazivem a fungují
jako takové dva plovoucí pístky.

Problém je, že mazivo časem degraduje a vyschne, čímž vznikne spíš taková
pasta. Jeden z pístků má na boku jenom ubranou plošku a jak se pohybuje v
pouzdře, tak kolem něj tou drážkou uniká vzduch, aby se nstlačoval v pouzdře.
Ten je většinou v pohodě. Druhý pístek má ale na sobě takové gumové futro,
v podstatě kus hadičky, která vymezuje vůli mezi čepem a pouzdrem. V tý
gumě je malá drážka pro prlchod vzduchu. Jenže tím jak mazivo ztuhne, tak tu
drážku ucpe a čep v pouzdře se začne chovat jako pneumatická pístnice. Tím
se třmen u jednoho čepu posouvá volně (u toho s ploškou), ale u druhého se
brzdí a tím se celý třmen, resp. destičky vůči kotouči kříží a dosedají šikmo.

Tím pak vzniká jednak nižší brzdný účinek, ale hlavně se destička nestejnoměrně
obrušuje. Brzdí to pořád míň a míň, až to začne najednou házet. Když pak vyndáváte
kotouče, tak většinou třmen roztáhnete kvůi vyjmutí a tím se to maličko srovná.
Když tam pak vrátíte stočený nebo nový kotoučm resp. desky, tak se to na chvíli
zlepší. Ale po cca tisíci km se problém vrací.

Řešení = rozdělat třmen a vodící čepy, vyčistit (v případě koroze vyměnit čepy),
vyčistit vodící pouzdra (kanálky), namazat SPECIÁLNÍM mazivem pro vysoké teploty
a zase smontovat. Pokud tam dáte obyč olej nebo vazelínu, tak se vyhřeje, ztvrdne
a po pár stech km jste tam kde jste byli, akorát zničíte další desky a kotouč.

Mazivo by mělo být přímo určené na mazání těchto vodících čepů. Diskuze na tohle
téma je zde: http://www.oleje.cz/forum/cim-mazete-ce ... -t811.html

Případně - co na to Als?
Brzdy_vodici_cepy.jpg
k tomuhle se 100% priklanim, prave delam brzdy na svem aute a predni celist uz mela oba spodni cepy ZCELA nepohyblive, musel jsem je vykroutit ve sveraku, to co tam bylo byla vic brusna pasta nez mazivo, a ano, byly to jen a pouze ty cepy s gumovym tesnenim...

a k tomu specialnimu mazivu, vetsinou byva soucasti sad s novymi cepy, alespon ja je objednal a pytlik s mazivem je jeho soucasti + prachovky...

premyslel jsem take o staceni kotoucu, ale kaslu na to a udelam to komplet:

nove kotouce a desticky predek i zadek
nove oblozeni rucky + nove samostavy
nove cepy s gumickama do prednich celisti + nove srouby celisti
nove srouby tela pistku

priste si to pripravim dopredu a rovnou celisti i tela pistku (myslim ze mam nejake z nejakeho vraku nekde pohozene) dopredu necham opiskovat a nastrikam je, vymenim hadicky a odvzdusnovaky + brzdovku...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od seatik »

Tak tak,hlavne u zadnich...každý rok najeto kolem 12 000km a vazelina po roce je fuc.Cili predejit tomu ...každý rok to vyčistit a promazat
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od M a r c e l »

tak ja to mel jen u prednich, zadni jsou cajk...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Juras »

Muze byt, ale nevysvetluje to, proc kopou i 4pistky, ktery plovouci nejsou a zadny vodici cepy tudiz nemaji.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od M a r c e l »

no to ne, ale s tim ja zkusenost mam tak akorat ze Skody GARDE a tam nic nekopalo B-)


jen me napadlo, jestli to tam nedelaji nestejne "chodici" pistky?
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Juras »

No zacalo to delat na mych - sou komplet po repasi vcetne novych pistku, chodi krasne prstama se daji zatlacet. Novy kotouce i desticky. Dela to az po zahrati a pri brzdeni ve vyssich rychlostech. Brzdy sem zajizdel (zahoroval) podle tady nekde danyho navodu. Vubec mi neni jasny proc to dela, jedine jeste vyzkouset jiny kombinace desticek a kotoucu.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Slavek_xxx »

Juras> taky to muze byt zadnima brzdama nebo vulema v ulozeni napravy nebo horsimi tlumici...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Juras »

Zadni brzdy sou taky po repasi, tlumice a ulozeni napravy je ok. Navic to zacne delat az se brzdy zahrejou a pri brzdeni z vyssich rychlosti, coz nejaky vule podle me vylucuje.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
lukygoofy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 361
Registrován: úte bře 12, 2013 7:46 am
Jméno a příjmení: Lukáš Kopelent
Bydliště: Plzeň

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od lukygoofy »

Juras píše:Zadni brzdy sou taky po repasi, tlumice a ulozeni napravy je ok. Navic to zacne delat az se brzdy zahrejou a pri brzdeni z vyssich rychlosti, coz nejaky vule podle me vylucuje.
kotouče sundat a poslat na reklamaci, mě to dělalo úplně stejné věci jako popisuješ ty a vše jsem měl také v pořádku. Závada byla na straně výrobce kotoučů u mě TRW a závadu po 30 dnech akceptovali. Od kamaráda jsem se dozvěděl, že správně by se ten materiál na brzdy měl před jejich výrobou min 2x kalit (nebo prostě nějak tepelně upravovat) aby se zajistila teplená stálost materiálu, jenže jelikož většina výrboců nestíhá plnit plány objednávek tak tento postup přespakujou a dělají to jen jednou a tímto pak vzniká. Reklamaci kotoučů však nejde aplikovat vždycky, musíš sí být jistý, že vše ostatní máš opravdu v pořádku, jinak musíš počítat s tím, že ti je vrátí jako neopodstatněnou reklamaci
Subaru Legacy Outback 3.0R AT MY2005 - prodáno Cozmo,
Toyota Avensis 2.0L CVT - MY 2017
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Juras »

To je pravda ze se kotouce maji pred prodejem jeste tepelne ustalit aby se odstranilo pripadny vnitrni pnuti, dokonce sem nekde cetl, ze je to uzakonenej postup a bez toho to tesmi do prodeje. Vec druha je jestli se to skutecne dela a jak se to pripadne kontroluje. Ja s tim ted moc nejezdim a ty kotouce byli dost levny, takze se zas tak nedivim, ze delaji to co delaji. Casem poridim neco kvalitniho a pak se uvidi.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“