Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Ahoj,
chystám se dnes vyměnit celý brzdový okruh na své impreze 2008. Koupil jsem 2L castrol Dot4.
A chci se zeptat na postup. Jestli tady platí nějaké pravidlo, napr.: levé přední, pak pravé zadní apd...
A jak ABS? To se samo taky proleje tím šlapáním a odvzdušnováním nebo má sůj system?
Děkuji za objasnění
PS: spěchá
chystám se dnes vyměnit celý brzdový okruh na své impreze 2008. Koupil jsem 2L castrol Dot4.
A chci se zeptat na postup. Jestli tady platí nějaké pravidlo, napr.: levé přední, pak pravé zadní apd...
A jak ABS? To se samo taky proleje tím šlapáním a odvzdušnováním nebo má sůj system?
Děkuji za objasnění
PS: spěchá
WRX 2008 169kw 2,5
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Snaž se to vyměnit tak, abys to nezavzdušnil. Tzn. dole vypouštíš a zároveň nahoře do nádržky doléváš. To je nejlepší varianta, protože odvzdušnit to je celkem hokna. Ale musíš do kříže, tzn. pravé přední, levé zadní, levé přední a pravé zadní. Nejdřív bez zapnutýho zapalování, nakonec s zapnutým zapalováním kvůli ABS. Ale počítej s tím, že to bude tak na 3x a víc.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Supreme> doporucuju kamose, kterej ti bude dolejvat kapalinu a povolovat a utahovat odvzdusnovaci srouby na brzdicich.
Takze dolit kapalinu po vicko, zmacknout brzdu, povolit sroub, vypustit cast kapaliny, utahnout sroub, pustit brzdu. No a furt dokola na vsech kolech, dokud nevyteka cista nova kapalina, ale bacha, at ti v nadobce nedojde kapalina!
Takze dolit kapalinu po vicko, zmacknout brzdu, povolit sroub, vypustit cast kapaliny, utahnout sroub, pustit brzdu. No a furt dokola na vsech kolech, dokud nevyteka cista nova kapalina, ale bacha, at ti v nadobce nedojde kapalina!
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19163
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
idelani na servis, kde maji nasazeny na trmen hajzlik s hadickou a ventilkem a nadobkou na brzdovku ..
jeden doliva, druhy slape a odvzdusnovak je povoleny a jen pousti brzdovku, dokud nevyteka cista .. a dalsi kolo ...
vynecha se to utahovani, povolovani odvzdusnovaku ....
jeden doliva, druhy slape a odvzdusnovak je povoleny a jen pousti brzdovku, dokud nevyteka cista .. a dalsi kolo ...
vynecha se to utahovani, povolovani odvzdusnovaku ....
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
ok oka, díky, dělal jsem to už 100x ale nevěděl jsem, jaký je postup na subaru, jestli do kříže a co s tím abs...
je jedno jestli začnu na zadních kolech nebo na předních?
A to abs se zaplým klíčem proč? To začne tlačit i servo čerpadlo a tím pádem to začne protíkat i tam nová brzdovka?
Ted z hlavy nevím, má abs svoji expanzku, nebo si bere z brzd?
je jedno jestli začnu na zadních kolech nebo na předních?
A to abs se zaplým klíčem proč? To začne tlačit i servo čerpadlo a tím pádem to začne protíkat i tam nová brzdovka?
Ted z hlavy nevím, má abs svoji expanzku, nebo si bere z brzd?
WRX 2008 169kw 2,5
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Žádný zapalování zapínat nemusíš. A vyšlapat do systému celou nádobku staré kapaliny? Tu nejhorší kapalinu z celého systému (kapalina v nádobce má navstřebáno nejvíc vody)? Včetně usazenin? To je taky nápad...
Takže:
1) odsát z nádobky starou, nalít novou po okraj
2) postup byl řečen - tedy pravé přední, levé zadní, levé přední, pravé zadní
3) dělat to ve 2 lidech - jeden sedí uvnitř a ovládá brzdový pedál, druhý běhá kolem odvzdušňováků; na pedál je potřeba šlapat pomalu, došlapovat až na doraz (pokud je to možné) a při novém šlápnutí vždy kompletně pustit až na druhý doraz (nesešlápnutý)
4) hlídat nádobku, nesmí v ní dojít kapalina, jinak můžeš začít znovu od začátku
5) není nutné dělat jedno kolo (třmen) vícekrát, jak tady zaznělo
6) samotné odvzdušnění říkáš, že znáš, tak to popisovat nebudu...
EDIT: Jinak 2008? To má už ESP, ne? Máš kapalinu s garantovanou viskozitou? Tzv. vhodnou pro systémy s ESP?
Takže:
1) odsát z nádobky starou, nalít novou po okraj
2) postup byl řečen - tedy pravé přední, levé zadní, levé přední, pravé zadní
3) dělat to ve 2 lidech - jeden sedí uvnitř a ovládá brzdový pedál, druhý běhá kolem odvzdušňováků; na pedál je potřeba šlapat pomalu, došlapovat až na doraz (pokud je to možné) a při novém šlápnutí vždy kompletně pustit až na druhý doraz (nesešlápnutý)
4) hlídat nádobku, nesmí v ní dojít kapalina, jinak můžeš začít znovu od začátku
5) není nutné dělat jedno kolo (třmen) vícekrát, jak tady zaznělo
6) samotné odvzdušnění říkáš, že znáš, tak to popisovat nebudu...
EDIT: Jinak 2008? To má už ESP, ne? Máš kapalinu s garantovanou viskozitou? Tzv. vhodnou pro systémy s ESP?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
oka, ještě jednou díky!
A s tím ESP jsi mě dostal...
Mělo by to být napsaný ze zadu té flašky?
Mám Castrol DOT4 do 300°C
A s tím ESP jsi mě dostal...
Mělo by to být napsaný ze zadu té flašky?
Mám Castrol DOT4 do 300°C
WRX 2008 169kw 2,5
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Nedavno sme to s kamosem delali sice na pasatu, ale priste to udelam stejne. Sundali sme naraz vsechny kola, na vsechny odvzdusnovaky se nasadila hadicka s petkou na odchyt kapaliny, pak se odsala z nadrzky stara, nalila se nova, povolili se vsechny odvzdusnovaky naraz a jen se dolivalo. Takhle sme prolili systemem litr kapaliny, ze vsech trmenu nateklo zhruba stejne. Jenom je treba hlidat, aby byla nadobka porad plna a az zacne dochazet kapalina, vsechny odvzdusnovaky zas dotahnout. Predtim nez sme to udelali, byl v brzdach vzduch, kterej nesel beznym zpusobem dostat ven, po teto vymene uz je to 100% bez vzduchu.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
No tak třeba ATE má DOT4 SL.6, která má poloviční viskozitu a je přímo doporučená pro systémy s ESP. Běžné kapaliny s viskozitou 1200-1400 mm2/s se do systémů s ESP nedoporučují. Jinak jak jsi přišel na ten bod varu 300°C? Našel jsem jedinou kapalinu od Castrolu a ta má 250...Supreme píše:oka, ještě jednou díky!
A s tím ESP jsi mě dostal...
Mělo by to být napsaný ze zadu té flašky?
Mám Castrol DOT4 do 300°C
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Jinak já jsem výměnu provedl, když jsem dělal repasi třmenů - vždy než jsem třmen připojil, tak jsem nechal pár minut vytékat z přívodní hadice kapalinu (cca 1/3 nádobky na každé kolo). A protože jsem měl odpojené třmeny, tak jsem pak samozřejmě musel odvzdušňovat vše klasicky. V servisním manuálu je psáno, že na celé auto stačí 0,5L kapaliny, já prolil cca 3/4 1L plechovky, takže snad se to dostalo všude
Ale po pravdě řečeno, jsem také přemýšlel, jak se to dostane do ABS, ale protože systémy s ABS fungují úplně standardně i bez funkční jednotky ABS a v servisním manuálu nic o tom nepsali, tak jsem prostě postupoval tak, jak psali v oddílu s popisem výměny brzdové kapaliny.
Ještě mě napadá, jak dobře se obmění ve více pístkových třmenech kapalina ve spodním pístku/pístkách. Když odpouštím výpušťákem nahoře a nová přichází uprostřed...? Já to tedy neřešil, protože jsem montoval "suché" třmeny, ale právě z toho hlediska, když se provádí výměna bez demontáže třmenů...
Ale po pravdě řečeno, jsem také přemýšlel, jak se to dostane do ABS, ale protože systémy s ABS fungují úplně standardně i bez funkční jednotky ABS a v servisním manuálu nic o tom nepsali, tak jsem prostě postupoval tak, jak psali v oddílu s popisem výměny brzdové kapaliny.
Ještě mě napadá, jak dobře se obmění ve více pístkových třmenech kapalina ve spodním pístku/pístkách. Když odpouštím výpušťákem nahoře a nová přichází uprostřed...? Já to tedy neřešil, protože jsem montoval "suché" třmeny, ale právě z toho hlediska, když se provádí výměna bez demontáže třmenů...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
suchy bod varu 300.
jak poznam ze to je pro to eps. bikde nic neni o esp.
jak poznam ze to je pro to eps. bikde nic neni o esp.
WRX 2008 169kw 2,5
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
To nevím, čekal bych to tam někde napsané. Na obalu nebo v technickém listu. Ono to tak moc není ani o viskozitě jako takové (i když ty doporučené pro ESP jí mají nižší), ale o její stabilitě... aby to pak v zimě nemělo třeba zásadně vyšší...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Kamarádi nerostou na stromě a mě se jich většinou zrovna ve chvíli, kdy chci odvzdušňovat, nedostává. Onehdá jsem dostal za nějaký nákup na uni-maxu, jako dárek přípravek na odvzdušňování brzd. Celkem dlouho jsem to nepoužil, myslel jsem , že je to nějaká kravina. Ovšem poté, co jsem to poprvé vyzkoušel, už na to nedám dopustit a můžu jen doporučit.
http://www.uni-max.cz/sada-na-odvzdusne ... ds-free/d/
Princip už jste tu zmínili. Dutá plastová jehla se vrazí do odvzdušňováku, ten se povolí a pomalu se šlape na brzdu, přičemž se vytlačuje brzdovka a bublinky brobublají ze systému ven. Triviální a vysoce funkční. Doporučuji.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://www.uni-max.cz/sada-na-odvzdusne ... ds-free/d/
Princip už jste tu zmínili. Dutá plastová jehla se vrazí do odvzdušňováku, ten se povolí a pomalu se šlape na brzdu, přičemž se vytlačuje brzdovka a bublinky brobublají ze systému ven. Triviální a vysoce funkční. Doporučuji.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak na odvzdušnění brzd imprezy?
Tak už jsem prolil 1L balení systémem, a pak 0,5L prováděl křížové odvzdušnění . Poté jsem prolil systém i spojky a vesele si jezdím dál
Vždy jsem odsál expanzku. (za 1rok brzdovka pobere přeci 3% vody a sníží bod varu až o 67°C , takže .... )
Mám dojem že pedály jdou volněji, ale to možná bude jen o vsugerování pocitu :D
Každopádně mám kvalitní kapalinu v systémech a jsem šťastný :D
Vždy jsem odsál expanzku. (za 1rok brzdovka pobere přeci 3% vody a sníží bod varu až o 67°C , takže .... )
Mám dojem že pedály jdou volněji, ale to možná bude jen o vsugerování pocitu :D
Každopádně mám kvalitní kapalinu v systémech a jsem šťastný :D
WRX 2008 169kw 2,5