Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Řekl bych, že na konstrukci našich brzd je patrný, jak se japoncům příliš nechce do inovací. Klepe to, ale v zásadě to funguje. Synovci jsem měnil destičky na Twingu a ty brzdy mi přišly taky daleko lépe vyřešené, než jsou ty naše.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Petr: ano, je to shit. Dělané na 5 let a pak auto do šmelcu.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Kdyby 5 let. Mně to vydrželo na novém autě asi 1,5roku, resp. 60.000km.
Všechno v naprostém pořádku, udržované a stejně to bylo prd platné.
Všechno v naprostém pořádku, udržované a stejně to bylo prd platné.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Klepe, ale je to funkční ne ? Takže je to akustický problém, ne funkční.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Máš naprostou pravdu, šéfe. No s těmi stávajícími čtyřpístky to už naštěstí řešit nemusím.
Ale zase budu řešit, jestli mi to kvůli nějakým dementům proleze technickou.
Ale zase budu řešit, jestli mi to kvůli nějakým dementům proleze technickou.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
To by ten technik musel být odborník na Subaru, aby věděl, že to nebylo v rámci nějakého stupně výbavy montováno. Jsou to originály.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Originály dokonce s nápisem SUBARU. Jen se to jaksi nevešlo, ale ty půlcentimetrové podložky pod ráfkama prakticky nejsou ani vidět.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
:D ..jeste me napadlo v ramci zoufalosti si ty vlozky vytocit, zkousel jsem je udelat ze silonu ale ta vule je tak miziva ze udelat tak tenkostennou vlozku 0,2mm je nadlidsky vykon a vykon soustruhu:) tak jsem zmensil prumer vodiciho cepu(mam rezervni) a teda musel bych ji zeslabit aspon o milimetr a to se mi uz nechtelo. ted me napada akorat vzit ty trmeny a tu diru pro cep o dva mm zvetsit a dat do ni vlozku. co myslite?
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Z jakého materiálu chceš tu vložku vyrobit?PetrCV píše::D ..jeste me napadlo v ramci zoufalosti si ty vlozky vytocit, zkousel jsem je udelat ze silonu ale ta vule je tak miziva ze udelat tak tenkostennou vlozku 0,2mm je nadlidsky vykon a vykon soustruhu:) tak jsem zmensil prumer vodiciho cepu(mam rezervni) a teda musel bych ji zeslabit aspon o milimetr a to se mi uz nechtelo. ted me napada akorat vzit ty trmeny a tu diru pro cep o dva mm zvetsit a dat do ni vlozku. co myslite?
Což to vyfutrovat tenkým bronzovým plechem tl. 0.1-0.2 mm a díru vystružit na přesné lícování s minimální vůlí a máznout kvalitní měděnou vazelínou?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Taky bych to řešil tak, jak píše plukovník. Spíš sáhnout do díry, než do tloušťky čepu. Masa je na brzdiči dostatek.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
takze v podatate to jak jsem to udelal jak na zacatku ale misto medenych plisku pouzit lepsi material a diru prevrtat a vystruzit:) z tech plastu to moc nejde. vsechno se na soustruhu teplem trhalo nebo kroutilo ikdyz jsem zkousel rady od nejvyssich v praci:)no az bude cas a chut opravy tak se na to vrhnu prozatim tukanim zdar. :D
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Mne to vydržalo podobne nejde o to že je to len zvukový problém, jednoducho to človek na novom aute neočakáva a ani prístup Subaru nie je úplne kóšer... Jazdil som na mnohých autách rôznych znaciek ale toto je prvé s takým problémom Skôr by som očakával že sa k tomu Subaru postaví chlapsky a ponúkne nejaké poriadne riešenie...Traveller píše:Kdyby 5 let. Mně to vydrželo na novém autě asi 1,5roku, resp. 60.000km.
Všechno v naprostém pořádku, udržované a stejně to bylo prd platné.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Já bych tam žádný tenký plech na vyvložkování nedával, i když přiznávám, že mě to kdysi také napadlo a myslím, že jsem tu o tom i psal. Měď, bronz..., to je jedno z čeho by to bylo, ale prostě to při té malé tloušťce nevydrží. Párkrát zabrzdíš, ohřeje se to, vyschne vazelína a za chvíli je ten plíšek někde shrnutý a kromě toho, že to bude zase klepat, to bude bránit pohybu čepu v díře, takže ty brzdy, které se pak jednoho dne nevrátí do uvolněné polohy a usmažíš je.
Podle mě jsou jen 3 cesty jak z toho ven:
1) koupit zcela nový třmen i s držákem (vlastně komplet brzdy), ale kdo by takovou věc udělal, když riskuješ, že to bude za chvíli úplně stejné
2) koupit zánovní čtyřpístky jako jsem to udělal já. Moc to nestojí a bonus je, že to začne oproti původním brzdám brzdit.
3) místo plíšku na vyvložkování vyrobit na soustruhu zcela nové čepy, které budou mít o chlup větší průměr než původní. Jen se musí vzít nějaký materiál, který bude pevnostně dostatečný, bude mít stejnou teplotní roztažnost jako původní (i když u těchto malých rozměrů na tom zase tolik nezáleží), apod. Ale stejně je to loterie, protože nevíš, jak velký průměr čepu udělat - takže je to takové "pokus-omyl"
HOWG!!!
Podle mě jsou jen 3 cesty jak z toho ven:
1) koupit zcela nový třmen i s držákem (vlastně komplet brzdy), ale kdo by takovou věc udělal, když riskuješ, že to bude za chvíli úplně stejné
2) koupit zánovní čtyřpístky jako jsem to udělal já. Moc to nestojí a bonus je, že to začne oproti původním brzdám brzdit.
3) místo plíšku na vyvložkování vyrobit na soustruhu zcela nové čepy, které budou mít o chlup větší průměr než původní. Jen se musí vzít nějaký materiál, který bude pevnostně dostatečný, bude mít stejnou teplotní roztažnost jako původní (i když u těchto malých rozměrů na tom zase tolik nezáleží), apod. Ale stejně je to loterie, protože nevíš, jak velký průměr čepu udělat - takže je to takové "pokus-omyl"
HOWG!!!
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
hehe no ještě mi tu chybí možnost číslo 4 a to je komplet se na to vysrat
no abych začal, před týdnem jsme se vrátili z dovči a celkem ujeto 2500km + ještě tak tisícovka navrch s tím že než jsem odjel jsem udělal zoufalý pokus a čepy obmotal teflonovou páskou, namazal a vrátil zpět...doteď se zádný klepání nekoná a je to teda víc než všechny mé předešlé pokusy, je mi jasný že to vydrží ještě chvilku a konec, to je ironie...no nic, jinak cesta v subárku super a to ticho od podvozku bylo úžasný, doufám že to aspoň ještě chvilku vydrží než vyměním gumy na zimu a třeba bych to provedl znova když se mi do toho nebude chtít zasahovat jinak. A teda posílám fotku mý Anči jak objímá auto...sama od sebe se slovy naše áto ..nevím jestli je to těma hvězdama ve znaku ale je to milý
no abych začal, před týdnem jsme se vrátili z dovči a celkem ujeto 2500km + ještě tak tisícovka navrch s tím že než jsem odjel jsem udělal zoufalý pokus a čepy obmotal teflonovou páskou, namazal a vrátil zpět...doteď se zádný klepání nekoná a je to teda víc než všechny mé předešlé pokusy, je mi jasný že to vydrží ještě chvilku a konec, to je ironie...no nic, jinak cesta v subárku super a to ticho od podvozku bylo úžasný, doufám že to aspoň ještě chvilku vydrží než vyměním gumy na zimu a třeba bych to provedl znova když se mi do toho nebude chtít zasahovat jinak. A teda posílám fotku mý Anči jak objímá auto...sama od sebe se slovy naše áto ..nevím jestli je to těma hvězdama ve znaku ale je to milý
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24342
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Naše áááto to mluví za vše,vše v prospěch plejády ;)Hej,nemáš to tam promáčklé,v místě dotyku vaší dcery,nebo to jen hází stín,anebo ti to promáčkla,já bych se na to radši hned podíval
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98