Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Ruční brzda 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 750
Bydliště: Olomoucko
Mám možná hloupý dotaz:
Jak funguje ruční brzda? Já jsem si myslel, že se přes lanko nějak stisknou normálně brzdové destičky ke kotouči. Ale je to jinak, vypadá to, jako by uvnitř bylo cosi jako bubnová brzda.
Mám dojem, že se mi pokazila (jeden zadní kotouč je po jízdě horký) a myslel jsem si, že prostě moc doléhají destičky. Čumím do manuálů, ale funkci si nějak nedovedu odvodit. Ke všemu jsem znejistěl i co se týká brzd obecně - vede mi do zadní brzdy kromě očekávané hadičky ještě jedna tlustá hadička a jedna tenká. Tak jsem zmaten co to tam jako je.
Kdybyste měli nějaký hezký obrázek nebo mi to polopatě popsali, byl bych moc rád a určitě bych líp usínal.


úte kvě 25, 2010 9:07 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 6321
Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Tak mám dojem, že tohle tady psal HonzaCZ, ruční brzda je do vnitřku jako bubnová, přesně jak píšeš :850: Přibrž'dování je tedy přes kotouč předek,zadek. Rozhodně je právě blbý, že to je takhle, protože při blbnutí a používání ručky může dojít k poškození, takže se to nemá přehánět :850:

_________________
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html


úte kvě 25, 2010 9:39 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 750
Bydliště: Olomoucko
Citace:
Přibrž'dování je tedy přes kotouč předek,zadek.

Tomu nerozumím.

Co se mi stalo: Vycouvával jsem od baráku a uslyšel jakoby bouchnutí od zadního pravého kola, bylo cítit i cuknutí. Přišlo mi jako by se tím odlepily destičky od disku (to jsem ještě nevěděl, že je ručka bubnová). Jelikož nebyl cítit žádný odpor vůči jízdě a taky žádný další zvuk, jel jsem opatrně do práce. Cestou domů jsem se stavil v obchodě a zkusil sáhnout na kotouče - všechny teplé, ale ten vpravo vzadu horký. Doma jsem pak do toho hleděl a pár pokusy zjistil, že to není jak jsem myslel.
Takže teď mi asi nezbude než se podívat do bubnu co se tam pokazilo. Co mám očekávat?
Mimo to mě zmátly ty tři "hadičky" vedoucí k brzdě. Jedna je jasně od hydrauliky, ale pak jsou tam dvě u který jsem váhal která že je od ručky a co je ta poslední tenká. Já to snad vyfotím :-)


úte kvě 25, 2010 10:13 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1894
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Je to jednoduché, příruba kotouče je malý buben a v něm se skrývá klasická bubnová brzda ovládaná lanem od ruční brzdy.

Pravděpodobně máš zatuhlý lanovod a ta rána bylo odtržený obložení té brzdové bubny od povrchu bubnu a dále ti lehce přibržduje.

Co se týká "hadiček"
Tak ta nejsilnější bude bovden od ruční brzdy, jedna bude brzdová trubka s kapalinou a třetí bude kablik od ABS.


Přílohy:
571494826304.png
571494826304.png [ 42.22 KiB | Zobrazeno 6299 krát ]

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


Naposledy upravil mamut dne úte kvě 25, 2010 10:46 pm, celkově upraveno 1

úte kvě 25, 2010 10:37 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 6321
Bydliště: U Sila 1201,Liberec
principiélně brzdy fungují, že větší % je na předek a na zadek s menším účinkem. Učinek na zadní brzdy je u pickupu vahadlama, pri větším zatížení se přenáší větší účinke na zadek i předek, jinka by jsi to neubrzdil spíš přední utavil :657: Přesně jak to tam je ti neřeknu, ale co jsem tak pochopil tak je to bohužel tak, že vnitřek je něco jako buben. Taky jsem byl zaraženej, ale fakt to je tak :850: No a mamut to rozsek, páč GT už je téměř v kupě :supeer:

_________________
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html


úte kvě 25, 2010 10:39 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 750
Bydliště: Olomoucko
JO.. na ABS jsem zapomněl .. díky, to bude ono.

Co teda bude nejrozumnější řešení - tj. jak rozpohybovat lanko v bowdenu? Dá se beztrestně podívat dovnitř na mechanismus té bubnovky? Myslím tím to, aby mi nevystřelila nějaká pružina a nešlo to pak zpátky smontovat.


úte kvě 25, 2010 10:42 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1894
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
PavelG píše:
JO.. na ABS jsem zapomněl .. díky, to bude ono.

Co teda bude nejrozumnější řešení - tj. jak rozpohybovat lanko v bowdenu? Dá se beztrestně podívat dovnitř na mechanismus té bubnovky? Myslím tím to, aby mi nevystřelila nějaká pružina a nešlo to pak zpátky smontovat.


Sundáš kolo, odšroubuješ brzdový třmen (dva šrouby) a kotouč volně sundáš z náboje.. vše se ti objeví v celé své nahotě a nic nevyskočí..
Mechanismus vyfoukat vzduchem, zjistit pohyblivost..

Pak zkotrolovat lanovody, ať ti někdo tahá za ruční brzdu a ty koukej jak se to hejbe... pak je popřípadě rozhábat...

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


úte kvě 25, 2010 10:48 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 750
Bydliště: Olomoucko
takhle?
Příloha:
Zbrzda.jpg
Zbrzda.jpg [ 112.09 KiB | Zobrazeno 6296 krát ]


úte kvě 25, 2010 10:59 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1894
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
JOP :supeer:

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


úte kvě 25, 2010 11:05 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 750
Bydliště: Olomoucko
Dík za pomoc.


stř kvě 26, 2010 7:53 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 750
Bydliště: Olomoucko
Problém pokračuje. Po jízdě bez výraznějšího brzdění mám 3 kotouče vlažné, ale jeden horký. Když auto zvednu, kolem otáčím bez většího odporu, nerozeznatelně od ostatních.
Horký je jen kotouč, ne osazení pod kterým je bunnovka od ručky (jde o zadní kolo).
Třmen se vrací, pístek se zdá být OK, vše pohyblivé. Destičky sjeté rovnoměrně, kotouč lesklý z obou stran.
PROČ se koutouč přehřívá? Na co se mám ještě zaměřit?


úte čer 01, 2010 8:03 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv dub 29, 2010 7:15 pm
Příspěvky: 136
Zkusil bych zkontrolovat ložisko kola. Měl jsem podobnou závadu na jiném autě a bylo to odcházející ložisko.

_________________
Subaru Forester 2.0 MT, MY 2010


úte čer 01, 2010 9:50 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv úno 18, 2010 9:35 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Výprachtice
Jak sundat brzdový buben ? táhlo volný a od náboje taky,nechce to přelíst přes pakny :655:
forest 2002 92 kw


pon bře 26, 2012 8:11 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 30, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 355
Bydliště: Ostrava-Poruba
morena - teoreticky bys to měl stáhnout, ale je tam na okraji rez a špína. Musíš pod auto, na plechovém štítu brzdy dole je nacvaknutá gumová průchodka, tu sundej. Uvnitř je rozpínač paken se zubatou matkou. Velkým šroubovákem to hodně povol. Mělo by to jít snadno. Pokud je kotouč přirezlý, jsou na kotouči zvenku proti sobě dva závity M8. Když tam zašroubuješ šrouby, kotouč uvolníš.

Montáž.
Podle servisního návodu máš při montáži rozpínač rozepnout na maximum a povolit o 3 až 4 zuby. Já musel víc, protože mám buben trochu šišatý a brzda chechlala (to je slovo, co? ) :-) .
Pak zkušebně zabrzdit a pokud je zdvih páky moc velký, nějak si to tam sedlo a je třeba ještě nějaký ten zoubek pootočit.

_________________
Daihatsu Sirion 1,3L, MT, r.2005, celkem svižné auto, 7,2L/100km zima, 6,3L/100km léto (komfortem a provedením je to o čtyři patra níž, než předchozí Legacy). Ostrava-Poruba.


pon bře 26, 2012 10:24 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: ned lis 14, 2010 8:02 am
Příspěvky: 21
v kotoučích jsou dve díry pro šrouby M8 ty se tam našroubují a tím se odtlačí kotouč od náboje. Jinak to že to hřeje na kotouči je zřejmě přidrhnutím desek.Jestli jsi to kontroloval a chodí to tak to nic neznamená. Pokud je tam problém tak ten může nastávat až když se bržděním desky nebo pístky zahřejí -tím se materiál roztáhne a přidírá se. Druhá věc je že pokud je to zavzdušněné tak se nebudou odtahovat pístky zpět i když to nějak přeci jen brzdí.

Tom
www.subitomo.cz


sob čer 30, 2012 10:06 am
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: