Stránka 18 z 35

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon čer 11, 2018 8:54 pm
od VDC
Stoupání na 100 % jemný. Já se ráno kouknu.

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon čer 11, 2018 9:06 pm
od Loga
zhor: Asi jsem to přetáhl, to se hádat nebudu, ale že se to utrhlo, to jsem nečekal.

VDC: Děkuju, ale už není třeba, mám objednáno a rušit to už nebudu.

Kdybych to kupoval jen někde v prodejně, tak bych bál, jestli koupím to správné. Jemný částečný závit, pevnostní (obyčejný materiál by asi být neměl) a co já vím. Je to M8 (14 klíč), hlavu ukrouceného šroubu jsem mám položenou na stole.

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon čer 11, 2018 9:15 pm
od VDC
Jestli to byla 14 klíč, tak je to M10. M8 má u našich japonských strojů hlavu na 12 klíč.

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon čer 11, 2018 9:33 pm
od Loga
VDC píše:Jestli to byla 14 klíč, tak je to M10. M8 má u našich japonských strojů hlavu na 12 klíč.
Hmm... Dobré vědět, ještě že jsem to nešel kupovat, určitě bych vzal špatný, viz:
https://www.zirafoviny.cz/modules/news/ ... toryid=102

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon čer 11, 2018 10:01 pm
od VDC
Jo to je evropská tabulka. My to máme jinak. M8 - 12, M10 - 14, M12 - 17, M14 - 19
S klíči 8,10,12,14,17,19 rozebereš skoro celý Subaru. :-)
M8 na Subaru nebývá jemný závit, tam je standardních M8x1.25
M10 je u Subaru jemný M10x1.25
M12 je M12x 1.25
M14 je M14x1.5

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: úte čer 12, 2018 9:22 am
od dethroned
ty šrouby od Frenkitu mají hex 12!! Původní origo čep 14. Podle mě je to M8-14, což je divný, ale asi to tak je.

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: úte čer 12, 2018 9:44 am
od mnov
Šrouby jsou M8x1 a originál mají 14 mm šestihran. S tímto stoupáním to utrhnout není žádný problém. :-)

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: úte čer 12, 2018 10:13 am
od dethroned
mnov dík, tušil jsem že je to tak. takže origo je M8x1 - 14mm hlava, náhrada Frenkit M8x1 - 12mm hlava (jemné stoupání, standard je M8x1.25)

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: úte čer 12, 2018 12:13 pm
od VDC
Aha, já se po ránu zapomněl jít podívat.... :-)

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: úte čer 12, 2018 7:16 pm
od spm
To máte z toho, že jste příliš svalnatý :-DDD Já 45Nm klasickou 1/2" ráčnou rukou nedám :-DDD

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: úte čer 12, 2018 7:30 pm
od HonzaCZ
To je v pohodě, tady je jenom 37 ;)

Navíc to určitě bylo načatý, nebo tam někdo dřív dal nějakej sračkovej šroub. Ty utahovací momenty zdaleka nejsou moment, kdy se ustřihne šroub ... :-D

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: stř čer 27, 2018 10:15 pm
od dethroned
update: s novýma čepama už to opět malinko drnčí na dlažbě. očekával jsem to, neřeším.
jen kdybych to chtěl řešit, tak bych si asi zkusil nechal vytočit čepy z nerezky 1.4845, průměr bych nastřelil něco jako 10,03 +/-0,02 mm a nechal bych to nitridovat. ten průměr je otázka, muselo by se ještě dobře přeměřit pouzdro, pokud lze předpokládat, že není uplně vymačkané.

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon črc 09, 2018 10:31 am
od Tapan
Kamarádi, čekají mě již velmi brzy brzdy na Foresterovi, předek desky i kotouče. Pokusím se o výměnu samodomo. Když už to bude rozebraný, má smysl s tím dělat něco dalšího než jen vyměnit desky a kotouče? Brzdí to ok, nikde nic nebouchá atd., ty vymezovací plechy tam, myslím, taky jsou...co dalšího kde promazat, rozhýbat, jaké gumičky kde vyměnit atd.? :-) Budu potřebovat nějaký speciální vodičky nebo mazadla?
Vím, že na kombinaci desek co člověk, to názor, ale i tak se zeptám - kompletem od ATE nic nezkazím? Závodit se s tím nebude, spíš aby to při popojížďkách po městě nepískalo a tak...
Díky!

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon črc 09, 2018 12:23 pm
od sima
Komplet ATE mám nově na předku,najeto prvních pár tisíc km a vše v pořádku.Se zbytkem radit nebudu,i když jsem tu četl o brzdách hodně,nakonec mě stejně dělal brzdy servis.

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Napsal: pon črc 09, 2018 12:25 pm
od VDC
Štěpáne určitě vytáhnout vodící čepy, vyčistit a namazat vazelínou k tomu určenou.