Kontrola, výměna ... servis brzd

Odpovědět
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od dethroned »

jo Miloši, kdyby jen byl čas a prostor. spíš ten prostor, protože by se tím dalo hrát za dlouhých zimních večerů...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 91
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Loga »

Tak jsem tak skládal přední brzdy, a když jsem utahoval jeden ze šroubů, tak jsem ho urval (skoro bych řekl, že už byl načatý, nebo si to alespoň říkám pro klidné spaní). Jedná se o šroub, který se vyndává při měnění destiček (tuším, že odborně se tomu říká brzdiče?). Nevíte, kde se dá koupit? Nebo je potřeba to shánět někde na vrakáči? Nemá případně někdo nějaký navíc?

Jedná se mi o Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002. Myslím, že je to šroub vyznačení na obrázku v příloze.
Přílohy
brzda.png
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Kolben »

dethroned píše:drnčely třmeny jak sviňa, tak jsem vyměnil vodicí čepy za nové od frenkit, sada 810002 (nejsou nitridované, ale pořád lepší než ty staré vyklepané). za 117,- jedna strana. plus komplet kontrola a vyčištění. pístky se hýbou lehce, těsnění nepoškozené. desky ještě vydrží, chtělo by to vyměnit nerezový vodící plíšky, protože už nejdou uplně rozleštit. příště to půjde komplet vše.
drnčení přestalo, ale ono se to zase objeví časem. nemazal jsem nic (desky, plíšky) a nepískaj. do pouzder čepů jsem narval vazelíny (z pytlíku od frenkitu) co se vešlo. ono i to mazivo tu vůli pěkně vytěsní.
Tak si tak rikam, jestli to zastoupeni Subaru je na tom tak strasne spatne, ze tech 120Kc, potazmo 240,- kc nemuzou zainvestovat i do novych aut v zaruce, pokud by se tim klepani brzd na nejakou dobu vyresilo. To fakt cumim.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od HonzaCZ »

Loga píše:Tak jsem tak skládal přední brzdy, a když jsem utahoval jeden ze šroubů, tak jsem ho urval (skoro bych řekl, že už byl načatý, nebo si to alespoň říkám pro klidné spaní). Jedná se o šroub, který se vyndává při měnění destiček (tuším, že odborně se tomu říká brzdiče?). Nevíte, kde se dá koupit? Nebo je potřeba to shánět někde na vrakáči? Nemá případně někdo nějaký navíc?

Jedná se mi o Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002. Myslím, že je to šroub vyznačení na obrázku v příloze.
Ono někteří výrobci dokonce dávají tyto šrouby nové k destičkám. Pokud vezmeš jinej zdravej a odneseš ho někam do Fabory nebo něčeho takovýho, tak ti ho prodaj. Možná i hobby markety, ale nevím, jestli to nemá nějaký spešl závit, třeba jemný. Šrouby s vyšší pevnostní třídou jsem třeba v Hornbachu viděl. Na hlavě by mělo být nějaké označení, to udává pevnost, tak tu by to chtělo dodržet, jestli ten šroub je tedy ještě původní.

Neříkám, že není potřeba to pořádně utáhnout, ale zase se to nesmí přehánět. Jsou tam pérovky, pokud se nepletu a je vhodný to i zajistit ještě chemicky zajišťovačem závitů. Např. Loctite 243. Ne to zarvat na krev.

Jinak brzdiče jsou něco úplně jinýho. Brzdič se říká tomu třmenu, co v něm jsou pístky, co mačkají desky proti kotouči, ale ne odborně, ale naopak slangově. Odborně je brzdič součástí (pneumatické?) brzdové soustavy nákladních aut.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od dethroned »

Loga, Honzo: stačí koupit tu sadu čepů za pakatel a k tomu jsou i nové šrouby s aplikovaným Loctite na závitu. no problem.
https://mlparts.cz/autodily/subaru/fore ... tId=839846
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od HonzaCZ »

No, to je nápad... ,,,,| (*_^) |,,,,
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od dethroned »

Kolben píše:Tak si tak rikam, jestli to zastoupeni Subaru je na tom tak strasne spatne, ze tech 120Kc, potazmo 240,- kc nemuzou zainvestovat i do novych aut v zaruce, pokud by se tim klepani brzd na nejakou dobu vyresilo. To fakt cumim.
no ono to asi není řešení, protože to začne znovu. a myslím, že origo mají nějakou povrchovou úpravu (nitridace), takže by měly "neklepat" déle.
podle mě je to konstrukční problém, špatně navržené uložení, možná špatná materiálová kombinace.
jako na to, jaký je to důležitý komponent, tak ten princip plovoucího třmene je neskutečně "zemědělský"
na druhou stranu, subaru (resp. tokico) to ještě nemá tak odlfáklý, jak levnější brzdy VW, kde destičky chodí přímo v litinovém těle držáku třmene. podle mě to chtělo jen zvolit lepší antikorozní ochranu, př. lepší matroš.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Kolben »

To ze to zacne klepat zase neni zadna omluva. Po tretim roce uz se na klepani nevztahuje zaruka. Tak aby cloveka uklidnily tak by holt musely 4x - 5x investovat do takovy kraviny....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od dethroned »

omluva to není, spíš by ale měli tlačit na kvaliťáky jako field issue, aby to reflektovali a změnili dodavatele. ovšem to už se táhne 15 let, o to mě přijde moc i na japonce. nechápu.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Kolben »

To je presne ta zpetna vazba. Pokud neresis problem, tak si kazdej mysli, ze ten problem neexistuje :-))))
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od HonzaCZ »

Já když dělal posledně brzdy, tak už jsem vážně uvažoval, že příště to přestavím na pevný třmeny...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 91
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Loga »

Dethroned: Super díky. Nevěděl jsem pod čím to hledat.

HonzaCZ: Tak to je jasné, musí se to utahovat s citem no. :)

Jak jsem to urval, tak jsem si říkal, jestli jsem za to nebral moc, ale myslím si, že to zas tak na krev nebylo. Je sice pravda, že jsem na tom měl nasazenou „velkou“ golu, ale auto jsem měl jen na obyčejném malém heveru a tu golu tam člověk nasadí „obráceně“ tzn. šaháš směrem od sebe pod blatník a to člověk zas takovou sílu nedá (i kdybych chtěl). Zkrátka si myslím, že byl načatý (přecijen není zas tak malý), ale to už je jedno.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od zhor »

Na tom obrázku co jsi poslal, je utahovací moment 37Nm, takže se to utahuje fakt na lehko, takže pokud si to netahal přes tuhle hranici, tak ten šroub musel být už v háji. Na Subaru jsou ty servisni manuály dostupný, tak je dobré je číst a koukat na ty utahovací momenty.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Nepamatuju si, jestli je tam na tom brzdiči M10x1.25 nebo M12x1.25. Ráno se ti podívám, jestli chceš. Není třeba kvůli tomu kupovat sadu čepů. Ten šroub můžeš koupit samostatně kdekoliv v trochu odborný prodejně spojovacího materiálu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od dethroned »

Mám pocit ze je to M8, ale nevím jestli standard nebo jemný stoupání. Cep je průměr 10, u tohohle forestera ještě míň. Jestli to strhnul, tak kdo vi jak to bude vypadat uvnitř.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“