Kontrola, výměna ... servis brzd

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Juras »

Kubko19: To na tech celistich nejsou praskliny, ale drapance jak jsi pres ne pretahoval buben.
Jinak jestli je to vse spravne slozeny tak se celisti vycentruji po prvnim zabrzdeni a na to aby byla vzdalenost celisti od bubnu porad stejna i kdyz se pomalu ojizdi je tam mechanizmus.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Juras »

To mamut: Dneska pri vymene brzd jsem zjistil taky praskliny, akorat trochu vetsi. Znacku nevim, kupoval sem je uz jety, ale zadny praskliny nemeli. Sjety nejsou taky, maji jeste 23mm coz je polovina zivotnosti. Na fotce sou ty nejvetsi praskliny, jinak jeden prasknul na trech mistech a druhej na dvou, vsechno jen z vnejsi strany. Nevim co tohle zpusobuje, ale moc se mi to nelibi.
Přílohy
2013-04-30 22.55.23.jpg
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od mamut »

Juras píše:Nevim co tohle zpusobuje, ale moc se mi to nelibi.
Co sem tak zjišťoval, vychází z toho toto:
Výroba litiny se uspěchá, litina se po odlití nenechá "dozrát", takže v ní vzniká pnutí.
U hladkejch kotoučů se to tolik neprojeví, ale pokud ho proděravíš, narušíš tim stabilitu toho materiálu a právě to pnutí se začne kolem těch děr uvolňovat...
Další věcí je, že litina když se kalí, sama o sobě může praskat (to sem se dočet v nějaký chytrý prezentaci o litině :-) ) Takže kotouče můžou mít klidně mikrotrhliny už z výroby a ty se akorát vlivem změn teplot rozšíří.

Já osobně mám na autě za tři roky už třetí kotouče a budu dávat čtvrtý! (samozřejmě že ne vždy se jednalo o nový kotouče apod.) Každopádně sem dospěl k osobnímu názoru, že pokud děrovaný, nebo drážkovaný kotouče tak jedině nějaký opravdu TOP kvality, ale v běžně dostupnejch cenovejch relacích budu už kupovat jen hladký.

Ono často když si člověk uvědomí, jakej je cenovej rozdíl mezi děrovanym/drážkovanym kotoučem, tak mu z toho vyjde, že se jedná o standardní hladkej kotouč + vyvrtání děr + nějaká líbivá povrchová úprava + marketingová přirážka (protože je to cool). No a ve finále máš stejnej kotouč a ještě k tomu s dírama ::-DD:

Jo, mohlo by se namítat že děrování/drážkování líp odvádí plyny vznikající z obložení při brzdění, popřípadě i teplo, ale.....

PS: Zajímavý, že v poslední době se kolem pojmu "vnitřní pnutí" motám už do několikátý diskuze ::-DD:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Kubko19
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 54
Registrován: úte lis 15, 2011 7:11 pm
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Kubko19 »

Juras píše:Kubko19: To na tech celistich nejsou praskliny, ale drapance jak jsi pres ne pretahoval buben.
Jinak jestli je to vse spravne slozeny tak se celisti vycentruji po prvnim zabrzdeni a na to aby byla vzdalenost celisti od bubnu porad stejna i kdyz se pomalu ojizdi je tam mechanizmus.
Juras dakujem za info :826:
Subaru Forester, 2.0 MT, MY 2006, kryt od Kofilku
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od JRJ »

Nissan GT-R (auto za 2 a půl mega :!: ), origo kotouče po cca 20 tis. km
_MG_6532s.JPG
_MG_6533s.JPG
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19127
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od hamoun »

20tkm je na tohle auto na brzdy dost, ne? nejsou ty kotouce uz treba jak ziletky? :-)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od JRJ »

20 tis. km je u GT-R jistě hodně na destičky. Jestli na kotouče to nevím. NTL jsem ty fotky sem dal jako ukázku toho, že kolem děrování praskaj i origo kotouče takhle drahýho auta. Co potom čekat od relativně levných kotoučů z druhovýrovby.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Juras »

Asi teda budu davat jen plny kotouce. Derovany jak je videt praskaji a drazkovany delaji kraval.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od JRJ »

Na Legu mám vpředu drážkovaný DBA T3 s deskama Hawk HPS a jsou tichý a vypadaj cool.
2012-06-27 17.02.12.s.jpg
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od seatik »

JRJ - ty DBA jsou krásná,máš na ně nějaký dobrý zdroj,to bereš ze zahraničí?

Ten Nissan je ostrý s těma prasklinama,viděl sem je ale i na porsche nebo mercedes amg,holt slabina děrovaných i sebelepších kotoučů....
Na tom kotouči jsou vidět krásně přenesené/nepřenesené destičky. Mít ty kotouče domodra po celém,tak si myslím ideálně zajetý kotouč s deskama
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od JRJ »

DBA jsem bral přes AWD a jak jsem jen tak pro kontrolu procházel internet, tak mě stály +/- stejně jako maloodběratele přes net bez dopravy.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od jaromir »

Z důvodu vibrací do volantu při intenzivnějším brzdění - nejdříve s naloženým přívěsem a posléze i při jízdě sólo - jsem byl nucen již podruhé (auto má najeto něco přes 48 tisíc km) podstoupit výměnu předních brzdových kotoučů. Protože jsem chtěl zkusit něco lepšího než sériové kotouče, navštívil jsem s tímto problémem BOXER AUTO a nechal si poradit od p. Lohra. Doporučil mi drážkované DBA a polokeramické desky a tak jsem dal na jeho radu a dnes jsem absolvoval výměnu. Mám tedy na předku sadu brzdových kotoučů DBA 4000 T3 a destičky HAWK HPS a vyčištěné zadní brzdy spolu s výměnou brzdové kapaliny. Současně mi metodou vytahování opravili lehké promáčknutí na pravých zadních dveřích, které vzniklo v zimě při neopatrném otření se o zmrzlou sněhovou bariéru. Tak jsem zvědav, jak se osvědčí nové přední brzdy a zda vydrží déle než ty sériové, které mne moc nepřesvědčily.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19127
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od hamoun »

na dany motor ( a jine auto) se mi rovnez osvedcily cerne EBC kotouce + zlute desky
nebo jeste lip - vetsi brzdy z STi :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od jaromir »

Když něco z STi, tak mně by se líbilo celé auto... ale to je nesplnitelný sen... offtopic
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od seatik »

hamoun píše:na dany motor ( a jine auto) se mi rovnez osvedcily cerne EBC kotouce + zlute desky
nebo jeste lip - vetsi brzdy z STi :)

a jak to dopadlo asi vis ::-DD: ::-DDD: joke :pr:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“