Kontrola, výměna ... servis brzd
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Kubko19: To na tech celistich nejsou praskliny, ale drapance jak jsi pres ne pretahoval buben.
Jinak jestli je to vse spravne slozeny tak se celisti vycentruji po prvnim zabrzdeni a na to aby byla vzdalenost celisti od bubnu porad stejna i kdyz se pomalu ojizdi je tam mechanizmus.
Jinak jestli je to vse spravne slozeny tak se celisti vycentruji po prvnim zabrzdeni a na to aby byla vzdalenost celisti od bubnu porad stejna i kdyz se pomalu ojizdi je tam mechanizmus.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
To mamut: Dneska pri vymene brzd jsem zjistil taky praskliny, akorat trochu vetsi. Znacku nevim, kupoval sem je uz jety, ale zadny praskliny nemeli. Sjety nejsou taky, maji jeste 23mm coz je polovina zivotnosti. Na fotce sou ty nejvetsi praskliny, jinak jeden prasknul na trech mistech a druhej na dvou, vsechno jen z vnejsi strany. Nevim co tohle zpusobuje, ale moc se mi to nelibi.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Co sem tak zjišťoval, vychází z toho toto:Juras píše:Nevim co tohle zpusobuje, ale moc se mi to nelibi.
Výroba litiny se uspěchá, litina se po odlití nenechá "dozrát", takže v ní vzniká pnutí.
U hladkejch kotoučů se to tolik neprojeví, ale pokud ho proděravíš, narušíš tim stabilitu toho materiálu a právě to pnutí se začne kolem těch děr uvolňovat...
Další věcí je, že litina když se kalí, sama o sobě může praskat (to sem se dočet v nějaký chytrý prezentaci o litině ) Takže kotouče můžou mít klidně mikrotrhliny už z výroby a ty se akorát vlivem změn teplot rozšíří.
Já osobně mám na autě za tři roky už třetí kotouče a budu dávat čtvrtý! (samozřejmě že ne vždy se jednalo o nový kotouče apod.) Každopádně sem dospěl k osobnímu názoru, že pokud děrovaný, nebo drážkovaný kotouče tak jedině nějaký opravdu TOP kvality, ale v běžně dostupnejch cenovejch relacích budu už kupovat jen hladký.
Ono často když si člověk uvědomí, jakej je cenovej rozdíl mezi děrovanym/drážkovanym kotoučem, tak mu z toho vyjde, že se jedná o standardní hladkej kotouč + vyvrtání děr + nějaká líbivá povrchová úprava + marketingová přirážka (protože je to cool). No a ve finále máš stejnej kotouč a ještě k tomu s dírama ::-DD:
Jo, mohlo by se namítat že děrování/drážkování líp odvádí plyny vznikající z obložení při brzdění, popřípadě i teplo, ale.....
PS: Zajímavý, že v poslední době se kolem pojmu "vnitřní pnutí" motám už do několikátý diskuze ::-DD:
- Kubko19
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte lis 15, 2011 7:11 pm
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Juras dakujem za info :826:Juras píše:Kubko19: To na tech celistich nejsou praskliny, ale drapance jak jsi pres ne pretahoval buben.
Jinak jestli je to vse spravne slozeny tak se celisti vycentruji po prvnim zabrzdeni a na to aby byla vzdalenost celisti od bubnu porad stejna i kdyz se pomalu ojizdi je tam mechanizmus.
Subaru Forester, 2.0 MT, MY 2006, kryt od Kofilku
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Nissan GT-R (auto za 2 a půl mega :!: ), origo kotouče po cca 20 tis. km
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19127
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
20tkm je na tohle auto na brzdy dost, ne? nejsou ty kotouce uz treba jak ziletky?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
20 tis. km je u GT-R jistě hodně na destičky. Jestli na kotouče to nevím. NTL jsem ty fotky sem dal jako ukázku toho, že kolem děrování praskaj i origo kotouče takhle drahýho auta. Co potom čekat od relativně levných kotoučů z druhovýrovby.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Asi teda budu davat jen plny kotouce. Derovany jak je videt praskaji a drazkovany delaji kraval.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Na Legu mám vpředu drážkovaný DBA T3 s deskama Hawk HPS a jsou tichý a vypadaj cool.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
JRJ - ty DBA jsou krásná,máš na ně nějaký dobrý zdroj,to bereš ze zahraničí?
Ten Nissan je ostrý s těma prasklinama,viděl sem je ale i na porsche nebo mercedes amg,holt slabina děrovaných i sebelepších kotoučů....
Na tom kotouči jsou vidět krásně přenesené/nepřenesené destičky. Mít ty kotouče domodra po celém,tak si myslím ideálně zajetý kotouč s deskama
Ten Nissan je ostrý s těma prasklinama,viděl sem je ale i na porsche nebo mercedes amg,holt slabina děrovaných i sebelepších kotoučů....
Na tom kotouči jsou vidět krásně přenesené/nepřenesené destičky. Mít ty kotouče domodra po celém,tak si myslím ideálně zajetý kotouč s deskama
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
DBA jsem bral přes AWD a jak jsem jen tak pro kontrolu procházel internet, tak mě stály +/- stejně jako maloodběratele přes net bez dopravy.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Z důvodu vibrací do volantu při intenzivnějším brzdění - nejdříve s naloženým přívěsem a posléze i při jízdě sólo - jsem byl nucen již podruhé (auto má najeto něco přes 48 tisíc km) podstoupit výměnu předních brzdových kotoučů. Protože jsem chtěl zkusit něco lepšího než sériové kotouče, navštívil jsem s tímto problémem BOXER AUTO a nechal si poradit od p. Lohra. Doporučil mi drážkované DBA a polokeramické desky a tak jsem dal na jeho radu a dnes jsem absolvoval výměnu. Mám tedy na předku sadu brzdových kotoučů DBA 4000 T3 a destičky HAWK HPS a vyčištěné zadní brzdy spolu s výměnou brzdové kapaliny. Současně mi metodou vytahování opravili lehké promáčknutí na pravých zadních dveřích, které vzniklo v zimě při neopatrném otření se o zmrzlou sněhovou bariéru. Tak jsem zvědav, jak se osvědčí nové přední brzdy a zda vydrží déle než ty sériové, které mne moc nepřesvědčily.
Jaromír
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19127
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
na dany motor ( a jine auto) se mi rovnez osvedcily cerne EBC kotouce + zlute desky
nebo jeste lip - vetsi brzdy z STi
nebo jeste lip - vetsi brzdy z STi
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
Když něco z STi, tak mně by se líbilo celé auto... ale to je nesplnitelný sen... offtopic
Jaromír
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola, výměna ... servis brzd
hamoun píše:na dany motor ( a jine auto) se mi rovnez osvedcily cerne EBC kotouce + zlute desky
nebo jeste lip - vetsi brzdy z STi
a jak to dopadlo asi vis ::-DD: ::-DDD: joke :pr:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004