Kontrola, výměna ... servis brzd

Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Potvrzuju Dušanova slova, pístky v třmenech zatlačuju pokaždý, když měním destičky a měním je na všech autech celý rodiny už roky a nikdy to žádný problémy nezpůsobilo. Nevím, proč by mělo. Možná kdyby se zatlačovaly kladivem... :845:

Co se brzdových materiálů týče, tak mám takovej názor, že s Ferodo člověk nikdy nemůže udělat úplně chybu. Nejezdím žádnou střelbu se žádným ze svých aut, takže kotouče používám originály. Ale desky kupuju Ferodo...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od mamut »

Tahle věc s ABS platí tuším že u mercedesů..
Brzdy tam jsou řešeny "nějak jinak" a pístky bez speciálních postupů nejdou vůbec zatlačit...
Nemůžu k tomu říct nic konkrétního, je to jen z doslechu...
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Aha, to je zajímavý. To by mě celkem zajímalo, čím jsou brzdy mercedesu specifický. Jen čistě technicky. Jinak jsem rád, že všechny ostatní vozy jsou nespecifický... :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od PavelG »

Podle čeho vybíráte destičky? jde mi jak o kompatibilitu (vyhledávač vyplivne víc možností a nejsou úplně identické) tak o vhodnost (tvrdost ...)
Např.
přední destičky mají dle subaru číslo 26296SA030
a nabídka pro daný vůz vypadá např. takto:
http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... []=1335214

přičemž kompatibilitu se subaru číslem udává půlka z nich. Můžu vzít kteroukoliv z nich?
Mimochodem, nevíte, co za značku se skrývá pod originál subaru destičkami?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od HonzaCZ »

K tomu zatlačování - ještě u Forda u zadních brzd je kvůli převodu na ruční brzdu potřeba při zatlačování tím válečkem točit po směru hodinových ručiček.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10650
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Mira »

Pod origo destičkami Subaru se snad skrývá Jurid. Pokud se týká desek Ferodo, tak brát jedině Premiér, ty SL prý nejsou nic moc. A je lepší dávat asi měkčí desky, protože tolik nežerou kotouče. Ale dřív se sjedou a více vadnou při zahřátí. Ale protože desky stojí ani ne polovinu ceny kotoučů, je lepší měnit častěji desky a vyjde to pořád laciněji, než tvrdý desky, na který se musí i víc šlápnout. Ale zase záleží od koho jsou.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Slavek_xxx »

Mne tam dal ted mechanik desticky TRW. Jaky jsou nebo nejsou nevim, zatim brzdi 8)
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
iaacek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: pon zář 14, 2009 2:12 pm
Bydliště: Valasske Mezirici/Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od iaacek »

Pri vymene desticek jsem zjistil, ze prachovky na zadnich trmenech jsou dosti jete (po necelych 50kkm celkem prekvapko, ale parkovani venku a jezdeni v soli dela svoje=/) a dalsi zimu rozhodne uz nevydrzi. Origo sada na oba zadni trmeny (prachovky, tesneni, prachovky cepu) vyjde na cca 900. Jen pro info: na predni napravu cca 1000. Prijde mi to celkem dost za par gumicek. Kupovali jste uz nekdo nekdo tyto opravne sady? Nemate nekdo tip kde je koupit levneji?
Impreza MY2008 2.0R Sport - Obrázek
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od nzg »

iaacek píše:Pri vymene desticek jsem zjistil, ze prachovky na zadnich trmenech jsou dosti jete (po necelych 50kkm celkem prekvapko, ale parkovani venku a jezdeni v soli dela svoje=/) a dalsi zimu rozhodne uz nevydrzi. Origo sada na oba zadni trmeny (prachovky, tesneni, prachovky cepu) vyjde na cca 900. Jen pro info: na predni napravu cca 1000. Prijde mi to celkem dost za par gumicek. Kupovali jste uz nekdo nekdo tyto opravne sady? Nemate nekdo tip kde je koupit levneji?
Tak ta sada prachovek me vysla podobne. Jen jsem to odhalil pozde a byly jiz chycene i pistky.
viz. odkaz
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=1141
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Juras »

Pustil jsem se konecne do kompletni repase brzd. Vsechno jde podle planu, ale zjistil jsem, ze bych potreboval vedet utahovaci momenty ctyr sroubu, ktery spojuji obe pulky trmenu k sobe. Jsou to trmeny z wrx 4 pistek. Nevite to nekdo?
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od mamut »

Juras píše:Pustil jsem se konecne do kompletni repase brzd. Vsechno jde podle planu, ale zjistil jsem, ze bych potreboval vedet utahovaci momenty ctyr sroubu, ktery spojuji obe pulky trmenu k sobe. Jsou to trmeny z wrx 4 pistek. Nevite to nekdo?
Budeš mít nějaký dokumentační foto z repase?
Jednou mě to čeká taky a zvažuju technologickej postup, jakopískovat, jak povrchově upravit atd...
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Juras »

Nejaky fotky jeste udelat muzu, ale uz ne jak to vypadalo nazacatku. Nejak me nenapadlo to fotit.
Povrchove jsem to ocistil ruznyma odbarvovacema a ocelovym kartacem do vrtacky. Byla to strasna prace, vedet to predem tak to necham opiskovat, nicmene se povedlo a uz to zacinam skladat. Proto ted shanim ten utahovaci moment. Jestli ho nesezenu tak to bude stylem byvoko, ale prece jenom jsou to brzdy tak by bylo dobry to mit spravne.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od mamut »

No á bych to právě nechal rád opískovat, ale jak na to.
Nechat tam starý pístky a opískovat to s nima?
Následně bych to rád dal do žlutýho zinku a černýho komaxitu.
Zajišťovací čepy chci z nerezu, jelikož ty originál reznou a zarůstaj ve vodítkách.
Jenže to už zavání tim i v tom vodítku udělat nerezový nebo mosazný futro.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10650
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Mira »

Kdyby ste fest brzdili, musíte častěji měnit destičky a kotouče a tak to potom nemá šanci zareznout. ::-DD:
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Juras »

Nechat stary pistky zarazeny na doraz a ucpat vsechny ostatni diry sroubama by melo byt na piskovani ok. Voditka mam jen na zadnich brzdach a jsou uplne v pohode, pokud jim nepraskne prachovka a maji dost vazeliny tak se jim nemuze nic stat.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“