Kontrola, výměna ... servis brzd

Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od mnov »

Před tím, než jsem brzdy rozebral, tak to klepalo na výmolech.
Nyní jsem tam dal nové gumičky a namazal to ATE Plastilube a nic neklepe. :-)
PS: jedná se o přední brzdy, které jsem vracel zpět staré, jen jsem vyměnil všechny gumičky.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od spm »

Co bych dal za klepání :-DDD Mně to sice neklepe, ale tak cca po 10.000km zmodrají kotouče, začnou kopat a teď na škole smyku jsem navíc objevil zjištění, že když se na tu brzdu fakt rapne a drží se do zastavení, tak to auto tak trochu zůstane na místě stát, zabržděný a nechce se mu odjet :-DDD Nejhorší je, že pístky mám nový, čepy mám nový, brzdovku mám novou... takže asi fakt zbejvá už jenom ten třmen.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od sima »

mnov píše:Před tím, než jsem brzdy rozebral, tak to klepalo na výmolech.
Nyní jsem tam dal nové gumičky a namazal to ATE Plastilube a nic neklepe.
PS: jedná se o přední brzdy, které jsem vracel zpět staré, jen jsem vyměnil všechny gumičky.
Mnove mám to taky tak uděláno, jen mazivo jsem použil přiožené ze sady od Frenkitu, pátý příspěvek odshora, ať za nedojde k mýlce ;) a zmiňuju tak i ty kosti :-D
viewtopic.php?f=39&t=4802&hilit=%C5%A1% ... &start=180
Naposledy upravil(a) sima dne čtv lis 14, 2019 8:53 pm, celkem upraveno 3 x.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od mnov »

Jendo tohle je příznak zadřených pístků. Sice píšeš, že je máš nové, ale takto se to chová.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od sima »

Spm, jestli je tam opravdu vše jak píšeš vyměněno a namazáno, kdo to dělal, ty nebo servis?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od spm »

Kdybych to dělal já, tak je jasný čím to je :-DDD Servis. Pístky nové jsou, na ty staré, kde přes některý bylo i vidět skrz, jsem se koukal. Nejhorší je, že ono to generálně vzato funguje fakt moc hezky. Ale objevilo se to teď při tom krizovém brždění. Plus teda ty zničené kotouče, jelikož byly nové, tak asi v zásadě stačilo, když se během těch 10.000km to jednou někde přiseklo a přehřálo to kotouč. Nicméně vyměněným pístkům a čepům celkem věřím, takže ještě zůstává otázkou, jestli není zmrvená právě ta druhá část, ve které to jezdí...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od mnov »

Na Foresteru jsem měl vyrezlé pístky, ale brzdič byl v pohodě.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od sima »

Aha, tak tohleto bude chtít leda rozdělat, od stolu čék nepozná nic. Já teda v tomto neumím poradit víc.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Mira »

sima píše:Stabilizační tyčky správně- slangově ano kosti, já používám hovorově taky jen kosti, někdo to zná, někdo ne, tak jsem napsal tyčky
Ještě když slyším tyčky tak mě napadá jestli slaný nebo sejrový.

Modrý kotouče jsem měl po opakovaným zabrždění z kila. Ještě se z nich pěkně zahulilo, ale pak dál fungovaly v poho, možná líp. Na GT jsem viděl modrý kotouče po 7 km vyjížďce.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od sima »

Mira píše: Ještě když slyším tyčky tak mě napadá jestli slaný nebo sejrový.
To už v katalogu neuvádějí :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od námořník »

Záleží na tom jaký katalog máš na mysli :-D
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od sima »

:-) Já tyčky rád, ale vlastně je už vůbec nejím, natož dle katalogu, tak zpět k brzdám, k čepům :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od podvlada »

Spm, občas nevracení pístku způsobí i zpuchřelá hadice, která pustí tlak dovnitř brzdiče (velký tlak) ale nepustí zpět.
Měl jsem to tak na Alfě, když jsem brzdil s citem, tak dobrý, když jsem musel hamstnout tak mi zabrzdilo i to blbý jedno zadní a zůstalo pribržděný. To byl pak smrad...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Včera jsem měnil Sasimu destičky. Přijel s tím, že mu to jebe do volantu. Takže jsem počítal se zatuhlými pístky. Omyl. Pístky namazané, absolutně funkční, krásně pohyblivé. Evidentně mu je Aleš namazal, když mu dělal těsnění pod hlavou.
Takže jsem opravdu jen vyměnil destičky a jestli se ozve, že se to nezměnilo, tak budeme měnit kotouče...

Jinak mě to začalo z vyšší rychlosti trochu kopat, tak jsem si říkal, čím to kurva může bejt. A zjitil jsem to minulej tejden, když jsem chtěl nechat zkotrolovat geometrii. Vůle na levé tyčce řízení. Tak jsem zvědavej, až je vyměním, jestli to zmizí, ale jsem si jistej, že ano, protože ty symptomy tomu nasvědčují...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od spm »

podvlada píše:Spm, občas nevracení pístku způsobí i zpuchřelá hadice, která pustí tlak dovnitř brzdiče (velký tlak) ale nepustí zpět.
Měl jsem to tak na Alfě, když jsem brzdil s citem, tak dobrý, když jsem musel hamstnout tak mi zabrzdilo i to blbý jedno zadní a zůstalo pribržděný. To byl pak smrad...
Zase ja kdyz jsem to trochu postouchnul plynem, tak se ozvalo par lupnuti, odskocilo to a jelo to normalne... pocitam ze u hadice by to zustalo zabrzdeny.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“