Kontrola, výměna ... servis brzd

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, náš průjezd přežil určitě. :) Ty rány, co jsou slyšet, jsou jak se to 2x smýklo v kombinaci s už volnějším uchycením kamery, která v něm při vibracích rezonuje. :)

Sám jsem byl docela rád, jak hezky jsem se vyhnul. To se člověk nemá moc šanci naučit nanečisto. Ale dost se těším na tu školu smyku, co pořádá quickly. =)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Tak to je dobře že byl ušetřen jeden Zaječí život. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
trafo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: sob srp 13, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: R.B.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od trafo »

Čaute, neviete čo by mohla byť príčina nesúmerného opotrebovania zadných brźd? viď foto
Inak tieto kotúče a dosky majú za sebou iba 14000km, značka TRW obe

vonkajšia strana kotúča
Obrázek

vnútorná strana kotúča
Obrázek

Vnútorná doštička má hrúbku skoro ako nová, pritom tá vonkajšia je cca polovica hrúbky nového...

A zdá sa mi, že na druhej strane to vyzerá práve naopak, opotrebovaná je viac vnútorná strana ako vonkajšia. Ale zatiaľ som druhú stranu nerozoberal


Ďakujem za každú radu
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od SCOOTER »

Je to klasický problém zadních plovoucích třmenů brzdičů...určitě pomůže rozebrat vyčistit promazat!...
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od dethroned »

potřetí jsem při výměně kol zimní/letní komplet ošetřil brzdy:
- vyčištění a namazání vodicích čepů
- kontrola pohyblivosti pístků
- pečlivá kontrola všech gumiček (těsnění)
- vyčištění vodicích plíšků a destiček samotných
- namazání odvzdušňovacích šroubů
plus jindy děláné dva zaseknuté pístky a vyměněné vodící čepy plus těsnění.

od té doby se brzdy neskutečně spravily, už žádné vibrace nebo špatně sjeté kotouče. doporučuju u takto starých vozů dělat, protože ty dvoupístky s plovoucím třmenem jsou neskutečně jezedácká technika.. >:-f
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Využiju tohoto vlákna k dotazu. Dneska jsem měnil destičky na OTB a protože je po zimě, tak to znamenalo kompletní rozborku vodících čepů, jejich čištění, mazání a zpětná kompletace.

Nicméně jsem zjistil, že budu muset v nějakém rozumném časovém horizontu udělat generálku brzd.
Prachovky na pístcích stojí za prd a čepy jsou na konci své životní pouti.
Optimálně koupím jiné kompletní brzdy, zrepasuji je a pak je jen nasadím na auto.

Co se vás chci zeptat, neumíte mi někdo poradit, kde sehnat nové vodící čepy ? Nebo jaké jsou kompatibilní s těmi našimi ? Případně další náhradní díly, jako pístky a další věci na repasi ?

Děkuji za jakoukoliv informaci. ,,,,| (*_^) |,,,,
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ferenc.74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1536
Registrován: úte čer 05, 2012 7:06 pm
Jméno a příjmení: František Jindra
Bydliště: Semily

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od ferenc.74 »

VDC píše:Využiju tohoto vlákna k dotazu. Dneska jsem měnil destičky na OTB a protože je po zimě, tak to znamenalo kompletní rozborku vodících čepů, jejich čištění, mazání a zpětná kompletace.

Nicméně jsem zjistil, že budu muset v nějakém rozumném časovém horizontu udělat generálku brzd.
Prachovky na pístcích stojí za prd a čepy jsou na konci své životní pouti.
Optimálně koupím jiné kompletní brzdy, zrepasuji je a pak je jen nasadím na auto.

Co se vás chci zeptat, neumíte mi někdo poradit, kde sehnat nové vodící čepy ? Nebo jaké jsou kompatibilní s těmi našimi ? Případně další náhradní díly, jako pístky a další …
Tome já už těch oprav a promazávacích etap dělal hodně,ale vždy to bylo jen na chvíli. Tak jsem využil poukazu ze Severky od Rendolfa a poslal sem to Rosťovi a tady je výsledek. Teď bude na dlouho klid a hlavně budou fungovat jak mají! doporučuji!
https://www.facebook.com/frantisek.jindra.5
Subaru Forester MY 01 S-Turbo 130KW EX
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od HonzaCZ »

Prodávají se originál. Myslím, že ani nejsou nějak extra drahý. Když pošleš VIN, tak najdu jejich číslo. Podle něj pak budeš případně moct dohledat i aftermarket.

Ale teda osobně si myslím, že většinou vodící čepy jsou OK a je to vymačkaný v tom třmenu, resp. držáku třmenu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od Mira »

https://mlparts.cz/autodily/subaru/outb ... dovy-trmen
Najdeš tam ceny i za zrepasovaný třmeny - výměnné díly.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Míro za odkaz moc děkuji, to je přesně to, co jsem hledal. ,,,,| (*_^) |,,,, *_*=*_*

Honzo já to nemám vymačkaný třmeny, ale rezatý vodící čepy. Všechny jsou rezatý pod prachovkou a asi 2 byly orezlý i ve třmenu. Aktuálně si objednám jednu opravnou sadu z Mírovo odkazu na ten jeden přední nejhorší třmen, ale výhledově udělám pořádnou repasi.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od HonzaCZ »

OK, tak to jo. Já myslel, že v tomhle směru trpíš jenom klasickým klepáním třmenu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Kdepak. Klepání neznám. Řeším jen korozi.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od u-geen »

VDC: asi to mas malo namazany :-)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od VDC »

Namazaný to mám dost. Žádný z pístků nebyl ve stavu, že by se nehejbal. Ale pod ty prachovky se vlhko dostane a ty dva pístky už byly chycený, když jsem měnil destičky naposled. Takže jsem je sice oleštil a namazal, ale ony stejně zase chytnou lišku. Chce to nový, povrchově upravený.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kontrola, výměna ... servis brzd

Příspěvek od dethroned »

problém je, že ty nový (aftermarket) kolikrát ani nemají žádnou povrchovku. nebo mají, ale aušuš s porovnání s originálem. čepy jsem měnil hlavně kvůli gumičce, která se tam pak už zpět nedá dát. ta dělá největší problémy co se týká zasekávání vodicích čepů. samozřejmě koroze a utěsnění je hlavní driver, a tyhle brzdy jsou uplnej shit.
jakmile máš prachovky na pístky načnutý, tak je to rychlý proces k zaseknutí pístků. měnil jsem dva a vždy kvůli odhrnuté prachovce. je lepší si to udělat sám, protože v servisu (dvě zkušenosti) to nejsou schopní udělat dobře (chce to čas a trpělivost).
zatím jsem schopný to udržovat, pokud to dvakrát do roka rozdělám a namažu, a zkontroluju prachovky. ty jsou klíčový. i tak nejsou dlouhodobě (ok, 13 let starý auto) schopny odolávat soli a jejich uložení (v třmenech a čepech) koroduje a tím ztrácí těsnost.

já to mám prozatím vymyšlený takto:
koupím tyto repasované třmeny (pozor, je to se zálohou výměnným způsobem), znovu je rozdělám, zkontroluju, vyčistím, případně ještě víc namažu vše co půjde. pod prachovky pístků zkusím dát pastu k tomu určenou.
otázkou je, co s držákama třmenů? koupit nový originál?
pak to dám někde přehodit, ale hlavně to bude chtít kompletně vyměnit kapalinu, protože ten rez se roznáší do systému...aspon mě to tak přijde.

no, zatím jezdím v pohodě, jen to prostě musím kontrolovat.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“