brake fluid

Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brake fluid

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak zjistit to musí sám tak jako tak; psal jsem to obecně
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: brake fluid

Příspěvek od Harry »

HonzaCZ píše:Harry, já myslel samozřejmě předělávky až v pokročilejší době... Stejně jako do ní někdo už kolem roku 2000 implementoval palubní počítač vlastní výroby a naučil se to i jeden kluk z FordSierra.eu klubu, tak by někdo mohl udělat modul, který by přibrzďoval jedno kolo, když se protočí. Stejně jako to mělo Scorpio o pár let později, které mělo už plnohodnotný ASR.
No, promiň, ale to jsem nemohl tušit,
takové experimenty jdou jaksi mimo mne....
Nikoliv z neznalosti nebo ignorance, ale z principu.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brake fluid

Příspěvek od HonzaCZ »

Harry píše:No, promiň, ale to jsem nemohl tušit,
takové experimenty jdou jaksi mimo mne....
Nikoliv z neznalosti nebo ignorance, ale z principu.
No a co? To neznamená, že to někdo nemohl dělat. Jinak např. ŘJ od ABS není žádná věda a už i v těch 90-letech byli lidi, co elektronice rozumněli. To že ABS nerozumněli někde, neznamená, že jinde mu rozumět nemohli....
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: brake fluid

Příspěvek od mack »

tak jsem na to přišel sám :657: ,dozadu z levé strany vedou 2 trubky a nad nápravnicí vede jedna doprava a ta bude asi někde pravděpodobně prodřená,ono je to zespodu dost bída,jezdilo to v soleném kraji a nikdo nestříkal spodek,konkrétně to servisovali v Zubří,ale zase co jsem mohl chtít za 30 tis :826: ,počítal jsem s tím že tam budu mít dalších 30 tis investic,takže zatím je to v normě,kotouče jsou dobré jen vyměním destičky,lekl jsem se že tam bude nějaká drahá specialita,která mně to osladí hned ze začátku,no uvidíme,ještě mne čeká výměna spojky,je slyšet ložisko ale zatím jsem spokojený a když projíždím zatáčky o dost rychleji a příjemněji tak mne to nemrzí :3gears: :subaru: :subaru: ,určitě ještě napíšu co tam bylo
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: brake fluid

Příspěvek od mamut »

HonzaCZ píše: Moje má taky omezovač vpředu, ale to nic neznamená. Některá auta nemaj omezovač za zadek konstantní, ale proměnlivý dle zatížení zadní nápravy - je tam pak tedy logicky nějaké táhlo, která hejbe s ventilem. A ne každý auto má 4-kanálový ABS, popřípadě 2 diagonální okruhy. Někdy prostě dozadu vede 1 trubička a ta se pak rozděluje. Má to tak spousta aut. A to dokonce i některá s ABS - zadní brzdy jsou prostě jeden kanál - 3-kanálové ABS není žádné neobvyklost.
Vzpomněl jsem si že o tom stavitelnym omezovači v závislosti na zatížení nápravy si mi už ty konkrétně vyprávěl :850:
Ale jedna trubka dozadu? :655: tomu řikám opravsu šetření na špatných místech :666:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brake fluid

Příspěvek od HonzaCZ »

mamut píše:Vzpomněl jsem si že o tom stavitelnym omezovači v závislosti na zatížení nápravy si mi už ty konkrétně vyprávěl :850:
Ale jedna trubka dozadu? :655: tomu řikám opravsu šetření na špatných místech :666:
No musíš to brát tak, že ABS je primárně pro zachování řiditelnosti auta při nouzovym brzdění, tedy v případě, kdy to máš zašlápnutý na podlahu a nemáš čas přemejšlet o tom, že abyses vyhnul tomu stromu, musíš tu nohu zvednout a odbrzdit, aby se roztočily přední kola a auto zatočilo tam, kam máš kola zatočený. Určitě jsi někdy jezdil nějakym autem bez ABS a víš, že když zablokuješ přední kola a zatočíš volantem, tak si auto vesele jede dál původním směrem.

Tlak na zadní nápravě je omezený, protože se při brzdění náprava odlehčí a tím pádem by došlo moc brzo k zablokování zadních kol, což by bylo velice nebezpečný. Ten poměr si nepamatuju moc přesně, bude to samozřejmě u různých aut různý, ale je to kolem 80-85% brzdný síly na předek. Z toho důvodu ani zadní kola příliš nebrzdí - nemají potřebnou adhesi. Proto když se jedno ze zadních kol zablokuje a ABS má k dispozici dozadu jen jeden kanál - tedy umí "odbrzdit" jen obě kola současně, tak to (i dle mého názoru) relativně postačuje. Prostě se "odbrzdí" i to kolo, které se nezablokovalo a tím se ztratí na okamžik jeho brzdný účinek, ale u toho jednoho zadního kola je to v tý chvíli tak malý, že to prostě zanedbali. Podle mě to neni žádná velká nevýhoda.

Nevýhoda by to byla až u auta, který může bejt vzadu hodně naložený a má velký rozdíly zatížení zadní nápravy (většinou v kombinaci s oním prograsivním omezovačem tlaku). Pak se dostávají k řeči i zadní brzdy a tam už by to bylo hloupý, aby sdílely jeden kanál ABS.

Samozřejmě u ESP už je to požadavek a bez možnosti nezávisle brzdit a odbrzdit jakékoliv kolo by to němělo smysl - to samý u elektronickejch uzávěrek diferenciálů...

EDIT: Ještě doplnění - z hlediska finančního to není o ceně těch trubek dozadu, ale o tom modulu ABS. 3-kanálový byl určitě podstatně levnější než 4-kanálový.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: brake fluid

Příspěvek od Harry »

HonzaCZ píše:No a co? To neznamená, že to někdo nemohl dělat. Jinak např. ŘJ od ABS není žádná věda a už i v těch 90-letech byli lidi, co elektronice rozumněli. To že ABS nerozumněli někde, neznamená, že jinde mu rozumět nemohli....
Jj! To plně chápu, a akceptuji, pokud se staví speciál.
Ale, upřímně řečeno, nenapadlo by mne, už jen kvůli časové náročnosti (= finančním ztrátám), tímto způsobem laborovat s autem, se kterým jezdím denně do práce.... :845: :655:
Ovšem jsou lidé, kteří svůj čas obětují svým koníčkům, a asi dělají dobře..... :850: :-)
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: brake fluid

Příspěvek od mack »

Tak brzdy opraveny,bylo to jak jsem psal,dvě trubičky a úplně shnilé a úplně na... přístup,aby se nemusela sundavat celá náprava s dif. tak jsme ty staré nornálně vytáhli jak šly,trošku násilí, a nové,hlavně tu co vedla nad nápravnicí jsme natáhli jinudy s lepším přístupem,jeden pístek byl úplně zadřený ale podařilo se ještě ho rozchodit, přetočily se zadní kotouče ,nové desky,potěšil mne předek ,nové kotouče a desky v půlce,na podzim hurá na technickou :657:
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brake fluid

Příspěvek od HonzaCZ »

mack:
Tak super, že to je už v pořádku a zase můžeš drandit :drive:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: brake fluid

Příspěvek od Harry »

To víš, za 16 let něco odejde. Těžko asi japonští soudruzi předpokládali, že to auto bude ještě normálně jezdit....
Hlavně že je to vyřešený! :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: brake fluid

Příspěvek od mack »

Honzo,já byl jak bez nohy,pracovní dodávka ty zatáčky neprojíždí tak hladce!! ::-DDD: Harry,doufám,že za 4 roky oslavíme spolu 20,to je krásný mladý věk!! ::-DD: :chlastslast: :cheers: :love: :subaru:
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: brake fluid

Příspěvek od PavelG »

Máte nějakou osvědčenou značku brzdovky? Časem budu měnit, tak abych věděl co koupit.
Dle manuálu by měla do OTB 2004 přijít DOT3 cca 0,5l.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brake fluid

Příspěvek od HonzaCZ »

No DOT3 nebo DOT4, pokud vim. Já koupil ATE DOT4 SL.6, ale ještě jí tam nemám :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: brake fluid

Příspěvek od hetzer »

PavelG: myslim si ze na znacce nezalezi, mam DOT 4
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: brake fluid

Příspěvek od saburafu »

Značku taky moc neřeším, ale používám pouze DOT 4 (Impreza 97).
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“