BRZDY STI
- karlos2
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
- Jméno a příjmení: Johnny
- Bydliště: Domažlicko
BRZDY STI
Ahoj všem, po koupi vysněného auta začínám řešit díly běžné spotřeby, brzdy. Určitě o tomto tématu je hodně napsáno a přečetl jsem to křížem krážem, ale jedna věc docela podstatná tam není. Homologace kotoučů a používání v ČR a STK. V případě když se něco stane tak z pojišťovny se stane lovec a je průser, neplní a člověk vše zaplatí sám. Já osobně bych zakoupil přední kotouče DBA T3 5000 Series a nějaké desky doporučené k těmto kotoučům. Konkrétně u těchto kotoučů každý příslušník PČR bude řešit jestli tam můžou být. A další otázka? Plovoucí Ano nebo Ne.
Dík za odpovědi.
Dík za odpovědi.
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: BRZDY STI
Na tohle PČR nemá kvalifikaci. Maximálně Tě pošlou na nejbližší stanici STK (zajížďka nesmí být více, než 8 km), kde se příjde na to, že brzdy brzdí a hotovo. A i v případě nějaké pojistné události bude pojišťovna muset prokázat, jaký konkrétně vliv mohly jiné brzdy mít na průběh škodní události. U lepších/větších/silnějších brzd těžko nějaký vliv prokážou a pokud ano, určitě nebude negativní. Průser by mohl být, pokud bys nainstaloval závodní desky/kotouče, které při běžných rychlostech za normálních okolností nefungují - tam je to jasné... IMHO pokud si nepořídíš nějakou vyloženě závodní/okruhovou aplikaci, tak Ti (kromě lépe a bezpečněji brzdícího auta) nic nehrozí :811:karlos2 píše:Konkrétně u těchto kotoučů každý příslušník PČR bude řešit jestli tam můžou být.
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19114
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: BRZDY STI
Ja mam osvedcenou kombinaci DBA T3 4000 + HAWK HP Plus ...pekelne to piska .. ale brzdi ...
desky se sjedou steje rychle jako kotouce ... spini to .. ale... brzdi to ...
uprimne bych 5000 bral .. ale .. je to dost cenove nahoru .. a menim to cele jednou rocne ....
to je moc ..
jeste se mi dobre jezdilo na EBC black dash + yellowstuff desky ...
ale tam jsem nesehnal zadek (velikost STi, ale vrtani 5x100) ..
a chci mit predek i zadek stejny ...
desky se sjedou steje rychle jako kotouce ... spini to .. ale... brzdi to ...
uprimne bych 5000 bral .. ale .. je to dost cenove nahoru .. a menim to cele jednou rocne ....
to je moc ..
jeste se mi dobre jezdilo na EBC black dash + yellowstuff desky ...
ale tam jsem nesehnal zadek (velikost STi, ale vrtani 5x100) ..
a chci mit predek i zadek stejny ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- karlos2
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
- Jméno a příjmení: Johnny
- Bydliště: Domažlicko
Re: BRZDY STI
Děkuji za odpověď. Představa brzd je následná: přední DBA T3 5000 Series, zadní DBA 4000 a k tomu desky CL RC5+ nebo Feroda 2500.
Jaká je vůbec kvalita kotoučů DBA a jezdíte je někdo?
Jinak ještě jedna technická otázka ohledně plovoucích kotoučů. Ano nebo ne a jejich klady a zápory.
Určitě nepřevádějí tolik tepla do nábojů (ložisek) kol. Méně neodpružené hmoty na náboji.
A teď zápory o těch jsem se moc nedočetl.
Jaká je vůbec kvalita kotoučů DBA a jezdíte je někdo?
Jinak ještě jedna technická otázka ohledně plovoucích kotoučů. Ano nebo ne a jejich klady a zápory.
Určitě nepřevádějí tolik tepla do nábojů (ložisek) kol. Méně neodpružené hmoty na náboji.
A teď zápory o těch jsem se moc nedočetl.
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
- karlos2
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
- Jméno a příjmení: Johnny
- Bydliště: Domažlicko
Re: BRZDY STI
Já najedu cca 3000 Km za rok, tak že brzdy mam na hodně dlouho :826:hamoun píše:Ja mam osvedcenou kombinaci DBA T3 4000 + HAWK HP Plus ...pekelne to piska .. ale brzdi ...
desky se sjedou steje rychle jako kotouce ... spini to .. ale... brzdi to ...
uprimne bych 5000 bral .. ale .. je to dost cenove nahoru .. a menim to cele jednou rocne ....
to je moc ..
jeste se …
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
- Ladaf
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
- Bydliště: Praha - Řepy
Re: BRZDY STI
kombinaci DBA T3 4000 + HAWK HP Plus tu má min. 10lidí na WRX i na STI, zatím nevím o nikom, kdo by si na ně stěžoval,
brzdí to i studený a na okruhu jsem ještě nezaznamenal žádný výrazný vadnutí :supeer:
brzdí to i studený a na okruhu jsem ještě nezaznamenal žádný výrazný vadnutí :supeer:
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
- karlos2
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
- Jméno a příjmení: Johnny
- Bydliště: Domažlicko
Re: BRZDY STI
Dík za odpověď. Já asi stejně půjdu do těch DBA T3 5000. :850:
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19114
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: BRZDY STI
no to ti nikdo vyvracet nebude ...
ptas se na zkusenosti .. mas je vypsane vyse .. stejne se ptas znova ...
kotouce volis spravne .. jde jeste o to, jake desky, jak tvrde ...
osvedcene jsou k tomu HAWK
HPS - civil
HP Plus - tvrdsi, piskaji, snesou vyssi teplotu .. brzdi to fakt slusne ..
DTC-30 (neschvalene pro provoz na cestach) - jezdi je Marty, ... a jeste nekdo .. dam je priste taky .. pry to nepiska ... zahrivam vzdy, s tim nemam problem ...
vsecko z toho je vyrazne lepsi nez orignal.
nezapomen na poradne zajeti brzd ... je to zcela zasadni ...
pokud to budes menit, vymen obe napravy najednou ...
dej stejne desky i kotouce dopredu i dozadu (T5000/T4000) .. i desky - stejne predek zadek ....
jinak odpalis jednu stranu driv a bude se ti to chovat behem ohrevu blbe (prebrzdeny predek nebo zadek podle teploty) ...
tyhle auta maji dobre poladene rozdeleni predek/zadek a jsou pak na brzdach krasne vyvazene ...
ptas se na zkusenosti .. mas je vypsane vyse .. stejne se ptas znova ...
kotouce volis spravne .. jde jeste o to, jake desky, jak tvrde ...
osvedcene jsou k tomu HAWK
HPS - civil
HP Plus - tvrdsi, piskaji, snesou vyssi teplotu .. brzdi to fakt slusne ..
DTC-30 (neschvalene pro provoz na cestach) - jezdi je Marty, ... a jeste nekdo .. dam je priste taky .. pry to nepiska ... zahrivam vzdy, s tim nemam problem ...
vsecko z toho je vyrazne lepsi nez orignal.
nezapomen na poradne zajeti brzd ... je to zcela zasadni ...
pokud to budes menit, vymen obe napravy najednou ...
dej stejne desky i kotouce dopredu i dozadu (T5000/T4000) .. i desky - stejne predek zadek ....
jinak odpalis jednu stranu driv a bude se ti to chovat behem ohrevu blbe (prebrzdeny predek nebo zadek podle teploty) ...
tyhle auta maji dobre poladene rozdeleni predek/zadek a jsou pak na brzdach krasne vyvazene ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- karlos2
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
- Jméno a příjmení: Johnny
- Bydliště: Domažlicko
Re: BRZDY STI
Dík, ptám se pro utvrzení, protože chci koupit to správné. Na nějakejch forech řešili že plovoucí kotouče oddělávaj ložiska. Sice nevím jak protože tím pádem že jsou plovoucí tak se mají sami vystředit. Ale možná si to myslím špatně.
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19114
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: BRZDY STI
tak kup T4000 .. jezdi na nich vsichni ... jsou bez problemu ..
pokud najedes 3tkm rocne, loziska asi prezijou ... a ty brzdy taky ...
nezapomen je pak poradne zajet a dusledne zahrivat i dochlazovat ... nestat na tom, kdyz auto stoji ... umi hodne hřát ...
pokud najedes 3tkm rocne, loziska asi prezijou ... a ty brzdy taky ...
nezapomen je pak poradne zajet a dusledne zahrivat i dochlazovat ... nestat na tom, kdyz auto stoji ... umi hodne hřát ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- karlos2
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
- Jméno a příjmení: Johnny
- Bydliště: Domažlicko
Re: BRZDY STI
Jo, asi máš pravdu.
Proč zkoušet něco odzkoušeného.
Proč zkoušet něco odzkoušeného.
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: BRZDY STI
Já už mám na tajpáru taky dtc30 a mě pískají (v kombinaci opět s DBA 4000) ale brzdí velice dobře a efekt "studených" brzd v normálním provozu člověk nemá šanci poznat - pokus s "panickým brzděním" na neohřátých brzdách měl za následek že mě auto pověsilo n pásy a zastavilo úplně normálně (a velmi rychle). Jediné co toreticky může mít vliv je větší sklon k "zakousnutí" a zablokování kol - pokud máš ABS, tohohle bych se vůbec nebál
STK a PČR ti desky a kotouče neověří aniž by to rozebrali, na což nemají pravomoc. Pojišťovna do toho taky nepůjde pokud zjevnou příčinou případné nehody bude "nedobrdění" vlivem technické závady (taky by museli prokazovat - jak už tady zaznělo - pokud nedáš nějakou směs která brzdí až po zahřátí na 300+, nemá smysl o řešit)
A co se týče kotoučů plovoucí / normální
S ohledem na využití auta jsem 5000 taky zvažoval ale s ohledem na propastný cenový rozdíl jsem šel do 4000. Neupekl jsem je ani na o čtvrt tuny těžší WRXe (s STi brzdami)
Otázka je k čemu má být to auto využité - pokud je to závodění a styl brzda plyn pouze okruhy a vrchy, pak plovoucí kotouče asi smysl mají - menší neodpružená hmotnost a menší sklony ke zkroucení. Pokud to máš jako víkendovku pro zábavu (byť bys jezdíl 95% pilu), kup obyčejné (4000), určitě tě nezklamou a za ušetřené peníze můžeš koupit i kotouče dozadu
STK a PČR ti desky a kotouče neověří aniž by to rozebrali, na což nemají pravomoc. Pojišťovna do toho taky nepůjde pokud zjevnou příčinou případné nehody bude "nedobrdění" vlivem technické závady (taky by museli prokazovat - jak už tady zaznělo - pokud nedáš nějakou směs která brzdí až po zahřátí na 300+, nemá smysl o řešit)
A co se týče kotoučů plovoucí / normální
S ohledem na využití auta jsem 5000 taky zvažoval ale s ohledem na propastný cenový rozdíl jsem šel do 4000. Neupekl jsem je ani na o čtvrt tuny těžší WRXe (s STi brzdami)
Otázka je k čemu má být to auto využité - pokud je to závodění a styl brzda plyn pouze okruhy a vrchy, pak plovoucí kotouče asi smysl mají - menší neodpružená hmotnost a menší sklony ke zkroucení. Pokud to máš jako víkendovku pro zábavu (byť bys jezdíl 95% pilu), kup obyčejné (4000), určitě tě nezklamou a za ušetřené peníze můžeš koupit i kotouče dozadu
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- karlos2
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: čtv led 01, 2015 6:57 pm
- Jméno a příjmení: Johnny
- Bydliště: Domažlicko
Re: BRZDY STI
Jo dík, jasně a výstižně napsáno. Auto mám opravdu na víkendové ježdění. Pilu taky dávám.
Cenově s tebou souhlasím. Ve 4000 T3 udělám dokola celé auto.
Cenově s tebou souhlasím. Ve 4000 T3 udělám dokola celé auto.
Impreza WRX STI 4D SEDAN MY2012
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
Peugeot Partner 1.9 D R.I.P
Škoda Fabia 1.4 MPI ex.
VW Caddy 2.0 SDI
Škoda Octavia Combi III 1.4TSI
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19114
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: BRZDY STI
Thanantos: tobe dtc30 piskaji? ... dohaje .. jak moc ve srovnani s HP Plus? stejne / vic / min ...
uz jsem si na to zvykl (ale trvalo to) ... ale ...
.. ... ... no mozna by mi to nakonec chybelo ... to je jak s tim odfukem ...
ono je pak pruser, jak si clovek na tyhle brzdy zvykne a pak sedne do predvadeciho STi a ma problem s tim, ze temer nedobrzdi prvni ostrou ... :D
(a tim skonci vesele jezdeni, protoze to fakt nebrzdi ... )
uz jsem si na to zvykl (ale trvalo to) ... ale ...
.. ... ... no mozna by mi to nakonec chybelo ... to je jak s tim odfukem ...
ono je pak pruser, jak si clovek na tyhle brzdy zvykne a pak sedne do predvadeciho STi a ma problem s tim, ze temer nedobrzdi prvni ostrou ... :D
(a tim skonci vesele jezdeni, protoze to fakt nebrzdi ... )
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008