Funkce valecku(koliku, lock a guide pin)

Odpovědět
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Funkce valecku(koliku, lock a guide pin)

Příspěvek od artur »

Ahojte,
mozna blby dotaz, ale jak maji pracovat valcky(neboli koliky, podle manualu lock a guide pin) na zadnich kolech?

Zacalo mi piskat prave zadni kolo, tak jsem ho sundal a zjistil, ze vnejsi desticka je sjeta podelne nakrivo a to tak, ze na jedne strane zbyva 1.5mm a na druhe dobrych 8mm, vnitrni desticka je sjeta rovnomerne a mozna neni sjeta vubec, je na ni kolem 10mm. Tak jsem vymontoval 2 srouby(prave z tech valecku na ktere se ptam) a spodni valecek se skoro nehybal, zatim co horni se po zmacknuti vrati zpet, zkusil jsem tedy to same na levem kole, zde jsou obe desticky zcela rovnomerne, ale valecky se chovaji uplne jinak, oba jsou neustale jakoby ve zmacknute poloze(nejdou dale zamacknout) a po mirnem povytazeni se okamzite vraceji opet do zmacknute polohy.

Takze jak to ma byt dobre a jak se k tomu dopracovat?

Dekuji
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Funkce valecku(koliku, lock a guide pin)

Příspěvek od HonzaCZ »

Měly by se hýbat, to rozhodně. Volně a s nějakou přiměřenou radiální vůlí.

To, že se ty, co jsou v pořádku, vracejí, je dané vazelínou, která v nich je - vytažením vzniká za vodícím trnem podtlak (díky utěsnění vazelínou), který ho zase vrátí zpět.

Každopádně to, zda se vrací nebo ne má minimální vliv na funkci. Ale rozhodně se musí hýbat volně. Pravděpodobně se poškodila prachovka nebo se tam dostala voda nebo jiný bordel. Rozebrat, vyčistit, zjistit míru poškození, zda nejsou trny orezlé, případně nahradit novými, namazat vazelínou vhodnou na brzdy (nesmí narušovat gumu!!!), dát nové prachovky, pokud byly poškozené a mělo by to fungovat.

Takhle to vypadá rozebrané http://subarufanclub.cz/galerie/display ... play_media
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Funkce valecku(koliku, lock a guide pin)

Příspěvek od artur »

Dekuji za odpoved.
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
Kubišta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am

Re: Funkce valecku(koliku, lock a guide pin)

Příspěvek od Kubišta »

Zdarec nevím asi to patří do téhle skupinky ale v servise mě bylo řečeno že bude časem potřeba výměna hlavního brzdového válce. Když sem se díval na net na forejse Sf a brzdové válečky tak se to cenově dosti liší výrobcem a tudíž nevím jaké koupit nebo maji všecky foretry ročníku 2001 všechny brzdové válečky stejne nebo to je podle čísla ? dekuji za každo odpověd s pozdravem kubišta >B-)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Funkce valecku(koliku, lock a guide pin)

Příspěvek od HonzaCZ »

No myslím, že sem to nepatří, ale hlavní brzdový válec je to, na co tlačí brzdový pedál. Nepleteš si to s pístky ve třmenech?

A teda hlavní brzdový válec se dá přetěsnit. Co by mu mělo být?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“