Po zahřátí brzd - kopou

Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od ladis77 »

Naposledy upravil(a) quickly dne čtv čer 26, 2014 1:20 pm, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Upraveny odkazy
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Tomáš1002 »

Díky za rady a odkazy. Už přemýšlím, kde najdu nějakou vhodnou plochu na zajetí brzd :drive:
Mě bude stát výměna všech kotoučů a destiček cca 20 kKc, takže to je skoro stejná cena, ale s perspektivou, že po pár km zase odejdou nic moc :655:
Příště už budu investovat do něčeho lepšího.
Subaru Forester 2,5XT 2011
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od suubaru »

Tomáš1002 píše:Díky za rady a odkazy. Už přemýšlím, kde najdu nějakou vhodnou plochu na zajetí brzd :drive:
Mě bude stát výměna všech kotoučů a destiček cca 20 kKc, takže to je skoro stejná cena, ale s perspektivou, že po pár km zase odejdou nic moc :655:
Příště už budu investovat do něčeho lepšího.
hele pokud tvůj styl jízdy odpovídá výměně kotoučů ne dříve než po 150 tkm, tak bych po 42 tkm hledal příčinu kopání brzd jinde nežli v kotoučích a destičkách.
Zrovna dneska jsem projel na legu 2010 metu 150tkm :love: :winner: a vzadu mám brzdy původní, vpředu se měnilo nedávno. absolutně nic nekope.
Přehřát lze brzdy s přívěsem z dlouhého kopce, nesmyslným závoděním na dálnici atp. Následný vjezd do kaluze teoreticky může negativně ochladit a zdeformovat materiál kotouče.
Důkladná revize brzdičů?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Tomáš1002 »

Netuším. S přívěsem sice jezdím, ale tvoří to tak 1% celkového nájezdu a to by snad nemělo kotouče zničit.
Diagnózu provedli odborníci u Freye, bohužel si nemám jak ověřit, zda jí provedli správně. Staré kotouče si od nich vezmu, tak uvidím.
Jediné, co mě napadá, je to, že jsem prostě někdy v začátcích opojení z nové turbíny udělal chybu a brzdy "odvařil", aniž bych je pořádně zajel.
Jezdím přesně 30 let a nikdy u žádného auta jsem kotouče nezničil a dokonce myslím ani neměnil. U Subaru mi u prvního Forestera atmosféry během 3 let kotouče 2x stáčeli a teď tohle. Nějak se nemohu zbavit dojmu, že chyba nebude až tak ve mně :655: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od ladis77 »

origo kotouce zase az tak dobry nejsou. nicmene my na otasu taky menily zadni ve cca 180 000, ale zase uz byly fest spatny.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Kolben »

No a ja zadni menil v 85tisicich a predni jsou tam furt. Á nekopou :-) Á jsou origo..
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Marty73 »

Dávám DBA4000 + Hawk DTC30 + HPS celou dobu a příště zase:)


Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od catana »

Kotouče DBA4000 nelze než doporučit, za sebe spokojenost i s EBC. No, Freye si nepamatuju jako nějak odborný servis, otázkou, jestli opravdu bylo nutné všechno měnit nebo si jen z tebe udělali kasičku. Pro brzdy asi nejsmrtelnější je nechat je rozpálit a následně stát na brzdách, např. v křižovatce, při parkování, apod. To nepřežijou bez újmy snad žádné. Nicméně za normálního provozu mě napadá takový stav snad někde v Alpách.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Tomáš1002 »

Auto je doma. To, co psal catana, tedy že jako z laika si ze mě mohou udělat kasičku, mě samozřejmě napadlo taky. Na druhou stranu je pravda, že vzhledem k projevu závady, tedy velmi silnému kopání brzd bylo jasné, že něco zásadního v nepořádku tam je.
Vymontované kotouče i destičky jsem viděl a vypadaly opravdu nepěkně. Sice nebyly nějak extrémně zeslabené, ale dost rezaté a flekaté. Je dost dobře možné, že jednou z příčin byl fakt, že jezdím docela málo, někdy auto stojí třeba i 14 dní a tím pádem brzdy "zatuhnou", rez má šanci se usadit hlouběji a výsledkem je to, že destičky se stále dotýkají kotoučů. Je pravda, že po vyjetí jsem vždycky slyšel poměrně zřetelný hluk od brzd, který se lehce zmírnil po prvním zabrzdění, ale jinak brzdy asi přibržďovaly trvale. Dle technika nebyly brzdy ani tak sjeté, jako spíš zatuhlé a shnilé.
Po výměně auto brzdí velmi znatelně lépe a taky mám pocit, že lépe jede.
Nepodezírám servis, že by udělal něco, co nebylo nezbytně nutné a jsem rád, že mám vše nové. Jen teď budu muset jezdit častěji, abych se brzy nedostal do stejné šlamastyky :drive:
kotouč.jpg
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od seatik »

Je to jak pises,kdyz se malo jezdi,nebo je po desti a ty mokre auto zaparkujes,rychle to rezne. Stejne tak jako když je vlhka garaz.
Reseni je po desti nebo myti to auto projet a ususit. Bojuju s podobnym problémem.
Dále si to hlidej a každý rok at ti ocisti a promažou vodici drazky destick a pistky.
První vždy odchazi zadni trmeny,jsou na to haklivejsi
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Tomáš1002 »

To odpovídá, zadní byly prý horší, než přední.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od dethroned »

hm, to je to, já se taky poučil a příště budu věnovat výběru kotoučů víc usilí. myslel jsem že tam lze dát cokoliv, ale realita je taková, že výrobci aftermarketu prodávají takový aušus, až by jeden blil. já to ještě nemám v takovém stavu, ale na to že tam kotouče mám dva roky, tak jsou shnilý až moc. brzdění taky není tak čistý jak bych si přál.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Tomáš1002 »

Ty moje kotouče byly originál Subaru, takže ne aftermarket.
Holt nějaký cost cutter nákupčí v Subaru dobře nakoupil.
Nové kotouče u Freye stojí 2 460,- přední a 2 012,- zadní (za kus), což je něco přes polovinu těch lepších, na které sem včera dával odkaz Ladis a méně než polovina těch DBA 4000 T3. Z toho plyne, že těžko můžu čekat nějaké zázraky. Holt nebudu moc brzdit :845: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tomáš1002 píše: Holt nebudu moc brzdit :845: .
Naopak si myslim, ze bys mel brzdit co nejvic a pokud mozno zavodnicky - tedy zadne lechtani, ale poradne je seslapnout. A pak dochladit, samozrejme...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Po zahřátí brzd - kopou

Příspěvek od mnov »

Tomáš1002 píše: Po výměně auto brzdí velmi znatelně lépe a taky mám pocit, že lépe jede.
Tak to už to muselo být v dost špatném stavu, protože normálně to brzdí po výměně hůř.
Jen je mi divné, že to auto není moc staré a takové problémy. :655:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“