Po zahřátí brzd - kopou
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Naposledy upravil(a) quickly dne čtv čer 26, 2014 1:20 pm, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Upraveny odkazy
Důvod: Upraveny odkazy
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Díky za rady a odkazy. Už přemýšlím, kde najdu nějakou vhodnou plochu na zajetí brzd :drive:
Mě bude stát výměna všech kotoučů a destiček cca 20 kKc, takže to je skoro stejná cena, ale s perspektivou, že po pár km zase odejdou nic moc :655:
Příště už budu investovat do něčeho lepšího.
Mě bude stát výměna všech kotoučů a destiček cca 20 kKc, takže to je skoro stejná cena, ale s perspektivou, že po pár km zase odejdou nic moc :655:
Příště už budu investovat do něčeho lepšího.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Po zahřátí brzd - kopou
hele pokud tvůj styl jízdy odpovídá výměně kotoučů ne dříve než po 150 tkm, tak bych po 42 tkm hledal příčinu kopání brzd jinde nežli v kotoučích a destičkách.Tomáš1002 píše:Díky za rady a odkazy. Už přemýšlím, kde najdu nějakou vhodnou plochu na zajetí brzd :drive:
Mě bude stát výměna všech kotoučů a destiček cca 20 kKc, takže to je skoro stejná cena, ale s perspektivou, že po pár km zase odejdou nic moc :655:
Příště už budu investovat do něčeho lepšího.
Zrovna dneska jsem projel na legu 2010 metu 150tkm :love: :winner: a vzadu mám brzdy původní, vpředu se měnilo nedávno. absolutně nic nekope.
Přehřát lze brzdy s přívěsem z dlouhého kopce, nesmyslným závoděním na dálnici atp. Následný vjezd do kaluze teoreticky může negativně ochladit a zdeformovat materiál kotouče.
Důkladná revize brzdičů?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Netuším. S přívěsem sice jezdím, ale tvoří to tak 1% celkového nájezdu a to by snad nemělo kotouče zničit.
Diagnózu provedli odborníci u Freye, bohužel si nemám jak ověřit, zda jí provedli správně. Staré kotouče si od nich vezmu, tak uvidím.
Jediné, co mě napadá, je to, že jsem prostě někdy v začátcích opojení z nové turbíny udělal chybu a brzdy "odvařil", aniž bych je pořádně zajel.
Jezdím přesně 30 let a nikdy u žádného auta jsem kotouče nezničil a dokonce myslím ani neměnil. U Subaru mi u prvního Forestera atmosféry během 3 let kotouče 2x stáčeli a teď tohle. Nějak se nemohu zbavit dojmu, že chyba nebude až tak ve mně :655: .
Diagnózu provedli odborníci u Freye, bohužel si nemám jak ověřit, zda jí provedli správně. Staré kotouče si od nich vezmu, tak uvidím.
Jediné, co mě napadá, je to, že jsem prostě někdy v začátcích opojení z nové turbíny udělal chybu a brzdy "odvařil", aniž bych je pořádně zajel.
Jezdím přesně 30 let a nikdy u žádného auta jsem kotouče nezničil a dokonce myslím ani neměnil. U Subaru mi u prvního Forestera atmosféry během 3 let kotouče 2x stáčeli a teď tohle. Nějak se nemohu zbavit dojmu, že chyba nebude až tak ve mně :655: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Po zahřátí brzd - kopou
origo kotouce zase az tak dobry nejsou. nicmene my na otasu taky menily zadni ve cca 180 000, ale zase uz byly fest spatny.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Po zahřátí brzd - kopou
No a ja zadni menil v 85tisicich a predni jsou tam furt. Á nekopou Á jsou origo..
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Dávám DBA4000 + Hawk DTC30 + HPS celou dobu a příště zase:)
Sent from iPhone
Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Kotouče DBA4000 nelze než doporučit, za sebe spokojenost i s EBC. No, Freye si nepamatuju jako nějak odborný servis, otázkou, jestli opravdu bylo nutné všechno měnit nebo si jen z tebe udělali kasičku. Pro brzdy asi nejsmrtelnější je nechat je rozpálit a následně stát na brzdách, např. v křižovatce, při parkování, apod. To nepřežijou bez újmy snad žádné. Nicméně za normálního provozu mě napadá takový stav snad někde v Alpách.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Auto je doma. To, co psal catana, tedy že jako z laika si ze mě mohou udělat kasičku, mě samozřejmě napadlo taky. Na druhou stranu je pravda, že vzhledem k projevu závady, tedy velmi silnému kopání brzd bylo jasné, že něco zásadního v nepořádku tam je.
Vymontované kotouče i destičky jsem viděl a vypadaly opravdu nepěkně. Sice nebyly nějak extrémně zeslabené, ale dost rezaté a flekaté. Je dost dobře možné, že jednou z příčin byl fakt, že jezdím docela málo, někdy auto stojí třeba i 14 dní a tím pádem brzdy "zatuhnou", rez má šanci se usadit hlouběji a výsledkem je to, že destičky se stále dotýkají kotoučů. Je pravda, že po vyjetí jsem vždycky slyšel poměrně zřetelný hluk od brzd, který se lehce zmírnil po prvním zabrzdění, ale jinak brzdy asi přibržďovaly trvale. Dle technika nebyly brzdy ani tak sjeté, jako spíš zatuhlé a shnilé.
Po výměně auto brzdí velmi znatelně lépe a taky mám pocit, že lépe jede.
Nepodezírám servis, že by udělal něco, co nebylo nezbytně nutné a jsem rád, že mám vše nové. Jen teď budu muset jezdit častěji, abych se brzy nedostal do stejné šlamastyky :drive:
Vymontované kotouče i destičky jsem viděl a vypadaly opravdu nepěkně. Sice nebyly nějak extrémně zeslabené, ale dost rezaté a flekaté. Je dost dobře možné, že jednou z příčin byl fakt, že jezdím docela málo, někdy auto stojí třeba i 14 dní a tím pádem brzdy "zatuhnou", rez má šanci se usadit hlouběji a výsledkem je to, že destičky se stále dotýkají kotoučů. Je pravda, že po vyjetí jsem vždycky slyšel poměrně zřetelný hluk od brzd, který se lehce zmírnil po prvním zabrzdění, ale jinak brzdy asi přibržďovaly trvale. Dle technika nebyly brzdy ani tak sjeté, jako spíš zatuhlé a shnilé.
Po výměně auto brzdí velmi znatelně lépe a taky mám pocit, že lépe jede.
Nepodezírám servis, že by udělal něco, co nebylo nezbytně nutné a jsem rád, že mám vše nové. Jen teď budu muset jezdit častěji, abych se brzy nedostal do stejné šlamastyky :drive:
Subaru Forester 2,5XT 2011
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Je to jak pises,kdyz se malo jezdi,nebo je po desti a ty mokre auto zaparkujes,rychle to rezne. Stejne tak jako když je vlhka garaz.
Reseni je po desti nebo myti to auto projet a ususit. Bojuju s podobnym problémem.
Dále si to hlidej a každý rok at ti ocisti a promažou vodici drazky destick a pistky.
První vždy odchazi zadni trmeny,jsou na to haklivejsi
Reseni je po desti nebo myti to auto projet a ususit. Bojuju s podobnym problémem.
Dále si to hlidej a každý rok at ti ocisti a promažou vodici drazky destick a pistky.
První vždy odchazi zadni trmeny,jsou na to haklivejsi
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
To odpovídá, zadní byly prý horší, než přední.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Po zahřátí brzd - kopou
hm, to je to, já se taky poučil a příště budu věnovat výběru kotoučů víc usilí. myslel jsem že tam lze dát cokoliv, ale realita je taková, že výrobci aftermarketu prodávají takový aušus, až by jeden blil. já to ještě nemám v takovém stavu, ale na to že tam kotouče mám dva roky, tak jsou shnilý až moc. brzdění taky není tak čistý jak bych si přál.
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Ty moje kotouče byly originál Subaru, takže ne aftermarket.
Holt nějaký cost cutter nákupčí v Subaru dobře nakoupil.
Nové kotouče u Freye stojí 2 460,- přední a 2 012,- zadní (za kus), což je něco přes polovinu těch lepších, na které sem včera dával odkaz Ladis a méně než polovina těch DBA 4000 T3. Z toho plyne, že těžko můžu čekat nějaké zázraky. Holt nebudu moc brzdit :845: .
Holt nějaký cost cutter nákupčí v Subaru dobře nakoupil.
Nové kotouče u Freye stojí 2 460,- přední a 2 012,- zadní (za kus), což je něco přes polovinu těch lepších, na které sem včera dával odkaz Ladis a méně než polovina těch DBA 4000 T3. Z toho plyne, že těžko můžu čekat nějaké zázraky. Holt nebudu moc brzdit :845: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Naopak si myslim, ze bys mel brzdit co nejvic a pokud mozno zavodnicky - tedy zadne lechtani, ale poradne je seslapnout. A pak dochladit, samozrejme...Tomáš1002 píše: Holt nebudu moc brzdit :845: .
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Po zahřátí brzd - kopou
Tak to už to muselo být v dost špatném stavu, protože normálně to brzdí po výměně hůř.Tomáš1002 píše: Po výměně auto brzdí velmi znatelně lépe a taky mám pocit, že lépe jede.
Jen je mi divné, že to auto není moc staré a takové problémy. :655:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT