Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Odpovědět
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Příspěvek od MMira »

Chtel jsem se podelit s jednou zkusenosti.

Loni hned na zacatku roku jsem koupil WRX, hned jsem to odvezl na vymenu prednich brzd a celkovou prohlidku do Subaru Olomouc. Pry vse v poradku. Nezdala se mi jedna vec. Vzdy po delsi jizde jsem po vystoupeni citil nejaky smrad, jako by spalene spojkove oblozeni. Ocichaval jsem vse, nikdy na nic neprisel. A stale jsem jezdil za moc, dostat se pod 12 v podstate neslo.

V lednu jsem byl zase v servisu na prohlidku, rikam jim, at to poradne proklepnou. Po prohlidce mi to vraceli s tim, ze vse OK. Nedavno jsem pichl a kdyz jsem byl v servisu, zkusil jsem si zatocit zadnimi koly. Slo to velmi ztuha. Ptal jsem tu na foru, jestli to muzou byt diferaky. Vice hlasu bylo pro zatuhle brzdy.

Tomu jsem moc neveril, dyt jsem v prubehu poslednich 12t km byl dvakrat v servisu a zadal je o kontrolu. No co, dovezl jsem to tam po treti, vyslovne zadal kontrolu zadnich brzd a vida, zatuhle pakny, desky v prdeli, rozhozene kotouce. Najednou. Udelali co meli, vycistili, stocili kotouce, nahodili nove desky.

Smrad zmizel, spotreba je i pres muj soucasny, docela ostry styl jizdy a zapnutou klimu porad 12, takze tak o litr, mozna i vic dolu.

Mozna jsem byl naivni, ale ma zkusenost se servisy zatim byla takova, ze kdyz reknu prohlidnout vse, tak prvni, co zkontroluji, bude podvozek a brzdy. V Subaru Olomouc jsem skoncil. Budu muset najit jiny servis a bohuzel dojizdet. Je to takove deja vu. S BMW jsem za kvalitnim servisem jezdil az do Ceskych Budejovic. S WRX nevim, ze by AWD?
ex Reza WRX 2,5 combi
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Příspěvek od yeti »

Mám podobnou zkušenost s tím samým servisem. Koupil jsem před cca 3 roky auto a nechal ho tam "proklepnout". Kromě toho, že zmeřili tl. laku a řekli mi, že to bylo lakovaný (což jsem věděl a věděl jsem i proč), tak prý všechno OK. Tak jsem jezdil cca půl roku a po půl roce jsem zajel do jinýho servisu vyměnit kola. A protože měli akci geometrie za 99, tak jsem ji nechal zkontrolovat. No, nestačil jsem se divit - borec zjistil, že je totálně rozhozená, zvednul to, šáhnul někam na přední nápravu říká pane, kam jste s tím subáru vletěl? Máte vervané silentblok na přední nápravě. To ta geoška nemože ít seřídit. Vím, že jsem s tím nikam nevletěl a nikdo jinej s tím nejel. Takže je jasný, že to tam muselo být od té doby co jsem to koupil a co to bylo na "důkladné prohlídce" v tomhle servise....
Na druhou stranu jsem tam zajel po roce vyměnit oleje, filtry a razítko do SK a docela mě překvapili, že cena pro starší auta tuším 450,-kč a vcelku příjemnej maník (jinej než minule). Dokonce i nabízel celkem vysokou spoluúčast na výměně dvouhmoťáku (ale do toho nepůjdu). Takže takhle zase OK. V olomouci ti můžu doporučit Spemax (u hornbachu).
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Příspěvek od MMira »

Dik za tip. Z pod auta se mi ozyva nejake drncenim neco bude volne na vyfuku. Tak uvidim, jestli Spemax pomuze.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Příspěvek od seatik »

Co se tyce brzd,tak plzensky autwec je cisti,kontroluje a promazava kazdy rok.Pri prebirce jsem vzdy informovan stavem desek a kotoucu. Cenove servis je drazsi nez treba konkurence,jen ne vsude tem brzdam davaji peci
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Příspěvek od yeti »

Jo, vedoucimu servisu (Broňa) řekni, že jsem tě poslal a že mám stříbrný legacy combi. On bude vědět. Ikdyž, už jsem tam delší dobu nebyl... ::-DD:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Příspěvek od MMira »

seatik píše:Co se tyce brzd,tak plzensky autwec je cisti,kontroluje a promazava kazdy rok.Pri prebirce jsem vzdy informovan stavem desek a kotoucu. Cenove servis je drazsi nez treba konkurence,jen ne vsude tem brzdam davaji peci
za prohlidku po 60t km bez jakychkoliv oprav jsem dal skoro 11t. zadna lace na to, jak se na to vykaslali.

yeti: OK
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Zatuhle brzdy + nekvalitni servis = vysoka spotreba

Příspěvek od dethroned »

1. otočit zadní kola jde ztuha vždy kvůli pohonu 4x4..v rámci vůle by ale měly jít zlehka (asi tak 1/5 otáčky)
2. urvané silentbloky vepředu na ramenech jsem měl taky...standartní závada těchto legacy...naštěstí přelisování nových v subaru servise vyjde kolem 2600,- ..zajimavé také je, že pocitově to nemělo žádný vliv na jízdní vlastnosti.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“