Lupnutí při dobržďování
Napsal: stř bře 07, 2012 5:15 pm
Subaru Outback 2001 2.5L.
Při brždění se mi ozve lupnutí/cvaknutí od PP kola. Nemůžu to nějak logicky identifikovat, stává se to když už auto téměř stojí např. při dojezdu na křižovatku. Auto se v tu chvíli odhadem pohybuje rychlostí cca. 5-10 km/h. Pokud by se to cvaknutí projevovalo třeba při začátku brždění nebo v okamžiku kdy už auto zastaví, věděl bych si to logicky zdůvodnit (volný čep, silentblok, třmen). Zaráží mě ale to, že to cvakne prakticky uprostřed brždění, ještě než auto zastaví. Zkoušel jsem brzdit různými způsoby , abych to lépe identifikoval, takže:
1- krizové brždění, stálý tlak na brzdový pedál až do úplného zastavení- lupnutí není (nebo není slyšet)
2-klasické brždění (žádné oči na předním skle) s mírným povolením brzdového pedálu před úplným zastavením vozidla (aby to tolik necuklo)- lupnutí je (výraznější), lupne to ještě před tím, než povolím trochu pedál.
3- mírné brždění se stálým tlakem na pedál do úplného zastavení- lupne (jemněji než u klasického)
Po lupnutí nepozoruji žádné tendence ke stáčení do strany, i když při tak malé rychlosti to vůbec nemusím poznat. Otík se jinak při jízdě chová normálně.
Chystám se na výměnu brzd (samodomo), ale ještě se mi do toho nechce, není ještě venku teplo.
Vítám vaše podněty
Při brždění se mi ozve lupnutí/cvaknutí od PP kola. Nemůžu to nějak logicky identifikovat, stává se to když už auto téměř stojí např. při dojezdu na křižovatku. Auto se v tu chvíli odhadem pohybuje rychlostí cca. 5-10 km/h. Pokud by se to cvaknutí projevovalo třeba při začátku brždění nebo v okamžiku kdy už auto zastaví, věděl bych si to logicky zdůvodnit (volný čep, silentblok, třmen). Zaráží mě ale to, že to cvakne prakticky uprostřed brždění, ještě než auto zastaví. Zkoušel jsem brzdit různými způsoby , abych to lépe identifikoval, takže:
1- krizové brždění, stálý tlak na brzdový pedál až do úplného zastavení- lupnutí není (nebo není slyšet)
2-klasické brždění (žádné oči na předním skle) s mírným povolením brzdového pedálu před úplným zastavením vozidla (aby to tolik necuklo)- lupnutí je (výraznější), lupne to ještě před tím, než povolím trochu pedál.
3- mírné brždění se stálým tlakem na pedál do úplného zastavení- lupne (jemněji než u klasického)
Po lupnutí nepozoruji žádné tendence ke stáčení do strany, i když při tak malé rychlosti to vůbec nemusím poznat. Otík se jinak při jízdě chová normálně.
Chystám se na výměnu brzd (samodomo), ale ještě se mi do toho nechce, není ještě venku teplo.
Vítám vaše podněty