Albi píše: hmm, jestli to dobře chápu, tak to hlavní - brzdné dráhy, mají pouze spočítané a především to jako-ABS: pěkná blbost, takže zase nic nevíme :655:
Mas pravdu, je to teorie ze ktere je tezko definitivne rict ze v realu plati.
Mne to jen prislo zajimave vzhledem k diskuzi a jelikoz byly pouzite zakladni fyzikalni zakony, tak urcitou souvislost s realitou bych tam nasel.
Proste, pokud je rovna sucha vozovka, tak rozdil s ABS nebo bez ABS bude minimalni (dle teorie mirne kratsi s ABS) a v praktickem mereni muze byt na obe strany, nebot idealni podminky pro maximalni ucinnost ABS za kterych plati, ze brzdna draha s ABS je kratsi o cca 10% nemusi nastat, takze to muze byt 0% nebo -10%.
Zarucit pokazde naprosto identicke podminky pro realny test na suche vozovce muze byt velmi tezke, nerikam nemozne. Takze zkusit to klidne muzete.
Dale vysledek praktickeho testu nelze brat nijak zavazne a vytvorit z nej pravidlo, nebot, pokud test provedu na stejnem voze treba i 100x, abych mel jistotu ze jsem omezil moznou chybu a zvitezi bez ABS, tak nasledne nazuju na to same auto jine pneu (vhodnejsi pro auta s ABS a ESP) a zjistim, ze je to presne obracene jak predtim. Stejny efekt, na brzdeni ma tlak, v pneu, rozlozeni hmotnosti, teplot, atd. Takze tvrdit na 100% ze na suchu bude brzdna draha s ABS vzdy kratsi nebo delsi, nelze.
Na suchu, kde by dle teorie mela byt brzdna draha kratsi, tak napr. v situaci kdy je zvlnena vozoka (neco jako byva pred semaforem) muze nastat ,,zblbnuti,, ABS a brzdna draha bude delsi. Toto ,,zblbnuti,, resp. spatne vyhodnoceni aktualnich podminek, ma nastarosti RJ ABS ktera spolecne s mechanickymi komponenty systemu (citlivost senzoru, rychlost reakce, pocet impulsu) ma sanci toto ,,zblbnuti,, co nejvice potlacit a brzdnou drahu zkratit. Cim novejsi generace, tim odolnost bude predpokladam vetsi. Takze jednou bude mozna na trhu i generace ABS, ktere uz zadne vstupni podminky nikdy ,,nezblnou,, a brzdna draha bude vzdy kratsi.
A myslim ze to takhle definuji i v jakemkoliv popisu ABS (na suche vozovce muze mirne prodlouzit brzdnou drahu), nebot dokonala ,,nezblbnutelna,, generace ABS jeste na trhu neni.
Pokud vsak mas mokro, sterk, snich, led, hrbolky (tim se nemysli ta zvlnena vozovka) tak s ABS bude draha vzdy kratsi, protoze jakmile klesaji treci koeficienty, tak ucinnost ABS se zvysuje. V tomto pripade i kdyz, nastane odchylka v ucinnosti brzdeni s ABS, tak diky tomy, ze ty treci koeficienty, maji na tuto funci vyznamny vliv, tak lze na 100% rict, ze brzdna draha s ABS bude vzdy kratsi a to i v pripade, ze system bude necim ,,zblbnuty,,.
Z bezpecnostni hlediska, je samozrejme vzdy lepsi ABS o tom ale diskuze nebyla.
Ja vim, kec keci keci prastenych teoretiku, muzou si rikat co chtej, ja stejne vim nejlip kdy mi to brzdi a kdy ne.