výměna oleje
Re: výměna oleje
Tu prezentaci by bylo dobry tady nekam povesit.
Prave na rady z fora o prevodovym oleji jsem dal olej GL4+ a byla to katastrofa, prakticky neslo zaradit aniz by to slo pres zuby. Asi po mesici znova vymena za GL5 a vse zas funguje jak ma.
Prave na rady z fora o prevodovym oleji jsem dal olej GL4+ a byla to katastrofa, prakticky neslo zaradit aniz by to slo pres zuby. Asi po mesici znova vymena za GL5 a vse zas funguje jak ma.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: výměna oleje
Já nechápu ten rozdíl u 5W30 a 5W40 za studena. :655:zuger píše:Podělím se s váma o vědomosti :811:
3) Naplnění celýho motoru olejem - studený start při -20°C
5w30 asi 12s
5w40 asi 20s
10w40 asi 55s
15w40 asi 75s
Kdyby měl někdo zájem, tak můžu poslat prezentaci v Powerpointu podle které školitel školil, má to cca 10,3MB (snad na to není copyright :655: )
Prezentaci někam dej a hoď sem odkaz.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: výměna oleje
Já na complům moc neholdoju, někdo kdo ví kam to pověsit mě dejte e-mail. Já pošlu a dotyčný vyvěsí.
Rodíl 5w30 a 5w40 zimní start jsme se ptaly, a odpověď si přesně nepamatuju :655: ale myslím, že je to kvůli těm aditivačním balíčkům. Taky spolu trošku "zimní" a "letní" číslo souvisí a 5w30 není na tak vysoký teploty, proto to líp funguje v zimně. Měl sem líp poslouchat, když házím machry na foru :839: ::-DD:
Při -10°C je to asi 5 a 8 sekund a při 0°C asi 4 a 5 sekund. Vždy lepši 5w30. Každopádně jsou hodnoty jen orientační!!
Rodíl 5w30 a 5w40 zimní start jsme se ptaly, a odpověď si přesně nepamatuju :655: ale myslím, že je to kvůli těm aditivačním balíčkům. Taky spolu trošku "zimní" a "letní" číslo souvisí a 5w30 není na tak vysoký teploty, proto to líp funguje v zimně. Měl sem líp poslouchat, když házím machry na foru :839: ::-DD:
Při -10°C je to asi 5 a 8 sekund a při 0°C asi 4 a 5 sekund. Vždy lepši 5w30. Každopádně jsou hodnoty jen orientační!!
Forester 2.0 2003
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: výměna oleje
Včera jsem to od Zdeňka dostal e-mailem :diky: , posílal jsem mu SZ. Vyvěsil jsem to na uložto:
http://uloz.to/x2CbBNPv/paliva-a-maziva ... kolube-ppt
heslo jsem dal "subaru"
http://uloz.to/x2CbBNPv/paliva-a-maziva ... kolube-ppt
heslo jsem dal "subaru"
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
- Petr Vejvoda
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:41 am
- Jméno a příjmení: Petr Vejvoda
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
Dobrý večer,
díky za uložení prezentace, je obsáhlá a velice přínosná, dobře uděláno a zahrnuje celkem aktuální data (třeba u motorových olejů je již několik let nejnověji API SN a nikoliv SM, ale to bych rejpal...)
Co se týče bodů, které tu zmínil Zuger - Těch výrobců aditiv je možná ještě méně než 5 (Millers spolupracuje s Lubrizolem) ale co je klíčové je původ a dodavatel základového oleje, kterých je celý řada. Rozdílný je základový olej z Ruska, ze středního východu, z USA. Zásadně rozdílné parametry má olej rafinovaný, hydrokrakovaný, nebo syntetický ester či PAO. A to je zcela zásadní pro jakost finálního produktu. To, že výrobci aditiv jsou dejme tomu čtyři na světě neznamená, že "máme vlastně možné 4 druhy a jakosti olejů v rámci jedné normové a výkonostní třídy oleje".
Rovněž - a je to vidět v prezentaci - čerpatelnost za studena (dána kinematickou vikozitou při 40°C), viskoznost za provozní teploty (dána kinematickou vikozitou při 100°C), HTHS viskozita a další klíčové parametry rozhodující o výkonnosti oleje nemají přesně danou hodnotu a jsou určena vždy vždy min/max rozmezím. Proto např. několik olejů 5w40 bude jinak čerpatelných za studena, bude mít jiný olejeový film a tlak za provozní teploty.
S aditivačnímí balíky norem EPI,ACEA a výrobců automobilů je to pravda co je psáno, jenže je na samotném výrobci olejů, zda skutečně dodrží doporučený poměr při výrobě, nebo ušetří - více to naředí. Není tedy problém vyrobit několik papírově stejných olejů, ale jejich výkonnost a funkčnost (zejména v čase) může být razantně odlišná.
Rychlost zaolejování motoru je např. u 5w30 nebo 5w50 +- stejná, mají stejný zimní w index.
Nejedná se o obhajobu nebo vyzdvihování Millers Oils (ti používají základové oleje nejčastěji od ExxonMobil z USA + aditiva Lubrizol) a jsou to skuteční "original blenders" tedy míchají, stáčí a balí vlastní originální produkty + špičkových značek olejů je celá řada...ale o snahu vysvětlit, že "všechny oleje nejsou vlastně skoro stejné a je to jedno" jak by se mohlo zdát.
díky za uložení prezentace, je obsáhlá a velice přínosná, dobře uděláno a zahrnuje celkem aktuální data (třeba u motorových olejů je již několik let nejnověji API SN a nikoliv SM, ale to bych rejpal...)
Co se týče bodů, které tu zmínil Zuger - Těch výrobců aditiv je možná ještě méně než 5 (Millers spolupracuje s Lubrizolem) ale co je klíčové je původ a dodavatel základového oleje, kterých je celý řada. Rozdílný je základový olej z Ruska, ze středního východu, z USA. Zásadně rozdílné parametry má olej rafinovaný, hydrokrakovaný, nebo syntetický ester či PAO. A to je zcela zásadní pro jakost finálního produktu. To, že výrobci aditiv jsou dejme tomu čtyři na světě neznamená, že "máme vlastně možné 4 druhy a jakosti olejů v rámci jedné normové a výkonostní třídy oleje".
Rovněž - a je to vidět v prezentaci - čerpatelnost za studena (dána kinematickou vikozitou při 40°C), viskoznost za provozní teploty (dána kinematickou vikozitou při 100°C), HTHS viskozita a další klíčové parametry rozhodující o výkonnosti oleje nemají přesně danou hodnotu a jsou určena vždy vždy min/max rozmezím. Proto např. několik olejů 5w40 bude jinak čerpatelných za studena, bude mít jiný olejeový film a tlak za provozní teploty.
S aditivačnímí balíky norem EPI,ACEA a výrobců automobilů je to pravda co je psáno, jenže je na samotném výrobci olejů, zda skutečně dodrží doporučený poměr při výrobě, nebo ušetří - více to naředí. Není tedy problém vyrobit několik papírově stejných olejů, ale jejich výkonnost a funkčnost (zejména v čase) může být razantně odlišná.
Rychlost zaolejování motoru je např. u 5w30 nebo 5w50 +- stejná, mají stejný zimní w index.
Nejedná se o obhajobu nebo vyzdvihování Millers Oils (ti používají základové oleje nejčastěji od ExxonMobil z USA + aditiva Lubrizol) a jsou to skuteční "original blenders" tedy míchají, stáčí a balí vlastní originální produkty + špičkových značek olejů je celá řada...ale o snahu vysvětlit, že "všechny oleje nejsou vlastně skoro stejné a je to jedno" jak by se mohlo zdát.
Sleva 10% na oleje, maziva a aditiva Millers Oils pro všechny členy fóra - objednejte z http://www.millersoils.cz a do poznámky k objednávce napište "Subarufanclub" a svůj nick. Sleva se odečte při fakturaci, pošta a dobírka jen 100,- Kč.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
Petře díky za dovysvětlení. Potěšil jste mě, že základ olejů Millers oils není z Ruska to je pro mě příjemná geopolitická vlastnost oleje :-)
[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk]
[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk]
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: výměna oleje
Ty základový oleje takhle nerozebral, zkusím mu napsat, jestli se ještě vyjádří. Vzhledem k tomu co jsem slyšel o kvalitě PHM v Rusku tak ten olej...těžko říct
Ale z geopolitickýho hlediska se mě teda hnusí víc USA než Rusko.
Zajímalo by mě proč britská firma Millers Oils nebere oleje od světovýho giganta British petrol, ale radši za peníze dováží z USA.
Ale z geopolitickýho hlediska se mě teda hnusí víc USA než Rusko.
Zajímalo by mě proč britská firma Millers Oils nebere oleje od světovýho giganta British petrol, ale radši za peníze dováží z USA.
Forester 2.0 2003
Re: výměna oleje
Tak jsem zkopiroval reakci pana Vejvody a poslal ji školícímu. Jeho odpověď:
Dobrý den,
z odpovědi pisatele mi není moc jasné o co mu přesně jde. Nejspíš se jedná o člověka zainteresovaného na nějaké značce tedy patrně Millers Oils, který jistě bude hájit pozici, že tahle značka je to pravé a nejlepší.
Jistě, že jsou rozdíly v kvalitě základových olejů i v dozacích přísad. Dnes je to však o to jednodušší, že jsou základové oleje jasně specifikovány pomocí API Group 1-5 čímž jsou přesně dány jejich parametry zejména co se týká obsahu síry a hodnoty VI. Pakli, že se výrobce motorového oleje řídí podle těchto parametrů a používá takový základový olej, je jedno zda je z Ruska nebo Ameriky. Při dozaci takového oleje doporučeným balíkem přísad od aditivářské firmy z toho vyjde olej stanovené specifikace a ta je směrodatná pro motor. Oleje tedy nejsou všechny stejné, ale liší se výkonovými a viskozitními klasifikacemi, které jsou dány právě použitým typem základového oleje a určitého přesně stanoveného balíčku přísad. Samozřejmě, že o poctivosti jednotlivých výrobců a dodržení technologické kázně by se dalo polemizovat, ale drtivá většina známých výrobců v Evropě ani v Americe si nemůže dovolit v těchto věcech podvádět. Stálo by je to prestiž a následně i zisky. Je však samozřejmě vždy lepší, nakupovat oleje od známých a osvědčených firem.
Tak si z toho každej vemte svoje.
Dobrý den,
z odpovědi pisatele mi není moc jasné o co mu přesně jde. Nejspíš se jedná o člověka zainteresovaného na nějaké značce tedy patrně Millers Oils, který jistě bude hájit pozici, že tahle značka je to pravé a nejlepší.
Jistě, že jsou rozdíly v kvalitě základových olejů i v dozacích přísad. Dnes je to však o to jednodušší, že jsou základové oleje jasně specifikovány pomocí API Group 1-5 čímž jsou přesně dány jejich parametry zejména co se týká obsahu síry a hodnoty VI. Pakli, že se výrobce motorového oleje řídí podle těchto parametrů a používá takový základový olej, je jedno zda je z Ruska nebo Ameriky. Při dozaci takového oleje doporučeným balíkem přísad od aditivářské firmy z toho vyjde olej stanovené specifikace a ta je směrodatná pro motor. Oleje tedy nejsou všechny stejné, ale liší se výkonovými a viskozitními klasifikacemi, které jsou dány právě použitým typem základového oleje a určitého přesně stanoveného balíčku přísad. Samozřejmě, že o poctivosti jednotlivých výrobců a dodržení technologické kázně by se dalo polemizovat, ale drtivá většina známých výrobců v Evropě ani v Americe si nemůže dovolit v těchto věcech podvádět. Stálo by je to prestiž a následně i zisky. Je však samozřejmě vždy lepší, nakupovat oleje od známých a osvědčených firem.
Tak si z toho každej vemte svoje.
Forester 2.0 2003
Re: výměna oleje
Ješte jsem se díval, co že je zač Q8, když už jsem ho tam nalil. A taky se chválijou Zejména základový oleje z dálnýho východu
Naše činnost vyhovuje kvalitativní standardizaci QS9000, ISO9001 a ISO9002 a akreditaci životního prostředí ISO 14001. Jistě, každý výrobce maziv tvrdí totéž. Posuďte však zvláštnosti Q8Oils. Za prvé surovina pro naše výrobky je získávána z jedinečné Kuvajtské ropy, která je vyhlášená svým unikátním chemickým složením. Naše rafinační procesy získaly věhlas v průmyslu díky schopnosti produkce nejlepších základových olejů. To znamená, že Q8Oils může zaručit kdekoliv a kdykoliv trvalou kvalitu všech svých výrobků.
Naše činnost vyhovuje kvalitativní standardizaci QS9000, ISO9001 a ISO9002 a akreditaci životního prostředí ISO 14001. Jistě, každý výrobce maziv tvrdí totéž. Posuďte však zvláštnosti Q8Oils. Za prvé surovina pro naše výrobky je získávána z jedinečné Kuvajtské ropy, která je vyhlášená svým unikátním chemickým složením. Naše rafinační procesy získaly věhlas v průmyslu díky schopnosti produkce nejlepších základových olejů. To znamená, že Q8Oils může zaručit kdekoliv a kdykoliv trvalou kvalitu všech svých výrobků.
Forester 2.0 2003
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
To je taková odpověď, typu, kupte si Volkswagen, Ford, Citroen, Fiat nebo něco úplně jinýho, vono je to vlastně jedno, protože všechny ty auta mají čtyřválcový motor....Čili pro mě nic neříkající odpověď. :655:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Petr Vejvoda
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:41 am
- Jméno a příjmení: Petr Vejvoda
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
Trochu se mi vytrácí podstata tohoto vlákna "výměna oleje", kam to má tedy směřovat zugere?
Nemám problém podiskutovat, kdyžtak na to založíme extra téma "Všechny oleje jsou stejak stejné" nebo tak něco...
Nemám problém podiskutovat, kdyžtak na to založíme extra téma "Všechny oleje jsou stejak stejné" nebo tak něco...
Sleva 10% na oleje, maziva a aditiva Millers Oils pro všechny členy fóra - objednejte z http://www.millersoils.cz a do poznámky k objednávce napište "Subarufanclub" a svůj nick. Sleva se odečte při fakturaci, pošta a dobírka jen 100,- Kč.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
Petře taková diskuse by asi byl zbytečně vynaložený čas, ne ? :850: Kdo chce psa jíst, hůlky si najde...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: výměna oleje
Jestli to někomu přijde jako nevhodný, tak se omlouvám. Mě ty informace prostě přišly zajímavý. Snad i někomu jinýmu...
Millers oils ani nikoho jinýho jsem rozhodně nechtěl hanit. Sám mám Millers v převodovce i difu, a kdyby nebyl zrušen XFS a nahrazen olejem se specifikací, která v době výroby mýho auta ani neexistovala, tak ho dávám i do motoru pořád.
Nikdy nekončícímu tématu ZDAR :845:
Millers oils ani nikoho jinýho jsem rozhodně nechtěl hanit. Sám mám Millers v převodovce i difu, a kdyby nebyl zrušen XFS a nahrazen olejem se specifikací, která v době výroby mýho auta ani neexistovala, tak ho dávám i do motoru pořád.
Nikdy nekončícímu tématu ZDAR :845:
Forester 2.0 2003
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
Zugere zajímavé téma to určitě je, o tom žádná. Ale tvoje reakce působily poněkud rýpavě. To holt je nevýhoda psaného, že si to čtenář může vyložit jinak,než je to myšleno...
PEACE
[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk]
PEACE
[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk]
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: výměna oleje
chcem sa spytat do forestra 2.0 GX MY 1999 mam dat aky olej neviem co tam bolo predtym a vobec neviem co tam mam dat syntetiku alebo polosyntetiku ci mineral a aku specifikaciu. a este jedna otazka ma tu niekto skusenosti s olejmi od liqui moly