Stránka 5 z 13

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: sob led 30, 2016 12:57 am
od HonzaCZ
.dundee. píše: Na Legacy jsem na tom byl podobně. V 70.000km měněn komplet zadek.
To mi chcete říct, že ty zadní, co se dělaly v 160k už byly druhý?

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: sob led 30, 2016 12:59 am
od .dundee.
Vůbec by mě to nepřekvapilo.

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: sob led 30, 2016 7:26 am
od VDC
No ale asi spíš proto, že to bylo vyrezlý, než sjetý, ne ? Já jsem před vánoci měnil zadní destičky a nechával jsem stočit kotouče a právě díky vyrezlinám jsme se dostali až na limit. Příští kotouče musím dát povrchově upravené...

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: sob led 30, 2016 8:37 am
od Kolben
Nene, sjety to bylo.. A v autě sem jezdil sám. Takže nalozenim kufru to rozhodně nebylo.


Sent from my iPad mini 4 using Tapatalk

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: sob led 30, 2016 10:50 am
od newli
A co presne zpusobuje, ze to nalozeny brzdi vzadu vic nez nenalozny?

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: sob led 30, 2016 1:05 pm
od draconis
Traveller píše:Proto jsou přece přední kotouče a hlavně desky zhruba 2-3 násobně silnější/větší než zadní, protože předek prostě vytváří většinu brzdného účinku auta.
Logicky bych řekl, že nejvíc kinetické energie jde při brždění samozřejmě na předek a také, že předek tahá váhu motoru neustále, kdežto kufr může být prázdný a na zadních sedadlech taky nikdo jezdit pořád nemusí. Obecně tedy přední brzdy musí být více namáhané než zadní, pokud nevozím stále na zadní nápravě bůhvíjaký náklad.

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: sob led 30, 2016 10:56 pm
od Traveller
newli píše:A co presne zpusobuje, ze to nalozeny brzdi vzadu vic nez nenalozny?
Dobrý dotaz!!! :826: Trochu by mě to taky zajímalo, i když celkem věřím, že by na tom u těch dnešních aut, plných elektroniky, něco mohlo být a nezpochybňuji to. :811: :845:
HonzaCZ: To jo. Tak jsme se dobrali k nějakému závěru, že předek brzdí každopádně více. :supeer: Jenom malé nedorozumění. Já mám pocit, že ve škole nám říkali, že na předek jde "standardně" okolo 70%, pokud se dá o standardu mluvit. I když je mi jasný, že to bylo tvrzení poplatné době..., 25 let zpátky. :10125: ::-DDD: To ještě na Škodě 110L tolik elektroniky nebylo. ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:

Ale jinak teda nevím, co s těmi brzdami děláte?!?!?!? :655: :713: Já jsem teď dával nové desky na předek v 80.000km kvůli tomu klepání (zatím je to O.K., i když si myslím, že na ty třmeny stejně dojde) a desky měly ještě okolo 5-6mm. A když jsem se nějaký čas zpátky bavil u Chalupů a v AWD o zadních brzdách, tak mi bylo sděleno, že "mě přežijou". A zatím to tak vypadá. Kotouče hezky oleštěné a téměř bez opotřebení a desky taky. Zatím ten zadek typuji tak min. na 150.000km. :811:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 12:42 am
od romull
Na zadní nápravě je regulátor tlaku ( podobný bazmek jako třena na nivelaci xenonů ), když jedeš prázdný, tak je tlak v zadním okruku vcelku mizerný, jinak by se při brždění zadní brzdy pořád blokovali a taky se při něm zadní náprava oproti přední odlehčuje. Jak si dozadu sednou třeba dva lidi, nebo strčíš něco těžšího do kufru, zapřáhneš vozík a pod, tak si zadek trošku sedne, regulace s dostane do jiné polohy a tlak v zadním okruhu zvýší .....teď se ale drbu na hlavě :655: a přemýšlím jak je to když jsou tam samoniveláky a zadek je pořád ve stejné poloze.......
Jinak po zadních brzdách se toho opravdu nechce tolik co předních, to už je vidět na tom, že jsou tam menší kotouče a většinou i nevětrané i mizernější desky. Já zadek měnil až ve 220 kkm, ale to byly už rezavý jak lišky i sjetý pod minimálně přípustnou tloušťku kotoučů :850:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 9:05 am
od SCOOTER
Pokud mám správné informace tak vozidla vybavené ABS žádný regulátor brzdného účinku nemají...vše si řídí jednotka ABS sama!!!.Minulý týden jsem řešil něco podobného na služebním autě.Nech co nejdříve zkontrolovat celý brzdový system ať je to co je to!!!.

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 9:25 am
od VDC
Miloši to člověče nevim, jestli máš úplně správné informace, protože si pamatuju, že se tu kdysi řešil myslím na nějakém SG Forestru, zatuhlý právě ten zátěžový bazmek, který je myslím na zadní nápravě...
Ale můžu si to samozřejmě blbě pamatovat...

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 9:46 am
od SCOOTER
Tome jak jsem psal bylo mi to takhle vysvětleno u nového Transita...před tím jsem najezdil X set tis.s LT a ten byl bez ABS a měl regulátor brzdného účinku.Třeba je to u SUBARU jinak...ale abych řekl pravdu na svém Fozzym jsem nic vzadu nenašel??.

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 11:23 am
od HonzaCZ
Mechanický regulátor zadní nápravy byl, u aut, co jsem měl, naposled u žigulíka.

U OTB 2001 je konstantní mechanický omezovač tlaku, tedy na zadek jde už omezený tlak. Jemnou doregulaci asi řeší ABS.

U Lega 2007 je EBD = elektronická distribuce brzdné síly a tam je to už plně v režii jednotky ABS/VDC.

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 11:47 am
od draconis
Kua, člověk se pořád učí. Doteď jsem neměl ponětí, že něco takového na autech existuje... :670:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 12:29 pm
od VDC
Ha, teď mě napadlo, nemá Forejs na zadní nápravě něco, co automaticky šteluje sklon světel ? Já mám prostě v hlavě, že se tu někdy řešilo něco takovýho a já to teda asi smíchal s brzdama... :-)

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Napsal: ned led 31, 2016 12:32 pm
od SCOOTER
VDC píše:Ha, teď mě napadlo, nemá Forejs na zadní nápravě něco, co automaticky šteluje sklon světel ? Já mám prostě v hlavě, že se tu někdy řešilo něco takovýho a já to teda asi smíchal s brzdama...
Tome to je jiná...svět se nezboří.