Servis Subaru = alfa omega všeho.

Odpovědět
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od Zdeny »

Po včerejší zkušenosti se musím podělit o své pocity se servisem svého auta.
Mám Legacy z roku 2006, kupoval jsem ho jako jetý vůz se 65tkm v roce 2009, když byl ukončen předčasně leasing. Auto je dodnes nehavarované, byť se měnil přední nárazník, který poškodil jeden ohleduplný nedočkavý řidič při odbočovacím manévru. Auto je trvale servisováno pouze v servisech Subaru, napřed v C&K Brno, pak v Subaru Vikýřovice, poblíž Šumperka. Všechny úkony jsou dělány tak, jak předepisuje servisní plán a pokud se objevila byť i drobnost, vše se okamžitě řešilo. Dnes má auto najeto necelých 194.000km.
To, o čem chci napsat, odstartovala skutečnost, že auto je odepsané z účetnictví, bude mít pomalu k 9 letům a tudíž mě svrbí dlaň a šilháme s manželkou po nástupci. V průběhu dvou předešlých měsíců jsme tedy začali tipovat náhradníka a projeli asi 12 různých možných kandidátů na náhradníka. Jelikož nebylo jisté, že se nám podaří něco vybrat ještě před odjezdem na dovolenou (prosinec, lyžování v Reschenu), nechal jsem udělat ještě dva velké servisy, pro klid duše. První servis byl proveden v Subaru Vikýřovice - výměna rozvodů, včetně kladek. Mezitím jsem zavítal na servis k panu Embertovi a nechal si udělat nestrannou kontrolu auta s tím, že je mi známo, že musím nutně vyměnit střední díl výfuku a zadní brzdy. Ještě, než proběhl servis, jehož obsah popíši za chvíli a než přišlo datum servisu, nechal jsem s i v dobré víře nastříkat spodek a dutiny ochraným nástřikem v místní šumperské firmě Autocentrum Rudolf.
Následující řádky berte prosím jako ODSTRAŠUJÍCÍ PŘÍPAD TOHO, CO LZE VŠECHNO ZPRASIT NA TAKTO JEDNODUCHÉM ÚKONU A NIKDY TĚMTO VANDALŮM SVÉ AUTO NESVĚŘUJTE!!!
Nedá mi, původně jsem jim tuto reklamu dělat nechtěl,ale mám dojem, že to pomůže uchránit řadu lidí, kteří se rozhodnou nechat na svém autě servisovat něco opravdu choulostivého. Abych byl stručný - tak odvedená práce je katastrofální. Auto před nástřikem mělo být umyto a vysušeno-tak to praví i jejich firmení stránky. Bohužel, papír snese vše. Dále, kritická místa, jako vnitřní plochy zadních lemů, nadkolí, prostory za plastovými kryty v předních partii , pod plastovými kryty prahů - to nebylo vůbec sundáno, natož umyto a ošetřeno. Provednou práci jsem reklamoval, bylo mi však řečeno, že je udělané vše, co jsem požadoval. trval jsem na tom že auto si bez zaplacení odvezu a v procesu se bude pokračovat. Ovšem za mé přítomnosti a bude se to dělat tak, jak budu chtít já - tedy sundáme kryty prahů, nadkolí a pak se uvidí. Samosebou, že moje předtucha se vyplnila - pod kryty nebylo ani šáhnuto. Nakonec jsem rezignoval, zaplatil a auto odvezl s tím, že snad po druhé audienci je uděláno aspoň zčásti to, co jsem chtěl. bytek kritických míst jsem pak dodělával doma, tedy hrany lemů prahů, zadní lemy, místa pro zvedák a pod. Nědky je cennější se nerozčilovat a smířit se s tím, že jsi prostě naletěl. Zdraví má přeci přednost, ne? Jen ještě dodám, že řada plastových čepů, které drží plasty na místě, byla nahrazena jakýmisi čudly, které vůbec nedržely, a jako bonbónek mi ztratili pánové matici kola s tím, že už tam nebyla. No comment.
No a nadešl den, kdy jsem měl sjednán servis u pana Emberta. Bohužel, s autem jsem tam nejel já, protože jsem mezitím onemocněl, ale jela tam moje žena. Korespondence s p. Embertem byla jasná a přesně v duchu toho, co jsem chtěl a hlavně, co se při první obhlídce zjistilo, že není zcela v pořádku. Když jsem tam přijel poprvé, přiznám se, že mě trochu zarazilo prostředí (bývalý asi státní statek, nebo STS), ale nutno dodat, že věc není v prostředí, ale v lidech, kteří k řešení problému přistupují. Na auto se tedy "vrhli" 3 mechanici - pan Embert a jeho dva kolegové. Jak jsem vyrozumněl, pracovali před časem v jistém Subaru servisu. Auto se zvedlo a šlo se od předu do zadu s tím, že mi bylo vše ukazováno a vysvětleno: například - manžety na předních poloosách nesly náznaky zpuchření-doporučujeme výměnu. Tady volná tyčka, tady silnetblok, vidíte? Výfuk je jasný, byl již jednou vařený v rozdvojení. Co bylo zarážející, že druhé vaření bylo provedeno "tmelovou elektrodou" v Subaru Vikýřovice. Na zadní nápravě - zde opět silnetbloky, jsou vymačkané, volné, zde vidíte? Dále vůle v tyčkách, zde-zase, vidíte? Zadní brzdy-desky chtějí výměnu včetně kotoučů (to jsem věděl a chtěl jsem je měnit), ale bylo vysvětleno, že při jednom sundání doporučují i výměnu ruční brzdy, protože z důvodu toho a toho. OK. Klepání v zadní nápravě při přejedzu nerovností - ano, známe, je to na 99% vymačkaná gumová miska mezi pružinou a uložením, to se musí udělat to a to. Pak šlo auto dolů, otevřel se motor. Tak pane, tady vídíte, že brzdovka má 2% vody-kdypak jste ji měnil? Já na to, že na jaře v Subaru u nás, když se dělaly přední brdzy. Odpověď zněla-tak to je skoro vyloučeno. A spojková kapalina? 1% vody? Kdypak ta se měnila? Pravím, že se snad asi neměnila. OK, zapíšeme. Pylový filtr- vyndal se ven a ejhle? Kdy že byl měněn? Na jaře. No....Sumasumárum, sepsali jsem si, co tedy je nutné a co se navrhuje s tím, že o navrhovaných věcech se rozmyslím a potvrdím mailem (i s ohledem na fakt, že auto chchi prodat a tudíž možná některé věci ani dělat nechchi, neb pro mě už nemají význam). Opět to zkrátím, udělalo se vše mimo výměnu palivového filtru, který je na mém modelu řešen jinak, než jak se objednal díl dle katalogu. Jinak vše. Včera tedy byl ten servis. Pan Embert mi volal kolem 2. hodiny po obědě, že auto je nachystané a žena že si jej může vyzvednout. Ale dostal jsemještě nemilý komentář na adresu předchozích servisů u nás- zejména na šlendrián, který byl zjištěn při výměně předních brzd, ohledně nástřiku spodku jsem už psal.
Poděkoval jsem za servis i cenné rady a hned, jak žena večer dojela domů, jsem navzdory chřipce vyrazil na pár kilometrů dlouhou testovací jízdu. Pánové, povím tak- jiné auto!!!M Tuhé, přesné, jasné. Klepání je minulostí, vše udělané. Co je závěrem z tohoto podniku? Že příště obětuji den dovolené a radši pojedu tam, kde auto dostane to, co dostat má - navíc od lidí, co vědí, kam sáhnout a kde může být problém. Navíc tam, kde dostanu cenné informace o tom, jaký je stav a co a jak je. Zkušenost to byla velmi cenná, ale hlavně jsem rád, že existují lidé, kteří dělají poctivě to, co se dělat má.
Auto je nyní plně oservisované, takže není třeba žádných investic. Velmi cenné bylo ohledání odstrojených míst a nenašla se žádná stopa po korozi na kastli.
Přesto to všechno ale vybírám nástupce, protože jednou k výměně dojít musí a následující kandidát musí vydržet zase 5 let denního ježdění.
Upřímně řečeno, začínám podléhat jisté skepsi, že náhradu najdu, nebo lépe řečeno, náhradu ve stejné kvalitě. Aut jsou kupy, ale najít takový kompromis, jako má Legacy IV, asi už nepůjde.
Jen pro úplnost uvedu, že jsem byl na obhlídce Mazdy 6 GTA 2,5 (2012), Honda Civic Tourer 1,8 (nový vůz), Toyota Auris Kombi (1,6, nový vůz), Seta leon ST 110kW (nový vůz), Honda CR-V 2013, ale vyrobeno dle všeho 2011, model 4x4,2,0i, Honda Accord 2,4 6°MT, Honda Accord 2,4 AT, Superb 1,8TSI, Mondeo 1,6EB kombi, Focus 1,6i atmo (nový model), Outback 2,5 6°MT (2010, viz inzerce tipcasr Liberec), Subaru XV 2,0i 6°MT 2013 (DanCars Opava), Legacy 2,0i CVT ( 2011, u nás).V sobotu jedu na OTB 2,5 CVT (Frey, 2012). Mezt tím ještě komunikace s Auto Adam ohledně toho OTB s CVT, viz sekce inzerce...
Nejvíce by se mi zamlouval Legacy s 6°MT, ale nejsou a nebudou, nebo jsou, ale staré a s nájezdem, který už je dost. Osobně mám strach z CVT )pročetl jsem dost US for a potíže příjdu kolem 150tkm, napřed měnič , pak celý pajšl a to je ranec), ale jiná volba u Subaru mimo XV není, to je zase malé (musí se vlézt 2 kola pak 3 páry lyží vč. bot a helem a bagáže na týden lyžování, nechhci rakev, ani nosič na střechu,a le i to by šlo překousnout, ale XV je malé) a pak ještě zůstává ta Mazda 6, která se mi navíc líbí, je to manuál, 2,5 motor, krásná. Ale obava z koroze...
Kdybych náhodu něco pořídil, pak mé Legacy bude nově v inzerci.
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od garmont »

Jj potvrzuji to prostředí je tam poněkud zvláštní ale co vím tak by rádi časen našli jiné prostory.
Ono v podstatě tady na Ostravsku jsou jenom dvě místa kde svěřit subaru - buď p. Embert a nebo p. Nowak...
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19059
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od hamoun »

a pokud jde o original servis, tak opava ... takz vse super ...
k p.Nowakovi ale zase pojedu rad (pro dily, servis i radu), jakmile budu neco upravovat ....

ps: fajn, ze to dobre dopadlo .. i kdyz tech nervu ...
škoda superb
ex WRX 2008
ropotamo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: úte kvě 13, 2014 3:00 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: ostravsko, FM

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od ropotamo »

Bylo by možné sem šoupnout kontakt na p.Emberta? tel./adresa?
Díky
Jeep Renegade 4x4
Suzuki Swift 4x4
ex Forester SG 2.5T
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od Zdeny »

Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od HonzaCZ »

Měl bych k tomu popisu úkonů u p. Emberta jedinou výtku a možná, že to nakonec ověřil i dodatečně, ale z popisu to není jasné:
Měřit množství vody v brzdovce nebo spojkové kapalině v nádobce je velice orientační metoda. Samozřejmě, že tam té vody bude víc, protože uzávěr nádobky může propouštět vzdušnou vlhkost, nádobka se čas od času otevře atd. Navíc voda v kapalině v nádobce nemá víceméně na nic vliv. Je potřeba si odebrat vzorky z odvzdušňovacích ventilů na jednotlivých třmenech - tam je voda v brzdovce zásadní problém.

Jinak super, že máš zase z auta radost :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od Zdeny »

Ano, tak to může být, ale spíše se přikláním k tom, že výměna kapaliny byla na jaře udělána jen z části. Naštěstí výměnou člověk nic nezkazí.
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od filippek »

To mě jen utvrdilo v tom, že nejlepší je udělat si, co člověk dokáže, sám. Já mám se servisy podobnou zkušenost. Poslední je asi ta, že při výměně spodního čepu na něm prosekli prachovku a v klidu to tam nechali. Tak jsem si ho vyměnil už sám, neměl jsem chuť ztrácet čas s nima. Nástřik podvozku a dutin jsem taky provedl sám. Pak z toho mám i větší radost a dobrej pocit, že je to tak, jak chci.
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od Zdeny »

Fillipek: bohužel, cítím to stejně, ale přístup to správný není. Jestli firma nabízí službu a nechá si za cokoliv řádně zapltaiti, jeden by očekáváal perfektní práci. realita je mnohdy (či spíše ve většině případů) rozdílná. A to je na veeelice douhou diskuzi a bojím se, že příčina tohoto stavu leží úplně jinde. Ale máš recht.
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3005
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od yeti »

Zdeny: jo, podobný pocity mám skoro ze všech servisů, kde jsem kdy byl.
Úplně totálně mě vytočí, když v AS nemůžu být přítomen ani výměně oleje. Prý z bezpečnostních důvodů. Blbost. Nejsem snad imbecil, abych si nedokázal stoupnout tak, abych mechanikovi nepřekážel a současně mi něco nespadlo na kebuli. Nechápu, proč mi nemůžou na autě ukázat co je blbě a musím se spokojit s tvrzením technika, kterej má nějaké info od mechanika...
Protože vím, že jsi "pintlich", tak moc děkuju za sepsání zkušeností a doporučení servisu, který splnil tvoje očekávání. Předpokládám, že ho na jaře využiju taky.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3005
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od yeti »

filipek: naprosto souhlasím, ale ne vždy to jde. Buď na to nemáš nářadí, nebo prostory, nebo zkušenosti. Ikdyž si myslíš, že nějakou věc děláš s nejlepším vědomím a svědomím, můžeš to podělat a pak tě to stojí nervy a prachy navíc.
Jak píše Zdeny - když někdo nabízí službu, měl by vědět co dělá a jak a za svou prací si stát a ne jen ojebat zákazníka, kterej si to neumí, nebo nemůže udělat sám. :baseball:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od garmont »

K tomu nástřiku - já jej nechával dělat u p. Emberta, měli ty plasty všechny dole a udělili to poctivě..
Jsou firmy co to nastříkají za 1000,- ale nedělám si iluzi o kvalitě. Mě to stálo 3x tolik, ale raději se připlatím za pořádnou práci..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od draconis »

Já mám bohužel s autorizovanými servisy hned několik nepříjemných zkušeností - zatím tedy ne se Subaru, ale s koncernem. Výsledkem je, že jsem si našel okruh automechaniků, ke kterým jezdím - převážně mají menší dílny, ale dělají opravdu dobře a poctivě. Každý z nich umí něco lépe než ten druhý, takže jezdím podle toho, co na autě potřebuji... :-) A BTW nemají o zakázky nouzi. Tím spíš, že většinu z nich znám dlouho a dobře, přístup je super a hlavně férové jednání a kvalitní práce za nižší cenu oproti autoriz. servisu.

Vrcholem všeho byla ve Škodováckém autorizáku vyúčtovaná výměna oleje a rozvodů, příčemž jsme po předchozích zkušenostech na několika místech zakápli voskem pár šroubů. A výsledek? Vosk zůstal na místě, takže to nikdo ani nepovolil. K tomu bylo na faktuře vyúčtované dolití náplně ostřikovačů za 400 Kč (!) a v nádržce přitom byla asi polovina kapaliny!

POZOR, tím nechci v žádném případě plošně pomlouvat autorizované servisy!!! Určitě jich bude dost, které dělají kvalitně!
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od kiti »

Tak toto mne taky nasralo

když byla plná nádobka ostřikovače a oni si účtovali dolití. Je to blbost ale svědčí to o tom jaký ten servis je :666:
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak to bych jim řekl, ať si jí zase odsajou a strčej někam... Kór když 5 L poměrně dobrý kapaliny do ostřikovače stojí tak 80 Kč a nalít jí tam je operace na 30 sec.

Samozřejmě teda pokud jsem jim někde nepodepsal něco, co by je k tomu "opravňovalo"...

Takový dolití ostřikovačů, umytí oken a světel bych viděl jako takovou fajn službu grátis třeba za věrnost. Ale to se dneska nenosí. Vytřískat maximum ze zákazníka právě teď a hned a když se nevrátí? On přijde někdo jiný... -- přístup dnešní doby
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“