Re: Články o SUBARU
Napsal: ned dub 01, 2018 12:10 am
Autor článku mele kraviny, jak je na tomhle portálu zvykem. Diesel v Evropě končí definitivně a bez náhrady. Jediná motorizace, která bude v dohledné době dostupná, bude dvoulitr.
Fórum zájmového sdružení příznivců automobilů značky SUBARU
https://subarufanclub.cz/forum/
V pradávných dobách, kdy dominovaly rallye závodům sportovní sedany, bylo naprosto běžné potkávat civilní Subaru a Mitsubishi na běžných silnicích. Bohužel meteority v podobě nízkých prodejů a hlavně zpřísňujících se emisních limitů Mitsubishi Lancer Evo nakonec zcela vymazaly z povrchu zemského. A dokonce i druhý zástupce legendárních čtyřkolek už to má za pár. | ||
Právě jsem k tomu dal do wiki nějaký info - https://subarufanclub.cz/wiki/_media/te ... my2018.pdfLevap píše:Jak si mám tohle vysvětlit (citace z článku):
"Pohon všech kol si navíc polepšil o přepracovaný středový diferenciál DCCD, kde byla mechanická a elektronická část nahrazena už jen elektronicky řízenou spojkou, umožňující prakticky nulovou svornost diferenciálu při nájezdu do zatáček."
.. to jako že už nemá diferenciál vůbec?
Zatím se hovoří o tom, že by měla zůstat zachována koncepce malého lehkého kupé s motorem boxer vepředu a pohonem zadních kol. Čtyřválcová jednotka, nejspíše stále atmosférická, však dostane větší objem. Z dvoulitru se tedy stane jednotka o objemu 2,4 litrů. | ||
HonzaCZ píše:Právě jsem k tomu dal do wiki nějaký info - https://subarufanclub.cz/wiki/_media/te ... my2018.pdf
Je. Už jsem to řešil i s jinými lidmi a prostě článek i ta informace od Subaru je blbě napsaná. Minimálně jsou zavádějící. Diff tam samozřejmě je. O svornost se starají lamely. Dřív ty lamely byly ovládaný i mechanicky - nevím zcela dokonale přesně, jak to fungovalo, ale bylo tam něco jako axiální výstupky proti sobě na kleci a jednom z výstupů diffu a když se lišily rychlosti otáček náprav (tedy i klece a výstupu), tak to zvyšovalo svornost. A zároveň do toho kecala elektronika, která elektromagneticky ovládala ten zbytek lamel a uměl tu svornost zvýšit uměle, případně do jistýho točivýho momentu diff komplet zamknout. A problém byl v tom, že právě jenom zvyšovat. Elektronika neuměla říct: Tak a teď budeš úplně otevřenej, ať se děje, co se děje. Protože když to někde prohráblo, tak to prostě trochu svořilo. Celá ta mechanika tam byla prej kvůli reakční době elektroniky a celýho toho systému, kterej neumožnil to tak rychle přitáhnout, když to bylo potřeba. No a teď (od MY2018) už maj elektroniku a tyhlencty systémy asi dost výkonný (vítej nové tisíciletí ) a tak odstranili tu mechanickou část. Tedy je možný to plně odemykat i zamykat nezávisle na podmínkách, čistě elektronikou. Což je samozřejmě klad např. při činnosti ESP, ale, jak psali v tý informaci, tak to umožňuje i líp jet čistou stopu, protože se to prostě nemá tendenci trhat při prudkym zatáčení bez plynu, což dřív prostě mělo a pak se to hrnulo ven, i když nemuselo.Levap píše:
Hele já to fakt pořád nechápu. Je tam středový diferenciál nebo není? Podle mně, jak jsem to pochopil tam NENÍ
Místo mechaniky dali několik Xeonů.HonzaCZ píše: No a teď (od MY2018) už maj elektroniku a tyhlencty systémy asi dost výkonný (vítej nové tisíciletí )
Jj, tak ta nedotáčivost s tím právě dost úzce souvisí. Resp. dřív jí ten systém přímo podporoval, vytvářel pro ní podmínky.Makovica píše:A hlavne vraj zmizla znacna cast nedotacavosti.