Stránka 155 z 321

Re: Články o SUBARU

Napsal: pon zář 25, 2017 1:13 am
od Albi
Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy
Jistě vás nepřekvapí konstatování, že pohon 4x4 lze u aut řešit různými způsoby. Že jen Subaru dnes používá pod stejným jménem čtyři různá řešení, by ale mohlo.
více na http://www.autoforum.cz/technika/neni-pohon-vsech-kol-jako-pohon-vsech-kol-jen-u-subaru-skryva-tyto-4-systemy

Re: Články o SUBARU

Napsal: pon zář 25, 2017 7:32 pm
od HonzaCZ
Jsem to tam okomentoval, tak si dovolím dát kopii i sem. :-D
Asi zatím nejlepší článek o pohonech subaru v češtině, co se týče malého počtu faktických chyb. Teda ono je to asi díky tomu, že je to převzaté z toho Engineering Explained. ;) Otázka, jestli chyby měl i tam nebo se nějaké vytvořily v překladu. :)

ad 1)
Začal bych tím, že na fotce k ad 1 nehledě na komentář právě ten středový diferenciál chybí. Jeho umístění je na koaxiální hřídeli vzadu, jak jsou 2 tisícihrany za sebou. Vnější hřídel ze soustavy pohání klec diferáku, vnitřní je pak výstup na přední nápravu - koaxiálně vede skrz sekundární hřídel v převodovky k přednímu diffu a na druhou stranu by byl výstup na zadní nápravu. Bohužel na fotce to není - je tam pak takový batoh, kde je právě diferák a výstup na kardan s ložišky.

Ještě bych podotknul, že diferenciál viskózní není, nereaguje na žádné rozdíly, diferenciál je úplně normální, s kuželovými soukolími a je osazen viskózní spojkou s vlastní náplní, která "reaguje" a řeší tu svornost při rozdílech otáček.

ad 2)
Ono tady to úplně není o posílání momentu na nápravu s větší trakcí, protože přední náprava je napevno spojená s výstupem z převodovky. Ono tedy jde spíše o to, že když přední náprava nemá trakci, tak to posílí přenos momentu na tu zadní. Asi tak. Ono se to, jak moc se přenáší dozadu, průběžně mění, v závislosti na jízdních podmínkách. Když se hodně řízne zatáčka, tak to trochu ubere, aby se mohly vyrovnat rozdíly otáček přední a zadní nápravy, naopak, když se na to pořádně šlápne, tak se to zase víc uzavře, aby to nehrabalo předkem. Těch vstupů je tam samozřejmě víc a záleží na všem možném od rozdílů otáček po to, jestli se aktivuje ABS...

ad 3)
Spojka na VTD se nespíná podle toho, kam chce kdo posílat více momentu, to jaksi není fyzikálně možné. Spíná se podle toho, zda je potřeba přenášet moment z jedné nápravy na druhou, typicky při prokluzu jedné z nich nebo preventivně při prudké akceleraci, silném bzrdění atd. Ale není možné určovat, kam. To je dáno fyzikálními okolnostmi.

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 7:11 am
od cleo
WRX STI Type RA NBR - video z Nürburgringu
https://www.novinky.cz/auto/449454-suba ... minut.html

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 7:17 am
od námořník
cleo píše:WRX STI Type RA NBR - video z Nürburgringu
https://www.novinky.cz/auto/449454-suba ... minut.html

To je mazec :-).

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 10:38 am
od RadekN
Není to úplně článek o Subaru, jen mě to pobavilo :D

http://navolnenoze.cz/blog/penize/

Vaše nové plechové tepláky, jak s nadsázkou říkám modrému Subaru Impreza se zlatými disky, samozřejmě udělají patřičný dojem na kolegy a přátele. Ale pokud nejste automobilový závodník, schválně si spočítejte, kolik vás stojí jedno driftování s novými pneumatikami, pokud vůbec nějaké podniknete.

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 11:45 am
od KarlosOB

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 1:38 pm
od Albi
Nový koncept od Subaru je předzvěstí autonomního sportovního sedanu
Zbytek se všichni dozvíme 25. října, kdy začínají novinářské dny letošního autosalonu v Tokiu.
více na https://www.autorevue.cz/novy-koncept-od-subaru-je-predzvesti-autonomniho-sportovniho-sedanu

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 2:23 pm
od Marty73
To mě děsí. Autonomní sportovní automobil, ve kterém hraje řidič druhé housle. To je proti celému konceptu sportovního automobilu, ne? Sportovní auta jsou o emocích. Jaké emoce asi vyvolá auto, které mě někam samo veze? Světu fakt hrabe!

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 3:09 pm
od cleo
Nic s tím nenaděláme a bude hůř >:-&

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 4:03 pm
od spm
To je těžký... třeba v tom blogu, co linkoval Radek, je to jasně vysvětleno, jaká je úplná blbost si kupovat auto, který žere a člověk ho nepotřebuje :-DDD

Re: Články o SUBARU

Napsal: úte zář 26, 2017 4:17 pm
od Albi
Subaru poodhaluje Viziv Performance Concept a další novinky pro Tokio
Automobilka Subaru si pro autosalon v Tokiu připravila světovou premiéru nového konceptu sportovního sedanu a představí i několik dalších novinek na základech aktuálních sériových modelů.
více na http://www.auto.cz/subaru-poodhalilo-viziv-performance-concept-dalsi-novinky-tokio-110149

Re: Články o SUBARU

Napsal: pát zář 29, 2017 2:05 pm
od puschpull

Re: Články o SUBARU

Napsal: pát zář 29, 2017 2:52 pm
od PetrAT
Je škoda, že jinak skvělé a promyšlené auto kazí stále stejné nedostatky ...

Re: Články o SUBARU

Napsal: pát zář 29, 2017 10:47 pm
od dethroned
já ted jezdím s XV před faceliftem (jako náhradní auto) a právě ta převodovka se mě zdá famózní. manuální řazení páčkama pod volantem jsem si vyzkoušel, ok, ale proč se okrádat o komfort? nechápu automat u BRZ, ale tady? skvělý! a rozhodně to není "mixér"..."Sešlápnete, motor se rozječí, uberete, ztichne" je nesmysl, převodovka si upravuje plynule převodový poměr podle zatížení motoru (poloha plynu/otáčky). ano, plyn na podlahu znamená, že to CVT hodí do otáček nejvyššího točivého momentu, ale to je vlastně v pořádku. a dynamika na tento druh auta (!) naprosto dostačující. jediné, co mě neskutečně vytáčí, je autorádio. však až to vrátím, tak sepíšu nějaké hodnocení.

Re: Články o SUBARU

Napsal: pát zář 29, 2017 10:59 pm
od puschpull
XV mě hodně zajímá. Jsem zvědav na model 2018. Rozhodně se s ním chci párkrát projet. Pak si udělám nějaký obrázek sám....