Články o SUBARU

Odpovědět
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Traveller »

spm píše:Skoro by se pak dalo říct, že ten žebříček je tak trochu nefér, protože s tím STIčkem za ty udávaný čísla asi reálně celkem jezdit půjde
Mezi 10-11/100 už je dost svižná jízda po okreskách, která nemá s ČR rychlostními limity moc společného. ;-D ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1299
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od kwt2000 »

OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od VDC »

Kdysi jsem někde četl o Mazdě RX-8, co měla místo Wankela 5.7 V8... Přiznám se, že mi takovejhle SWAP motoru přijde trošku jako nactiutrhačství... :-/
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od námořník »

Je to pěkný, ale uz to není to Subaru.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář
[b]Subaru SVX – Raději Alcyone[/b] V roce 1989 Subaru uvedlo na trh první generaci velkého modelu Legacy. Ve stejném roce se představila také studie luxusního kupé futuristických tvarů, zamýšleného coby náhrada za hranaté kupé Alcyone XT. Sériová podoba vozu se objevila o dva roky později. V Evropě stejně jako v severní Americe se vůz jmenoval SVX, v domovském Japonsku či Austrálii zůstalo označení Alcyone. Kupodivu si sériový vůz ponechal všechny znaky o dva roky staršího konceptu z Tokijského autosalonu, včetně dělených skel bočních dveří. V nich se tak spouštěla do dveří pouze část, podobně jako u závodních či některých supersportovních automobilů. Technologii překrytí sloupků sklem tehdy nabídl také Citroën XM. SVX poháněl výhradně ležatý šestiválec s protiběžnými písty, tedy boxer o objemu 3,3 litru (označený EG33). Všechny SVX bez ohledu na trh využívaly samočinnou čtyřstupňovou převodovku. V závislosti na cílovém trhu nabídlo Subaru dvě verze pohonu všech kol. Jednak to bylo ACT-4, tedy systém s připojováním pohonu zadní nápravy, pro vybrané trhy nabídlo Subaru u SVX systém VTD, který využívá centrální planetový diferenciál uzavíraný vícelamelovou spojkou v kombinaci s viskózní spojkou na zadní nápravě. Systém VTD měla auta nabízená v Japonsku, Velké Británii, zemích Beneluxu, Švédsku, Španělsku či Rakousku. Naopak ACT-4 měla auta v Německu, Francii nebo Švýcarsku. A dále v USA a Kanadě. Proč tomu tak bylo? Patrně z důvodu odlišných požadavků na jízdní vlastnosti a ovladatelnost jednotlivých kupujících. Zatímco ACT-4 pouze připojuje pohon zadní nápravy, nabízel systém VTD výhody permanentního pohonu všech kol. Tedy lepší trakci a řiditelnost. Naopak s ACT-4 měl motor teoretické předpoklady jezdit úsporněji. A třeba v Japonsku byla v prodeji dokonce verze s aktivním řízením všech kol 4WS. Výroba Subaru SVX byla ukončena v roce 1996 bez uvedení nástupce. [b]Subaru Tribeca – Prodávalo se i u nás[/b] Spolu s Porsche je Subaru největším výrobcem ležatých motorů, v tomto případě pravých boxerů. Kromě výše zmíněného kupé SVX poháněl šestiválcový boxer také modely Legacy či Legacy Outback a dále velké SUV Tribeca. Tribeca byla pokusem japonské značky proniknout na trh velkých SUV, která v té době začínala být v kurzu nejen v USA, ale i jinde. Šlo o přímou konkurenci například pro Mazdu CX-9 či Kiu Sorento druhé generace. Tribeca si ovšem zachovala koncepci vozů Subaru. Poháněl ji šestiválcový boxer. Do roku 2007 o objemu tři litry, od uvedeného data do ukončení produkce v roce 2014 pak 3,6 litru. V obou případech se jednalo o motor ze stejné řady EZ a tedy jiný než v kupé SVX. Výrazné zvětšení motoru po tak krátkém období výroby si vynutil nedostatečný točivý moment slabší verze, jehož "zásluhou" se auto vyznačovalo velmi topornými rozjezdy. Tribeca se nabízela také na českém trhu, avšak ve třídě, kde dominují vozy německé prémiové „trojky“, to měla velmi těžké.
více na http://www.auto.cz/lezaty-sestivalec-neni-jen-vysadou-porsche-byl-to-pionyr-automobilismu-i-motorkar-122611
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Vyberte si nejspolehlivější ojeté SUV, které seženete za rozumné peníze a vydrží stovky tisíc kilometrů
[b]Subaru Forester 2.0i[/b] Dobrá volba v podobě Subaru Forester 2.0i je ve slangové řeči titulován často jako „lesník.“ Aby ne, nejednomu nadšenci posloužil v extrémních terénech. Je to pracovní auto, které se jako kamzík vyšplhá do hor a [color=#FF0000]pokud s ním budete absolvovat jen kratší vzdálenosti po asfaltu, třeba na nákupy do vedlejšího města, bude dobrým parťákem[/color]. Pokud si ovšem vyberete dvoulitrový benzin s manuální převodovkou. Při koupi ojetého Forestera si nechte zkontrolovat převodovku a podvozek, trpící v terénu nejvíce.
více na https://www.autozive.cz/vyberte-si-nejspolehlivejsi-ojete-suv-ktere-sezenete-za-rozumne-penize-a-vydrzi-stovky-tisic-kilometru/ :-/
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Vybíráte automobil a chcete se vyvarovat problémovým motorům? Vyhněte se těmto deseti
[b]Subaru 2.0 D (dieselový boxer)[/b] Výroba: Od 2007 (rizikovost do 2010) Kód: EE20 Ve vozech (do 2010): Subaru Forester 2.0D, Subaru Impreza 2.0D, Subaru Legacy/Outback 2.0D Problém: Jediný z mnoha motorizací s protiběžnými písty jinde než u Subaru nenajdete. Automobilka je na toto rozložení válců patřičně hrdá a s hrdostí také představila a prezentovala svůj „boxer diesel“. Avšak tento motor trpěl mnoha dětskými nemocemi. Počínaje problémy se vstřikovači, časté zakarbonování motoru, horší regenerace filtru pevných částic. Největší chybou, za kterou však nemohli inženýři vyvíjející motor, je chyba při výrobě stojící v nejhorších případech za zadřením motoru. Chyba spočívala v nechtěném potřísnění jednoho z ložisek těsnícím tmelem. Japonský výrobce se tomu díkybohu postavil čelem. Avšak za hranicí pěti let a 200 tisíci najetými kilometry čeká tento motor už jen smrt. Náhradní díly jsou drahé a neoriginální se téměř nevyrábějí. Pokud je ale vaším snem jezdit s naftovým motorem s protilehlými písty, verze splňující Euro 5 vás již bude vozit dlouhé kilometry bez problémů.
více na https://www.autozive.cz/vybirate-automobil-a-chcete-se-vyvarovat-problemovym-motorum-vyhnete-se-temto-deseti-2/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli
28. Subaru 115
více na https://www.autorevue.cz/jd-power-2018-studii-kvality-novych-aut-vevodi-korejske-znacky-nemci-se-propadli :-/
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

https://www.subaru.co.jp/press/news-en/2018_06_28_6019/
prodeje klesají...

píší tam, že jednak loni se hodně prodávala Impreza/XV, protože byly nové, a jednak teď asi lidé čekají na nového Forestera ...
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od VDC »

Za první pololetí. To podle mě o ničem nevypovídá, protože přichází novej Forester a Ascent a ty v Americe půjdou na odbyt. Ale uvidíme na konci roku... :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Jsou spolehlivější nová, nebo starší auta? Kupující na to mají jasný, ale mylný pohled
Organizace dává jako příklad Subaru Impreza, které pouhou modernizací „přišlo” k potížím, kterými dříve netrpělo.
více na http://www.autoforum.cz/zajimavosti/jsou-spolehlivejsi-nova-nebo-starsi-auta-kupujici-to-maji-jasny-avsak-mylny-pohled/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu New Cars Aren't Always More Reliable, Despite What Buyers Think
For example, up until the 2016 model year, the Subaru Impreza had outstanding ratings in our reliability survey. But after a 2017 redesign, reliability fell to below average. About 20 percent of 2017 Impreza owners had issues with rearview cameras, display screens freezing up, and phones not pairing, but less than 3 percent of 2016 Impreza owners had such issues.
více na https://www.consumerreports.org/buying-a-car/new-cars-arent-always-more-reliable-survey/ nový model má prý problémy se zadními kamerami, zamrzajícím infotainmentem, spárováváním telefonů ...
(no, sice taky blbý, ale pro mě jsou důležitější spíše motory, převodovky, apod ... :-/ )
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od VDC »

Jenomže na to se dneska nehraje. :-) Dlouho Subaru tyhle píčoviny ignorovalo s tím, že dělá řidičský auta. A furt někdo remcal, jak jsou sto let za opicema, že nemají ty infotainmenty a vobrazovky a displeje a kraviny, až to tam holt nacpali. Moc to nefunguje, ale chtěli to, tak to maj.. :-DDD :-DDD
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Rozlučka se Subaru WRX STI: Ikonu jsme vzali mezi předky
Ale hlavně když tohle auto stojí před domem nebo na pumpě, najde se kolem spousta lidí, co si chtějí popovídat nebo svézt. V STI prostě nemůžete být anonymní. A možná právě proto je to taková škoda, že končí. Neznám na trhu jiné takové auto, protože i když jej výkonově možná na papíře předčí kdejaký hot-hatch, zábavnost má srovnatelnou málokdo. Tady za volantem víte, že jste naživu, když se vám adrenalin mohutně pumpuje do těla. Je smutné, že STI už v Evropě nebude, ale končí se vztyčenou hlavou a ve vrcholné formě. Lepší, než aby pomalu umíralo utlumené a pak dostalo ránu z milosti.
více na http://www.auto.cz/rozlucka-se-subaru-wrx-sti-ikonu-jsme-vzali-mezi-predky-122965 ::-(((
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
PetrAT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: pon dub 10, 2017 9:52 am
Bydliště: Beskydy

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od PetrAT »

STI dopadlo stejně jako rajčata, jahody atd .
Už se to nedá žrát. Už není čím jezdit ….
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Subaru odhalilo své budoucí plány. Počítá se sportovními modely a sázkou na kvalitu
Důležitou součástí budoucích plánů je rovněž důraz na kvalitu. Do její vylepšení firma v následujících pěti letech investuje na 150 miliard jenů (30 miliard korun), které mají být užity na vylepšení servisních operací i přezkoumání výrobních procesů. Díky tomu si mají klienti v klidu užívat dlouhodobé vlastnictví vozu Subaru.
více na http://www.auto.cz/subaru-budouci-plany-pocita-sportovnimi-modely-sazkou-kvalitu-123070 https://www.subaru.co.jp/press/news-en/2018_07_10_6045/
1. Become a brand that is “different” from others by enhancing distinctiveness
chtějí rozvíjet svou "odlišnost" ...
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“