puschpull píše:Vyrobí ji dostatek, když bude výhledívě násobně dražší ....
Vyšší cena, méně odběru
Ty jo to si nejsem jisté jestli to takhle bude u elektřiny fungovat. Že by lidi přešli na petrolejky? Vařili na liháči a rušili elektrokotle? Vyhazovat hovna z ČOV lopatou? Atd.....
A průmysl? Skončí?
SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
Username píše:
Ty jo to si nejsem jisté jestli to takhle bude u elektřiny fungovat. Že by lidi přešli na petrolejky? Vařili na liháči a rušili elektrokotle? Vyhazovat hovna z ČOV lopatou? Atd.....
A průmysl? Skončí?
Bude to asi jak v 70. a 80. letech, kdy taky byl všude nedostatek všeho (elektřiny třeba taky) - lidi jezdili auty na krátké trasy a jenom když nutně potřebovali (protože benzín byl proti dnešku pro běžného pracujícího fakt drahý), velké podniky musely fungovat podle přesného centrálně předepsaného rozpisu (prioritu samozřejmě měly zbrojovky), atd. A když i tak byla poptávka moc vysoká a výroba elektřiny nestačila (typicky v zimě), tak se vypínaly celé městské čtvrti - po cyklech, vždycky na třeba hodinu ... kdo to nepamatujete, zeptejte se starších, dodávka elektřiny začala být stabilní a spolehlivá až někdy v 90. letech, kdy se zhroutila výroba ve většině velkých podniků díky soudruhům z prognostického ústavu.
V posledních týdnech a dnech stačí číst weby. Naše i zahraniční. V tuto chvíli stačí ty mainstremové, hlavní, oficiální (nemusíme už ani na různé blogy a dezinformační weby ...)
Pak stačí si dát informace dohromady a je vidět že se na nás "řítí" energetický problém (slušně řečeno). A to odmyslím inflaci, nedostatek komponentů pro výrobu aut, nejenom čipy. Nedostatek stavebních materiálů a nedosataek kvalifikovaných řemeslínků.
Podle zelených ekomudrců v EU si do pár let (doslova do pár let) nebudeme topit pevnými palivy, časem ani plynem (paroplynové elektrárny jsou zlo) souběžně se brojí proti jaderným elektrárnám, ....
Nevím nevím, jsem jenom vystudovaný technik (elektro), takže nemám moderní filozofické vzdělání, ale tuším že nám klepe na dveře krize.
Nejen energetická.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018) Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004) Škoda Fabia Combi (2004)
puschpull píše:V posledních týdnech a dnech stačí číst weby. Naše i zahraniční. V tuto chvíli stačí ty mainstremové, hlavní, oficiální (nemusíme už ani na různé blogy a dezinformační weby ...)
Pak stačí si dát informace dohromady a je vidět že se na nás "řítí" energetický problém (slušně řečeno). A to odmyslím inflaci, nedostatek komponentů pro výrobu aut, nejenom čipy. Nedostatek stavebních materiálů a nedosataek kvalifikovaných řemeslínků.
Podle zelených ekomudrců v EU si do pár let (doslova do pár let) nebudeme topit pevnými palivy, časem ani plynem (paroplynové elektrárny jsou zlo) souběžně se brojí proti jaderným elektrárnám, ....
Nevím nevím, jsem jenom vystudovaný …
Tak o tom není pochyb. To ale jen potvrzuje to, že nadbytek elektřiny pro přesun k většinové elektromobilitě není reálný.
SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
podvlada píše:To je přece jedno, EK to nařídí a bude...
Třeba už EK ani EU nebude.....
SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
Tak tam je hlavní problém v tom, že jsou ostrov, a taky v tom, že ač vystoupili, jsou v mnohém papežštější než papež.
A znovu řeknu, že původní myšlenky EU byly chvályhodné, od toho jsme se už ale hodně vzdálili. Shengen fajn, socialistická EU nikoliv. Nemyslím si, že bychom si pomohli vystoupením, ale pokud skončí celá, tak nula od nuly... Já myslím, že tobě to vysvětlovat nemusím
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Ano, presne o tomto snivaju populisti typu Babis, Meciar, Fico. Aby im do ich sukromneho hospodarenia a ich statu v state nikto nekecal a mohli cerpat len vyhody.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 )
Makovica: a ten Babiš nebo Fico je z Boží vůle král nebo co? Koho si tam dementi navolili, toho tam máme/máte. Zrovna Babiš, jehož podnikání je existenčně závislý na evropských dotacích, není nejšťastnější příklad. Ostatně u biopaliv byl taky hlavní argument, že my nic, to my musíme, EU nařídila... Blbý je, že až tenhle socialistický experiment padne, některých svinstev se nejspíš stejně už nikdy nezbavíme.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Makovica píše:Ano, presne o tomto snivaju populisti typu Babis, Meciar, Fico. Aby im do ich sukromneho hospodarenia a ich statu v state nikto nekecal a mohli cerpat len vyhody.
Tohle je přece hrozně černobílý vidění situace. EU má smysl na hodnotách někdejší EHS. Současná socialistická EU je neudržitelná (stejně jako každý socialismus). Otázkou je jestli půjde EU tvrdě reformovat nebo spadne na hubu úplně a časem vznikne společenství podobné právě EHS.
Ohledně Babiše - tomu současná EU naprosto vyhovuje. Jeho byznys je založený na příjmu dotací, politická rozhodnutí může schovávat za nařízení EU. Stačí si vzpomenout pod jakým drobnohledem bylo "porcování medvěda" které zajímalo i lidi. Dnes jsou toky peněz tak dlouhé a schované, že je to většině lidem jedno.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´