Články o SUBARU
- adavid555
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 237
- Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
- Jméno a příjmení: David
- Bydliště: Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Články o SUBARU
Kluci v čem by byly lepší ty kondenzátory ne baterie? Ta kapacita kondiku nevydrží přece tak dlouho ja v baterii ...
odesláno z mobilu
odesláno z mobilu
passat b5.5 V6
- puschpull
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3906
- Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr Püschel
- Bydliště: Most, Korozluky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Články o SUBARU
Moc se v tom akumulování energie pro automobily nevyznám, ale myslím, že kondenzátor má velkou výhody v podstatně rychlejším čase dobití.
Ale rád si tu přečtu kvalifikované posouzení. Děkuji a omlouvám se za možná mylný názor.
Ale rád si tu přečtu kvalifikované posouzení. Děkuji a omlouvám se za možná mylný názor.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Re: Články o SUBARU
Ano, mají menší kapacitu, taky si asi náboj uchovají po kratší dobu, ale jak píše puschpull, dají se rychle nabíjet. A zásadní věc je, že se podstatně méně opotřebovávají. Jestli mají Li-ion a Li-pol články životnost třeba 500 nabíjecích cyklů, tak superkondenzátor má třeba 500 000.
Takže zcela ideální na to, abys do nich efektivně zachytil energii při brzdění a pak jí znovu použil při akceleraci. Podle mě jedinej důvod, proč mít hybrid. Jako vláčet s sebou spalovací motor, převodovku, nádrž, elektrickej motor/y a akumulátory... to mi nedává moc smysl. Naopak mít tam někde nějakej elektromotorek, třeba 20 kW a kondíky, který nakrmím při brzdění a pak je zase vybiju při akceleraci, to mi smysl dává.
Takže zcela ideální na to, abys do nich efektivně zachytil energii při brzdění a pak jí znovu použil při akceleraci. Podle mě jedinej důvod, proč mít hybrid. Jako vláčet s sebou spalovací motor, převodovku, nádrž, elektrickej motor/y a akumulátory... to mi nedává moc smysl. Naopak mít tam někde nějakej elektromotorek, třeba 20 kW a kondíky, který nakrmím při brzdění a pak je zase vybiju při akceleraci, to mi smysl dává.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Články o SUBARU
Přesně tak, vidím to stejně jako Honza, taky nechápu proč tam cpát všechno a ještě za takový prachy ...... Vždyť třeba dva elektromotory po 50kW, superkondenzátor a nějaké ta řídící elektronika by zákonitě musela stát méně než spalovací motor, převodovka, a všechno to okolo u klasického auta + alektromotor, Li-on baterie a řídící elektronika.... Oni ale výrobci vědí, čím víc toho prodají, tím vyšší marže mají...... a taky servisy by trpěly, co by potom servisovaly, jen brzdy a podvozky? Oni by si ale určitě už nějaké povinné návštěvy servisu páni výrobci vymysleli.....HonzaCZ píše:Ano, mají menší kapacitu, taky si asi náboj uchovají po kratší dobu, ale jak píše puschpull, dají se rychle nabíjet. A zásadní věc je, že se podstatně méně opotřebovávají. Jestli mají Li-ion a Li-pol články životnost třeba 500 nabíjecích cyklů, tak superkondenzátor má třeba 500 000.
Takže zcela ideální na to, abys do nich efektivně zachytil energii při brzdění a pak jí znovu použil při akceleraci. Podle mě jedinej důvod, proč mít hybrid. Jako vláčet s sebou spalovací motor, převodovku, nádrž, elektrickej motor/y a akumulátory... to mi nedává moc smysl. Naopak mít tam někde nějakej elektromotorek, třeba 20 kW a …
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Články o SUBARU
Tak to nevím, jestli to vidíme stejně. Já bych jenom do auta klasický koncepce přidal kondíky a elektromotor, třeba do převodovky, nebo někam, kam by se to hodilo. Na to, aby to byl čistě elektromobil, nejsou kondíky vhodný. Možná zatím... ale teď ne.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Články o SUBARU
"strašně" se "těším" až těch elektromrdek bude víc a zavolají nás k požáru el.mobilu, to fakt nechceš
stačí mi jak dlouho se zpracovávaly postupy na požáry solárních farem
to bude prdel až to čapne někde v podzemní garáži
stačí mi jak dlouho se zpracovávaly postupy na požáry solárních farem
to bude prdel až to čapne někde v podzemní garáži
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Články o SUBARU
To chce pořádně to prolejt.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Články o SUBARU
ono to lithium když hoří to dělá takový hezký žhavý kuličky skoro jak magnesium, to mám uplně nejradši 2000+°C
Naposledy upravil(a) ybrcek dne úte úno 13, 2018 1:39 pm, celkem upraveno 1 x.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: Články o SUBARU
..navíc závada elektroinstalace / samovzniceni je zminovano jako příčina každého druhého požáruybrcek píše:"strašně" se "těším" až těch elektromrdek bude víc a zavolají nás k požáru el.mobilu, to fakt nechceš
stačí mi jak dlouho se zpracovávaly postupy na požáry solárních farem
to bude prdel až to čapne někde v podzemní garáži
Jen houšť a větší kapky
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Články o SUBARU
Uvidíme co přinesou testy, i když se bojím že ti novodobí baterkobaroni co do toho nasypali miliardy a nakonec i ti stará naftová lobby jsou moc silní, jde přecejen i o jejich živobití ...... Když už ale zeleně, tak ať už to za něco stojí, superkondík, elektromotory v kolech a nebudou potřeba ani brzdy, nebo možná jen v případě nutného okamžitého zastavení...... Vždyť k čemu je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru, to funguje jen tomu, kdo už si to se zeleným viděním koupí a taky se k tomu tak chová, protože když šlápneš třeba na Prius, tak žere přes sedm a ještě nejede ......a protipólem je třeba snaha Mercedesu, BMW a dalších.......nesplní emisní limity naše osmi a dvanáctiválce? No a, tak přidáme dva elektromotory a je to, podle metodiky měření jsme zelení, celkový výkon je 500 kW a tak to taky jede a jedno že v reálném provozu za 15 .....HonzaCZ píše:Tak to nevím, jestli to vidíme stejně. Já bych jenom do auta klasický koncepce přidal kondíky a elektromotor, třeba do převodovky, nebo někam, kam by se to hodilo. Na to, aby to byl čistě elektromobil, nejsou kondíky vhodný. Možná zatím... ale teď ne.
https://www.novinky.cz/auto/422999-zapo ... atory.html
https://fdrive.cz/clanky/revolucni-kond ... navzdy-487
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Články o SUBARU
To už je skoro jako svařování Termitem. Prostě teď něco takového musí být snem každého kovaného hasiče!!! Co s nějakými ohníčky chatek apod., když to jde i pořádně.ybrcek píše:ono to lithium když hoří to dělá takový hezký žhavý kuličky skoro jak magnesium, to mám uplně nejradši 2000+°C
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Články o SUBARU
přesněěě
ono stačí kolik radosti udělá mala PB bombička v ohníčku
ono stačí kolik radosti udělá mala PB bombička v ohníčku
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: Články o SUBARU
No tak mechanický brzdy tam bejt musej vždycky. I tramvaje nebo metra mají mechanický brzdy, i když jsou schopný ubrzdit elektricky ledacos..romull píše:...elektromotory v kolech a nebudou potřeba ani brzdy, nebo možná jen v případě nutného okamžitého zastavení......
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Články o SUBARU
Nějaká "záchranná" brzda kvůli možnému selhání systému by asi byla. Třeba tady to popisují celkem dobře, byly by asi fakt jen na okamžité zastavení a jinak by jsi o nich nevěděl. Navíxc by se daly zastavět třeba do toho elektromotoru ....... https://auto.idnes.cz/kondenzatory-s-vy ... tomoto_vokHonzaCZ píše:No tak mechanický brzdy tam bejt musej vždycky. I tramvaje nebo metra mají mechanický brzdy, i když jsou schopný ubrzdit elektricky ledacos..
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Články o SUBARU
Nejde jenom o nouzový, jde i o normální zastavení. Prostě ten motor nemá při nízkých otáčkách výkon na kompletní zastavení. Navíc brzdy mají být dimenzovány 4x víc než je výkon motoru, takže bych jaksi řekl, že tady to dost selhává.
Jinak v tom článku jsou zrovna kolem těch brzd pěkný slinty. Jak by asi ten elektromotor mohl mít neomezený brzdný účinek?
Jinak v tom článku jsou zrovna kolem těch brzd pěkný slinty. Jak by asi ten elektromotor mohl mít neomezený brzdný účinek?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno