Články o SUBARU

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Proč? U CVT bych čekal, že to stejně prakticky hned po rozjezdu ten hydroměnič zamkne, takže je to fuk. Respektive z hlediska výkonu by to naopak mělo být lepší, než MT.
Bohužel ten řetěz taky nemá 100% účinnost. Navíc aktuální účinnost závisí ještě na aktuálním převodovém poměru. Manuál má tak 96-98 %, přitom variátory s řemenem se počítaly kolem 85 %. Nevím, kolik může mít ten řetěz. Samozřejmě je tam nějaká přidaná hodnota v tom, že motor může běžet v ideálních otáčkách pro požadované zatížení v čase, ale pochybuju, že to v nějakém běžném provozním cyklu pokryje ten rozdíl účinnosti.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Marty73 »

spm píše:
Proč? U CVT bych čekal, že to stejně prakticky hned po rozjezdu ten hydroměnič zamkne, takže je to fuk. Respektive z hlediska výkonu by to naopak mělo být lepší, než MT.
Ano, na přesun z bodu A do bodu B je to ideální. Stejně tak jako jakékoli jiné auto za poloviční cenu.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16105
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od quickly »

Marty73 píše: Upřímně, kdo si koupí atmosferickou 1.6 s CVT. Leda masochista.
Podle mne Ti stejní, co kupovali 1.6 v MT. Pro přejezd po městě z bodu A do bodu B a chtějí [SUBARU]
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16105
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od quickly »

Marty73 píše:Ano, na přesun z bodu A do bodu B je to ideální. Stejně tak jako jakékoli jiné auto za poloviční cenu.
Mám s CVT ve forestíkovi najeto 180 tkm a velkou výhodu CVT vidím v terénu, kdy mohu jet opravdu pomalu a starám se jen o to, kudy pojedu. S CVT projedu terén lépe než s dehtem v MT. [SUBARU] má stálou 4x4, takže to jede trochu jinak (ale i žere víc) než úplně stejné auto za poloviční cenu, hlavně za ztížených podmínek na silnici (teď nevím, zda Impreza bude mít X-mode).
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1610
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Harous »

Ono nic proti CVT a Eyesight. Ale co to udělá s cenou? To auto bude stát tolik, že se moc prodávat nebude.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Marty73 »

Tak u Forestera ve dvoulitru to zcela chápu a ta volba je jasná. Ale u Imprezy s 1.6? To teda fakt ne. To je auto do města na couračky, do terénu se nikdy nekoukne. Jel jsem v 1.5 s CVT a to byl mimo město neskutečný oser;)
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od alman »

Pro daily car je automat lepší než MT, aspoň tedy pro mě. V pátek jsem jel na chalupu a zase byly kolony a zase mi to pořešil Eyesight a automat. Taky by to tedy v tomto případě dost pořešil severní obchvat Prahy, ale to je jiná... ;-D

Spíše než pochybnosti o MT x AT mám pochybnosti o Eyesight. Funguje dobře, ale občas se vypne - za ostrého slunce z boku, kupodivu ne z příma, za hustého deště, mlhy, sněžení apod., zrovna za těch podmínek, kdy radar vidí dál než člověk a kdy by stihl reagovat dřív než člověk. Je pravda, že ty situace tvoří tak 0,001% času mých jízd, ale stejně červíček pochyb hlodá.

MT mi občas chybí v oblíbených zatáčkách, kde jsem podřazoval s mezi plynem a měl radost, když se mi to povedlo přesně trefit. Třetí auto do rodiny ale nechci, ani ho nemám kam dát.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22471
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

to asi nebude jenom specifikum eyesightu. kamarad, co ma bmw, tak za ostreho slunce se mu adaptivni tempomat vypne taky (konkretne mam pocit, ze za slunneho dne kdyz se vracime z obeda do prace je to v tom jednom useku pokazde). eyesight ma tusim aspon vyhodu, ze ho prenastavis na normalni a mas alespon nejaky tempomat. no a pak mas treba teslu, ktera to nevypne a narve to s tebou v plny rychlosti do kamionu :-)

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2249
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od clay »

Pánové,
dívejme se na Subaru, jako malý dárek pro nás.
Z vším hledej peníze - buď se mohlo Subaru rozhodnout budovat úžasnou image (jako Porsche) a ruku na srdce kdo z Vás by vysypal z rukávu 3mega za super čuper imprezu.
Nebo se podvolit a dělat taková bezduchá auta jako konzern a z nich občas nějaké vpíchnout a vymazlit.

Cestu , kterou zvolili, že nám všem nabídnou něco jiného trochu výjimečného....to je jak ekonomický nesmysl, obvzlášť v době zeleného teroru.

Vezměte jejich produkci:
BRZ - pro svezení i když podvozek silně předbíhá motor
XV - úlitba menšího auta, ale výborná průchodnost terénem a v pohodě jako daily car
impreza - nižší a s výbornými jízdními vlastnostmi
Foresrer - dělník do lesa a na ples
Outback - v terénu se neztratí a dlouhé cesty jsou mu vlastní

Hodnocení aut je dnes založeno na elektronických nesmyslech - proto EyeSight - mimochodem kamery a ne radar - a asi tento systém potřebuje pro svou činnost ovlivňovat rychlost více než je zdrávo a tak potřebuje automat (CVT)

Nechtěl jsem tady vyjmenovávat jednotlivé typy Subaru je tak, ale všichni jim vytýkáme spojení "slabého" motoru s CVT. A nebo nasazení CVT, kde podle nás být nemá.

Pro Subaru není možné, aby tento trend za současného ekoterorismu změnila. Jedině, že by začala spolupracovat s nějakým úpravcem, který by dával staré dobré výkonné motory do současných subar.

Za mne s Otíkem 3,6 si nemám na co stěžovat - klidné plynutí krajinou podle toho co mi ostatní na silnici dovolí, kombinované s občasným provětráním pavučin a častou jízdou v lehčím terénu.

Pro mne bude směrem další 3,6 z Can s CVT a pak budu moci porovnávat....

Závěrem - můžeme vidět na Subaru chyby, některé z fabriky, jiné od dovozce, ale ruku na srdce, je mnoho jiných možných aut, ale které by nám tak komplexně vyhovovalo? A cena? Musí se porovnávat porovnatelné a v případě obdobných řešení také technologickou úroveň. A tam ta cena Subaru není přemrštěná.
Clay
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
puschpull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3733
Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr Püschel
Bydliště: Most, Korozluky
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od puschpull »

Subaru Impreza poprvé naživo: Je obrovská, přestože na to nevypadá. V ČR bude ještě letos!
http://www.auto.cz/autosalon-frankfurt- ... ada-109863
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Levap »

Koupil jsem si AutoTip. Testoval i tam sportovní auta a Subaru WRX STI to docela projelo. Hlavně na okruhu bylo většinou 2.nejpomalejsi. Ach jo :-)

Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Marty73 »

Když ony ty testy, kdy se vezme auto na okruh, jsou ošemetné. STI má tu smůlu (nebo štěstí), že jej člověk musí ovládnout, najet dost kilometrů, aby byl rychlý. Do koncernu nebo BMW člověk sedne a jede. Takže čas na okruhu je relativní.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od emve »

To jsou nesmysly, co píšeš, imho. Časy na okruhu v německých časopisech zajíždějí aktuální nebo bývalí závodníci. STI je bestie možná tak pro někoho, kdo přesedl z dvoulitrové atmosférické Imprezy. U člověka, který pravidelně na okruhu zajíždí časy s top modely od Porsche/Ferrari/Lamba/BMW apod opravdu nehrozí, že by nebyl schopen ovládnout něco tak relativně pomalého jako STI. Na tom autě v zásadě nic není alespoň na hladkém závodním okruhu. Na šotolinové lesní cestě možná.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od u-geen »

Marty73 píše:Tak to sorry za mystifikaci. Já to zkopíroval z FB.
S těmi CVT jsem to spíš myslel tak, že budou POUZE s automatem. Upřímně, kdo si koupí atmosferickou 1.6 s CVT. Leda masochista.


Sent from my iPad using Tapatalk
pouze s automatem?
Přílohy
Snímek obrazovky_2017-09-17_23-59-07.png
Uživatelský avatar
puschpull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3733
Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr Püschel
Bydliště: Most, Korozluky
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od puschpull »

TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic

http://autoroad.cz/testy-aut/88542-test ... -nepustite
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“