Články o SUBARU

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od HonzaCZ »

Marty73 píše: Honzo, ty seš optimista
Já doufal, že to podmínění rozumností ten pohled udělá dostatečně realistický. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4855
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Makovica »

Marty73 píše:Mě by jen zajímalo, jestli bylo na 918 také tolik neseriových úprav jako na STI. Z mého pohledu jde čistě o marketing. Jaký je smysl postavit auto jen na rekord, které nemá se sériovou limitkou nic moc společného? To je jak když tam udělá rekord speciál LMS a fabrika se bude tvářit, jako by to udělala produkční verze.
Mna skor zaujala ina vec: 474kW z 2l motora je fakt dost.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Články o SUBARU

Příspěvek od Marty73 »

Tak ano, je to hodně, ale vezmeme-li v úvahu kolik toho ten motor najede a hlavně že netušíme, co je to ve finále vlastně za motor, není se co divit. Laboratorní vozidlo :)
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4855
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Makovica »

Marty73 píše:Tak ano, je to hodně, ale vezmeme-li v úvahu kolik toho ten motor najede a hlavně že netušíme, co je to ve finále vlastně za motor, není se co divit. Laboratorní vozidlo
Tak smejd to nebude, vydrzal minimalne 7 minut :)
Som zvedavy na zvuk, ked bude vonku video.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Články o SUBARU

Příspěvek od Marty73 »

Pro ty vládnoucí angličtinou je zde velký srovnávací test mezi Ovtavia RS a Levorg 2.0 DIT od protinožců. Velmi detailní srovnání.
Bohužel potvrzují Catanův osobní postřeh - CVT zabíjí motorový projev. RS je tak z dvojice to sportovnější vozidlo a Levorg spíše GT.

http://www.caradvice.com.au/473735/skod ... omparison/

Thus it’s the Czech offering that does a better job of being a performance wagon than the Subaru in most conditions. It’s that little bit sharper and more engaging. But if you consider the Levorg as a grippy grand tourer, it makes more sense.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

Asi by tam po vzoru Octavie měli přidat "reprák," který dělá iluzi zvuku, co motor nedá :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
KarlosOB
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
Jméno a příjmení: Karel
Bydliště: Bílovice n. Sv.

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od KarlosOB »

Pravdou je, že ztráty u CVT převodovek jsou stále velmi vysoké. Ale hydroměniče by tyto ztráty měly snižovat, nevím, nerozumím tomu. Papírově by ten Levorg měl být dynamičtější. To bude zase řidičem.

Každopádně zde v ČR tato motorIzace není k mání, tak nám to může být asi jedno ...
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od HonzaCZ »

Hydroměnič ztrátu snižovat nemůže. Pokud se zamkne, tak je na něm ztráta jen coby pasivní odpory ložisek atd. A pokud je odemčený, tak v něm ztráta naopak vzniká. Ovšem při velkém rozdílu otáček vstupu a výstupu může násobit moment, tedy redukovat otáčky.

Ale u CVT se zřejmě dost brzo zamyká, protože kromě rozjezdu není na nic potřeba a všechno se dá řešit změnou poměru na variátoru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
KarlosOB
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
Jméno a příjmení: Karel
Bydliště: Bílovice n. Sv.

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od KarlosOB »

Honzo souhlasím s tebou.
Tak pak ty ztráty jsou v převodovce. Není jasné, kde by se ten výkon ztrácel ...
Ale zase Levorg není STI ani WRX, je to jiné auto. Takže je otázka, co od tohoto auta potencionální zákazník očekává.
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak zřejmě je v té převodovce větší hmota, co se musí roztáčet, ten variátor taky bude mít nějaké ztráty, olejové čerpadlo atd. Taky záleží na řízení té převodovky. Nebude to nikdy dělat takové rázy jako při řazení manuální, takže pocitově to vše bude takové plynulejší. Je možné, že ten motor je i jinak nalazený, třeba má jiný průběh výkonu a Km. Neviděl jsem ale nikde žádné grafy.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4855
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Makovica »

KarlosOB píše:Honzo souhlasím s tebou.
Tak pak ty ztráty jsou v převodovce. Není jasné, kde by se ten výkon ztrácel ...
Ale zase Levorg není STI ani WRX, je to jiné auto. Takže je otázka, co od tohoto auta potencionální zákazník očekává.
V CVT moze byt problematicky ciastocny odpor tej clankovej retaze.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od clay »

Makovica píše: V CVT moze byt problematicky ciastocny odpor tej clankovej retaze.
Však také nyní zkracují články řetězu, aby lépe běžel a lépe obepínal řemenice.
Ono koncernove DSG není vlastně automat - jsou tam dvoje hřídele a dvě spojky. Proto to cuká a řve - chybí mu měkkost - ale zase má menší ztráty. CVT o suby je měkké a příjemné.
My starší si asi pamatujeme, jak profesionální řidiči ziguliku jezdili měkce a my se škodovkama jsme se snažili řadit rychle aby auto neztratilo výkon a cukalo to a cukalo to.
Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

HonzaCZ píše:Tak zřejmě je v té převodovce větší hmota, co se musí roztáčet, ten variátor taky bude mít nějaké ztráty, olejové čerpadlo atd.
Hmm, otázka za dva bludišťáky - ten výkon u auta v datasheetu je brán jako výkon samotného motoru nebo výkon toho auta změřený někde na brzdě? Pokud to druhé, tak by nějaké ztráty v převodovce / soustrojí měly být irelevantní, protože měřeno je to až za tím... (samozřejmě to neříká nic o dynamice, za jak dlouho se to na ten papírový výkon vypracuje).
clay píše:Proto to cuká a řve - chybí mu měkkost - ale zase má menší ztráty.
Ne že bych chtěl ten koncern nějak velebit nebo chválit DSG, ale z těch aut, co jsem v nich jel, mi nepřišlo, že by něco cukalo... řazení (alespoň za normální jízdy, nevím, jak pod plynem nadoraz) je nepoznatelné. U starších byly ty rozjezdy trochu kostrbatější, u nových těžko říct, protože ten pojebaný start stop nadělí daleko větší cukačku, že samotnou převodovku nejde hodnotit. Jinak teda u těch moderních aut, zvlášť těch s motorem z traktoru, mi přijde, že je potřeba řadit rychle kvůli tomu, aby to bylo plynulé. Pač jinak spadnou otáčky moc a cukne to při puštění spojky a následnému zpomalení motoru.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od HonzaCZ »

Měří se na samotném motoru a ještě snad bez různých agregátů jako alternátor atd. Je na to norma.

DSG taky není jedno. Minimálně se liší tím, že jednou má suché spojky a podruhé mokré. Jinak řazení není problém. Motormanagement je dostatečně sofistikovaný na přesnou změnu otáček a přesné snižování tahu, takže přeřadit není problém. U DSG a podobných typů (většinou různé robotizované převodovky u sporťáků) je vždy problém rozjezd, případně popojíždění malou rychlostí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od clay »

HonzaCZ píše:Měří se na samotném motoru a ještě snad bez různých agregátů jako alternátor atd. Je na to norma.

DSG taky není jedno. Minimálně se liší tím, že jednou má suché spojky a podruhé mokré. Jinak řazení není problém. Motormanagement je dostatečně sofistikovaný na přesnou změnu otáček a přesné snižování tahu, takže přeřadit není problém. U DSG a podobných typů (většinou různé robotizované převodovky u sporťáků) je vždy problém rozjezd, případně popojíždění malou rychlostí.
Ano a tím se ztrácí ta pro normálního uživatele podstatná výhoda. Jednoduchá a hladká jízda v koloně či poskakovani na dlouhém dálničním parkovišti při stau. Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“