Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od Doro »

Pro mě ESP do auta nesmí a pokud to de, su rád, že ho tam nemám - pokud bych jezdil jen po městě, třeba budu mluvit trošku jinak, no nejezdím, takže necu. Mít ale možnost trvalé volby vypnout/zapnout (ale né vypínat po kazdém nastartování, bo to není volba, ale buzerace a to pak rozhodně ne), sem určitě pro. Je to jen další zdroj problémů, neb co se může posrat, se taky posere. Např., dyž pojedu z kopce po ledě, nesmím šáhnout na brzdu - pokud to udělá ESP, může být vymalováno dřív, než se naděju - podmínkou je aby brzdily motorem šecky kola, tedy u předo/zadohrabu či u Haldexu to je jiná situace, takže bych to tu nemíchal.
Ta elektronika má význam jen u nových aut a jen na asfalt, pak to de časem do kopru a oprava je zdrojem dalších investic a nečekaných problémů - najednou to pojede bez ESP a zte f prd.... ABS přežiju a občas sem rád, že tam je, bo to umí fakt pomoct, ale na ledě je ABS u Subaru jen k nasrání, bo to stojí za how.... to asi pozali šici.

Řidičák není samozřejmost a kdo nezvládne řízení, nemá za volantem co dělat !! Učit se jezdit se všemi těmi serepetičkami je jen cesta k průseru - viz. současná mládež. Posaďte je (jistě, že né šecky), ty čerstvé a nesmrtelné řidiče v autech od tatíků, do staré škodule a to uvidíte věci, panečku :670: :670: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Kdo je vyklepaný z protijedoucího auta, pojede pomalu. Řidič má v rukách zbraň, často zbraň přímo hromadného ničení a sem jednoznačně proti, aby to s řidičákem bylo jako samozřejmost. Teď si vemte, že by podobně rozdávali pilotní průkazy - on v tom vlastně není žádný rozdíl - to by byl masakr.
Je pěkné, že vývoj de kupředu, ale dle toho je pak třeba přispůsobit i autoškolu a učit jinak, připravovat na jiné věci, které nové řidiče překvapí, ty starší ne. Třeba mě opravte, ale toto nevidím. Teď se učí jezdit s tím, že ESP aj. to pořeší, takže ani sama zkušenost jak auto v principu reaguje chybí.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od tango »

Doro, to mi mluvíš z duše :pr: Je fakt, že jsem dokonce viděl autoškolu v Yeti 4x4, pak sedne do něčeho jiného a je v prd.... :713: Prostě mněli by se zamyslet a začít autoškoly s tím něco dělat :850: Jenže stejně se s tím nic neuděje, ale je to zajímavý návrh pro autoškoly :850: Až uvidím p. Havlíka hned mu to řeknu :supeer:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od ozawasan »

No jo Doro - jenže, která autoškola naučí nováčky skutečně řídit? Dnes jde drtivé většině, nutno poznamenat, že jaksi logicky, o zisk - a ten v konkurenčním prostředí bude tím menší, čím nákladnější výcvik bude. Spousta náctiletých si myslí, že když prohnali po poli tatíkova logana, tak umí řídit a chtějí papíry pokud možno na první lekci.....Kde jsou ty doby, kdy nejdřív byl trenažér, pak buzerplac a až potom doprava ve městě ...... A to jsem si pak myslel,že jsem "pan řidič". Pravda byla taková, že jsem byl střevo a učím se řídit do dneška.....
zrovna včera mi Jitka vyprávěla, že byl v televizi nějaký program o autoškole - něco na čt1 - soutěžily tam různé profesní či věkové skupiny - a podle toho zvítězili mladí, kteří byli vzdáleni autoškole nejkratší časové období - to by znamenalo, že přece umí nejlépe řídit ne? Ale pravda je taková, že umí - možná někteří - vyhlášku, ale reálnou situaci pak nezvládnou... Právě pro tyhle rychlokvašky jsou ta elektronická hejblátka často poslední záchranou. A jasně - pokud je mají jako - Ono mně to z toho vždycky vytáhne - tak jsou v pytli ještě než otočí klíčkem - jenom o tom ještě nevědí...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak pokud chcete diskutovat o autoškolách, tak snad rovnou rozdělte téma - to bude taky na dlouho ::-DD:

Každej si to chce ulehčit a ušetřit, žákům tvrdí, jak pěkně jezdí, že už nepotřebují další jízdy, žáci samozřejmě lační po ŘP, tak souhlasej atd. To nemluvím o podmazanejch řidičákách. V těch institucích je ale přeci vše v pořádku... akorát se to mýjí názvem - mělo by se to jmenovat "Základy zákona o pozemní komunikaci" - nic jinýho se tam totiž nenaučej ::-DDD:

Pak by měl následovat kurz "Zákon o pozemní komunikaci pro pokročilé", "Ovládání osobního automobilu pro začátečníky", "Pokročilé praktiky v ovládání osobního vozu", "Defenzivní jízda v hustém provozu", "Základy rychlého přemisťování po dálnici" a kdo by chtěl, tak jako bonus "Finské rallye manévry pro začátečníky"..... :657:
:3gears:

No a třeba by lidi pak uměli řídit, a nemuseli by se to učit za provozu jako dneska. Já byl na cvičáku asi 10 minut, a když viděl, že mi jdou rozjezdy, tak mě vzal do provozu, což mi nepřišlo příliš moudrý, ale dobře to dopadlo. Když srovnám když jsem si dělal papíry na auto v 18 a cca za 4 roky na náklaďák, tak mnohem přijemnější byl ten náklaďák, protože jsem se mohl soustředit na jednu věc - ovládání - předpisy jsem měl už zažitý. To je podle mě hlavní problém. Měli by na pořádnym velkym cvičáku (podobný jako jsou ty pro malý děti, kde se jezdí na kole) nechat žáka autoškoly naučit ovládat auto tak, aby to měl zažitý a pak teprv ho vzít do provozu, kde by se mohl plně věnovat aplikování předpisů, který by samozřejmě měl předem naučený teoreticky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od quickly »

Já jsem dělal autoškolu ve svých 29-ti ve Velkých Karlovicích. Žádný trenažér, žádné cvičiště. První jizda byla z Rožnova na dědiny a když jsem jel obstojně, tak jsem jel přes Soláň až do Velkých Karlovic (23 km). Díky tomu, že druhá část autoškoly byla v Rožnově a šéf bydlel ob barák, tak jsem byl vždy první nebo poslední na jízdách - jezdil jsem trasu Velké Karlovice - Rožnov. Parkování mezi auta - cvičil jsem 2x, rozjezd na ručku na sídlišti - cvičil jsem 1x. Teď po najetých něco přes 400tkm mohu říct, že řídím obstojně. Po nasednutí do forestíka, jsem musel změnit některé svoje návyky. Podobné změny jsme musel provést, když jsem přesedlal z feldy 1.3 na koktávku 1.9 TDI s ASR.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od Dadid »

U mě první řidičák v 15ti na fichtla, chodili jsme parta z devátý třídy včetně jednoho děvčete. Na auto až po vojně. Trenažér, cvičák a pak teprve do provozu do města. Na první jízdě učitele bolely záda, tak prej hlavně abych s tím moc necukal. No, celkem jsem obstál. Druhá jízda s učitelkou. Hned při výjezdu s parkoviště mi sáhla na volant a průběžně v tom pokračovala po celou jízdu. Při vjezdu na prázdnej kruhák mi bez výstrahy hamstla na brzdu, že nebejt připoutanej, čumím z předního okna skrz. Prej že jsem jel moc rychle. No byl jsem vystresovanej dokonale. I postěžoval jsem si v práci a jeden kolega mi domluvil jízdy s jedním známým učitelem působícím shodou okolností ve stejné autoškole. Pak už to byla pohoda. Zkoušky z esenbákem taky. Ve městě na semaforech se toho moc zkazit nedá.
No a asi za tři měsíce, když už jsem si myslel jakej sem borec, tak jsem rozsekal první a zatím zaplaťpánbů poslední auto. Klep,klep,klep. Nic se mi nastalo, takže jsem to bral jako takovou výstrahu a vod tý doby vím že nejblíš k maléru jsi, když si myslíš, jak už to máš v ruce.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od mack »

quickly,pravděpodobně na 100% tuším u které autoškoly jsi řidičák dělal ::-DDD: dobře to znám :657: :657: :3gears:
jetě dodatek,můj názor se plně shoduje s názorem Dora :pr: ,dopracek jim strčit starou škodovku,varťasa nebo ještě lépe žigulíka bez betonů ::-DDD: ::-DDD:
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od Harry »

Řidičák na pincka (Jawa 550 Pionýr) jsem dělal v 15ti letech a je to celkem nezajímavé. On to ani pořádný řidičák nebyl, jenom jakési "potvrzení o úspěšném absolvování". :-)

Pak jsem dělal řidičák, když mi bylo 18. Dělali jsme ho 2 x týdně, se zkouškami necelé 3 měsíce. Protože to bylo od ČSAD, a bylo to na všechna vozidla mimo autobusu, jezdili jsme v jediném "školním" vozidle, a abychom se tam všichni vešli,
byl to starý autobus Praga RND/RDA. :845:
1-1-1_Praga_RND.jpg
Tyhle autobusy už byly dávno vyřazeny z běžného provozu na linkách, protože byly zastaralé a "utahané", ale pro nás to muselo stačit...
Klímu to nemělo.... ::-DDD:
1-1-5_Praga_RND.jpg
Museli jsme se naučit řadit nahoru s dvojitým vyšlápnutím spojky a dolů s meziplynem. Jinak by to totiž nejezdilo. :wink: Rozsypala by se převodovka, očesaqly by se kolečka.... :!: :845:
Ono se totiž tenkrát takhle muselo jezdit s každým náklaďákem a s polovinou osobáků - synchrony byly spíš na "Západě" tady teprve přicházely do módy...... :845: ::-DD:

Nikdo se s náma moc nemazlil. :1774:
Chceš řidičák? Tak se uč!
Odpovědi u zkoušek se musely shodovat téměř doslovně s vyhláškou. :850:
Na motocyklu jsme se museli naučit jezdit někde doma sami, na to instruktor nebyl, ale zkoušky z praktické jízdy jsme skládali. :!:

Žádné trenažery, :713: :670: nebo "cvičné hřiště" nebylo, :1774: poprvé, (a pokaždé,) jsme sedali za volant v pražském Karlíně (nedaleko Operety) na normální ulici s poměrně silným provozem.
Ono se totiž jaksi předpokládalo, že ten řidičák udělat chceme, a že tomu věnujeme určité (nemalé) úsilí. Takže, kdyby se k tomu někdo stavěl lehkovážně, tak měl smůlu. :wink: :850:
Jediné, co bylo částečně tolerováno u zkoušek byl předmět "konstrukce" a "údržba", a to jen u ženské části kursu. U chlapů se to nepardonovalo, i když bto byl třeba kovář, nebo truhlář....
Žádné dodatkové hodiny za účelem lepšího osvojení správných návyků, tedy zlepšení ovládání vozu ještě tenkrát neexistovaly ani proti zaplacení.
Kdo neprošel ani u (jediné) opravné zkoušky, tak měl smůlu. Mohl začít znova od začátku.

Proč to sem píšu.... :?:
Kdo se chce něco naučit, musí se to především snažit naučit sám.
Žádná škola mi nic nenaučí, pokud nebudu mít opravdový zájem. :1774:
Takže řidičské umění je jen otázkou odpovědnosti, píle, a sebekázně každého jedince. :!:

V dobách mládí mého otce žádné autoškoly neexistovaly, každý si musil sehnat učitele, nebylo předepsáno jakého, a zkoušky skládal před úředním komisařem.
Nikdo se ho neptal, jak se to naučil. Podstatný byl výsledek.

Myslím si, že výsledek je podstatný i v dnešní době. :wink: :baseball:
Bez ohledu na stav a systém autoškol a výuky v nich.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
šintr
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 520
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Brno

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od šintr »

Jojo, má pravdu Harry, truhlářům se nic nepardonovalo ::-DDD: Jenom našim kolegyňkám (některým), bylo doporučeno při poruše na nic nesahat a vytáhnout zrcátko, šminky a povytáhnout sukni před tím, než budou stopovat. :drive:
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od mack »

Tak na sebe musím prásknout,že jsem konečně našel odvahu a přihlásil se do autoškoly.Potřebuju si udělat BE a chystal jsem se k tomu už 3 roky :670: Tak doufám,že nepřijdu i o to co mám ::-DDD:
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3137
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od Albi »

jj, to znám, tu odvahu už sbírám několik let :845:
ne že bych to potřeboval, ale někdy by se to mohlo šiknout ...

tak držím palce! :pr:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1677
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od CoZmo »

autoškola je jedna velká divočina...nevím, jak dneska, ale za mně bylo x možností, jak to dělat, mezi ty nejblbější patřila autoškola při studiu rozprsknutá do celého roku...jinými slovy, jízdy jednou za 14 dní, což fakt nikoho nic nenaučí. Naštěstí sem měl jinou, učil se u starých mistrů na více autech a navíc v bronxu, kde čmoudi dávaj dobrou noc a neznaj značky - tam mě zase zarazilo něco jinýho - jednoho dne padla otázka, kdo chce jízdy s vlekem (tenkrát ze zákona nárok na asi dvě hodiny) - z celýho kurzu jsme se přihlásili dva...mno, co na to říct - pověste někomu za zadek káru, když to nikdy nezažil, prvních 100 km pohoda a pak to rozseká na sešupu z kopce...

Pak je tady model, kdy si hromada lidí udělá papíry, protože dneska vás skoro nikde bez ŘP nezaměstnaj, lidi sou to mladý a po absolvování přidaj kartičku do sbírky, za volant sednou za 5 let a paxe divte, že to tak vypadá...no a na závěr jsou staří tatíci, kteří už dávno maj svoji nejlepší kondici za sebou a pořád si myslej, že ve městě se poutat nemusí...co na to říct...

Jsem mladej, ale před 5ti lety sem měl reakce fakt krapet lepší...

A jinak některými vzpomínanej trenažer...doufám, že už s touhle hovadinou nikoho netrápí...půlka kurzu na kinedrilu, efekt k ničemu, hovadina na n-tou. Dvě hodiny v autě navíc lepší.

Dodám, že třeba ve švédsku máte povinejch asi 40 hod školy smyku, součást výcviku...to je jiný kafe. V anglii si zase koupíte auto z kapesnýho, ale protože ste cucák, tak vás vysmaží na pojistce tak, že si dáte snad krapet majzla. Ono je učit a učit - když chcete vyhodit lempla, tak se sebere, odejde k druhý autoškole a ta ho nějak protlačí, takže opět začínáme a končíme na nějaký morálce, která se tu nenosí. Nebudu komentovat, jakým způsobem se fasují profesní řidičáky apod.

Takže auto se dostalo na úroveň telefonu, stačí umět číst a trochu psát. Bezva. Jak už jsem kdysi psal jinde, jediná šance je rozumná výchova našich potomstev, v našem času záchrana nebude a nepřijde...ale když se občas kouknu kolem, tak i to trápí minimum lidí. Takže já preferuji malé okresky s malou frekvencí provozu :subaru:
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od mack »

Dík za podporu, :pr: ,zatím to vypadá v pohodě a teaty v klidu,jen se musím naučit číst pečlivě otázky a možnosti, :655: šílené slovíčkaření :713:
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od M.Z. »

Já si autoškolu užil ještě na poctivých strojích Jawa 350, Š 105L, Zetor, Praga V3S a Karosa.
Musím říct, že kdo se naučil zejména s Vejtřaskou, tak ten už pak odletěl i s Discovery :845:
Spousta dnešních Tiráků, by byla z V3S pěkně v pytli!
Na Jawě když jsme udělali něco blbě, tak nás za odměnu instruktor pořádně majznul po přilbě :657: No dobrá škola to byla :811:
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Autoškoly - Základy zákona o pozemní komunikaci

Příspěvek od HonzaCZ »

Já dělal autoškolu 2x a jezdil jsem Jawa 125 4-takt, 350, nějaká Honda 50 koní (na tý jsem neměl jezdit, ale párkrát se jim nechtělo vytahovat tři a půlu ::-DD: ) a auto ve Formanovi, a pak druhou - náklaďák - jsem jezdil Ifou (výborný pneumatickokapalinový brzdy - ale zvlád jsem je, holt se muselo šlápnout hodně a pak cca po vteřině, když se to natlakovalo, tak povolit) a pak MAN... to byl takovej velkej osobáček s půlenou převodovkou :811:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Politika, věda, vzdělání, společnost, legislativa“