Pedagogický apel na rodiče

Odpovědět
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2495
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Pedagogický apel na rodiče

Příspěvek od Subaru4ever »

Je to silně automobilové offtopic , ale ty tu máme nejradši, že jo :unami:

Jsem z toho tak psychicky na dně, že se s tím musím někomu svěřit. Jde o to, jak mladí dnes neumí počítat bez kalkulačky. Já sám sám mám k matematice odjakživa kladný vztah, a dokonce ji studuji na VŠ. Navíc jsem měl jak na ZŠ, tak na SŠ osvícené matikářky, které mě naučily nejen výborně počítat, ale také mít ten předmět rád a ctít ho. A občas doučuji něco ségru, nebo známých dcerku, když něčemu nerozumí. Obě jsou v prváku na 4letém gymplu. Takže víceméně opakují látku ze střední školy. A jsem z nich z obou víc a víc na prášky :chlastslast: . Známých dcerka v 16 letech neumí malou násobilku a moje sestra sčítá jednociferná čísla na kalkulačce. Dnes před mými zraky sestra vypočítávala na kalkulačce odmocninu z jedné :713: .

Chyba je v rodičích a učitelích. Na základní a střední škole by mělo být ze zákona zakázáno, aby žáci používali kalkulačky - krom výpočtů s goniometrickými funkcemi jde veškerá látka matematiky na ZŠ a SŠ naformulovat do příkladů tak, aby nebyla potřeba kalkulačka. Ty děti budou úplně hloupé, když si ani nebudou umět spočítat, jestli je pingl obral při placení 3 piv. O tom, že pak ještě celý život matematiku člověk den co den potřebuje, snad nemusím nikoho přesvědčovat. Jeden náš cvičící doktorand řekl krásnou myšlenku, že kalkulačka by se měla prodávat na občanku od 18ti let stejně jako alkohol a cigarety. Má naprostou pravdu, protože škodlivost všech tří věcí je obdobná :666: . Naše matikářka na ZŠ prosazovala teorii, že vše člověk spočítá rychleji z hlavy a na papíře, než když to ťuká do kalkulačky. Nikdo jsme jí to tenkrát nevěřil. Dnes jí dávám plně za pravdu!