Nechcete zveřejnit emailovou komunikaci, díky níž se do nás tak pouštíte? Já k tomu dávám plný souhlas. Čtenářům z ní nejspíš bude patrné, že nepíšete pravdu. Třeba mě by zajímalo, proč máte pocit, že Vás "obíráme" či že cokoli čímkoli podmiňujeme.Fitipaldi píše: Co mi vadí ? Lhaní. Poptával jsem garanční servis. Vypálili nějakou cenu, Ta se mi zdála vysoká. Nechal jsem si udělat cenovou nabídku, položkově.
Nejprve práce za 3000,-, pak po opravě 2500,-. Tvrdil, že cena je vyšší, protože je dražší materiál.
Nepravda. Cenový rozdíl u nejdražší položky 191,- ostatní koruny. Když jsem jim porovnání poslal. Zdražili oproti minulé prohlídce o 500,- jen za práci. Jenže prohlídka 30000km je podstatně náročnější než po 45000 km, kterou teď poptávám. Přesto stále tvrdil, že nezdražili. Pak tvrdil, že jsou oproti konkurenci levnější, že ví, jak to vypadá jinde. Při prvním cenovém nástřelu byli nejdražší, při druhém střed a teprve po urgenci se dělí o 3. pozici. Jim leží v žaludku, že si vozíte vlastní olej, kde Vás oberou. Problém,je v tom, že platí zákon, který jasně říká, že nákup zboží nebo služby nelze podmiňovat nákupem jiného zboží nebo služby. Takže z něho vylezlo, že to, že Vás nenatáhne na oleji, Vás natáhne na něčem jiném. Navíc tvrdil, že v motoru je 6,5 L oleje, což je opět NEPRAVDA, protože výrobce uvádí 5,5 + 0,3 olejový filtr, dohromady 5,8 L. Rozdíl je 0,7 litru. Co z toho plyne ? Jako absolvent fakulty strojní bych se musel do morku kosti stydět naletět těmto blábolům. Výrobní tolerance u odlitků jsou ~0.1, ostatní v setinách, vstřikovače v tisícinách. Pokud výrobce napíše objem náplně, je to za identických podmínek důvěryhodný údaj, je to opakovatelný úkon. Na rozdíl od spotřeby paliva, která je ovlivňována různými faktory. Jinými slovy, pokud mechanik lije olej jinam, než do motoru zákazníka, pak bude i 10L málo.
K olejové náplni (časté téma): celková náplň je 7,2 l, při výměně oleje s filtrem je norma 5,9 l. Výrobce uvádí, že cituju: "Závisí na množtví vypuštěného oleje. Při výměně je nutná důkladná kontrola přesného množství oleje na měrce." Těch necelých 6 litrů je většinou lehce nad spodní rysku. 6,5 litru v drtivé většině případů lehce pod horní. Plnit olej na spodní rysku nemusí být obecně pro všechny uživatele bezpečné, ale jak jsem Vám psal, není problém s tím tak učinit.
Jinam než do motoru zákazníka olej nelijeme, pokud jste tou poslední větou mířil na naše mechaniky.