Stránka 10 z 14

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: pon črc 17, 2017 10:15 pm
od dvahrnce
ouback: já myslím, že do jara toho najezdíš dost na to, aby se to dalo nějak zhodnotit.. ,,,,| (*_^) |,,,, PS: mohu poprosit o kontakt kde byla repase měniče realizována? [THNX]

Jinak s tím režimem SPORT - záleží jakým stylem se jezdí a jak je zrovna převodovka "naučená". Někdy to v těch 60km/h se zamčeným měničem na 4.r.s rovnou podřadí na 3 (pokud je převodovka naučená sportovnější styl jízdy), jindy to měnič plynule odemkne a nepodředí (pokud se jezdí styl klobouk). Samo také záleží na tom, jak moc chce člověk na konci obce akcelerovat a jak moc na ten plynový pedál šlápne..


sima: jj, díky za toto forum a lidičky kteří umí poradit [THNX]

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: pon črc 17, 2017 10:56 pm
od spm
Asi i záleží jak se s tím jezdilo. Já mám třeba aktuálně 297k km a furt to řadí ok. Ale zase to auto nemá ani kouli, takže nikdy nic netahalo :-) Ale tohle jsou jinak celkem potěšující zprávy. Čekal jsem ty ceny za repase o hodně horší. Tohle jinak za investici stojí. Teda, uvidíme jak se repas osvědčí časem, ale držím palce s tím, že to bude ok :-)

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: úte črc 18, 2017 8:53 am
od VDC
Repasi Láďovo měniče dělala firma http://www.kaps.cz

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: úte črc 18, 2017 9:10 am
od sima
Ani jsem nevěděl,že kaps je ta známá firma tu od Kojetína.Slyšel jsem o nich už před mnoha léty,prýýý umí.Jak jsem slyšel tak přepouštím dál.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 7:48 am
od outback
Tak moje auto mělo kouli když jsem ho koupil, rozhodně bych nevyloučil že tahalo třeba koně, a moje tahání obytného přívěsu hodně tisíc kilometrů ročně včetně Brenneru, Rusel atd. mu taky asi moc nepomohlo, ale to zatěžuje hlavně motor a převodovku. Paradoxně nejhorší pro měnič je pomalé táhnutí se v hustém provozu na normální silnici mimo obec - jak to pořád zpomaluje a zrychluje, pustíš plyn / přidáš plyn - to jsi v prokluzu zamykací spojky měniče každou chvilku, a když je optřebený, tak kope.

(edit kurzívou)

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 2:37 pm
od HonzaCZ
outback píše:Tak moje auto mělo kouli když jsem ho koupil, rozhodně bych nevyloučil že tahalo třeba koně, a moje tahání obytného přívěsu hodně tisíc kilometrů ročně včetně Brenneru, Rusel atd. mu taky asi moc nepomohlo, ale to zatěžuje hlavně motor a převodovku. Paradoxně nejhorší pro měnič je pomalé táhnutí se v hustém provozu na normální silnici mimo obec - jak to pořád zpomaluje a zrychluje, pustíš plyn / přidáš plyn - to jsi v prokluzu měniče každou chvilku, a když je optřebený, tak kope.
Jako prokluz měniče sám o sobě nevadí a nic se neopotřebovává - tedy ano, olej se degraduje, zahříváním a třením. Problém nastane, když to začne furt na střídačku zamykat a odemykat a ještě to zamyká třeba do kopce v zatížení, kdy ta spojka musí vyrovnat rozdíl otáček. To pak samozřejmě dostává na prdel.

Jak moc to v tvém případě zamyká v nižších rychlostech? Já vím, že se to v průběhu vývoje tohohle modelu celkem měnilo. Někomu u starších verzí (1999, 2000) to třeba zamykalo jenom na 3. a 4. stupeň nebo dokonce jenom na 4. U 2001 to už zamykalo i jedničku, když se to hodilo (třeba při sjezdovém režimu) nebo při hodně prudké akceleraci.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 3:27 pm
od outback
Sorry, myslel jsem ne prokluz měniče ale prokluz zamykací spojky měniče - opravil jsem to.

Ta spojka má tři stavy, mezi kterými přechází: odemčená (5%), zamčená (95%), polozamčená umožňující prokluz (asi 40% duty cycle). Když je zamčená a jedu pod plynem tak je obvykle 95%, pustím plyn - duty cycle spadne na 40% ale podle otáček pořád drží sepnutá, zase přidám - před opravou kopanec, po opravě cítím jak prokluzla a pak sepne hned až do 95%.

Zamyká na 4 obvykle když se dostanu přes 70, odemkne pod 60 nebo když má jiný důvod, někdy vyjímečně sepne i na 2 a 3 (táhlý stoupák, přívěs atd.), na jedničku jsem to nikdy neviděl ale těch příležitostí tolik nebylo.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 3:49 pm
od VDC
Je vidět, jak je to jinak nastaveno u H6. Mě zamyká čtyřka při 50km/h, motor v tu chvíli točí asi 1300 otáček. Trojku a dvojku taky občas zamyká, jak píše Láďa, v táhlých stoupáních.
Jedničku to prostě na D nezařadí. To jsem opět ověřil na Balkáně, že jí to tam prostě nedá, pokud je auto stále v pohybu. Když jsem chtěl 1, musel jsem jí tam dát manuálně. Jinak mě teda těší, že se mi převodovka chová přesně tak, jako Láďovi po repasi. Doufám ,že jí to ještě dlouho vydrží. :-)

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 3:54 pm
od HonzaCZ
Jj, tak to jo. Zajímavý je, že to tedy přepíná jen mezi těmi 3 režimy. U 5AT to dělá plynule. Ještě by mě zajímalo, jak se to chová u modernějších 4AT.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sz9F2muI8hk[/youtube]

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 4:00 pm
od spm
VDC píše:Je vidět, jak je to jinak nastaveno u H6. Mě zamyká čtyřka při 50km/h, motor v tu chvíli točí asi 1300 otáček.
A ještě k tomu závisí i na teplotě. V zimě mi to zamykalo až někde při 80km/h a to ještě až po pár km jízdy, když to bylo alespoň trochu teplé. Zatímco třeba dneska ráno to zamklo při padesátce v podstatě hned, jak se to na tu rychlost dostalo :-) Zamykání na jiných stupních, než na 4 jsem si zatím nevšiml. Ale nemám to taky moc jak zjistit, display ještě není (kde mám teď s čím prudit a popohánět to? :-DDD) a otáčkoměrem a pocitově to prostě nepoznám od přeřazení (u 4ky je to jasný - když už to 3x zařadilo a zase padly otáčky, tak to nic jinýho být nemůže :-D).

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 4:34 pm
od outback
[quote="HonzaCZ"]Jj, tak to jo. Zajímavý je, že to tedy přepíná jen mezi těmi 3 režimy. U 5AT to dělá plynule. Ještě by mě zajímalo, jak se to chová u modernějších 4AT.

No já to trochu zjednodušil - opravdu to u mne přechází plynule, pokud se pamatuju tak přechod 5% na 95% trvá déle než vteřinu. Ale stabilní hodnoty jsou jen tyto tři, mezi nimi se "spojitě přechází".

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 4:39 pm
od HonzaCZ
Jo takhle, tak to jo. Ale nedivil bych se ani kdyby to skákalo. Ono ty starší automaty obecně se s tím moc nemazlily. :)

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 4:41 pm
od outback
A co se týče displeje, dnes jsem mluvil s Georgem, ptal se mne mimo jiné kde to vázne, a dost se divil, když zjistil, že u něj. Plán je teď, že do konce příštího týdne dodělá návrh a v srpnu se vyrobí plošňáky. Jestli chcete někoho prudit, tak se optejte předsedy, kde váznou krabičky.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 5:03 pm
od spm
Hmm, neměl jsem je tisknout já nebo takněco? :-D Ale myslim že definitivní zadání jsem nedostal :-)

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř črc 19, 2017 5:33 pm
od VDC
Krabičky váznou u Kolbena, páč je ještě nenamaloval....