Kopani automaticke prevodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od dracekvo »

Ne ne, ten to určitě nedělá. Příde mi, že to dělá jak se zamkutým tak s odemčeným. Jen se zamknutým je to znatelnější.
No nejdřív vyměním olej, protože mi příde, že kope víc než by měla. Někdy se jí povede přeřadit hladce a někdy trošku kopne. Uvidíme.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Slavek_xxx »

dracekvo> moc to resis. I na americkych forech se pise, ze ta prevodovka trochu kope. Proste je to stara dost jeta 4EAT :845: Vymen ATF a chovani se zlepsi, nicmene obcas trochu pri razeni cukne. I brachovo starej Mercedes kope a presto jede a jeste par set tisic najede... :supeer:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od dracekvo »

Jo možná jo.
Ale příde mi, že se to drobátko zhoršuje a nebo už je to tím, že mám auto skoro měsíc, tak začínám hledat mouchy. Sám nevím :655:
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

Zkus fakt vyměnit ten ATF a uvidíš.

Taky můžeš zkusit vyresetovat naučený data (kdybys měl správné vybavení a štěstí, tak by to mohlo jít přes poslední build FreeSSM, co tu máme. Nebo přes diagnostiku Delphi DS150E (mám vyzkoušeno). Odpojením baterky to IMHO nejde. Nebo jo, ale na dost dlouhou dobu.

Koukni na olej, co z toho vypustíš, jestli v něm nejsou částečky kovu a jestli nesmrdí spáleninou (to poznáš i z měrky).

Mně to teda u OTB s 230 tisícema nijak extrémně nekopalo, jen občas, když člověk nakombinoval nějaký nenadálý okolnosti - např. náhlá manipulace s plynovým pedálem v průběhu už započatého řazení atp.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od johyyy »

Mě to takhle kope už 30 000 až 40 000km (momentálně 235 000km) ze začátku to bylo jemný dneska když si to neohlídám tak to kopne dost silně, nikdo si netroufne říct co to je (já taky hádal zamykání měniče)- Pořád čekám kdy se to úplně vysype abych konečně věděl co to je ::-DD:
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

johyyy píše:Pořád čekám kdy se to úplně vysype abych konečně věděl co to je
To je nejjistější, ale ubíjející ::-DD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od johyyy »

Jo docela mě to štve, zvlášt když něco táhnu přes půl Evropy :D Tak snad se to vysype někde u baráku ::-DD: Kdybych věděl že je to měnič tak ho zrepasuju to není tak drahý ale jestli je to převodovka tak raději koupím jinou...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Walther
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: stř říj 06, 2010 8:49 pm
Jméno a příjmení: Walther
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Walther »

Přidávám se k Honzovi, H6 MY2000 (po alfovi), 220000km a kopání jsem zatím nezažil
Ex - Legacy 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,84l--->8,92l

Ex - Outback H6 154kW MY2000 "zelenáč"

ø 10,47--->9,15--->9,56--->8,73--->8,92--->8,84

Outback H6 180kW MY2006 "šáňo"

ø 9,4--->9,96--->10,4

Outback H6 154kW MY2003 "DLC"
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pleswi »

Me prijde, že ty H6 automaty kopou méně, Rexcor když mě veze tak mi to přijde lepší jak u mě.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

No tak ale Rexcor má H6 180kW, ne? To je úplně jiná převodovka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pleswi »

Honzo nemám přehled jako ty, ale myslel jsem si ze je tam 4EAT jen s jiným poměrem.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49188
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od VDC »

Kdepak Vítku, tam je 5EAT

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

Nevím jak pro US nebo JP trhy, ale pro evropský se H6 180kW dělala jenom s 5AT, nebo SpecB s manuálním 6kvaltem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pleswi »

Tak vidíte, jakej jsem vocas ani toho kvaltu navíc jsem si nevšiml, na druhou stranu, když jedu s Rexem tak stejně jede většinou 123 :-D

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od outback »

Podíval jsem se pomocí mého displeje podrobně na kopání převodovky / měniče při přidání plynu kolem šedesátky a sedmdesátky. Převodovka mi řadí pěkně, někdy hladce, někdy je to cítit víc asi jako u všech aut z té doby. Jen při přechodu "bez plynu / plyn" je to někdy brutální otřes, ale jen někdy.

Vypozoroval jsem následující (Outback BH 2.5 4AT):

- naplno zamčený měnič ukazuje 95% sepnutí, naplno odemčený 5%
- k prokluzu měniče u mne dochází jen při úplném otevření (5%), v normálním jízdním režimu (mimo rozjezdu) prokluz tak 10-25%, při brzdění motorem prokluz mínus několik procent, při zamčeném měniči prokluz 0-2% (asi chyba měření), při stání na D taky jen něco pod 100%
- odemčení probíhá skokově
- zamčení probíhá vždy pomalu plynulým přechodem, z 5% na 95% trvá řádově 5 vteřin
- zamčení je cítit lehkým cuknutím, poklesem otáček a spadnutím prokluzu k nule už kolem 20% sepnutí spojky (!!!)
- při akceleraci nebo ustálené jízdě na čtyřku u rychlostí asi od 60 km/h výše převodovka začne postupně zamykat až do 95%, když ale sundám nohu z plynu a začnu brzdit motorem spadne sepnutí relativně rychle na asi 40%, až pod šedesátkou rozepne úplně
- pokud při zamčení mezi 40% a maximem začnu přidávat, okamžitě začne postupné pomalé zamykání až na 95%
- pokud jedu bez plynu a začnu přidávat při sepnutí úplném, tak se měnič podle razance přidání někdy skokově odemkne a někdy ne, ale nekopne nikdy nic
- čtyřka se kolem padesátky nezamkne nikdy, vždy je tam prokluz
- trojka se zamyká zřídka, ale taky občas, s přívesem častěji
- nutná ale nikoliv postačující podmínka pro nehezké kopnutí: měnič zamčen na ustálených zhruba 40%, přechod bez plynu - plyn bez toho že by měnič odemkl nebo převodovka řadila. Kopnutí se lze vyhnout opatrňoučkým přidáním, nebo ručním podřazením na tři.

Moje zcela nezaručená interpretace:

- spojka přemosťující měnič by neměla být v oblasti kolem 40% sepnutí "natvrdo", ale umožnit prokluz
- místo toho spíná natvrdo díky opotřebení mnohem dřív, proto je sepnutí vždy cítit jako skokové
- když přidám plyn při polosepnutí (40%), tak se ECU motoru spolehne na to, že spojka měniče prokluzne a navalí tam okamžitě výkonu kolik jen jde - ale spojka je natvrdo, tak to kopne. Když motor ví, že je sepnuto úplně, přidává opatrně a ke kopnutí nedojde.

Dává to smysl?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“