Kopani automaticke prevodovky
Re: Kopani automaticke prevodovky
Nemyslím si, že by motor přidával víc nebo míň opatrně vzhledem k zamčení. Jen omezuje výkon při řazení. U lockupu možná taky, ale pocit, že přidává "opatrněji" bude spíš tím, že je prostě pevněji spojen se zátěží.
Ostatně to by se mělo dát vypozorovat pomocí některých parametrů z ECU... z TCU do ECU jdou signály, že má ubrat/nepřidávat - bude to některý z parametrů jako "Retard Signal From AT", "AT Engine Torque Request (AET) Signal", "AT Cooperation Lock Up Signal" ... něbo něco podobnýho. Nevím, který bude reportovat tvoje TCU/ECU.
Řešil jsem nějaký výkonový problémy u BH, tuším s Netopyr4x4, a tam byly právě problémy ohledně komunikace převodovky s motorem při řazení. Zkus na to kouknout. Samozřejmě poškozená spojka to může způsobovat taky. V servisním manuálu bude ohledně kopání při blokování určitě taky nějaký povídání.
Ostatně to by se mělo dát vypozorovat pomocí některých parametrů z ECU... z TCU do ECU jdou signály, že má ubrat/nepřidávat - bude to některý z parametrů jako "Retard Signal From AT", "AT Engine Torque Request (AET) Signal", "AT Cooperation Lock Up Signal" ... něbo něco podobnýho. Nevím, který bude reportovat tvoje TCU/ECU.
Řešil jsem nějaký výkonový problémy u BH, tuším s Netopyr4x4, a tam byly právě problémy ohledně komunikace převodovky s motorem při řazení. Zkus na to kouknout. Samozřejmě poškozená spojka to může způsobovat taky. V servisním manuálu bude ohledně kopání při blokování určitě taky nějaký povídání.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Kopani automaticke prevodovky
Já jsem si lehlého kopnutí všiml jen tehdy, když nastaly tyto podmínky: 1. rozjezd z mírného klesání a málo plynu - z 2 na 3 to lehce kopne. 2. Snaha o brzdění motorem a podřazení pádlem ze 4 na 3, auto se jakoby najednou víc rozjede a při změně stupně to kopne, musí to být ale už trošku větší klesání. Zaznamenal jsem to tak 2x až 3x a od té doby si na to dávám bacha a zatím dobrý.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jestli věříš na vylepšováky do náplní ( to nemyslím nijak ironicky,sám dávám) dej do automatu něco takového http://www.mathy-universal.cz/eshop/cs/ ... hy-ta.html. Pomoct to může,určitě neublíží. Já se s rázy setkávám jen v zimě,hned po rozjezdu 1-2 ,kdy motor má vyšší otáčky. Po ohřátí už bez problému.
fajfka
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Re: Kopani automaticke prevodovky
A kde ho najdu?HonzaCZ píše: V servisním manuálu bude ohledně kopání při blokování určitě taky nějaký povídání.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tady u nás v download sekci... http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... tit&lid=62outback píše:
A kde ho najdu?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Podíval jsem se na signály, co motor dostává z převodovky:
normální jízda - na adrese 0x69 je 0x20 což znamená Torque Permission Signal - motor smí dodávat krouťák
řazení - někdy na adrese 0x69 problikne 0xA0 - Torque Permission Signal plus Torque Control Signal #1 - krátce tam přihodí "signál 1"
přechod z jízdy bez plynu na jízdu pod plynem - adrese 0x69 problikne skoro vždy 0x00 - tj. motor nesmí minimálně několik set milisekund dodávat krouťák, k tomu dojde se zámkem měniče i bez, kopání na tom taky nezáleží, vždy při kopnutí vidím jak to přešlo do nuly a zpět. Torque Control Signal se nevypne pouze při řazení během popojíždění v koloně, nebo možná vypne tak na krátko, že to nezachytím.
Dolní 4 bity a signál 2 se mi nepohly nikdy, chtělo by to srovnat s podobným autem, co ale nekope, a taky s pětikvaltem.
Tohle vše čtu z ECU motoru, takže se zdá že alespoň elementární komunikace funguje.
Perlička: zamknul se mi měnič i na dvojku, zdá se že se to na dvojku a trojku zamyká při delší ustálené akceleraci na plný plyn do prudšího kopce nebo s přívěsem.
normální jízda - na adrese 0x69 je 0x20 což znamená Torque Permission Signal - motor smí dodávat krouťák
řazení - někdy na adrese 0x69 problikne 0xA0 - Torque Permission Signal plus Torque Control Signal #1 - krátce tam přihodí "signál 1"
přechod z jízdy bez plynu na jízdu pod plynem - adrese 0x69 problikne skoro vždy 0x00 - tj. motor nesmí minimálně několik set milisekund dodávat krouťák, k tomu dojde se zámkem měniče i bez, kopání na tom taky nezáleží, vždy při kopnutí vidím jak to přešlo do nuly a zpět. Torque Control Signal se nevypne pouze při řazení během popojíždění v koloně, nebo možná vypne tak na krátko, že to nezachytím.
Dolní 4 bity a signál 2 se mi nepohly nikdy, chtělo by to srovnat s podobným autem, co ale nekope, a taky s pětikvaltem.
Tohle vše čtu z ECU motoru, takže se zdá že alespoň elementární komunikace funguje.
Perlička: zamknul se mi měnič i na dvojku, zdá se že se to na dvojku a trojku zamyká při delší ustálené akceleraci na plný plyn do prudšího kopce nebo s přívěsem.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Mně se u BH zamykal na všechny stupně. Někomu (starší ročníky - začátkem generace / starší TCU?) se zamyká jenom 3 a 4. Tuším, že u mě se 1 zamkla jenom při předřazení voličem (a samozřejmě až po rozjetí) a dvojka klidně za jízdy na D - jak píšeš - třeba při plynulym zrychlování.
Jestli chceš srovnávat nějaký signály s 5AT, tak popiš "driving pattern" a já to zkusím nalogovat.
Jestli chceš srovnávat nějaký signály s 5AT, tak popiš "driving pattern" a já to zkusím nalogovat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Signály co by mne zajímaly:
<< "20;1;1;0;000069;AT Engine Torque Request (AET) Signal;High>Low"
<< "20;2;1;0;000069;AT Cooperation Rich Spike Signal;Off<On"
<< "20;3;1;0;000069;AT Cooperation Lean Burn Signal;Off<On"
<< "20;4;1;0;000069;AT Cooperation Lock Up Signal;Off<On"
<< "20;5;1;0;000069;Engine AT Masking Flag (EAM) Signal;High>Low"
<< "20;6;1;0;000069;Torque Permission Signal;Off<On"
<< "20;7;1;0;000069;Torque Control Signal #2;Off<On"
<< "20;8;1;0;000069;Torque Control Signal #1;Off<On"
<< "25;5;0;1;00006E;Torque Control Cut Signal;Off<On"
případně kdyby se vůbec nikde nic nehýbalo najít obdobné funkční signály pětikvaltu.
A k tomu pro zadokumentování driving patternu:
<< "2;4;1;0;000015;;Throttle Opening Angle;%;/255*100;1"
<< "9;4;0;1;00004C;;Lock Up Duty Ratio;%;/2;1"
<< "9;6;1;1;00004A;;Gear Position;gear;+1;0"
<< "13;7;1;0;000062;Idle Switch;Off<On"
Driving pattern A:
1. jízda na zamčenou pětku pod plynem dostatečně rychle tak, aby v bodě dvě nedošlo k podřazení nebo odemčení měniče
2. pustit plyn na nejméně 4 vteřiny a nechat klesnout otáčky někam ke dvou tisícům ale aby nepodřadil/neodemkl
3. přidat prudčeji plyn
Driving pattern B:
1. jízda na zamčenou pětku pod plynem dostatečně rychle tak, aby v bodě dvě nedošlo k podřazení nebo odemčení měniče
2. pustit plyn na nejméně 4 vteřiny a nechat klesnout otáčky někam ke dvou tisícům ale aby nepodřadil/neodemkl
3. přidat lehounce plyn
Driving pattern C:
1. jízda na nezamčenou pětku pod plynem dostatečně rychle tak, aby v bodě dvě nedošlo k podřazení
2. pustit plyn aby auto zpomalovalo ale aby nepodřadilo
3. přidat prudčeji plyn
Nespěchá to, až budeš mít čas a chuť...
Jak tak na to koukám: ty dvě jedničky v FreeSSM zdrojáku (třetí a čtvrté číslo zde "9;6;1;1;00004A;;Gear Position;gear;+1;0"
) znamenají, že tu zařazenou rychlost lze číst i z motoru? To zítra zkusím...
<< "20;1;1;0;000069;AT Engine Torque Request (AET) Signal;High>Low"
<< "20;2;1;0;000069;AT Cooperation Rich Spike Signal;Off<On"
<< "20;3;1;0;000069;AT Cooperation Lean Burn Signal;Off<On"
<< "20;4;1;0;000069;AT Cooperation Lock Up Signal;Off<On"
<< "20;5;1;0;000069;Engine AT Masking Flag (EAM) Signal;High>Low"
<< "20;6;1;0;000069;Torque Permission Signal;Off<On"
<< "20;7;1;0;000069;Torque Control Signal #2;Off<On"
<< "20;8;1;0;000069;Torque Control Signal #1;Off<On"
<< "25;5;0;1;00006E;Torque Control Cut Signal;Off<On"
případně kdyby se vůbec nikde nic nehýbalo najít obdobné funkční signály pětikvaltu.
A k tomu pro zadokumentování driving patternu:
<< "2;4;1;0;000015;;Throttle Opening Angle;%;/255*100;1"
<< "9;4;0;1;00004C;;Lock Up Duty Ratio;%;/2;1"
<< "9;6;1;1;00004A;;Gear Position;gear;+1;0"
<< "13;7;1;0;000062;Idle Switch;Off<On"
Driving pattern A:
1. jízda na zamčenou pětku pod plynem dostatečně rychle tak, aby v bodě dvě nedošlo k podřazení nebo odemčení měniče
2. pustit plyn na nejméně 4 vteřiny a nechat klesnout otáčky někam ke dvou tisícům ale aby nepodřadil/neodemkl
3. přidat prudčeji plyn
Driving pattern B:
1. jízda na zamčenou pětku pod plynem dostatečně rychle tak, aby v bodě dvě nedošlo k podřazení nebo odemčení měniče
2. pustit plyn na nejméně 4 vteřiny a nechat klesnout otáčky někam ke dvou tisícům ale aby nepodřadil/neodemkl
3. přidat lehounce plyn
Driving pattern C:
1. jízda na nezamčenou pětku pod plynem dostatečně rychle tak, aby v bodě dvě nedošlo k podřazení
2. pustit plyn aby auto zpomalovalo ale aby nepodřadilo
3. přidat prudčeji plyn
Nespěchá to, až budeš mít čas a chuť...
Jak tak na to koukám: ty dvě jedničky v FreeSSM zdrojáku (třetí a čtvrté číslo zde "9;6;1;1;00004A;;Gear Position;gear;+1;0"
) znamenají, že tu zařazenou rychlost lze číst i z motoru? To zítra zkusím...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tak je možný, že to je i parametr ECU, ale musí ho ta ECU reportovat. To se pozná z initu, kdy to vrátí feature bits.
Jinak tím "zamčenou pětku" myslíš jako předvolenou v manuálním režimu? C.3. tam to může podřadit?
Jinak tím "zamčenou pětku" myslíš jako předvolenou v manuálním režimu? C.3. tam to může podřadit?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tak jsem checknul, který hodnoty to umí číst a docela slabota.
Co se týče ovlivňování motoru, tak:
1 Request Torque Down VDC (Off/On)
2 Ban of Torque Down (On\\Off)
3 Fuel Cut Signal From AT (Off/On)
4 Retard Signal From AT (Off/On)
20
6 Torque Permission Signal (Off/On)
Lock Up mám jenom v TCU a ne jako procenta, ale jako kPa, obecně mám tam dost jiný parametry a jsou jinak rozházený po ECU a TCU. Budu muset udělat něco, co bude logovat ECU a TCU současně - RomRaider umí jenom jedno naráz.
Co se týče ovlivňování motoru, tak:
1 Request Torque Down VDC (Off/On)
2 Ban of Torque Down (On\\Off)
3 Fuel Cut Signal From AT (Off/On)
4 Retard Signal From AT (Off/On)
20
6 Torque Permission Signal (Off/On)
Lock Up mám jenom v TCU a ne jako procenta, ale jako kPa, obecně mám tam dost jiný parametry a jsou jinak rozházený po ECU a TCU. Budu muset udělat něco, co bude logovat ECU a TCU současně - RomRaider umí jenom jedno naráz.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Můžu nalogovat 4AT, aby to bylo víc podobný. Dneska sem si s tím chvilku hrál a načtu přes freessm jak motor, tak převodovku.
Akorát sem se zarazil na tom, že tam nejdou dělat žádný grafy ani logy. Je ten romraider v tomto lepší?
Jo u novýho auta mi kopla jen jednou a to když sem jí neplánovaně zrovan těsně před tím, než začala řadit sundal nohu z plynu. Byla to docela prda :D
A jen takovej dotaz na místní expery. Lze nějak nastavit od kdy má převodovka odemknout? U novýho se převodovka chová ve všem lépe než u starého OTB. AKorát mi u novější vadí jedna věc. Starej pod šedesátce převodovku odemknul. U nový to klidně drží zamknutý i na padesátce a motor točí slabejch 1200 ot/min. A když začnu přidávat, tak je furt zamčená. Abych jí odemknul musím víc zmáčknout plyn a to není vždy žádoucí a nebo to přeženu a zmáčknu ho moc a tím podřadím za 3.
Líbilo by se mi nějak nastavit rychlost pod kterou se má čtyřka odemknout.
Akorát sem se zarazil na tom, že tam nejdou dělat žádný grafy ani logy. Je ten romraider v tomto lepší?
Jo u novýho auta mi kopla jen jednou a to když sem jí neplánovaně zrovan těsně před tím, než začala řadit sundal nohu z plynu. Byla to docela prda :D
A jen takovej dotaz na místní expery. Lze nějak nastavit od kdy má převodovka odemknout? U novýho se převodovka chová ve všem lépe než u starého OTB. AKorát mi u novější vadí jedna věc. Starej pod šedesátce převodovku odemknul. U nový to klidně drží zamknutý i na padesátce a motor točí slabejch 1200 ot/min. A když začnu přidávat, tak je furt zamčená. Abych jí odemknul musím víc zmáčknout plyn a to není vždy žádoucí a nebo to přeženu a zmáčknu ho moc a tím podřadím za 3.
Líbilo by se mi nějak nastavit rychlost pod kterou se má čtyřka odemknout.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Kopani automaticke prevodovky
RomRaider je samozřejmě v tomhle lepší. Umí dělat realtime grafy nebo logovat data do CSV.
Odemykání nastavovat jednoduše nejde, to bys musel změnit program jednotky. To je holt daň za novější auto - víc zamknutý = nižší spotřeba.
Odemykání nastavovat jednoduše nejde, to bys musel změnit program jednotky. To je holt daň za novější auto - víc zamknutý = nižší spotřeba.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tak problém vyřešen.
Pouvažoval jsem nad daty, co jsem sepsal zde, a nechal zrepasovat měnič. Po repasi problém zmizel, respektive buď to v popsané situaci nekopne vůbec, nebo to jen trochu trhne, asi jako při řazení. Dobrý test je při jízdě z kopce na čtyřku se zamčeným měničem kolem 70km/h s puštěným plynem brzdit motorem a pak přidat plyn - ne moc prudce aby to nepodřadilo nebo nerozepnul měnič, ale ne úplně lehce. Dřív přišel obvykle kopanec jako kráva, teď to jen lehce cukne. Jiná auta a motorizace to asi budou mít posazené trošku jinak.
Po repasi měniče mi bylo řečeno, že bylo opotřebené úplně vše a dělal se maximální možný rozsah repase, detaily nevím.
Nechával jsem opravovat i další věci, takže cenu jen za měnič přesně nevím, ale tipuju tak 12-13000Kč. Měl jsem fakt strach, jestli ty prachy nevyhazuju zbytečně, ale výsledek je velmi dobrý. S převodovkou se nedělalo nic, i po 270000 km řadila krásně jak před opravou, tak i teď. Měnič na tom byl podobně už když jsem to koupil (220000km).
Pouvažoval jsem nad daty, co jsem sepsal zde, a nechal zrepasovat měnič. Po repasi problém zmizel, respektive buď to v popsané situaci nekopne vůbec, nebo to jen trochu trhne, asi jako při řazení. Dobrý test je při jízdě z kopce na čtyřku se zamčeným měničem kolem 70km/h s puštěným plynem brzdit motorem a pak přidat plyn - ne moc prudce aby to nepodřadilo nebo nerozepnul měnič, ale ne úplně lehce. Dřív přišel obvykle kopanec jako kráva, teď to jen lehce cukne. Jiná auta a motorizace to asi budou mít posazené trošku jinak.
Po repasi měniče mi bylo řečeno, že bylo opotřebené úplně vše a dělal se maximální možný rozsah repase, detaily nevím.
Nechával jsem opravovat i další věci, takže cenu jen za měnič přesně nevím, ale tipuju tak 12-13000Kč. Měl jsem fakt strach, jestli ty prachy nevyhazuju zbytečně, ale výsledek je velmi dobrý. S převodovkou se nedělalo nic, i po 270000 km řadila krásně jak před opravou, tak i teď. Měnič na tom byl podobně už když jsem to koupil (220000km).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jestli to není tajne, kde ti delali repasi menice?
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kopani automaticke prevodovky
Páč vím, tak za Láďu odpovím. Repasi jako takovou dělala firma Kaps, kam se pošle měnič vyndanej z převodovky. A to dělaly Dobřany, respektive Als.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97