Kopani automaticke prevodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od catana »

"Plavný mód" umí nejnovější automaty od koncernu. Ty při jízdě z kopce vyřadí, když lehce ťukneš na brzdu, tak začnou brzdit motorem. Nicméně nemám pocit, že by to přineslo nějakou zásadní úsporu paliva v reálném světě. Pokud mám volnou silnici tak jedu, pokud někdo jede předemnou, tak se stane málokdy, abych nemusel brzdit motorem.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Rolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv lis 15, 2012 8:32 pm
Jméno a příjmení: Rudolf Jílek
Bydliště: Břeclav

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Rolf »

romull : Dělali mně to v Blučině : http://www.zp-automatic.cz
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Mila69 »

nzg: zajímavý článek, moc děkuji. Lze zněj vycítit že to pro tu převodavku není tak hrozný, ale nedělat to furt :845: . "Při vyřazování na neutrál a následném opětovném zvolení jízdního režimu za jízdy dochází k prudkým změnám hydraulického tlaku ve spojkové skupině rychlostního stupně..." ....tak to trochu chápu jako předběžná opatrnost, když už bude něco načnutého. Prudká změna pokud jde na tlak na který je to stavěný nemůže sama o sobě nic zničit.

pufko: nevyřazovat ani na křižovatce je už druhý extrém, to se ta převodovka zas zbytečně zahřívá a většina dnešních převodovek si to i hlídá a zhruba po minutě vyřadí sama.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od hamoun »

kazdy sveho stesti strujcem ...
škoda superb
ex WRX 2008
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od romull »

Rolf píše:romull : Dělali mně to v Blučině : http://www.zp-automatic.cz
Rolf: díky za info :pr: , vypadá to dost zajímavě :850:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Mila69 »

hamoun píše:kazdy sveho stesti strujcem ...
Naprostý souhlas, jen to bohužel často neplatí o neštěstí :1774:
Jinak k tomu vyřazování, je mi jasné že to není pro ni úplně bez rizika, tak to také vnímám a rozhodně to nedělám při vysokých rychlostech a neustále, ale když to někdy považuji za pro mě výhodné tak to prostě udělám a to bez pocitu provinění.
Nejsem teda strojař, ale zatím mi nikdo nedokázal vysvětlit, jak přesně a hlavně jakému dílu převodovky (případně spojení) by to mělo vadit(pokud je v pořádku). Problém je že automatům taky rozumí málokdo. Když se tak ptám automechaniků (těch o kterých se domnívám že nad tím "přemejšlej") tak slýchám něco jako: v podstatě by to vadit nemělo, ale jistej si nejsem, nebo raději bych to nědělal ale vadit by ji to nemuselo.
Každopádně budu rád za jakékoli podměty k zamyšlení, nebo ještě lépe, vysvětlení.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pufko »

Mila69 podla mna stačí to čo je napísané v manuále. Nikde sa tam nepíše o vyradovaní do "N" za jazdy, maximálne o zmene zaradeného stupna počas jazdy, akýkolvek iný režim sa radí vždy pri stlačenom pedale brzdy.

Spýtam sa takú blbú otázku, kolko ušetríš tým že vyradíš do "N" ? A odpovedz si na otázku či tie ušetrené peniaze vykryjú prípadnú opravu AT...

To tvoje vyradovanie je len prežitok z čias vozidla s MT prevodovkou, kde to u vozidliel zo vstrekovaním rovnako nemá zmysel
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Rolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv lis 15, 2012 8:32 pm
Jméno a příjmení: Rudolf Jílek
Bydliště: Břeclav

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Rolf »

romull píše:Rolf: díky za info :pr: , vypadá to dost zajímavě :850:
romul: Není zač, rádo se stalo. Ještě mně při té výměně udělali v ceně diagnostiku převodovky a motoru.
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od thunderace »

Přidám moji zkušenost po výměně oleje v AT. Vypuštěno asi 4 litry. Dolito německým olejem tř.H, 5l kanystr asi 900kč. Když jsem řešil kde je filtr AT,všude jen psáno pokud je-vyměnit. Teď jsem ho našel před předním kolem. Originál jsem nesehnal,ale chtěl novej čistej-pasuje tam za pár kaček klasickej motorovej filtr z Clia 1,2. Protože chci aby H6 mazel co nejdýl vydržela udělam každej rok při motoroilu i převodovku ty 4litry a filtr. Teď má najeto 263tkm a AT řadí nádherně,po výměně ještě líp. :supeer:
Fluval
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 179
Registrován: čtv led 31, 2013 8:29 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Fluval »

prostě to N tam je jen na přeřazení mezi P a R, případně při poruše at to můžeš natáhnout na valník a neskáčeš přes rychlost, prostě v autě máš taky zpátečku a nejezdíš na ni pořád že? ale můžeš a jak dlouho? :850: Jinak to kopání (spíše taková větší prodleva) mi dělalo na oktávce při řazení z 3 na 4 (většinou až se prohřál) a byl to už olej, který se hlásil na výměnu :845:
Mila69 píše: Naprostý souhlas, jen to bohužel často neplatí o neštěstí :1774:
Jinak k tomu vyřazování, je mi jasné že to není pro ni úplně bez rizika, tak to také vnímám a rozhodně to nedělám při vysokých rychlostech a neustále, ale když to někdy považuji za pro mě výhodné tak to prostě udělám a to bez pocitu provinění.
Nejsem teda strojař, ale zatím mi nikdo nedokázal vysvětlit, jak přesně a hlavně jakému dílu převodovky (případně spojení) by to mělo vadit(pokud je v pořádku). Problém je že automatům taky rozumí málokdo. Když se tak ptám automechaniků (těch o kterých se domnívám že nad tím "přemejšlej") tak slýchám něco jako: v podstatě by to vadit nemělo, ale jistej si nejsem, nebo raději bych to nědělal ale vadit by ji to nemuselo.
Každopádně budu rád za jakékoli podměty k zamyšlení, nebo ještě lépe, vysvětlení.
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od johyyy »

Zkusím trochu obnovit téma.

Mám Forestera XT 03 130kw AT, ani už nepamatuju kdy to začalo jestli po výměně oleje nebo po repasi předního diffu ale....
Když mi auto zamkne 4ku a já dobržduju motorem a otáčky klesají pod hranici 2000ot/min tak po následném sešlápnutí plynu odemkne měnič ale dost to kopne(spíš ještě před odemčením), jako by tam někde byla mrška vůle (trošku větší). Když takovou situaci udělám ve větší rychlosti, třeba kolem 3 000ot/min tak to vůbec nepozoruju (teda trošku to cukne ale to jsem bral jako normální).
Nezažil to někdo ?
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj, měl bych dotaz.
Při jízdě z mírného kopce kdy dochází k tomu že hnací síly jsou na přechodu mezi hnáním motorem a bržděním motorem jakoby auto cukne.
Plynem si ten stav ohlídám, ale třeba na tempomat to je znatelnější a dost nepříjemné. Měl už toto někdo? Příde mi to jako nějaká vůle v převodech, ale nikde nic nebouchá, neklepe, nevybruje.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

Tam vždycky nějaká vůle je. Začal bych ale kontrolou vůlí po cestě od převodovky ke kolům ... ložiska, kříže kardanu, uložení kardanu, homokineťáky...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od suubaru »

dracekvo píše:Ahoj, měl bych dotaz.
Při jízdě z mírného kopce kdy dochází k tomu že hnací síly jsou na přechodu mezi hnáním motorem a bržděním motorem jakoby auto cukne.
Plynem si ten stav ohlídám, ale třeba na tempomat to je znatelnější a dost nepříjemné. Měl už toto někdo? Příde mi to …
mám asi to samé a rád bych to řešil. Je to cítit třeba ve městě, udržování padesátky, kdy čtyřka v AT bez plynu zpomaluje a lehkým poklepem na plyn chci lehce zrychlit - pak to cukne. Dělá to i na trojku. Zajímavé je, že pokud takhle několikrát za sebou lehce zmáčknu a pustím plyn, přestanou se "vůle" projevovat. Dokunce mám pocit, že vada není v mechanice, ale v řízení motoru či převodovky.
A dělá to na lpg aji na benzín.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

Ještě mě napadá, že by to mohlo dělat zamykání měniče. Při přechodu z tahu do brzdění motorem, pokud nebyl zamknutý, tak by se mohl zamykat a udělat takovouhle neplechu, pokud je tam něco v nepořádku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“