Kopani automaticke prevodovky
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Kopani automaticke prevodovky
Ahoj, zkusim stesti jeste zde v diskuzi (kopiruji z subaruclub webu):
Dneska jsem musel trochu pospichat a pozoroval jsem skoro pri kazdym razeni 4-3 nebo 3-4 pod plnym plynem vyrazne cuknuti (asi jako kdyz u manualniho razeni necitlive pustim spojku), kteremu predchazelo chvilickovy zvyseni otacek. Olej v prevodovce je 4tisice km pred vymenou, je ho tam spravny mnozstvi a ma spravnou barvu i pach. Chci se zeptat, co tyto symptomy znamenaji a jestli muze byt pricinou uz dost stary a jety olej v prevodovce. Pri bezny jizde se to neprojevuje, az kdyz automat podradi nad cca 2,7tisici otackami (tedy pri cca 120ti). Auto je H6 2002.
Diky.
Dneska jsem musel trochu pospichat a pozoroval jsem skoro pri kazdym razeni 4-3 nebo 3-4 pod plnym plynem vyrazne cuknuti (asi jako kdyz u manualniho razeni necitlive pustim spojku), kteremu predchazelo chvilickovy zvyseni otacek. Olej v prevodovce je 4tisice km pred vymenou, je ho tam spravny mnozstvi a ma spravnou barvu i pach. Chci se zeptat, co tyto symptomy znamenaji a jestli muze byt pricinou uz dost stary a jety olej v prevodovce. Pri bezny jizde se to neprojevuje, az kdyz automat podradi nad cca 2,7tisici otackami (tedy pri cca 120ti). Auto je H6 2002.
Diky.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Kopani automaticke prevodovky
Castecne si odpovim sam (kopirovano z jeep-club):
zmena prevodu v prevodovce se deje zmenou blokovani ruznych rotujicich casti prevodu, nektere prevodovky k tomu maji kombinaci spojek a pasu, jine jen spojky. tyto jsou ovladane tlakem, hydraulicky, tlak dodava cerpadlo pohanene motorem, ovladani jednotlivych casti se deje ventilami dole v hydraulickem rozvadeci (spojky blokujou i menic ve vysich prevodech). presnost, a perfektni kondice ventilu potazmo hydro rozvadece je nutna pro presne a plynule razeni (zmenu prevodu). pokud vznikne v systemu prodleva mezi odpojenim prevodu A a spojenim prevodu B, motor jako by 'proklouzne', behem razeni vylitnou otacky. pokud se naopak zmena prevodu castecne prekryva vic, dojde ke 'kopnuti', 'skubnuti'. tyhle casove intervaly jsou v radech zlomku sekund, proto nutna uvedena presnost. ventily v rozvadeci jsou ovladane civkami, proto zavisi i na kondici (napeti) elektrickyho systemu.
Zminena prodleva muze byt tedy problem se stavem hydraulickych ventilu, ale taky muze zrejme souviset s uz starym olejem. Nebudu to ted moc drazdit a olej i s filtrem necham vymenit.
zmena prevodu v prevodovce se deje zmenou blokovani ruznych rotujicich casti prevodu, nektere prevodovky k tomu maji kombinaci spojek a pasu, jine jen spojky. tyto jsou ovladane tlakem, hydraulicky, tlak dodava cerpadlo pohanene motorem, ovladani jednotlivych casti se deje ventilami dole v hydraulickem rozvadeci (spojky blokujou i menic ve vysich prevodech). presnost, a perfektni kondice ventilu potazmo hydro rozvadece je nutna pro presne a plynule razeni (zmenu prevodu). pokud vznikne v systemu prodleva mezi odpojenim prevodu A a spojenim prevodu B, motor jako by 'proklouzne', behem razeni vylitnou otacky. pokud se naopak zmena prevodu castecne prekryva vic, dojde ke 'kopnuti', 'skubnuti'. tyhle casove intervaly jsou v radech zlomku sekund, proto nutna uvedena presnost. ventily v rozvadeci jsou ovladane civkami, proto zavisi i na kondici (napeti) elektrickyho systemu.
Zminena prodleva muze byt tedy problem se stavem hydraulickych ventilu, ale taky muze zrejme souviset s uz starym olejem. Nebudu to ted moc drazdit a olej i s filtrem necham vymenit.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Kopani automaticke prevodovky
Slavku_xxx, já to měl 2,5AT, po výměně oleje vše ok :657: Prostě už jeho mazací schopnosti nejsou ideální, takže se trošku jinak chová. Vyměň ho zajeť a auvidíš, ale myslím si, že bude vše na pohodu. Hlavně ,aby tam byl ten , který tam má být dle specifikace výrobce :850: třeba Shell Gear Oil S SAE 75-80 API GL-3,DURABLEND GL-4 75W80 - ten tam mám já :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Kopani automaticke prevodovky
Slavek_xxx: 4EAT u Subaru má funkci, kdy v závislosti na spoustě hodnot (rychlost, otáčky motor, sešlápnutí plynu atd...) mění dobu, po kterou jsou v částečném záběru oba převody (překrytí - viz citace z jeep fóra). Samozřejmě čím v menším záběru ta převodovka je, tím delší je ten čas, aby se předešlo škubnutí. A odpovídá i to, co psali, že správné načasování je závislé na kondici elektro-ventilů (solenoidů) a kvalitě oleje (starý může mít jinou charakteristiku tření). Vsadím se, že po výměně to přestane. A jestli ne, tak se ještě nemusíš hrozit - pravděpodobně bude nutné vyčistit elektroventily v převodovce, zkontrolovat těsnění, elektroinstalaci (špatné vodivé spoje), propláchnout... Pokud by se s tím jezdilo dál (s cukáním), tak by pak mohlo hrozit nějaký větší mechanický poškození (oškubání lamel, rázy nebudou dělat dobře ničemu...). Převodovka má diagnostickej režim, kdy ti pomocí POWER indikátoru vybliká chyby - je to popsaný v manuálu. Musí se dodržet přesný postup - něco ve smyslu: zahřát na provozní teplotu, zastavit, restartovat motor, rozjet se na min. 20km/h, zastavit a pak se při stisknuté brzdě provede posloupnost zařazenejch stupňů na voliči - poté začne blikat POWER indikátor, takže počítat, malovat, natáčet, aby si to pak člověk mohl v klidu vyčíst.
Tak to tady, tango, teda vytváříš pěkný chybičky Ten olej, cos' popsal teda rozhodně neni určenej do automatický převodovky. Do Subaru automatu se leje do nějakýho roku 2006 do 4EAT normální ATF Dexron III, do 5EAT a novějších 4EAT speciální oleje specifikace ATF-J. To cos napsal je do manuálu nebo diferáků...tango píše:Hlavně ,aby tam byl ten , který tam má být dle specifikace výrobce třeba Shell Gear Oil S SAE 75-80 API GL-3,DURABLEND GL-4 75W80 - ten tam mám já
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Kopani automaticke prevodovky
no tak to jsem pěknej lojza :690: Hledal jsem hlavně Valvoline a našel jsem jen tuhle specifikaci, takže se omlouvám za omyl :690: :690:
Jinak mi tedy Honzíku řekni kde najdu prosím olej od Valvoline , který je určen do AT převodevek pro můj typ. protože na Valvoline.cz, není nic jiného než to co jsem našel :850: Protože já tam olej do Valvolinu mám :850: jé už jsem to našel :839: ATF DEXRON III omlouvám se ještě jednou za moji chybu :690: :690:
ATF DEXRON III (1L)
Valvoline Automatic Transmition Fluid Dexron III / Mercon je špičková převodová kapalina speciálně vyrobená tak, aby odpovídala současným požadavkům většiny kompaktních automatických převodovek s elektronickou kontrolou, běžících při vysokých provozních teplotách.
Valvoline Automatic Transmition Fluid Dexron III / Mercon je doporučen pro použití v automatických převodovkách tam, kde je předepsána specifikace GM Dexron IIE, Dexron III, nebo Ford Mercon.
Jinak mi tedy Honzíku řekni kde najdu prosím olej od Valvoline , který je určen do AT převodevek pro můj typ. protože na Valvoline.cz, není nic jiného než to co jsem našel :850: Protože já tam olej do Valvolinu mám :850: jé už jsem to našel :839: ATF DEXRON III omlouvám se ještě jednou za moji chybu :690: :690:
ATF DEXRON III (1L)
Valvoline Automatic Transmition Fluid Dexron III / Mercon je špičková převodová kapalina speciálně vyrobená tak, aby odpovídala současným požadavkům většiny kompaktních automatických převodovek s elektronickou kontrolou, běžících při vysokých provozních teplotách.
Valvoline Automatic Transmition Fluid Dexron III / Mercon je doporučen pro použití v automatických převodovkách tam, kde je předepsána specifikace GM Dexron IIE, Dexron III, nebo Ford Mercon.
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jojo, to je ono :845:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Kopani automaticke prevodovky
HonzaCZ> super, dik. Zkusim diagnosticky mod prevodovky a pak budu menit olej.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Kopani automaticke prevodovky
tango ! neber jméno boží nadarmo ! :ironie:
Dexron III
Mně se díky prorezlé trubce k chladiči podařilo vyměnit snad všechen olej v AT, pěkně jsem se prohnul, 300-400Kč za litr, olej Eurol a pak ještě nějaký, tuším Total?, koupil jsem ho běžně v staré mototechně. Prý se můžou míchat různé značky, hlavně dodržet stejnou specifikaci Dexron III.
Zatím jsem příklad, že to je úplně ok, mám to asi 1:1.
Doporučuji před měřením měrkou tuto den předem vyndat, a díru čistě ucpat a před měřením ji trochu potřít mokrou křídou(Harryho rada), poněvadž při vysunutí si trubičku zevnitř zachlistáš olejem a při třetím zasunutí nezjistíš už nic a ten olej je tak řídký a čistý, že bez křídy to těžko uvidíš.
No a že se hladina oleje AT měří tuším na N, za chodu motoru zahřáté na rovině po procvakání všech poloh voličem asi ví všichni.
Je-li převodovka studená, trochu cuká, šetřím ji, pak už OK.
Dexron III
Mně se díky prorezlé trubce k chladiči podařilo vyměnit snad všechen olej v AT, pěkně jsem se prohnul, 300-400Kč za litr, olej Eurol a pak ještě nějaký, tuším Total?, koupil jsem ho běžně v staré mototechně. Prý se můžou míchat různé značky, hlavně dodržet stejnou specifikaci Dexron III.
Zatím jsem příklad, že to je úplně ok, mám to asi 1:1.
Doporučuji před měřením měrkou tuto den předem vyndat, a díru čistě ucpat a před měřením ji trochu potřít mokrou křídou(Harryho rada), poněvadž při vysunutí si trubičku zevnitř zachlistáš olejem a při třetím zasunutí nezjistíš už nic a ten olej je tak řídký a čistý, že bez křídy to těžko uvidíš.
No a že se hladina oleje AT měří tuším na N, za chodu motoru zahřáté na rovině po procvakání všech poloh voličem asi ví všichni.
Je-li převodovka studená, trochu cuká, šetřím ji, pak už OK.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Re: Kopani automaticke prevodovky
O tom měření s křídou jsem taky slyšel. Já to dělám jinak a řekl bych, že to funguje pěkně a bez "příprav". Stačí tu měrku otřít opravdu pečlivě. Olej se na ní pak tak snadno nechytne. A i když je třeba po stranách oblemcaná, tak je vidět, kde je hladina. Doporučuju pečlivě utřít např. čistým papírovym kapesníčkem. Klidně i odmastit lihem nebo něčim podobnym. Pak to jde jak po másle
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Kopani automaticke prevodovky
tak jo Lojzmene ::-DDD: Takže je jelito ::-DDD:
No řečnická otázka, jak často kontrolovat olej v AT :655: Já ho téměř nekontroluju a na servise bylo vše ok. No ale pokud jsem se bavil s p. Loudou, tak životnost u mého autí 2004, není zrovna závratná, ale je pravda, že pokud se o to člověk nestará , tak to asi nevydrží nic. To mi bylo řečený i v servise, prostě po 60.tis.km olej v převodovce měnit.
No řečnická otázka, jak často kontrolovat olej v AT :655: Já ho téměř nekontroluju a na servise bylo vše ok. No ale pokud jsem se bavil s p. Loudou, tak životnost u mého autí 2004, není zrovna závratná, ale je pravda, že pokud se o to člověk nestará , tak to asi nevydrží nic. To mi bylo řečený i v servise, prostě po 60.tis.km olej v převodovce měnit.
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jinak si nedelejte iluze, ze kdyz jedete na velkej servis, ze vam olej v prevodovce vymeni, ackoliv je to v navodu napsany...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Kopani automaticke prevodovky
iluze si klást můžem, ale pokud jedeš do servisu, který je ověřen, tak bych tomu i věřil. Jezdím jek ke kámošovi do servisu, takže toho bych pak
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- P.E.D.R.O.
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 140
- Registrován: ned zář 06, 2009 11:40 pm
- Bydliště: Plzeň
Re: Kopani automaticke prevodovky
Zdravím, mně bylo doporučeno mechanikem, kterej to dělá už vopravdu nějakej pátek, měnit olej v AT ob výměnu oleje v motoru, tj. cca po 40 tis. km - a vzhledem k tomu, jak se stará o auta nejen svoje, nemám důvod mu nevěřit ... :850: Přece jen má moje auto už bezmále dvěstě tisíc za sebou a eště bych s ním nějakej rok jezdil...
Subaru Outback 2004 2,5i AT
Subaru Outback 2006 3,0R
Subaru Outback 2006 3,0R
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Kopani automaticke prevodovky
tak to jo P.E.D.R.O., no nechám to na mechanikovi, jestli tam něco podere, tak je na práci 1.rok záruka :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Kopani automaticke prevodovky
Častější výměna náplně v převodovce (asi ani nikde jinde v autě) by neměla bejt na závadu. A když člověk často jezdí krátký štreky, tak je zkrácený interval výměny oleje v motoru i převodovce (AT) dokonce oficiálně doporučen.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno