4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Příjemný den přeji,
vyskytl se mi na 2008 Impreze 2.0r v automatu 4EAT problém, najeto 90 000km. Při delší jízdě a tím i zahřátí oleje se začnou projevovat vibrace ve volantu, klasicky buď při jízdě na dálnici (vyšší rychlost, rychlejší zahřátí) nebo delší jízdě mimo (zahřátí trvá trochu déle). Začíná se to stupňovat, interval do projevu vibrací se zkracuje, což mě dost znepokojuje.
Samotná automatka funguje absolutně bez problémů. Vše řadí, jak má, auto drží v kopci, žádný hluk. Vylučovací metodou jsme dospěli k závěru, že problém by mohl být v mezinápravové spojce, při zahřátí oleje jakoby začne fungovat jinak. Pokud s autem zvolním (zchladne olej?), vibrace na chvíli zmizí. Při pomalé jízdě se neprojevují, natočení volantu na to nemá vliv. Motor zcela v pořádku bez projevů, od něho to nepůjde. Podvozek by měl být taky zcela ok.
Máte někdo zkušenosti, v čem by mohl být problém, jestli by to mohla být skutečně ta ATS vícelamelová spojka (jde do kopru?), eventuelně něco jiného? Případně co by se s tím dalo dělat? Napadlo mě vytáhnout pojistku a udělat z toho dočasně předokolku, jestli to přestane... Ale to už jenom hlasitě přemýšlím.
Díky za každou konstruktivní radu.
vyskytl se mi na 2008 Impreze 2.0r v automatu 4EAT problém, najeto 90 000km. Při delší jízdě a tím i zahřátí oleje se začnou projevovat vibrace ve volantu, klasicky buď při jízdě na dálnici (vyšší rychlost, rychlejší zahřátí) nebo delší jízdě mimo (zahřátí trvá trochu déle). Začíná se to stupňovat, interval do projevu vibrací se zkracuje, což mě dost znepokojuje.
Samotná automatka funguje absolutně bez problémů. Vše řadí, jak má, auto drží v kopci, žádný hluk. Vylučovací metodou jsme dospěli k závěru, že problém by mohl být v mezinápravové spojce, při zahřátí oleje jakoby začne fungovat jinak. Pokud s autem zvolním (zchladne olej?), vibrace na chvíli zmizí. Při pomalé jízdě se neprojevují, natočení volantu na to nemá vliv. Motor zcela v pořádku bez projevů, od něho to nepůjde. Podvozek by měl být taky zcela ok.
Máte někdo zkušenosti, v čem by mohl být problém, jestli by to mohla být skutečně ta ATS vícelamelová spojka (jde do kopru?), eventuelně něco jiného? Případně co by se s tím dalo dělat? Napadlo mě vytáhnout pojistku a udělat z toho dočasně předokolku, jestli to přestane... Ale to už jenom hlasitě přemýšlím.
Díky za každou konstruktivní radu.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14881
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Určitě to bude převodovkou / spojkou? Jak jste to identifikovali? Aby z toho nakonec nevylezlo upadlé závaží na jenom kole To trochu přeháním, ale vibrace při vyšší rychlosti může vážně způsobovat kde co. Třeba brzdy, tam by se to zahřátí mohlo taky projevit.
ATF kapalina v převodovce se už měnila? Při jakém nájezdu?
ATF kapalina v převodovce se už měnila? Při jakém nájezdu?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Měl jsem to trochu více rozepsat.
První snahy šly směrem na kola. Zimní plechy šestnáctky, pak přezuto na letní hliník sedmnáctky, beze změny, stále stejný projev. Pro sichr jsem je ještě nechal vyvážit, ale absolutně beze změny, disky i gumy jsem vyloučil.
Druhá věc byly brzdy a obecně podvozek. U brzd netuším - ty fungují bez problémů, brzdí to skvěle, velmi mírně si písknou, ale to by neměl být problém. Netuším, čím by to mohlo být, pokud to jsou brzdy. Podvozek - má nové stabilizační tyče a zespodu se vše jeví v pořádku, žádné vůle. Že by to šlo od podvozku, to si taky nemyslím.
Vyloženě na to má vliv teplota motoru/oleje. V zimě se to projevovalo později, v létě dříve. Ve vyšší rychlosti dříve, v nižší později. Špatné je, že se to začíná stupňovat, ten interval do vibrací se začíná zkracovat, z toho mám strach. Napadlo mě ještě něco v řízení - posilovač, kapalina, tlaky? Motor je bez průsaků jakékoliv kapaliny/oleje, vše těsní.
První snahy šly směrem na kola. Zimní plechy šestnáctky, pak přezuto na letní hliník sedmnáctky, beze změny, stále stejný projev. Pro sichr jsem je ještě nechal vyvážit, ale absolutně beze změny, disky i gumy jsem vyloučil.
Druhá věc byly brzdy a obecně podvozek. U brzd netuším - ty fungují bez problémů, brzdí to skvěle, velmi mírně si písknou, ale to by neměl být problém. Netuším, čím by to mohlo být, pokud to jsou brzdy. Podvozek - má nové stabilizační tyče a zespodu se vše jeví v pořádku, žádné vůle. Že by to šlo od podvozku, to si taky nemyslím.
Vyloženě na to má vliv teplota motoru/oleje. V zimě se to projevovalo později, v létě dříve. Ve vyšší rychlosti dříve, v nižší později. Špatné je, že se to začíná stupňovat, ten interval do vibrací se začíná zkracovat, z toho mám strach. Napadlo mě ještě něco v řízení - posilovač, kapalina, tlaky? Motor je bez průsaků jakékoliv kapaliny/oleje, vše těsní.
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Koukám na doklad, olej v automatce měněn při 60 000km, bylo to tou protlačovací mašinou. Jak říkám, přimo funkčnost převodovky se jeví v pořádku, přeřazování rychlostí, kickdown, zámek měniče, manuální režim, couvání - žádný pocit problémového chodu, žádné blbnutí nebo neběžné zvuky.
Mechanik to vyhodnotil jako možný problém se spojkou, mohlo dojít k nalití oleje s jinou než požadovanou specifikou. Zkusili jsme vyměnit 4l oleje, něco na tom najedu, ať se to promíchá a uvidím, jestli bude nějaká změna. Alespoň takhle.
Mechanik to vyhodnotil jako možný problém se spojkou, mohlo dojít k nalití oleje s jinou než požadovanou specifikou. Zkusili jsme vyměnit 4l oleje, něco na tom najedu, ať se to promíchá a uvidím, jestli bude nějaká změna. Alespoň takhle.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Ta mezinápravová spojka rozděluje otáčky mezi nápravama, to by spíš cukalo ve smyslu dopředu a dozadu, a asi by to dělalo bordel při ostém zatáčení (třeba při parkování).
Jsou tam nějaké další symptomy, třeba jestli to němění intenzitu při brždění, při zrychlování, zatáčení?
Obecně má Subaru docela problémy s plovoucím třmenama brzd, tím bych začal. Sundat třmeny, vytáhnout a promazat vodící čepy (to je práce na hodinku i pro nešikovného, sám jsem to dělal 2xročně při přezouvání gum) a přitom zkontrolovat ložiska kol. Potom by to mohli být vůle na silenblocích ramen, pokud to fakt souvísí s teplotou, tak to bude to nejblíž výfuku (pravé přední rameno, zadní uložení). Potom bych ještě zkontroloval tyčky řízení, zase bych hledal poblíž výfuku. No a na závěr poloosy.
Jsou tam nějaké další symptomy, třeba jestli to němění intenzitu při brždění, při zrychlování, zatáčení?
Obecně má Subaru docela problémy s plovoucím třmenama brzd, tím bych začal. Sundat třmeny, vytáhnout a promazat vodící čepy (to je práce na hodinku i pro nešikovného, sám jsem to dělal 2xročně při přezouvání gum) a přitom zkontrolovat ložiska kol. Potom by to mohli být vůle na silenblocích ramen, pokud to fakt souvísí s teplotou, tak to bude to nejblíž výfuku (pravé přední rameno, zadní uložení). Potom bych ještě zkontroloval tyčky řízení, zase bych hledal poblíž výfuku. No a na závěr poloosy.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
A vibruje to jenom do volantu nebo celym autem? Jinak moje povolena poloosa aka vadne lozisko mela podobne symptomy. Kdyz jsem s tim dojizdel z polska domu, tak jsem myslel, ze se auto rozpadne. Za studena to jelo normalne. A kdyz se to zvedlo, tak vule na kole. Akorat to vibrovalo do celeho auta (ale taky to bylo zadni kolo)
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
To nevím jakou pojistku by jsi vytahoval? Já tam pro přepnutí na FWD musím pojistku vložit.luizz píše: Napadlo mě vytáhnout pojistku a udělat z toho dočasně předokolku, jestli to přestane... Ale to už jenom hlasitě přemýšlím.
Díky za každou konstruktivní radu.
Jinak koukni na ty brzdy. Sundej přední kola a vezmi rukou za brzdiče. Měly by se normálně viklat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Ještě mě napadlo, pokud chceš otestovat tu převodovku a olej, tak bych to nechal zahřát 10-15 minut staním na místě na volnoběh a jestli to bude vibrovat hned po výjezdu, tak by to mohlo být něco s tou převodovkou. Pokud nebude, tak to bude čekat na ohřátí jiné komponenty (brzda nebo poloosa).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14881
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
To je, Stando, dobrej nápad!
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
To je dobrej nápad, ale ta převodovka se za uvedenou dobu neohřeje. To vím, když jsem ji chtěl ohřát pro měření hladiny ATF. Ani půl hodiny jízdy na to nestačilo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Tam by měl být napojený vodní okruh na zahřívání náplní převodovky, takže by to mělo tu kapalinu prohřívat.
Nicméně dobrý poznatek, protože pokud ty vibrace začnou dřív, než se kapalina v převodovce prohřeje (řekněmě do 5-10 minut jízdy), tak by se tím taky dala vyloučit ta kapalina, protože se nezahřeje dostatečně. Nebo případně jestlo to prohřátí motoru na místě, zkrátí výrazně interval začátku těch vibrací.
Nicméně dobrý poznatek, protože pokud ty vibrace začnou dřív, než se kapalina v převodovce prohřeje (řekněmě do 5-10 minut jízdy), tak by se tím taky dala vyloučit ta kapalina, protože se nezahřeje dostatečně. Nebo případně jestlo to prohřátí motoru na místě, zkrátí výrazně interval začátku těch vibrací.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT 2008 Impreza - vibrace při zahřátí
Stando převodovka se ohřejvá hrozně dlouho. To by se načekal. Navíc na volnoběh se neohřeje na provozní teplotu. Tomu nevěřím, že by to takhle šlo vyzkoušet.
Mě napadá, jestli není nějaký problém s výstupem na kardan. Ale říkám si, že MPT je ovládaná solenoidy a ty kdyby nefungovaly, tak že by to asi blblo i neohřátý.
Mě napadá, jestli není nějaký problém s výstupem na kardan. Ale říkám si, že MPT je ovládaná solenoidy a ty kdyby nefungovaly, tak že by to asi blblo i neohřátý.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97