Stránka 2 z 11

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: pon kvě 13, 2019 7:27 pm
od Mareka
Tak platil jsem přesně tuto částku (6 400) v prosinci 2017.

Ale můžu se do Dancars vrátit a něco si připlatit. :-)

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: pon kvě 13, 2019 9:50 pm
od petr
specializované servisy chcou něco kolem 7 až 8 tisíc některé i víc, tak nevím třeba mají dohodnutou lepší cenu i když se mi to moc nezdá, že by dělali dobré skutky ? :-D
mám známého autolakýrníka a chodí k němu občas i auta ze značkových servisů , protože většinou nemají svoje lakovny no a pokud on po servisu chce 10tis. tak servis chce minimálně 20tis. a některé třeba jako porsche a podobně i daleko víc, trh prostě funguje
tím nemyslím nic špatného jen jsem čím dál víc nedůvěřivý, když člověk vidí jak to kde chodí v dnešním světě

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: pon kvě 13, 2019 10:14 pm
od romull
Speciálek co dělají výměny kapalin v automatech na mašince i s proplachem je už celkem dost, ale většina z nich nemá k dispozici kapalinu vhodnou pro Subaru. Třeba automaty ZF už udělá kde kdo .......

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: pon kvě 13, 2019 10:20 pm
od petr
no a do outbecka 2002 jde něco speciálního? mám tam 4 st. automat

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: pon kvě 13, 2019 10:39 pm
od podvlada
4kvalt normální Dexron III, až 5kvalt chce tu specialitku od Subaru. Nebo ATF SP III WS od Millers.

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: úte kvě 14, 2019 1:16 am
od HonzaCZ
Novější 4kvalty (myslím od 2004?) mají taky doporučenou už Subaru ATF a Dexron III pouze nouzově. Ovšem do 5AT se nesmí dát ani nouzově.

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: úte kvě 14, 2019 6:59 am
od VDC
ATF SP III je pod obojí. Mám jí i v řízení.

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: stř kvě 15, 2019 6:50 am
od petr
takže do toho mého starého mám dát dextron III , nebo tam můžu dát i tu ATF co je do novějších převodovek? Nevím co tam teď mám tak at se to nemíchá to by se asi nemělo ne, když bych měnil klasicky a vypustil je zhruba půlku te staré náplně

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: stř kvě 15, 2019 9:47 am
od VDC
Když tam naleješ ten Millers Oils, tak to tam patří a nemusíš to řešit.

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: stř kvě 15, 2019 11:11 am
od HonzaCZ
Zpětně kompatibilní to je. Tedy i do starších převodovek můžeš dát Subaru ATF nebo kompatibilní.

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: stř kvě 15, 2019 5:52 pm
od petr
ok díky už chápu, opět platí zlaté staré auta , hlavně ať je tam olej a je jedno jaký :-D

Automaticka prevodovka

Napsal: pát kvě 24, 2019 4:06 pm
od Bodyšek
Pratele mam otazku,u meho Forejse SH 2008 2.0 110kw a 4AT se mi zda ze pri nizkych otackach do 2000 nevi co ma zaradit nebo podradit,cim by to mohlo byt nebo sesel se nekdo kdo ma podobny problem? Nizke otacky,poskubovani a nevi co ma dat za kvalt mi prijde. Olej je vymenen. Dekuji.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: pát kvě 24, 2019 5:22 pm
od HonzaCZ
Málo oleje? Nebo špatná blokace měniče? Tu tady řešil "outback".

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: čtv čer 27, 2019 3:38 pm
od Aprox
Ja len k naceneniu v autorizáku: výmena oleja v AT + filter v AT + olej v dif. + práca = 231,80 €

Re: Automaticka prevodovka

Napsal: úte črc 16, 2019 7:06 am
od Revox
Taky uvažuji o úplném proplachu AT převodovky na svém Legacy 2.0R/121kW 4AT (2007), ale je tady jeden zásadní problém. Všichni tam očividně cpou i do novějších 4AT převodovek (Legacy, Outback 2004 a výše) špatnou specifikaci oleje Dexron III, zřejmě kvůli jeho citelně nižší ceně. Je to již druhý příspěvek, kde jsem se setkal s tím, že po tom proplachu mají pak lidi problém. První u firmy z Ostravy na Rudné a jednalo se pro změnu o vůz BMW, viz. https://www.google.com/maps/contrib/113 ... 1?hl=cs-CZ
a druhý případ u jiné firmy je zase zřejmě i zakladatel tohoto vlákna pisatel Krakonošák.
Pak je tady zmínka servisu AWD http://www.awd.cz/proplach-automaticke- ... vky-subaru
a dle mě tam taky budou cpát Dexron III, protože je výrazně levnější, ale dle servisního plánů náplní, který tady dávám k dobru ostatním je jasné, co se tam i u 4AT od roku 2004 lije a to již většinou olej dle normy ATF HP, nebo ATF K0410Y0700, což splňují dle specifikací tyto oleje:
Castrol Transmax J (již se údajně nevyrábí)
Idemitsu ATF HP (používá servisní síť Subaru)
Midland Japomat AT
Millermatic ATF SP III WS, který dle specifikací uvedené normy splňuje, viz. popis https://www.millersoils.cz/millermatic-atf-iii-ws?c=91

Raději to udělám postaru a vyměním pouze část náplně a v autorizáku Subaru koupím origo olej, abych nemíchal ten Millermatic s tím původním olejem z autorizáku, když je v servisním manuálu uvedeno, že by se to nemělo dělat ani u oleje do difů, kvůli rozdílným aditivům, i když splňují normu API GL5. Ono je rozumnější to pak vyměnit znova už po těch 30tkm, čili takto na 2x až 3x, než s tím průplachem, i když by to bylo určitě lepší, ale s cenou toho správného oleje, kdy litr vychází v autorizáku na nějakých 460kč a stroj potřebuje na účinný průplach minimálně 16.5 litru oleje, jste v tom jenom u oleje za nějakých 7800kč a kde je práce, nový hydraulický filtr a popřípadě půjčovné za stroj, což tuším stojí kolem 2500kč u firmy BG.

Ten průplach mě přijde dobrý a ekonomicky výhodný pouze v případě, kdy AT převodovka již hapruje, což není můj případ a řadí stále hladce a bez zaváhání.

Co se Dancar Opava týče, tam mě v roce 2014 AT převodovku při výměně oleje dosti přelili a musel jsem odsávat. Asi už si teď na to dávají větší pozor, nebo už tam dělá jiný personál a ani nevyměnili hydraulický filtr, protože to nebylo v servis plánu a ni jsem o existenci toho filtru v mém autě neměl ponětí a měnil jej až později dodatečně. Do Proturba bych své auto po velmi špatné zkušenosti nedal už ani na výměnu žárovky pro osvětlení SPZ, takže vidím, že budu muset lézt pod auto, i když se mě vůbec nechce :-)