Automaticka prevodovka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5156
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od petr »

jj není problém automaty opravuju na počkání :-D
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od námořník »

Ten vorsprung asi ležel pod tím autem :-D
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22693
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od spm »

Nevim co s tim delate, ja s tim pres obrubniky jezdim uplne normalne :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od podvlada »

Tapane, s tím vyjížděním na obrubník, tušíš prosím kde to bylo? Zajímalo by mě o co jde. Proč to tak je, jestli u toho byla nějaká diskuze, vysvětlení. Zajímavá věc, protože si nějak nedokážu představit proč... dík!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Mě napadá, jestli tam paradoxně nemůže hrát roli některá z funkcí zamezující rozdílným otáčkám náprav, dle použitého systému pohonu všech kol. Náprava u obrubníku se potřebuje točit a vyjet nahoru na obrubník, což je prakticky kolmo k silnici a tedy náprava se pohybuje spíš nahoru, než dopředu. Což se nelíbí druhé nápravě, která se chce točit, díky systémům uvedeným výše, stejnými otáčkami jako ta u obrubníku, ale prakticky moc nemůže, protože vozidlo v první fázi provádí spíš rotační pohyb kolem osy této nápravy, než lineární pohyb směrem k obrubníku. A záleží tedy asi hodně na profilu pneumatik, kolik deformace dovolí, aby se tyto pohyby nějak vyrovnaly. Jestli mi jakože rozumíte. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od podvlada »

Já ti jakože rozumím, čekal bych právě, že motor by na to měl mít výkonu dost a převodovka ať už jakákoliv by měla být v režimu dostatečně nízkého převodu na to, aby to zvládlo.
Myslíš tedy, že to právě při nízké (nulové) rychlosti sevře mezinápravu která nedovolí rozdílný pohyb a celý se to jakoby zablokuje? Tyjo, snad jeden hloupý obrubník nebude tvořit takový rozdíl, nebo?

Edit: Zřejmě o tyhle videa jde.
viewtopic.php?f=72&t=7498&p=351093&hili ... Dk#p351093
Taky tomu zřejmě na zpátečku nepomáhá delší převod. U mého OTB je to jestli se nepletu cca jako dvojka dopředu. Nechápu proč to dělaj tak dlouhý...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Hele nevím, napadlo mě to teď naposled, jak se o tom začalo diskutovat. A podmínky by pro to byly, protože právě při nulové rychlosti, volantu rovně a při hodně plynu, což na vyjetí na obrubník s automatem potřebuješ, tak se jak VTD, tak MPT hodně "svírá".

Tady jsem to kdysi lehce zdokumentoval - https://youtu.be/HUj_B13dIIk?t=82

Výkonu by mělo být dost, navíc umocněno tím, že při velkém rozdílu vstupních a výstupních otáček měniče funguje jako násobič momentu a to až 2,1x u měniče použitého v 5AT, pokud se nepletu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od VDC »

Já si myslím, zcela selsky, bez vědecké podpory, že je to o tom, jak je nastavený měnič. Jak je asi nastavená ta ochranná funkce. Protože spousta velkých offroadů bez problémů vyleze po zdi z nulové rychlosti. Jak vysokej obrubník vyleze z nulové rychlosti to naše schválně vyzkouším.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14829
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Tapan »

Já chápu, že v režimu "obě přední kola opřený o obrubník" snahu zablokuje nějaká ochrana. Ale překvapilo mě, že tam ta Audi nevyskočila ani s lehkým rozjezdem. A více zase nechtěl zkoušet, aby nedojebal ráfky, což chápu. Nebyl to tedy úplně nejnižší obrubník, no.
A taky nevím, jestli to bylo haldex Quattro, nebo jen předkolka. Nevím o tom autě vlastně zhola nic, i ten automat tipuji, protože s manuálem by to vyjel.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22693
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od spm »

Hodně plynu? Mi taky nikdy nepřišlo, že by s tím byl nějaký problém... prostě když se to o ten obrubník zastavilo, tak jsem ťuknul do plynu, jestli jsem to vytočil na tu chvilku tak možná na 1000rpm a bylo to tam. Pravda, že jsem je asi nikdy nejezdil kolmo, skáču na ně většinou kvůli parkování a to jedu obvykle kolama postupně po jednom.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14829
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Tapan »

Postupně (šikmý nájezd) by to měl být mnohem menší problém než současně.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10636
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od podvlada »

A oběma koly najednou a na zpátečku (dlouhou) problém asi největší.
Musím najít nějaký normovaný obrubník dle specifikace a zkusit si to sám :-)

Jak jsem psal ve svém vlákně, naposledy, když jsem 1) couval, 2) do velkýho kopce, 3) a ještě přes hup (Rumunsko, off-road) jsem k tomu hupu najel, přidal, nic, pedál na podlaze, 2500 otáček, pomalu pomalinku se to soukalo tak jsem to asi 3s takhle držel a najednou mi vychcala chladička (zřejmě špatným víčkem, všiml jsem si toho až po pár dnech) a k tomu i nějaký olej. Ani nevím který, jestli to byl motorový nebo z automatu, ale obojího pak bylo míň. Motorový jsem chvíli nezkoumal, tak nevím, jestli ho to prostě "nespotřebovalo" za tu dobu, ale téměř mi za 4tkm nezmizel, a pak byl najednou pod "low". A automat snad ani nemá, kam by mizel, a taky ho bylo míň. Prokletý místo :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Nemyslím si, že by tam byla nějaká ochrana. Při stall testu se má H6 vytočit asi na 2500 rpm a to je daný čistě tím, že prostě víc v daném otáčkovém spektru výkonově nezvládne.

Na těch videích jsou CVT, tam už možná nějaká ochrana je, to netuším.

Offroady vyjedou kolmou stěnu, ale ne na nizkoprofilových gumách, které nemají kam uhnout a ne s poměrně rychlým zpřevodováním.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49126
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od VDC »

To je pravda. Možná žiju v bludu, jak do toho úplně technicky nevidím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od suubaru »

To chcete zkoušet vyjet na obrubník kolmo oběma kolama? To snad rozumný člověk si najede vždy pod úhlem, pokud to jde. Si to polámete.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“