Automaticka prevodovka
Re: Automaticka prevodovka
Běžný černý silikon má teplotní odolnost kolem 250 °C. Vážně nevím, kde bych kdekoliv na pohonném ústrojí běžného automobilu potřeboval víc. Víc bude jenom uvnitř spalovacích prostorů, na výfuku a na brzdách.
Co se týče zavadnutí, tak ideální je se řídit vždy postupem uvedeným na konkrétním produktu. Asi má spousta lidí pocit, že ten silikon má jakože vytvořit těsnění, na které se něco připlácne. Ale ono se s ním normálně lepí jako s lepidlem a slouží k vyplnění nerovností povrchů, spár atd, to je ale asi jasný.
Co se týče zavadnutí, tak ideální je se řídit vždy postupem uvedeným na konkrétním produktu. Asi má spousta lidí pocit, že ten silikon má jakože vytvořit těsnění, na které se něco připlácne. Ale ono se s ním normálně lepí jako s lepidlem a slouží k vyplnění nerovností povrchů, spár atd, to je ale asi jasný.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Automaticka prevodovka
Honza CZ:
Ono pokud ten obyčejný černý silikon dobře chytne a dobře lícují i oba k sobě spojované díly, pak to určitě není problém a drží až moc, ale v případě použití jako těsnění, může začít později prosakovat. Už jej, jako náhradu těsnění používám pouze, jako nouzovku, když není po ruce nic jiného a hlavně je snadné ho v případě průsaku nahradit, čili pokud by to neznamenalo rozdělání x dalších věcí a nebo špatný přístup. Pro mě je jistota už pouze Hylomar a navíc cena je už dnes dosti příznivá a zrovna před několika dny jsem si zakoupil do zásoby 80ml tubu, což už je naprosto dostačující množství pro přetěsnění i větší olejové vany a to konkrétně za 209kč, viz. https://www.megamax24.cz/moto/dily-moto ... modry-80ml
Takže za tuhle cenu nemá konkrétně pro mě význam se pachtit s nejistým výsledkem, coby těsnění u obyč. černého silikonu.
Ono pokud ten obyčejný černý silikon dobře chytne a dobře lícují i oba k sobě spojované díly, pak to určitě není problém a drží až moc, ale v případě použití jako těsnění, může začít později prosakovat. Už jej, jako náhradu těsnění používám pouze, jako nouzovku, když není po ruce nic jiného a hlavně je snadné ho v případě průsaku nahradit, čili pokud by to neznamenalo rozdělání x dalších věcí a nebo špatný přístup. Pro mě je jistota už pouze Hylomar a navíc cena je už dnes dosti příznivá a zrovna před několika dny jsem si zakoupil do zásoby 80ml tubu, což už je naprosto dostačující množství pro přetěsnění i větší olejové vany a to konkrétně za 209kč, viz. https://www.megamax24.cz/moto/dily-moto ... modry-80ml
Takže za tuhle cenu nemá konkrétně pro mě význam se pachtit s nejistým výsledkem, coby těsnění u obyč. černého silikonu.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Re: Automaticka prevodovka
OK, v poho. Super je, že si tam každý můžeme patlat, co chceme a nikdo nás nenutí používat nic konkrétního.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Automaticka prevodovka
Tak jsem zjišťoval u CZ zastoupení pro oleje Millersoils několik nejasností ve specifikaci pro Subaru u převodového oleje Millers Oils Millermatic ATF SP III WS a byl jsem velmi mile překvapen ochotným přístupem to zjistit přímo u výrobce jejich obchodním ředitelem. Jednalo se konkrétně o rozdílnost specifikace u oleje Millers Oils Millermatic ATF SP III WS, kde je uvedeno K0140Y0700 a výrobce oleje Motul Multi ATF zase uvádí K0410Y0700. Na první pohled to vypadá, že někdo od Millersoils pouze chybně přehodil pořadí dvou čísel, protože specifikaci, kterou uvádí K0140Y0700 jsem nikde na netu nenašel a Subaru ve svém plánu výměn provozních kapalin a také servisním manuálu uvádí pouze specifikaci K0410Y0700. Nicméně přeposlal mi odpověď, kterou dostal od výrobce, kde uvádí doslova "K0140Y0700 je správná specifikace, kdy K0140Y0700 je pro 5 rychlostní automatickou převodovku a K0410Y0700 je pro 4 rychlostní automatickou převodovku." Takže se nejedná o překlep a očividně ta specifikace existuje, i když ji ani Subaru, ani jiní výrobci převodových olejů neuvádějí.
Tak to tady dávám k dobru pro ostatní. Takže, kdo má 5AT, by měl sáhnout, buď po převodovém oleji origo Subaru a nebo levnějším od Millersoils. Ti, co mají 4AT (2004/2005 a výše) tam můžou nalít, jak origo Subaru, tak levněji Millers Oils Millermatic ATF SP III WS, nebo ještě levněji Motul Multi ATF
Edit:
Pro ostatní uváděné převodové oleje v přehledu náplní pro vozy Subaru:
Castrol Transmax J - již se nevyrábí
Idemitsu ATF-HP - má jej používat síť servisů Subaru, ale v ČR je nedostupný. Ve skutečnosti v ČR tyto servisy používají origo 4L plechovky oleje Subaru ATF (nevýhoda: cena cca. 470kč/1l a pouze 4l balení)
Takže tímto je snad už téma převodových olejů pro 4AT a 5AT konečně zcela objasněno
* Nejedná se o oleje se specifikací Dexron III, čili pouze pro 4AT převodovky do roku výroby 2003.
Tak to tady dávám k dobru pro ostatní. Takže, kdo má 5AT, by měl sáhnout, buď po převodovém oleji origo Subaru a nebo levnějším od Millersoils. Ti, co mají 4AT (2004/2005 a výše) tam můžou nalít, jak origo Subaru, tak levněji Millers Oils Millermatic ATF SP III WS, nebo ještě levněji Motul Multi ATF
Edit:
Pro ostatní uváděné převodové oleje v přehledu náplní pro vozy Subaru:
Castrol Transmax J - již se nevyrábí
Idemitsu ATF-HP - má jej používat síť servisů Subaru, ale v ČR je nedostupný. Ve skutečnosti v ČR tyto servisy používají origo 4L plechovky oleje Subaru ATF (nevýhoda: cena cca. 470kč/1l a pouze 4l balení)
Takže tímto je snad už téma převodových olejů pro 4AT a 5AT konečně zcela objasněno
* Nejedná se o oleje se specifikací Dexron III, čili pouze pro 4AT převodovky do roku výroby 2003.
Naposledy upravil(a) Revox dne stř črc 24, 2019 5:50 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Re: Automaticka prevodovka
To jsi napsal přesně, ale někdy je dobrá rada nad zlato a ušetří to zbytečný čas a mnohdy i nemalej peníz navícHonzaCZ píše:Super je, že si tam každý můžeme patlat, co chceme a nikdo nás nenutí používat nic konkrétního.
Tož zase někdy u řešení nějakého problému nebo dilema na těch našich strojích
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Re: Automaticka prevodovka
Já ty specifikace řešil cca před 5 lety. Aby to nebylo jednoduchý, tak je ještě K0415Y0700, což je právě pro 5AT. Obchodní název Subaru 5ATF. V té době technik v Emil Frey ani jejich systém prý tuto specifikaci neznali. Přijde mi, že ve specifikaci Millermatic ATF SP III WS je uvedeno Subaru ATF SAT, což je podle mě jenom chybně přepsané 5AT, ale možná se pletu.
Rozhodně to není tak, že "kdy K0140Y0700 je pro 5 rychlostní automatickou převodovku a K0410Y0700 je pro 4 rychlostní automatickou převodovku". Viz příloha - screenshot z oficiálního servisního manuálu pro EDM BL/BP MY2007.
A ještě bych upřesnil, že ATF, ať už v jakékoliv specifikaci, není převodový olej.
Rozhodně to není tak, že "kdy K0140Y0700 je pro 5 rychlostní automatickou převodovku a K0410Y0700 je pro 4 rychlostní automatickou převodovku". Viz příloha - screenshot z oficiálního servisního manuálu pro EDM BL/BP MY2007.
A ještě bych upřesnil, že ATF, ať už v jakékoliv specifikaci, není převodový olej.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Automaticka prevodovka
Honzo, mě je jasné, že to nekoresponduje s tím, co uvádí Subaru, nakonec jsem to i zmiňoval, ale přímo výrobce olejů Millersoils potvrdil, že ta specifikace K0140Y0700 existuje a dle nich se nejedná o překlep. Jedině, že by jim hrdost Angličana nedovolila připustit chybu Subaru ji sice nikde neuvádí, ale to nemusí znamenat, že neexistuje stejně, jako neuvádí tebou zjištěnou specifikaci K0415Y0700. Jedině, že by v tom měl hokej už i výrobce olejů Millersoils, což by nedělalo zrovna dobrý dojem a byl by to celkem trapas.
Hodím sem ještě jejich originál přeposlaný text CZ zastoupením:
K0140Y0700 is the correct specification. As far as I can see, K0140Y0700 is for the 5 speed auto transmission and the K0410Y0700 is for the 4 speed auto transmission.
Sranda je i to, že údajně ani na té 4l plechovce origo oleje Subaru ATF není uvedeno, jaké specifikace ten olej vlastně splňuje, ale autorizáky Subaru mají od výrobce vozů instrukce jej používat pro 4AT a 5AT převodovky v souladu s přehledem náplní, který jsem hodil do tohoto vlákna na str.2, jako přílohu
Hodím sem ještě jejich originál přeposlaný text CZ zastoupením:
K0140Y0700 is the correct specification. As far as I can see, K0140Y0700 is for the 5 speed auto transmission and the K0410Y0700 is for the 4 speed auto transmission.
Sranda je i to, že údajně ani na té 4l plechovce origo oleje Subaru ATF není uvedeno, jaké specifikace ten olej vlastně splňuje, ale autorizáky Subaru mají od výrobce vozů instrukce jej používat pro 4AT a 5AT převodovky v souladu s přehledem náplní, který jsem hodil do tohoto vlákna na str.2, jako přílohu
Jééé zase to slovíčkaření, tak tedy kapalina pro automatické převodovky, to už lahodí lépe tvým očím?A ještě bych upřesnil, že ATF, ať už v jakékoliv specifikaci, není převodový olej.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Re: Automaticka prevodovka
Já to taky už několikrát hledal a řekl bych, že v těch specifikacích je obecně pěkný bordel.
A slovíčkaření neslovíčkaření, převodový olej to není. Olej klidně, olej to je, ale ne převodový.
A slovíčkaření neslovíčkaření, převodový olej to není. Olej klidně, olej to je, ale ne převodový.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Automaticka prevodovka
Lije se to to převodovky, tak česky je to převodový olej.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Automaticka prevodovka
No tak v tom případě by to česky byl převodovkový olej.mnov píše:Lije se to to převodovky, tak česky je to převodový olej.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Automaticka prevodovka
To by mohlo být, ale zkus to dát do google.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- nothink
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Automaticka prevodovka
Hlavně už se na nějakém výrazu schodněte, který bude vyhovovat většině, ať už je v tom jasno a nikdo to neplete . Já se těď úplně bojím zapojit do diskuze, pač vlastně aní nevím k čemu
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Re: Automaticka prevodovka
Myslím, že ATF je celkem výstižné, krátké, úderné.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Automaticka prevodovka
Ja bych taky zustal u ATF. S olejem bych si moc nezahraval, pak nekdo sahne po obycejnym prevodovkovym oleji, v dobry vire ze olej jako olej, a automat uz toho moc nenaautomatuje
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009