Automaticka prevodovka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od VDC »

Přelitý automat ale není zase takový problém jako u motoru. Z toho bych problém nedělal.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
nothink
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 862
Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od nothink »

Já bych se proplachu automatu vyhybal, pry to uvolni usazeniny z ruzných kanálků/častí a to pry pak nedela dobre. Alespon to mi tvrdili v jedne prevodovkarne, kde delaji 25 let servis, opravy a vymeny automatu, kdyz jsem k nim prijel se svym prvnim automatem a po predchozim majiteli vozidla jsem chtel doprat proplach a vymenu naplni. Resp. mi sdelili, ze pokud se chci stat jejich pravidelnym zakaznikem uplne zbytecne, tak mi ten proplach udelaji. Takze ja vzdy menim jen naplne, filtry a spotrebak. A zatim vse slape jak ma. S lidma z firmy se znam vcelku dlouho, tak mi snad moc nekecali :-DDD
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, přesně toho bych se bál já. Uvolněných usazenin, které se tam nastřádaly za celý provoz auta. Jo, kdyby to někdo dělal pravidelně od novýho, tak asi v pohodě. Ono by asi stačilo, kdyby měl člověk zaručený, že se od novýho poctivě měnily náplně a olej nebyl přetěžovaný. Pak by tam taky žádné velké usazeniny být nemusely. Ale u ojetého auta, kdy je, faktury nefaktury, serviska neserviska, ta servisní historie vždycky pochybná, bych to spíš řešil jako nějakou poslední možnost, než pravidelnou nebo preventivní záležitost.

Jak už padlo několikrát, tak radši zkrátit servisní interval a ten olej měnit častěji.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Revox »

VDC:
Ono, pokud je to přelito decentně, tak asi ne, ale když se nad tím člověk zamyslí, proč by tam jinak značil výrobce vozu i hladinu max. a ne pouze min.? ;)

Vidím, že jsme se s tím proplachem automatu shodli, takže to nebudu riskovat, ať už z důvodu rizika špatného oleje, protože v tom má očividně stále spousta lidí hokej, dokonce i ti, co se tím živí a nebo rizika těch uvolněných usazenin, což také může začít dělat paseku klidně až později, to je taky pravda. A pokud automat funguje dobře a spolehlivě, tak to raději nedělat, hlavně ne nevhodným typem oleje pro daný vůz.

Má smysl sundávat při té ruční výměně oleje z automatu i vanu, kvůli očištění, jak to dělají při tom automatickém proplachu a musí tam pak přijít nové těsnění obdobně, jako je tomu u olejové vany motoru, nebo to není takový problém a nechává se tam to staré?
A ten přední dif má vypouštění a napouštění řešeno stejně, jako zadní, netuší někdo u Legacy IV (r.v. 2004-2008)? Zatím jsem na to nekoukal do servisního manuálu, ale když už to tady určitě hafo lidí dělalo, tak by to někdo zkušenější v tomto směru mohl vědět :-)
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Jenže na rozdíl od motoru, tak AT má odvětrání/přepad a pokud ho je tam fakt kriticky moc, tak ho to tím odvětráním vycáká ven. A taky má aktivní řízení tlaku.

Vanu bych nesundaval, zejména pokud neteče, ani není orosená. Pokud teče tak bych tam dal logicky nové těsnění. Pokud je to kolem jenom oblemcaný, tak bych to neřešil. Aspoň nezrezne. :-D

Ty diffy moc podobný nejsou. Zadní má 2 zátky nad sebou z boku nebo zezadu. Je dobrý mít na nalévání aspoň flašku s hadičkou. Přední má zátku šikmo dolů a nalévá se přes měrku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Revox »

HonzaCZ:
Díky za objasnění. Je pak potřeba s tím zajet do autorizáku na diagnostiku, kvůli vyresetování ŘJ od automatu? Ve fórech kolem automatu ve spojitosti se Subaru jsem na to několikrát narazil.
A předpokládám, že nějaké odvzdušňování se při standardní výměně části oleje v automatu neprovádí. Budu tohle dělat poprvé, protože k servisům už nemám žádnou důvěru, tak se raději ptám, protože líná huba, holé neštěstí :-)
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Nemusí. Kvalitu oleje nebo intervaly výměny to nesleduje. Adaptační hodnoty se po výměně (změna vlastností oleje) časem zadaptují samy. Může se to chvíli po výměně chovat třeba trochu nehezky, zacukat, škubnout... podle toho, v jakém stavu byl původní olej. Vyresetovat ty hodnoty lze a pak je vhodné udělat manuální adaptaci.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Revox »

Díky Honzo, a co prosím tě si mám představit pod tím pojmem manuální adaptace AT převodovky? To, že se adaptuje na styl jízdy a tím práci s plynem řidiče vozu, nebo nějaké ty hodnoty tam někdo přes diagnostiku zadá ručně?
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

No už bys mohl pomalu otevřít ten servisní manuál a začít si dohledávat informace sám. :-D

Ve zkratce: ohřeješ ATF, několikrát necháš jízdou po rovině prořadit převodovku 1-4, případně 1-5 při konkrétním konstantním stlačení pedálu plynu - myslím, že 10 %. Nutno samozřejmě s diagnostikou - 1) jestli už je dostatečná teplota oleje, 2) přesná informace o stlačení pedálu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Revox »

Mareka píše:Tak platil jsem přesně tuto částku (6 400) v prosinci 2017.
Jsi si jistý, že ti dělali fakt proplach a ne pouhou výměnu oleje? Tak na to, že do vozu, co máš v podpisu, tam přijde už ten dražší olej novější specifikace, čili ne Dexron III a s půjčovným i s prací v autorizáku a údajnou výměnou hydraulického filtru, to je hodně nízká cena. V Dancaru Opava mě totiž olej měnili klasickým způsobem, čili 4l a každý po 464kč. Jedině, že by ti ten průplach dělali něčím jiným, což se taky dělá třeba při průplachu serva a pak dají ten správný olej a popřípadě do něj fláknou ještě aditiva, což jsem si nechával před časem dělat v jiném servise. Nicméně i tak by ta tvoje cena byla hodně nízká + práce + půjčovné za stroj. U jiných firem, co jsem si zjišťoval ten průplach stojí v průměru kolem 7000kč u Subaru, ale cpou tam olej specifikace Dexron III většinou od Motulu. Jde o to, že zrovna v Dancaru Opava sousedovi účtovali na jeho Foresteru 2008 i práce, které nikdy nebyly provedeny a přišlo se na to až v jiném servise, proto mě ta cena zrovna u Dancaru udivuje. Na druhou stranu, ale zase vědí dobře, jaké normy nápní, kde přijdou, to jsem si u nich ověřil.

Edit: Ještě doplním, že dle přehledu náplní u tvého Forestera 2,5 (2006) se může použít Dexron III pouze krátkodobě, konkrétně je tam *2, což znamená "Pro nouzové měření lze použít DEXRON III ale při nejbližší příležitosti musí být nahrazen předepsanou specifikací", čili ATF K0410Y0700, nebo ATF HP.
Naposledy upravil(a) Revox dne úte črc 16, 2019 7:30 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Revox »

Díky Honzo, ono na ten servisní manuál taky dojde, pokud nastane náhodou v něčem zádrhel, ale zatím to vypadá všechno jednoduše :-)

Tak to, co popisuješ, co je ta manuální adaptace, tak vím jistě, že mě v Dancaru Opava při standardní výměně oleje v automatu nedělali a nebyl s tím žádný problém, aspoň jsem si ničeho nevšiml, takže to nebudu hrotit ani teď :-)
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Já to taky nikdy nedělám. Jenom jednou jsem to zkoušel, jenom tak ze cviku mimo výměnu. Jak se to dělá, co to udělá, co se změní. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Mareka »

Revox píše:
Jsi si jistý, že ti dělali fakt proplach a ne pouhou výměnu oleje? Tak na to, že do vozu, co máš v podpisu, tam přijde už ten dražší olej novější specifikace, čili ne Dexron III a s půjčovným i s prací v autorizáku a údajnou výměnou hydraulického filtru, to je hodně nízká cena. V Dancaru Opava mě totiž olej měnili klasickým způsobem, čili 4l a každý po 464kč. Jedině, že by ti ten průplach dělali něčím jiným, což se taky dělá třeba při průplachu serva a pak dají ten správný olej a popřípadě do něj fláknou ještě aditiva, což …
Cena vč DPH, faktura se splatností 14 dní.
Obrázek
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od petr »

tys měl v proturbo špatnou zkušenost? no mi se taky zdálo že mi tam nalili toho oleje do automatu moc , chlemtalo to olej ven na výfuk a smrdělo to , už to přestalo takže asi už je to ok , nevím no nejde mi to zaboha změřit at dělám co dělám je ta měrka pořád spatlaná celá olejem a nikdy se mi nepodařilo ničeho doměřit , anebo je ho tam pořád hodně přes a proto to nejde změřit , no hlavně že ten zasraný automat zatím funguje, akorát mě sere že o něm každý říká něco jiného a nevím kde je pravda
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od námořník »

Tisíc lidí tisíc názorů :-). Jestli se chceš doměřit, tak budeš muset odstát. A nejpíš až to změříš za pár dní , tak zase dolejt. Ale pak je to už ok :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“