Doro, prosím tě, přestaň psát ohledně LSD o spínání. LSD ani v LSD se nic nespíná... "spíná" se uzávěrka - ta je buďto otevřená nebo uzavřená. LSD funguje dynamicky, čím větší rozdíl otáček, tím větší má odpor. Proto při plynulém, ač rychlém průjezdu zatáčkou není nic cítit, protože vše probíhá plynule... když zatáčku řízneš, tak to samozřejmě vše proběhne rychleji a vznikne citelný ráz.Doro píše:prostě sepne/nesepne
Svornost LSD
Re: Míra svornosti
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Míra svornosti
Mimo jiné je taky možné, že tím, jak jsem v tom origoš difu (myslím ten původní) vyměnil olej a vytekla z něho hmota nehmota, ojel neolej (také jakoby žmolky vazeliny), poslal sem nechtíc ten dif. do lovišť "?".
Je možné, že výměnu oleje jsem dělat prostě neměl, a pak bych asi měl pořád původní dif. - k totomu už jsem i něco slyšel, že olej je líp neměnit (možná to platí na LSD v mém modelu forýska).
Ale já tehdy slyšel (možná se mi to jen zdálo), že vzadu to je trošku hlučnější a interval výměny byl tak akorát (mění se po cca 50-60 tis. km), tak sem to nechal vyměnit.
:655: :655: :655: ...pravdu se asi stejně nedozvíme
Je možné, že výměnu oleje jsem dělat prostě neměl, a pak bych asi měl pořád původní dif. - k totomu už jsem i něco slyšel, že olej je líp neměnit (možná to platí na LSD v mém modelu forýska).
Ale já tehdy slyšel (možná se mi to jen zdálo), že vzadu to je trošku hlučnější a interval výměny byl tak akorát (mění se po cca 50-60 tis. km), tak sem to nechal vyměnit.
:655: :655: :655: ...pravdu se asi stejně nedozvíme
Naposledy upravil(a) Doro dne ned srp 29, 2010 7:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Míra svornosti
Honza CZ - OK, už sem to tam smáznul nebo upravil, aby to nebylo zavádějící :pr:
...to víš "terminus technikus" se vloudí hned ::-DD: ::-DD: :839:
...to víš "terminus technikus" se vloudí hned ::-DD: ::-DD: :839:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Míra svornosti
:diky: Já věřim, že ty principu LSD rozumíš, ale pak sem přijde nějaký nováček a bude si myslet kdovíco... ::-DD:Doro píše:Honza CZ - OK, už sem to tam smáznul nebo upravil, aby to nebylo zavádějící :pr:
...to víš "terminus technikus" se vloudí hned ::-DD: ::-DD: :839:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Míra svornosti
Viskozní spojka je hermeticky uzavřená a ta "vazelina" jak jsem to nazval se nijak nevyměňuje ani nepřichází do styku s olejem v differenciálu ...
To znatelné cuknutí vznikne opravdu jen ve chvíli, kdy všechnem proces proběhne rychle.. ale dle mě, by určitě nemělo být slyšet cvaknutí...
Pokud si auto zvednete na zvedák a jedno zadní kolo budete držet v klidu a s druhým budete točit, ucítítě jak viskozní spojka pracuje..
Pokud budete točit pomalinku, ucítíte jen drobný odpor.. pokud s kolem otočíte rychleji, druhé kolo bude mít snahu ho následovat... a čím rychleji budete točit, tím větší ta snaha bude...
To znatelné cuknutí vznikne opravdu jen ve chvíli, kdy všechnem proces proběhne rychle.. ale dle mě, by určitě nemělo být slyšet cvaknutí...
Pokud si auto zvednete na zvedák a jedno zadní kolo budete držet v klidu a s druhým budete točit, ucítítě jak viskozní spojka pracuje..
Pokud budete točit pomalinku, ucítíte jen drobný odpor.. pokud s kolem otočíte rychleji, druhé kolo bude mít snahu ho následovat... a čím rychleji budete točit, tím větší ta snaha bude...
Re: Míra svornosti
Ta vazelína jak to nazval Mamut je vlastně speciální silikonovej olej, kterej se při protočení lamel zahřívá a tím prudce zvědšuje svůj objem čímž dojde k (sepnutí)lamel.V podstatě se ty lamely přestanou protáčet protože ten silikon nabobtná.To je princip viskozních mechanických spojek.
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
- vojta
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
- Jméno a příjmení: Vojta
- Bydliště: Jablonec
Re: Míra svornosti
Jen dodam, ze sice je ta vizkozni spojka bezudrzbova, ale casem jeji efektivita klesa - coz je celkem logicky. Jen nevim, jak to je u Subaru, u nekterych znacek jsem cetl znatelny zhorseni ucinnosti uz pri 100tis km najezdu. To bude vedet spis Als
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Míra svornosti
No moje Réza měla najeo 100tis. když mi Als musel vyměnit celej mazinápravovej diff. právě z důvodu toho, že viskozní spojka po zahřátí sevřela natvrdo a na stálo, dokud opět nevychladla... :666:
V zadnim differenciálu si myslim, že neni tak moc namáhaná a proto vydrží daleko déle..
Každopádně starou/vadnou viskozu jsem rozebral a vyvalil se z ní opravdu silnej puch a přesně ten samej puch sem cejtil při výměně oleje v zadním diffu...
V zadnim differenciálu si myslim, že neni tak moc namáhaná a proto vydrží daleko déle..
Každopádně starou/vadnou viskozu jsem rozebral a vyvalil se z ní opravdu silnej puch a přesně ten samej puch sem cejtil při výměně oleje v zadním diffu...
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Míra svornosti
mamut: ovsem nevis jestli to nebylo nasledkem "tuningu" predchoziho majitele
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:56 am
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Míra svornosti
Sice asi trochu OT ale mi se mezinápravák rozpadl při 108000 km (impreza 99 92kW)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Míra svornosti
Pokud tedy je, hermeticky uzavřená, jak se mohla dostat do oleje a sním se vylít ven při výměně - ty žmolky v ojeli by tomu odpovídaly?
Pak to vypadá, že u turba je LSD řešeno jinak... :655: :655:
PS: ...no a ty šrouby, co mi jaksi navíc vytekly při výměně oleje s tím rozhodně nesouvisí :4690:
::-DD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Pak to vypadá, že u turba je LSD řešeno jinak... :655: :655:
PS: ...no a ty šrouby, co mi jaksi navíc vytekly při výměně oleje s tím rozhodně nesouvisí :4690:
::-DD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Míra svornosti
Doro píše:Upřesním, že to cuknutí je cítit jen v ostré zatáčce (Honzo, můj byť i načatý dif. to nějak ovliňuje ).
Ale, aby to vzadu takto cuklo, je třeba být dost, tedy spíše sakra, akční - průjezd zatáčkou musí jít hooodně zostra a je třeba se začít sunout bokem, jinak to cítit nejde - já, když chtěl zjistiti, zda mi LSD funguje, mosel sem se sakra snažit, jinak jsem nic neucítil. Typicky křižovatka 90° a vjezd do ní za dva bez redukce a plně pod plynem a i pak to cuklo jen decentně - mám teď AT pneu, takže se to už chová jinak. S HT pneu, tj. silničními pneu, to cukne mnohem snadněji - líp se to do zatáčky utrhne a nebyl problém ověřit funkčnost LSD. S těmi AT se mi to dlouho nedařilo utrhnout, bo ony drží dost dobře a čék už má pak faktisky strach přidat eště více, aby nevyjel až za cestu do rače. Trvalo mi, než jsem se odhodlal a řízl nějakou tu zatáčku o cosy víc - pak to cuklo taky i s AT pneu, konečně.
:657: :657: :657: :657:
A taky to každý cítíme jinak - někdo ucítí cuknutí, někdo to třeba ani nezaregistruje.
Já to cítil při průjezdu velice ostrou , úzkou zatáčkou o 180 st. do kopce, kdy se PZ kolo dostalo do vzduchu. Bylo to, jakoby někdo šlápnul na brzdu, nebo jako bych najel na obrubník. Připomínám, že to bylo na novém autě a od té doby se mi to už nestalo. Taky jsem tamtudy už nikdy nejel
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Míra svornosti
U mezinápravy se občas stává, že se právě rozpadne a hermeticky uzavřená viskozní spojka se otevře ::-DD:Doro píše:Pokud tedy je, hermeticky uzavřená, jak se mohla dostat do oleje a sním se vylít ven při výměně - ty žmolky v ojeli by tomu odpovídaly?
Pak to vypadá, že u turba je LSD řešeno jinak... :655: :655:
PS: ...no a ty šrouby, co mi jaksi navíc vytekly při výměně oleje s tím rozhodně nesouvisí :4690:
::-DD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
To že si měl v oleji žmolky jasně vypovídá o tom že viskoza, terá měla být hermeticky uzavřená už z nějakého důvodu nebyla.. mohlo to způsobit cokoliv, každopádně, že by u turba a atmosfery byla řešená jinak pochybuju.
Re: Míra svornosti
Dovolím si obnovit.
Mám na Legacy LSDéčko?
Model B12 00MY BH5BL4J E9 (EJ201) MT GL
Z čeho to vyčuchám?
Na sněhu když zatížím a zastavím jedno kolo, tak se nic "nezamkne". Nezačnou hrabat obě. Jen to odlehčené.
Mám na Legacy LSDéčko?
Model B12 00MY BH5BL4J E9 (EJ201) MT GL
Z čeho to vyčuchám?
Na sněhu když zatížím a zastavím jedno kolo, tak se nic "nezamkne". Nezačnou hrabat obě. Jen to odlehčené.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Míra svornosti
Jednoduše. Zadek na zvedák a zkus otočit jedno kolo. Pokud se druhý bude točit opačně, máš normální otevřenej diff. Pokud se bude točit stejně, je tam LSD.
A nemůžeme poupravit název vlákna na míra svornosti s tim malým "m"? Takhle se dycky leknu, že je to vo mě.
A nemůžeme poupravit název vlákna na míra svornosti s tim malým "m"? Takhle se dycky leknu, že je to vo mě.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem