Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Ondrass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Jméno a příjmení: Ondřej Židek

Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od Ondrass »

ahoj potřebuju poradit. Cestou do chorvatska mi začla blbnout AT převodovka: když zastavím, stojím na brzdě zařadím D převodovka jakoby nemohla zařadit 1 začne se ozývat kovový rachotivý zvuk. tachometr vyletí na 40km/h a začne blikat power to samé na R. v paměťi závad se ukáže "porucha předního rychlostniho čidla". jakmile zařadím D bez stání na brzdě AT normálně zařadí rozjede se bez problémů a funguje. když zastavím na ruční brzdu tak taky ok. jen když šlápnu na brzdu tak je zle. Co přesně převodovka dělá, když mám zařazeno a stojím na brzdě respektive sešlapnu brzdu při stojícím auťě a zařazením D nebo R? Budu vděčný za každou radu, ještě mě čeká cesta do čr.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od Slavek_xxx »

Co je to za kod chyby? Prevodovka se odpoji v pripade, ze je aktivni ABS, takze ten rachotivy zvuk muze byt i od modulu brzd..
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od outback »

4EAT neví nic o ruční brzdě, takže jako trik na obelstění převodovky se ručka hodí skvěle. Souvislost mezi pedálem brzdy, čidlem rychlosti a zmateným rachotícím hardware převodovky (nebo čeho) je nejasná. Nejsem žádný odborník přes převodovky, ale tohle mi přijde jako nějaký bordel v kabeláži - vstup od brzdy ruší čidlo rychlosti? Kuna prokousala izolaci mezi dvěma dráty? Chtělo by to projížďku s FreeSSM a koukat na korelaci rychlostí a brzdy -pokud uvidíš, že rychlost předku se po stisknutí pedálu dostává do nesmyslných hodnot tak to bude jasnější.

Jeden borec tu zná servisní manuály skoro zpaměti, když budeš mít štěstí, tak ti najde kudy ty kabely vedou a možná to půjde nějak snadno řešit. Nebo si to stáhni a ponoř se do toho sám.

Kdyby se to stalo mně bez možnosti další pomoci, tak bych asi zvolil na dojetí řešení naprosto na hulváta - buď si zafixovat v hlavě, že zastavuju na N normální brzdou (na ručku bych se bál) a rozjezdy přes ručku, nebo odpojit spínač u brzdového pedálu od zbytku auta A ZÁROVEŇ SPÁCHAT PŘES RELÁTKO NOVÉ PŘÍMÉ VEDENÍ K BRZDOVÝM SVĚTLŮM. V obou případech zřejmě nebude správně fungovat VDC, případně situaci zhoršovat - takže opatrně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Ondrass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Jméno a příjmení: Ondřej Židek

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od Ondrass »

ahoj kdo chyby 93. je to opravdu v prevodovce protoze se po sundani nohy z brzdy nerozjede a jen to rachoti a na tachometru ukazuje 40km/h. musím zařadit N potom D bez brzdy a rozjede se.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od suubaru »

a já bych zkusil vytáhnout pojistku ABS a rovnou pro sichr deaktivovat 4x4 vsunutím pojistky do správné pozice.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od outback »

Ondrass píše:ahoj kdo chyby 93. je to opravdu v prevodovce protoze se po sundani nohy z brzdy nerozjede a jen to rachoti a na tachometru ukazuje 40km/h. musím zařadit N potom D bez brzdy a rozjede se.
93 je zadní čidlo. A pořád to nic nedokazuje...může být, že jakmile se software TCU jednou dostane do zmateného stavu, tak neví která bije, a vynuluje se to až vrácením na N. Může být chyba přímo v TCU, můžou být špatně senzory nebo kabeláž, dokonce může být špatně ECU nebo vedení mezi ECU a TCU. Může zlobit uzemnění TCU, uzemnění odkáže dělat neuvěřitelnej nevysvětlitelnej bordel. Máš tam FreeSSM, K-Line kabel, laptop? Jestli máš, zkus zkontrolovat vše co dává převodovka - hlavně rychlosti a požadavky od motoru.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od námořník »

Pokud to blbne jenom při seslapnuty brzdně a jinak ne, tak to určitě nebude v převodovce. Dává to převodovce špatný signály.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Ondrass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Jméno a příjmení: Ondřej Židek

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od Ondrass »

FreeSSM tu mám. jak se to rozjede tak se to chová normálně. Začalo to když jsem sjizdel dolu k moři serpentynama . Dal jsem na voliči 2 ať nemusím tolik brzdit pak jsem dal D a do levotocivych zatáček se to začlo hádat a začlo to triskat jako kdyby byl špatný homokynetak.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od HonzaCZ »

Moc mě nenapadá, co by to bylo, když se v tom nemůžu porejpat sám. Ale aspoň posílám řešení chyby 93 ze servisního manuálu. Je to teda pro MY2003, tak se tam možná může něco lišit...
Přílohy
DTC93_1.PNG
DTC93_2.PNG
DTC93_3.PNG
DTC93_4.PNG
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od outback »

Udělal bych projížďku s FreeSSM připojeným k TCM, bez prudkého brzdění, aby to hodněkrát přeřadilo, a sledoval parametry viz níže.

Za jízdy:

Stop Light Switch - jestli reaguje na pedál
Front Wheel Speed - jestli ukazuje při stání a za jízdy správné hodnoty a jestli ho ovlivňuje pedál brzdy
Rear Wheel Speed - jestli ukazuje při stání a za jízdy správné hodnoty a jestli ho ovlivňuje pedál brzdy

Následující hodnotý se budou jen míhat při přeřazení, ale po jízdě by mělo být vidět, že proběhly ON a OFF (asi ti to nenabídne všechny):

Torque Permission Signal
Torque Control Signal #2
Torque Control Signal #1
Torque Control Cut Signal
ABS Signal - ten by se ukázet neměl


Celé ti to zabere max. půlhodinku, pak půjde minimálně část možných příčin vyloučit.

Dál by bylo zajímavé zkusit, zda se problém objevuje i v režimu HOLD - ale obávám se, že ano. Předpokládám, že všechny kola mají přibližně shodný tlak a žádné není extrémně podhuštěné, žádné kolo není nouzové.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od HonzaCZ »

Ještě bych ten plán vylepšil o použití RomRaider, který umí ty hodnoty 1) zobrazit rovnou v grafu, 2) uložit do logu pro následující analýzu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Ondrass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Jméno a příjmení: Ondřej Židek

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od Ondrass »

Ahoj, tak elektricky to vypadá ok. ještě otázka na čem v prevodovce je umístěn front speed sensor a co snímá?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od HonzaCZ »

Je umístěnej na náhonu hřídele předního pohonu. Tedy v přední části oblasti s mezinápravovým diferákem/spojkou. Tam je ozubený převod 1:1 z diffu dolů. Tipuji, že bude přímo na ozubeném kole, kde bude indukčně snímat zuby. A snímá kupodivu otáčky přední nápravy. ;-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Ondrass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Jméno a příjmení: Ondřej Židek

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od Ondrass »

ptám se proto, že už je to jasný mechanicky problém. stojím na místě zařadím něco se tam roztočí s kovovým kravalem a rychlost nafront speed sensor roste až na 40km/h po přidání plynu i na 120
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000

Příspěvek od HonzaCZ »

No tak to zní, jak kdyby byla ukroucená ta hřídel od mezidiffu k přednímu diffu. Nebo očesaný ozubení na koncovym převodu na přední diff.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“