Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 295 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Další
Spolehlivost CVT (Lineartronic) 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 397
Zatímco spolehlivost dieselů se probírá non-stop CVT platilo za poměrně bezproblémovou součást, a to i po nějakých 5 letech, co ji subaru začalo používat. Narazil jsem na jeden exmplář, může to být výjimka daná ojedinělou výrobní vadou, může to být elementem mezi volantem a pedály nebo klidně i někým, kdo z kdovíjakého důvodu má na subaru vztek ...

CVT má několik kolem sebe, pravda nemají 220tkm, ale doposud (ťuk ťuk) jsou bez problémů. Servismeni tvrdí totéž, žádné chronické problémy nejsou. Vzhledem k tomu, že v nové generaci už patrně bude outback pouze jako CVT, je spolehlivost převodovky dost zásadní pro rozhodnutí, zda další auta budou mít opět stejné logo na kapotě.

Citace:
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010. Pro nepolapné uvádím pár faktů : 2 x nové řízení 2 týdny odstaveno v servisu na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta) když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace. Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny technici v Praze i v německu prý tvrdí, že CVR převodovky mění celé - neumí to opravit, cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ? Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 25 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč. LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT :-)))))))))))))))))))))))) S POZDRAVEM BERNÁT


http://www.auto4x4.cz/testy-auto/single-testy/subaru_outback_2_5i_cvt__proti_proudu/
Stejný příspěvek se vykytuje na webu vícekrát v různých diskuzích pod články o Outbacku CVT a je z posledních 2 měsíců.

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


čtv lis 06, 2014 2:48 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 26, 2012 1:06 pm
Příspěvky: 3104
Bydliště: Holýšov
Tak rizeni se mi na legacy rozsypalo hned po 15tisicich, takze s tim souhlasim. Nicmene vymena probehla behem jedineho dne. Novy dil se podarilo sehnat do týdne. S autem do doby výměny šlo jezdit. V servisu mi rikali, ze za tu dobu doslo (od koupe po najeti tech 15000km) k 7mi zmenam, upravam na kompletnim rizeni. Od té doby s řízením není problém. Ostatní nedokažu posoudit.

_________________
Forester XT Sport 2017 (MY18) - Obrázek
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
WRX STI Sport 2016 - Obrázek - NA PRODEJ
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km


čtv lis 06, 2014 3:10 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7328
Bydliště: Nové Hrady
Trochu jsem cmuchal. Tento uzivatel zkopiroval svuj komentar pod vsechny testy Outbacka s CVT co nasel a jeho email je ivan.bernat@seznam.cz. Muzes mu zkusit napsat, jestli to v tomto vlaknu nechce rozvest, protoze jeho email je celemu internetu (krom jednoho tohoto clanku) neznamy...
Tak tady ma ten svuj komentar trochu rozvedenej:
http://www.autoblogger.cz/testy/subaru- ... eartronic/

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


čtv lis 06, 2014 3:11 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Příspěvky: 677
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kyž jsem byl na servisu v AWD a ptal se na negativní zkušenosti s CVT, tak mi říkali, že už dělali dvě, teda přesněji měnili dvě. V jednom případě to bylo z důvodu že pán pravidelně tahal přívěs s koníčky a ve druhém případě se někomu při výměně oleje v převodovce v neznačkovém servisu podařilo nalít něco co tam nepatřilo. Obě se porouchali až někdy po 100t km. Víc detailů neznám.

Na jiných zpravidla en fórech jsem také nalezl několik problému s CVT a vetšinou se týkali problému s tím čerpadlem.

Osobně nejsem přesvědčen o nějaké nadpřirozené spolehlivosti a životnosti CVT a tipoval bych její živostnost na max 250t km což tak nějak odpovídá i jiným komponentům dnešních aut a pak už to bude jen loterie. Co si budem povídat on i multitronic od audi nebo cvt od nisanu pravidelně umírá kolem 100t km, takže pookud by ta naše vydržela 250t tak by to i tak byl úspěch a můžeme mluvit o nadpůměrné spolehlivosti.

Spíše by mne potěšílo, kdyby se začali kazit více a tím by vznikl nějaký rozumný a cenově dostupný servis. Pokud bych ve 250tis km zaplatil 60tis za repas, tak by mě to netrápilo, pře jen je to cena za dvě spojky s dvouhmotou, ale zaplatit 400litru za novou, je úlet.

_________________
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 Obrázek
Suzuki Swift 1.2 MY12 Obrázek
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno po cca 3 letech a 100t Km) Obrázek


čtv lis 06, 2014 5:07 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3347
Bydliště: Brno-venkov
To je ta nová koncepce a moderní doba. Nechápu proč raději nevylepšili klasický automat s měničem který byl lety prověřený a experimentují s lineartronic když to zatím až tak moc spolehlivý nebude.

No necháme se překvapit ale ta cena za opravu výměnou je hrozná. Vždyť je to skoro polovina ceny auta.

A třeba při výkonu xt to musí dostat dost zátěž.

Pokud je ale pravda což nevím že ostatní značky s touto převodovkou nevydrží sto tisíc tak je to hrůza.

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


čtv lis 06, 2014 5:36 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Příspěvky: 278
Bydliště: u Kladna
Hmm tak z toho mrazí. FHI na to dost vsází, vžyť je to ve všech modelech. Tipnul bych si, že testy spolehlivosti a opotřebení v laboratořích vypadají dobře. Je otázka, když se pokazí olejové čerpadlo, že se nerozsvítí nějaká červená kontrolka, vždyť je jasné, že pak bude následovat smrt převodovky. Neměla by růst teplota v převodovce? To by taky mělo spustit alarm, ne?

Outback se mi líbí, dost vážně o něm uvažuji. No uvidíme.

_________________
Subaru Outback 2.5i MY16
Obrázek


čtv lis 06, 2014 9:24 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20028
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No kiti na obhajobu FHI musím říct, že kdyby neexperimentovali, tak se vývoj nikam neposune. Jsem sice staromilec a nemám rád moderní kurvítka, ale na druhou stranu je mi sympatická cesta, kterou se v tomhle případě ubírá FHI, tedy klasický měnič, spojený s bezestupňovou převodovkou. Líbí se mi tohle řešení mnohem víc, než různé osmistupňové automaty u konkurence, které při jízdě nedělají nic jiného, než řadí a řadí a řadí, aby to množství koleček využili. U jedničkovýho a dvojkovýho Legacy, byla životnost automatu cca 170 000-200 000. U třetí generace je to více, to holt se to naučili. Snad to časem bude také tak...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv lis 06, 2014 10:51 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 6189
Bydliště: Česká Třebová
Souhlasím s předsedou..., teď jsem nedávno četl, že už je na spadnutí 10-ti nebo snad 12-ti stupňové DSG tuším?!?!? Kde to proboha jsme..., tohle už opravdu není normální a cesta s plynule měnitelným převodem mi pro udržení chodu motoru v optimálním režimu příjde daleko výhodnější než desítky a desítky koleček a hřídelí a já nevím čeho ještě. :713: :713:

_________________
Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


čtv lis 06, 2014 11:41 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 10, 2009 7:54 pm
Příspěvky: 1032
Bydliště: Chebsko
Traveller píše:
Kde to proboha jsme...,

No to už budem jak v kamionu,ne ? ::-DD:

_________________
Obrázek Spotřeba SUBARU Forester 2.0 XT 130kw (SG)

Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw still on the road
Subaru Forester 03 2.0XT LPG still on the road
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG Prodáno
Subaru Impreza GT 94 LPG Prodáno
Subaru Impreza 97 R.I.P


čtv lis 06, 2014 11:54 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 9:53 pm
Příspěvky: 1029
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Tak tohle jsme řešili, když jsme kupovali naši 3,6 u Gogeissla v Německu (loni v září) - tehdy měli jen jeden problém a to s přehříváním oleje - vyřešili promptně. Jinak jestli si dobře pamatuji, tak CVT u Subary je plynulý převod doplněný hydromechanickým měničem - tedy je výrazně méně namáhán převodový řetěz-řemen. Ostatní tam mají klasické spojky a tak jejich řetězy-řemeny jsou více namáhány rázy, které při rozjezdech a řazeních vznikají. Clay

_________________
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010

Obrázek Spotřeba SUBARU OUTBACK 3.6R Boxer (EJ255) 195 kW / 265 HP


pát lis 07, 2014 3:07 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7328
Bydliště: Nové Hrady
Tak konecne jsem objevil forum, kde si par uzivatelu s vyssim najezdem (kolem 120k mil) stezujou na problemy s menicem. Repase 1500-2100$, jinak nova prevodovka za 7k$.
http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 157p4.html
Navic jsem pochopil, ze nektery dealeri nemeni ATF, nektery az po 100k milich, ale vetsina doporucuje menit kazdych 30k mil. Predpokladam, ze ty klekly menice budou mit na svedomi ty dlouhy puvodni intervaly vymeny ATF.
Projevy typicky - zhasinani pri zastaveni, cukava akcelerace. Udajne od MY14 byla nejaka zmena.


Service Bulletin # 16-90-13 Design Change to Lock-Up Type Torque Converter Torque Converter
Bulletin Description: This bulletin announces the availability of a countermeasure torque converter assembly to address a customer concern of very low engine RPM when coming to a stop. The condition is similar to coming to a stop in a manual transmission equipped vehicle without depressing the clutch pedal. Thrust washer wear inside the torque converter torque converter can cause restriction of the oil passage used to bleed off lock-up clutch application pressure. The result is either a delayed (momentary low engine rpm) or no lock-up pressure release. The thrust washer has been changed from a solid bushing-type to a needle bearing type.

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


pát lis 07, 2014 5:17 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Příspěvky: 278
Bydliště: u Kladna
Rozborka převodovky: http://www.gearsmagazine.com/resources/issues/130413703251274000.pdf. To čerpadlo je kus mechaniky. Jak nejsem strojař, tak jsem si představoval něco s elektrickým motorkem a gumovýma hadičkama. Jestli se to čerpadlo nějak sype, opotřebovává, tak to snad musí být špatným mazáním nebo zanášením nějakým sviňstvem. Takže asi sem tam měnit ATF? :friend:

_________________
Subaru Outback 2.5i MY16
Obrázek


pát lis 07, 2014 9:47 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 9381
Bydliště: Hradubice
Co se týče výměny ATF, tak při kontrole 30 tkm jsem si všimnul, že toho, kdo s CVT tahá vozíky, tak má na další kontrolu naplánovanou výměna ATF. Ti, co netahají vozíky mají kontrolu až později.

_________________
quickly

Forester 2.0i-L Comfort CVT MY13
Legacy sedan 3.0R H6 Spec.B AT MY06
ex Forester 2.0D Active MY09


pát lis 07, 2014 11:49 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 03, 2014 8:45 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: Trenčin
chlapi,
- ktory chodite na vymenu oleja v cvt- kolko platite za vymenu ?
ked pride cas tak aby som mal ako taky prehlad ci ist tu dakam pobliz alebo radsej zajst aj napr. do Zlina.
dik


sob lis 08, 2014 10:10 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 397
Olej v CVT se dle předpisů mění jenom, pokud má auto TZ; a to i pokud se na TZ vozí např. jenom kola.

Obecně vždycky platilo, že pokud někde olej je, má se měnit - a nějak rozumně často :811:

Předpisy se ale mění, žeano. Ono u dieselu se také v 2009 předepisovalo měnit palivový filtr po 90kkm a terazky myslím po 30kkm.

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


sob lis 08, 2014 11:54 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 295 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: