Stránka 23 z 32

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: ned zář 10, 2017 7:56 am
od vena
kdo má zkušenosti s olejema Fuchs jak dávají v Dobřanech?

jinak půjdu asi do toho Total Dual (šima díky za tip (*_^) |,,,, ,)

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: ned zář 10, 2017 9:24 am
od petr
no jako nová už asi není na tachometru má 280tis.km a kdoví kolik ve skutečnosti a auto teda nešetřím , jinak ten total mi zatím přijde jakobych jezdil v zimě s tím původním olejem, řazení jde víc ztuha ale jinak to jede normálně možna se to ještě změní , přijde mi že total asi víc maže ty synchrony a tak mají víc práce , na pohled byl ale řidší než původní castrol, a taky je ten total za paradní peníze
pro srovnání našel jsem ten typ co jsem tam měl předtím je to toto Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90, mojemu autu asi seděl víc ale ještě se uvidí časem ale velký rozdíl to zase není

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: ned zář 10, 2017 9:33 am
od plukovník
Docela by mě zajímalo, jestli je lepší používat ty duální oleje s tou dvojí specifikací GL4/5,
nebo čistě hypoidy se specifikací GL5, tak jak to proti všem zvyklostem předepisuje do svých MT firma Subaru.

Byly tady ortodoxní názory, že jedině GL5 je ten správný... <:-<

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: ned zář 10, 2017 6:56 pm
od mnov
O stránku zpět jsem psal moji zkušenost s "čistě hypoidním" olejem Shell Spirax S6 AXME 75W-90. Najel jsem na něj 60k, ale synchrony to maže asi moc.

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 1:31 pm
od plukovník
mnov píše:O stránku zpět jsem psal moji zkušenost s "čistě hypoidním" olejem Shell Spirax S6 AXME 75W-90. Najel jsem na něj 60k, ale synchrony to maže asi moc.
Hypoid GL-5 by měl právě synchrony "slepovat" a tím narušit jejich funkci, takže tvoje zkušenost s tímto olejem má racionální základ.

Subaru sice v příručce doporučuje pro manuální převodovku olej specifikace GL-5, jenomže nevím co si pod tím japančík představuje, protože na jeho "originálním" převodovém oleji SUBARU ULTRA MT, není vůbec žádný kloudný údaj o specifikaci, jako je to dobrým zvykem v Evropě, nebo Americe ;-D

Takže opravdu myslím, že pokud člověk nechce kupovat silně předražený olej od Subaru, bude lepší sáhnout po nějakém "duálu", ať už od toho Totalu, nebo Millera.

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 6:41 pm
od mnov
plukovník píše:
Hypoid GL-5 by měl právě synchrony "slepovat" a tím narušit jejich funkci
To nevím proč by je "slepoval"? Je to prostě víc aditivovaný olej, který snižuje tření a u synchronů pak nedojde ke svornosti a tím se můžou i poškodit. Ale k žádnému slepování tam určitě nedojde.

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 6:58 pm
od plukovník
mnov píše:
To nevím proč by je "slepoval"? Je to prostě víc aditivovaný olej, který snižuje tření a u synchronů pak nedojde ke svornosti a tím se můžou i poškodit. Ale k žádnému slepování tam určitě nedojde.
Ale prdlajs víc aditivovaný. Je aditivovaný jinými přísadami, vhodnými pro velmi zatěžovaná hypoidní ozubení. Mám pocit, že to jsou nějaké sloučeniny na bázi fosforu a síry. A to je ten důvod, proč nesvědčí synchronům, které jsou z barevných kovů.
V diferenciálech žádné barevné kovy nejsou.

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 7:06 pm
od mnov
Ty oleje gl4/5 jsou aditivované také, ale méně. Ono stačí si k tomu čichnout a hned je to znát. :-)

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 7:29 pm
od plukovník
mnov píše:Ty oleje gl4/5 jsou aditivované také, ale méně. Ono stačí si k tomu čichnout a hned je to znát.
No tak jestli máš opravdu tak dobrý čich, tak poznáš hypoidní olej a v něm obsažená sirnatá aditiva podle zápachu.
Ta síra v něm obvykle postupně pošle synchrony z bronzu do kopru. Ovšem je možné, že převodovky Subaru používají na výrobu synchronizačních kroužků jiný materiál, třeba ložiskovou kompozici. To já ale nevím... ;-D

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 7:50 pm
od Mira
Pochybuju, že by měli v manuálu GL5, kdyby jim to mělo žrát synchrony. Ty se mohou připéct, ale to bude tím, že se nemažou a ne, že by se mazali moc. Navíc se jedná o ojedinělé závady, přestože proti všem zvyklostem se s GL5 převodovky subaru neserou.

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 8:11 pm
od mnov
Já jsem synchrony naposled viděl na živo u převodovky z Žigula a tam to bronz určitě byl. Ještě je mám někde schované na odlévání. :-)
U Subaru předpokládám, že to čistý bronz nebude, protože jinak bych je už asi vypustil s tím GL5 olejem. :-)

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 8:22 pm
od plukovník
Mira píše:Pochybuju, že by měli v manuálu GL5, kdyby jim to mělo žrát synchrony. Ty se mohou připéct, ale to bude tím, že se nemažou a ne, že by se mazali moc. Navíc se jedná o ojedinělé závady, přestože proti všem zvyklostem se s GL5 převodovky subaru neserou.
Tak to rád slyším, že se mechanické převodovky Subaru neserou. Já mám zatím najeto něco přes pět tisíc a řazení jde jako po másle.

Ale z oběžníků, co pročítám mám informaci, že rozdíl mezi převodovými oleji API GL-4 a API GL-5 je v aditivaci vysokotlakými přísadami tzv. EP.
Olej GL-5 má zhruba dvojnásobnou aditivaci těchto přísad než olej GL-4. Hypoidní oleje GL-5 nejsou vhodné pro synchronizované převodovky právě proto, že přemíra aditivace aktivními sirnými a fosforečnými vysokotlakými přísadami přispívá k napadení povrchu barevných kovů synchronů, ke změně jejich třecích vlastností a úbytku povrchu barevných kovů. Vlivem změny koeficientu tření na synchronech dochází k nepřesnému řazení, a tím opotřebení převodovky. Tyto oleje jsou vhodné pouze pro velmi zatížené nesynchronizované převodovky, většinou hypoidní nebo i čelní a kuželové, kde jsou v záběru pouze ocelová ozubená kola. Z výše popsaného důvodu nejsou oleje GL-5 vhodné ani pro šnekové převodovky, které mají většinou bronzové šnekové kolo.

Neříkám, že nevěřím tomu, co píše Subaru ve svých příručkách, ale vzhledem k tomu o kolika jejich různých průserech jsem se tady i jinde už dočetl, tak mě to přinejmenším znepokojuje.

Každopádně teď tam mám origo olej a měnit ho podle příručky je třeba až v šedesáti tisících. Tak do té doby uvidím... ;-D

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 9:16 pm
od Mira
V subařích převodovkách jsou hypoidní soukolí. Proto GL5. Když tam dáte GL4, hrozí riziko, že to soukolí zničíte, což je mnohem větší škoda než "jen" vyměnit synchron.

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 9:38 pm
od VDC
Pokud se nezměnil materiál synchronů oproti materálu, který býval v převodovce jedničkového Legacy, tak je to nějaký druh bronzu. A vzhledem ke konzervativnosti konstruktérů si myslím, že se to moc nezměnilo. :-) Ale ten olej tomu evidentně nevadí, když je pro manuální skříně předepsán.

Re: Převodový olej pro manuální převodovku

Napsal: pon zář 11, 2017 9:51 pm
od plukovník
Mira píše:V subařích převodovkách jsou hypoidní soukolí. Proto GL5. Když tam dáte GL4, hrozí riziko, že to soukolí zničíte, což je mnohem větší škoda než "jen" vyměnit synchron.
A to hypoidní "koloví" v těch subařích převodovkách bys zařadil mezi takzvaně středně zatěžované a nebo vysoce zatěžované.

Olej výkonostní třídy GL-4 je totiž určen pro synchronizované mechanické převodovky a středně zatěžované hypoidní převodovky.

Myslím že Subaru zase není Formule a průměrný atmosférický Forester nemá tisíc koní, ale pouhých 150.

Navíc myslím, že rozhodit převodovku kvůli zesraným synchronům, nebo nějakým ozubeným kolům vyjde finančně úplně nastejno.

Dokud mi tady někdo, kdo dělal rozborku a sborku té převodovky, nesdělí, z jakého materiálu jsou synchrony tak neuvěřím, že pokud použiju jiná olej než ten originál SUBARU MT, je lepší GL-5, než nějaký dual GL-4/5.

A co když ten originální SubaruMT převodový olej používá jiná aditiva, než ostatní převodové oleje, tedy jiná než ta na bázi fosforu a síry ???

Aby to s tím olejem nebylo jako s Antifreeze kapalinou, která i když je stále zelená, určitě to není G11 jako tomu bylo u starých Subaru.
Nedovedu si představit, že by pak ta výměnná lhůta byla u nových Foresterů s touto kapalinou 132 měsíců, nebo 220 000 km, jak je uvedeno v příručce.