problém s AT 3.0 H6 180 kw
problém s AT 3.0 H6 180 kw
Zdravím,
před cca 2 měsíci jsem koupil Subaru Outback 3.0 180 kw at (2005). Prohlídka před koupí proběhla v Boxerauto, kdy jsem byl seznámen se stavem vozu - vše relativně ok. Po koupi jsem ihned nechal vyměnit oleje v diffech, motoru a v at. převodovce. Od koupě k dnešnímu dni jsem najel necelých 7k km (vč. cesty do Chorvatska) a teď k problému v 1/2 týdne se mi při cestě po okruhu rozblikala přístrojovka jak o život (svítilo ABS, ESP, pečené kuře, blikací cruise a sport). S autem jsem dojel na benzinku, chcipl nastartoval (zmizelo ABS, zbytek zůstal stejný). Pomocí Torque jsem smazal vyskočené chyby P0700 a P0768 ( SHIFT SOLENOID “D” ELECTRICAL). A čekal jestli se jedná jen o jednorázový BUG nebo se mám připravit na něco horšího. Nicméně dneska po ujetí cca 450 km se mi palubka rozblikala znova stejně, se stejnými chybami. Měrka v AT není suchá, ale "lehce" nad, olej je čistý, nespálený. Nicméně můj dotaz zní, zda se s tímto již někdo setkal/jak řešil, příp. na kolik cca vyjde tato oprava? Jedná se o můj první AT v životě.
Předem díky za odpovědi
před cca 2 měsíci jsem koupil Subaru Outback 3.0 180 kw at (2005). Prohlídka před koupí proběhla v Boxerauto, kdy jsem byl seznámen se stavem vozu - vše relativně ok. Po koupi jsem ihned nechal vyměnit oleje v diffech, motoru a v at. převodovce. Od koupě k dnešnímu dni jsem najel necelých 7k km (vč. cesty do Chorvatska) a teď k problému v 1/2 týdne se mi při cestě po okruhu rozblikala přístrojovka jak o život (svítilo ABS, ESP, pečené kuře, blikací cruise a sport). S autem jsem dojel na benzinku, chcipl nastartoval (zmizelo ABS, zbytek zůstal stejný). Pomocí Torque jsem smazal vyskočené chyby P0700 a P0768 ( SHIFT SOLENOID “D” ELECTRICAL). A čekal jestli se jedná jen o jednorázový BUG nebo se mám připravit na něco horšího. Nicméně dneska po ujetí cca 450 km se mi palubka rozblikala znova stejně, se stejnými chybami. Měrka v AT není suchá, ale "lehce" nad, olej je čistý, nespálený. Nicméně můj dotaz zní, zda se s tímto již někdo setkal/jak řešil, příp. na kolik cca vyjde tato oprava? Jedná se o můj první AT v životě.
Předem díky za odpovědi
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
Těžko říct takhle od stolu. Možná přestal fungovat ten zmíněný solenoid, což bývá doufám jediná "běžná" závada těchhle automatů, jinak jsou považovaný za docela spolehlivý. Může bejt ucpanej, mohl prostě přestat fungovat. Samotnej solenoid, jestli si pamatuju dobře nějakou konverzaci na FB, by měl jít sehnat třeba za 2000,-. Jestli ale stačí sundat vanu a vyměnit zespodu bez jakýkoliv demontáže z auta, nebo jestli kvůli tomu musí AT ven, to už vůbec netuším...
Snad se tu dozvíme víc, samotnýho by mě zajímalo co můžu očekávat. Netuším, jestli kdy někdo něco s mým automatem dělal, ale pokud ne, má nakrouceno už 390
Snad se tu dozvíme víc, samotnýho by mě zajímalo co můžu očekávat. Netuším, jestli kdy někdo něco s mým automatem dělal, ale pokud ne, má nakrouceno už 390
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
Někdo už to tu řešil v v sekci modelu
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
pokud by odešel "pouze" solenoid, který stojí do 2k a jednoduchá výmena sundej nandej, tak jsem s tím ok a moc neřeším,...podvlada píše:Těžko říct takhle od stolu. Možná přestal fungovat ten zmíněný solenoid, což bývá doufám jediná "běžná" závada těchhle automatů, jinak jsou považovaný za docela spolehlivý. Může bejt ucpanej, mohl prostě přestat fungovat. Samotnej solenoid, jestli si pamatuju dobře nějakou konverzaci na FB, by měl jít sehnat třeba za 2000,-. Jestli ale stačí sundat vanu a vyměnit zespodu bez jakýkoliv demontáže z auta, nebo jestli kvůli tomu musí AT ven, to už vůbec netuším...
Snad se tu dozvíme víc, samotnýho by mě zajímalo co můžu očekávat. Netuším, jestli kdy někdo něco s mým automatem dělal, ale pokud ne, má nakrouceno už …
bohužel jsem odpovědi týkající tohoto problému našel pouze 2 a v žádném jsem nenašel žádné rozumné řešení,... bohužel ani na US webech, takže doufám, e se ozve někdo kdo už toto řešil,...mnov píše:Někdo už to tu řešil v v sekci modelu
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
Já ten odkaz dával, protože jsem myslel, že jsi ho nenašel, když zakládáš na stejné téma nové vlákno.
Chyba tam popsaná je ze servisního manuálu. Tak postupovat v řešení podle něj.
Chyba tam popsaná je ze servisního manuálu. Tak postupovat v řešení podle něj.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
Tak nakonec jsem cca před měsícem provedl výměnu solenoidu, od té doby najeto cca něco lehce přes 1000km a v pohodě. Teď k výměně, jelikož subaru prodává celý mozek se solenoidy za cca 1700€, tak je docela problém na to něco sehnat. Nicméně existují ostatní automobilky, které tento stejný solenoid také používají (konkrétně hyundai).
Jedná se o tyto solenoidy:
solenoid s plochým vrškem je BOSCH 260 130 031 - hyundai OE 46202 4C010
solenoid s "čepičkou" BOSCH 0260 130 030 - hyundai OE 46201 4c010 (cena v Kelly po slevě cca 1000 ,-)
Postup výměny:
Odpojit baterku
vypustit olej z AT
Sundat vanu, drží jak čert (aspoň v mém případě)
Odpojit konektory
Povolit 13 šroubů (schéma níže, šrouby nezaměnit, mají rozdílné délky)
Vyndat mozek, vyměnit potřebný solenoid (pro ověření proměřit)
Montáž opačně
Dát nový olej, smazat chybu a
Níže přidávám fotku, kde jsou označeny jednotlivé solenoidy + odpory, které by tyto solenoidy měly mít. V mém případě byly odpory v studeném stavu v daném rozmezí, nicméně po měření v teplém/horkém oleji vystřelily hodnoty až někam do kosmu.
Jediný rozdíl v solenoidu je Made in Japan x Made in Germany
Snad jsem někomu tímto "krátkým/rychlým" návodem pomohl vyřešit stejný problém ...
Jedná se o tyto solenoidy:
solenoid s plochým vrškem je BOSCH 260 130 031 - hyundai OE 46202 4C010
solenoid s "čepičkou" BOSCH 0260 130 030 - hyundai OE 46201 4c010 (cena v Kelly po slevě cca 1000 ,-)
Postup výměny:
Odpojit baterku
vypustit olej z AT
Sundat vanu, drží jak čert (aspoň v mém případě)
Odpojit konektory
Povolit 13 šroubů (schéma níže, šrouby nezaměnit, mají rozdílné délky)
Vyndat mozek, vyměnit potřebný solenoid (pro ověření proměřit)
Montáž opačně
Dát nový olej, smazat chybu a
Níže přidávám fotku, kde jsou označeny jednotlivé solenoidy + odpory, které by tyto solenoidy měly mít. V mém případě byly odpory v studeném stavu v daném rozmezí, nicméně po měření v teplém/horkém oleji vystřelily hodnoty až někam do kosmu.
Jediný rozdíl v solenoidu je Made in Japan x Made in Germany
Snad jsem někomu tímto "krátkým/rychlým" návodem pomohl vyřešit stejný problém ...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
Super návod, díky!
Klidně bych to zařadil do wiki. A Johyyy teď taky měnil solenoid a má k tomu taky návod.
Klidně bych to zařadil do wiki. A Johyyy teď taky měnil solenoid a má k tomu taky návod.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
Jojo Johyyymu jsem radil :D říkal že bude dělat návod, nicméně byla trochu nuda dopoledne, tak jsem si řekl že toto téma by se mohlo uzavřít s nějakým závěrempodvlada píše:Super návod, díky!
Klidně bych to zařadil do wiki. A Johyyy teď taky měnil solenoid a má k tomu taky návod.
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
palec nahoru, a jak jsi ohřál solenoidy/mozek na stole?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
vytáhl jsem "D" solenoid připojil faston konektory, připojil k mulťáku dal do plechovky s vypuštěným olejem a sledoval jak to roste, plechovkou jsem občas zatřepal,..suubaru píše:palec nahoru, a jak jsi ohřál solenoidy/mozek na stole?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
Skvělý !!! Jsi šikula !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
jste fakt dobří, já doufám že se mi nic takového neposere a jestli jo tak aspoň budu vědět že nějaké takové opravy jsou možné a že to není někdy smrt celé převodovky a tím i celého auta , jen najít někoho kdo to umí takhle nějak opravit , to se musí někam dát takové návody
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
je fajn, že tydle 5AT mají solenoidy na konektor. U CVT je to zapájený do plošňáku. Ale taky to jde měnit. Jaks na to přišel, že solenoidy jsou stejný u hjundaje?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw
jelikož jsem na CZ stránkách nikde nic o řešení tohoto problému nenašel (pouze doporučení na výměnu oleje), tak jsem prohledal RU a USA weby kde tento problém řešili a použili právě zmíněné solenoidy, nakonec jsem na fb skupině narazil na jednoho Slováka, který řešil stejný problém a potvrdil mi to,...suubaru píše:je fajn, že tydle 5AT mají solenoidy na konektor. U CVT je to zapájený do plošňáku. Ale taky to jde měnit. Jaks na to přišel, že solenoidy jsou stejný u hjundaje?