problém s AT 3.0 H6 180 kw

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
jakub285
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 24, 2019 10:47 pm

problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od jakub285 »

Zdravím,
před cca 2 měsíci jsem koupil Subaru Outback 3.0 180 kw at (2005). Prohlídka před koupí proběhla v Boxerauto, kdy jsem byl seznámen se stavem vozu - vše relativně ok. Po koupi jsem ihned nechal vyměnit oleje v diffech, motoru a v at. převodovce. Od koupě k dnešnímu dni jsem najel necelých 7k km (vč. cesty do Chorvatska) a teď k problému v 1/2 týdne se mi při cestě po okruhu rozblikala přístrojovka jak o život (svítilo ABS, ESP, pečené kuře, blikací cruise a sport). S autem jsem dojel na benzinku, chcipl nastartoval (zmizelo ABS, zbytek zůstal stejný). Pomocí Torque jsem smazal vyskočené chyby P0700 a P0768 ( SHIFT SOLENOID “D” ELECTRICAL). A čekal jestli se jedná jen o jednorázový BUG nebo se mám připravit na něco horšího. Nicméně dneska po ujetí cca 450 km se mi palubka rozblikala znova stejně, se stejnými chybami. Měrka v AT není suchá, ale "lehce" nad, olej je čistý, nespálený. Nicméně můj dotaz zní, zda se s tímto již někdo setkal/jak řešil, příp. na kolik cca vyjde tato oprava? Jedná se o můj první AT v životě.

Předem díky za odpovědi
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od podvlada »

Těžko říct takhle od stolu. Možná přestal fungovat ten zmíněný solenoid, což bývá doufám jediná "běžná" závada těchhle automatů, jinak jsou považovaný za docela spolehlivý. Může bejt ucpanej, mohl prostě přestat fungovat. Samotnej solenoid, jestli si pamatuju dobře nějakou konverzaci na FB, by měl jít sehnat třeba za 2000,-. Jestli ale stačí sundat vanu a vyměnit zespodu bez jakýkoliv demontáže z auta, nebo jestli kvůli tomu musí AT ven, to už vůbec netuším...
Snad se tu dozvíme víc, samotnýho by mě zajímalo co můžu očekávat. Netuším, jestli kdy někdo něco s mým automatem dělal, ale pokud ne, má nakrouceno už 390 :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od mnov »

Někdo už to tu řešil v v sekci modelu
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
jakub285
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 24, 2019 10:47 pm

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od jakub285 »

podvlada píše:Těžko říct takhle od stolu. Možná přestal fungovat ten zmíněný solenoid, což bývá doufám jediná "běžná" závada těchhle automatů, jinak jsou považovaný za docela spolehlivý. Může bejt ucpanej, mohl prostě přestat fungovat. Samotnej solenoid, jestli si pamatuju dobře nějakou konverzaci na FB, by měl jít sehnat třeba za 2000,-. Jestli ale stačí sundat vanu a vyměnit zespodu bez jakýkoliv demontáže z auta, nebo jestli kvůli tomu musí AT ven, to už vůbec netuším...
Snad se tu dozvíme víc, samotnýho by mě zajímalo co můžu očekávat. Netuším, jestli kdy někdo něco s mým automatem dělal, ale pokud ne, má nakrouceno už …
pokud by odešel "pouze" solenoid, který stojí do 2k a jednoduchá výmena sundej nandej, tak jsem s tím ok a moc neřeším,...
mnov píše:Někdo už to tu řešil v v sekci modelu
bohužel jsem odpovědi týkající tohoto problému našel pouze 2 a v žádném jsem nenašel žádné rozumné řešení,... bohužel ani na US webech, takže doufám, e se ozve někdo kdo už toto řešil,...
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od mnov »

Já ten odkaz dával, protože jsem myslel, že jsi ho nenašel, když zakládáš na stejné téma nové vlákno.
Chyba tam popsaná je ze servisního manuálu. Tak postupovat v řešení podle něj.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
jakub285
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 24, 2019 10:47 pm

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od jakub285 »

Tak nakonec jsem cca před měsícem provedl výměnu solenoidu, od té doby najeto cca něco lehce přes 1000km a v pohodě. Teď k výměně, jelikož subaru prodává celý mozek se solenoidy za cca 1700€, tak je docela problém na to něco sehnat. Nicméně existují ostatní automobilky, které tento stejný solenoid také používají (konkrétně hyundai).
Jedná se o tyto solenoidy:
solenoid s plochým vrškem je BOSCH 260 130 031 - hyundai OE 46202 4C010
solenoid s "čepičkou" BOSCH 0260 130 030 - hyundai OE 46201 4c010 (cena v Kelly po slevě cca 1000 ,-)

Postup výměny:
Odpojit baterku
vypustit olej z AT
Sundat vanu, drží jak čert (aspoň v mém případě)
Odpojit konektory
Povolit 13 šroubů (schéma níže, šrouby nezaměnit, mají rozdílné délky)
Vyndat mozek, vyměnit potřebný solenoid (pro ověření proměřit)
Montáž opačně
Dát nový olej, smazat chybu a [DRIVE]

Níže přidávám fotku, kde jsou označeny jednotlivé solenoidy + odpory, které by tyto solenoidy měly mít. V mém případě byly odpory v studeném stavu v daném rozmezí, nicméně po měření v teplém/horkém oleji vystřelily hodnoty až někam do kosmu.

Jediný rozdíl v solenoidu je Made in Japan x Made in Germany

Snad jsem někomu tímto "krátkým/rychlým" návodem pomohl vyřešit stejný problém ...
Přílohy
Umístění solenoidů
Umístění solenoidů
Odpory jednotlivých solenoidů
Odpory jednotlivých solenoidů
Šrouby, které povolit pro vytažení &quot;mozku&quot;
Šrouby, které povolit pro vytažení "mozku"
obrázek_2020-10-11_103403.png (68.11 KiB) Zobrazeno 6280 x
Mozek bez vany
Mozek bez vany
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od podvlada »

Super návod, díky!
Klidně bych to zařadil do wiki. A Johyyy teď taky měnil solenoid a má k tomu taky návod. :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
jakub285
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 24, 2019 10:47 pm

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od jakub285 »

podvlada píše:Super návod, díky!
Klidně bych to zařadil do wiki. A Johyyy teď taky měnil solenoid a má k tomu taky návod.
Jojo Johyyymu jsem radil :D říkal že bude dělat návod, nicméně byla trochu nuda dopoledne, tak jsem si řekl že toto téma by se mohlo uzavřít s nějakým závěrem :)
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od suubaru »

palec nahoru, a jak jsi ohřál solenoidy/mozek na stole?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
jakub285
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 24, 2019 10:47 pm

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od jakub285 »

suubaru píše:palec nahoru, a jak jsi ohřál solenoidy/mozek na stole?
vytáhl jsem "D" solenoid připojil faston konektory, připojil k mulťáku dal do plechovky s vypuštěným olejem a sledoval jak to roste, plechovkou jsem občas zatřepal,..
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od VDC »

Skvělý !!! Jsi šikula !! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od petr »

jste fakt dobří, já doufám že se mi nic takového neposere a jestli jo tak aspoň budu vědět že nějaké takové opravy jsou možné a že to není někdy smrt celé převodovky a tím i celého auta , jen najít někoho kdo to umí takhle nějak opravit , to se musí někam dát takové návody
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od suubaru »

je fajn, že tydle 5AT mají solenoidy na konektor. U CVT je to zapájený do plošňáku. Ale taky to jde měnit. Jaks na to přišel, že solenoidy jsou stejný u hjundaje?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20617
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od námořník »

Skvělý
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
jakub285
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 24, 2019 10:47 pm

Re: problém s AT 3.0 H6 180 kw

Příspěvek od jakub285 »

suubaru píše:je fajn, že tydle 5AT mají solenoidy na konektor. U CVT je to zapájený do plošňáku. Ale taky to jde měnit. Jaks na to přišel, že solenoidy jsou stejný u hjundaje?
jelikož jsem na CZ stránkách nikde nic o řešení tohoto problému nenašel (pouze doporučení na výměnu oleje), tak jsem prohledal RU a USA weby kde tento problém řešili a použili právě zmíněné solenoidy, nakonec jsem na fb skupině narazil na jednoho Slováka, který řešil stejný problém a potvrdil mi to,...
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“