Tuhé řazení

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Henricus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 04, 2017 3:44 pm

Tuhé řazení

Příspěvek od Henricus »

Zdravím všechny, nedávno jsem si pořídil ojetý Subaru Outback 2.0d rok 2012, manuální převodovka.
Při koupi jsem si toho nevšimnul. Nicméně nyní pozoruji, že při jízdě, prvních cca 15 km mám problém při řazení 1. a 2. stupně. Oba dva jdou velmi ztuha - jak směrem nahoru, tak i směrem řazení dolů.
Prosím vás, máte někdo podobnou zkušenost, případně nápad, jak toto vyřešit?
Děkuji.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od Kolben »

Já měl legacy 2012. Taky dyzla. Takže vlastně Hnedle stejný auto a radilo to přesně tak na houby jak píšeš možná s tím rozdílem ze to šlo blbě i ohřátý.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Henricus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 04, 2017 3:44 pm

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od Henricus »

No a resil jsi to nejak nebo ne? Mam strach, abych neco nezanedbal a pak se mi to nekde na ceste nerozsypalo.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od Kolben »

Snažil sem to řešit. Nikdy to nikdo nevyřešil. V servisu promazali lanovody a stejně to nepomohlo. Tak sem se s tim naučil žít. To auto má dnes 155000km a funguje to pořád stejně.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Hando
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 349
Registrován: pát lis 28, 2014 7:16 am
Bydliště: Ostrava/ExŽilina

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od Hando »

To iste mam na 2.0R MY2007. Nepomohla vymena oleja ani rozborka/zborka prevodovky. My bez turba mame ale vyhodu v redukcii, ktoru mozme pouzivat namiesto nizsich stupnov.
"Subarko" Subaru Legacy Wagon 2.0R 2007
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Tuhé řazení

Příspěvek od Marty73 »

Mám pocit, že u Subaru to není chyba, ale vlastnost. Zpátečka na první dobrou je spíš náhoda. Asi bych to neřešil, když to vyloženě nepřekáží. V BA mi 3x rozložili převodovku a pokaždé to šlo jinak ztuha :)
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od Mira »

To je vlastnost, ne vada. Pokud nejde zpátečka, nejdříve tam nacpěte za 1, pak to jde líp.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od sima »

Já teda nevím,ale řazení je to poslední co by mě na subaru vadilo,mě vlastně nevadí vůbec nic :-) ,jen snad divné zpoměrování rychlostí,hlavně v kolonách,jednička je moc,dvojka málo,subaro chce zdechnout,nebo trápíš spojku,tak to míchám s redukcí a tam už to jde dobře...řazení jde normálně,bych řekl,že velice hladce,pohoda,rozhodně ne ztuha,to fakt ne.
Jen je pravda,že v tuhé zimě jde zprvu ztěžka řadit,některé auta to umí líp,teda umí to líp konrétně musím říct škoda,nejdřív jsem to nevnímal,ale té nedělá fakt problém nic,převodovky fakt W-vágen umí.
Ale jde si na to zvyknout,obejít to,ojebat to,když je nejhůře použiju zpočátku,byť jen prvotně meziplyn,ale to je fakt už jen moje ulehčení forejsovi,jde to i bez něj.Jakmile se to zahřeje,tak vůbec žádný problém.Zpátečku vždy zařadím na první dobrou,kdy už teda opravdu mimořádně škrtne,tak je to spíš moje chyba,zpátečka tam jde normálně.
Takže nevím,kde je problém,mluvili jste outbacku,legacy,impréze,Míra se přidal s forejsem,jakoby někomu to chodilo dobře a někomu ne,nic hlavně,že to jezdí,řadí nějak a nezlobí B-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od Mira »

sima píše:
Takže nevím,kde je problém,mluvili jste outbacku,legacy,impréze,Míra se přidal s forejsem,jakoby někomu to chodilo dobře a někomu ne,nic hlavně,že to jezdí,řadí nějak a nezlobí
Impreza řadila stejně jako forejs. A byl tam jen rozdíl 100 tis. km. A je fakt, že si se krásně sedla nová spojka a řadí se líp.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od mnov »

sima píše:Já teda nevím,ale řazení je to poslední co by mě na subaru vadilo,mě vlastně nevadí vůbec nic ,jen snad divné zpoměrování rychlostí,hlavně v kolonách,jednička je moc,dvojka málo,subaro chce zdechnout,nebo trápíš spojku,tak to míchám s redukcí a tam už to jde dobře..
Ta redukce je tam od toho, aby se používala. Tak nechápu, proč Ti vadí základní převod. :-/
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od spm »

ne ze bych mel nazkouseny hromady aut, ale zpatecka sla nekdy dost blbe snad u vseho, co jsem ridil. Obvykle zabere paku na neutral, pustit spojku a znova. Prevodovky od wagenu taky nevim nevim, dost me iritujou s tim, jak to Hcko do stran je uplne nesmyslne blizko sebe... v caddym jsem jednou pri podrazovani z petky tam omylem narval rovnou za 2.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od sima »

mnov píše: Ta redukce je tam od toho, aby se používala. Tak nechápu, proč Ti vadí základní převod.
To myslíš vážně?Já mám za to,že redukce je hlavně do terénu,na pomalý posun lesem,terénem,ne na posun kolonou na cestě,to by mělo být jinak zpřevodované,a od toho by se měla pak ještě odvíjet "kratší"redukce do terénu,ta tam chybí trochu taky.Mysím na to běžné použití na cestách,tady si myslím to není úplně ideální.Redukce je dle mě od toho,aby se využívala hlavně v terénu.Jinak mě to zas tak nevadí,díky hlavně za ní,že tam vůbec ještě je =)
Jj spm je to blízko,ale na to si taky zvykneš,já teda jo.
Míra já beru svůj nájezd forejse,těch mých 140 000 km,spojka origo už není taky zrovna nová :-)Ale jasně,že ti věřím,nová dobrá spojka je holt nová,to jsem zažil u předešlých aut taky,o tom se nemusíme ani bavit ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od hamoun »

sima: redukci používej, kdykoliv se to hodi ... na ty kolony (nebo parkovani apod) je to idealni ...
Naposledy upravil(a) hamoun dne pát dub 07, 2017 11:35 am, celkem upraveno 1 x.
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od VDC »

Šímo to sis spletl redukci u Subaru s redukcí u jiných značek. U Subaru je redukční převod předřazen před převodovkou jako takovou, takže jen zpomalíš převodovku do pomala. U offroadů se při zařazené redukci zamyká mezinápravový diferenciál, takže ji nesmíš používat na silnici, abys něco nezničil. Ale to se tebe netýká. Ty máš pořád otevřený diferenciál s visko spojkou, s redukcí i bez ní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Tuhé řazení

Příspěvek od sima »

Jo VDC tuhle teorii povrchově znám,jen se mě to zcela nedaří v hlavě oddělit od redukcí off road,mám to tam zajedno,blbý návyk no,nevím proč.Musím si to už uvědomovat,ať nejsem za úplného neználka.Jinak o nic nejde,že to mám takhle pomíchané :-) já redukci používám totiž kdykoliv to třebuju,jj hamoune ;)v koloně,když je třeba teda,v kopci prudkém,hlavně s vozíkem teda,taky na brždění a o terénu nemluvě,tam to bez ní ani nejde.Jen u vysokých rychlostí samozřejmě ne,tam je to kontra...
Možná jste mě trochu nepochopili vy,já myslel na to,jak je celé zpřevodování jak bych to jen řekl,divně odstupňované.Jednička,dvojka by mohla být pomalejší a samotná redukce ještě víc do pomala,ale to už se to psalo vícekrát,s tou redukcí...tak o to mě šlo,ale to nic,dá s s tím žít,natož jezdit :-) o tom určitě žádná,je to jen o zvyku.Zase má subarácká redukce obrovskou [!] výhodu,jak psal výše přeseda,může se používat oproti zámkové redukci kdykoliv!Tj pro mě hodně důležité,v těch krpálech tu,když je člověk obzváště naložen,neskutečný pomocník.To si jen mlaskám,jak to dobře v subaru vymysleli =) ,,,,| (*_^) |,,,,
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“